Nikon D5500 + AF-S DX NIKKOR 18-55mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Nikon D5500 + AF-S DX NIKKOR 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

marco1972LWD 16-01-2017

Heerlijk om weer met een spiegelreflex te fotograferen

Jaren geleden al mijn analoge SLR spullen ingeruild op een digitale compact camera. De laatste jaren enkel met de telefoon nog gefotografeerd. Nu weer een DSLR gekocht en wat een heerlijke camera.

Goede grip op deze toch iets slankere en vooral lichtere body. Heerlijk dat klap-kantel scherm wat net zo intuïtief werkt als op een smartphone. Het gemak van een WIFI connectie zodat je foto's binnen no time gedeeld zijn op social media.

Goede camera, met snelle AF. eenvoudig menu als je er even aan gewend bent en makkelijke bediening. Knopjes zitten gewoon op de juiste plekken, camera ligt perfect in balans in de hand. Voldoende goede automatische programma's en duidelijke handmatige instellingen.

Ten opzichte van zijn voorganger de D5300 heeft deze geen GPS. Ik heb niet de indruk dat ik dat mis en niet de behoefte om al mijn foto's te geo-taggen. Overigens is de 5500 een stuk zuiniger met zijn accu door het ontbreken van de GPS en dat is dan wel weer lekker.

De bijgeleverde kitlens 18-55 geeft een prima zoombereik. helder objectief en voldoende lichtsterk. De set direct uitgebreid met een 55-300, zodat ik over de hele linie voldoende bereik heb.

Pluspunten

• klap-kantel scherm met touch
  • goede grip
  • lichte body
  • accu duur
  • wifi

Minpunten

• geen gps aan boord