Nikon D5500 - Reviews

24 MP
Filmen in full hd
3 inch

Wouter de Bruijn 09-12-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk en waanzinnig mooie beelden

De Nikon D5500 gekocht icm. Sigma 17-50 2,8 lens bij Kamera Express. Het is mijn eerste spiegelreflex. het is van begin af aan direct duidelijk hoe de camera werkt. Het touchscreen is ideaal en reageert net zo soepel als dat van bijv. een iPhone. Ook de beeldkwaliteit is uitstekend. De menu's zijn logisch opgebouwd. En je kan door het kantelbare scherm ook fotograferen in moeilijke posities.
De body voelt stevig aan en de knoppen voor ISO, diagfragma en sluitertijd zitten op de juiste plekken bovenaan de camera. Maar ook via het scherm zijn ze snel aan te passen. Ondanks dat hij de sensor met zijn kleine én grotere broertje deelt, onderscheid de 5500 zich hiermee van de 3000-serie. Alleen het weggooi-knopje met prullenbak-icon is op de tast wat moeilijk te vinden, omdat deze hol van vorm is ipv. bol. Vermoedelijk om te voorkomen dat je per ongeluk een mooi shot verwijdert.
De Wifi functionaliteit is handig voor het ophalen van de foto's en werkt verassend snel. Goed dat Nikon je de keuze geeft de foto's direct in een kleiner formaat te downloaden. Je kan ze direct door-appen of op Instagram zetten.
Foto's zijn van waanzinnige kwaliteit. Zelfs uit de hand in het donker kreeg ik een mooi resultaat. Hoge ISO-waarden (tot 25.600) zijn dankzij weinig ruis geen probleem. Het 39-punts autofocus systeem is snel i.c.m de Sigma lens en stelt onder lichte omstandigheden goed scherp. In het donker ging dat soms minder goed. Gelukkig biedt de snel in te schakelen manuele stand dan uitkomst. De accu gaat voldoende lang mee om een dag fanatiek te schieten. Maar ik moet zeggen dat ik het belangrijker vindt hoe de accu het over een jaar nog doet. Al heb ik daar alle vertrouwen in.
Conclusie: een aanrader voor iedere beginner die ruimte wil om te groeien. Een erg fijne allround camera, zeker voor de mensen die zelf met de iso, diafragma en sluitertijd willen experimenteren.

Pluspunten

• Snel en kwalitatief touchscreen
  • Waanzinnige kwaliteit met lage ruis
  • Gebruiksvriendelijke menu's
  • Stevige body
  • Snel handmatig in te stellen

Minpunten

• Prullenbak-knopje op de tast moeilijk te vinden
  • Scherpstellen in het donker soms wat moeilijker.

Dick 10-09-2016 Product paar maanden in bezit

Prima camera voor hobby fotograaf

Hiermee maak je direct prachtige foto's. Handige indeling van knoppen en instellingen. WiFi en kantelbaar scherm.

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • WiFi en kantelbaarscherm

Mr tom 23-07-2016 Product paar dagen in bezit

Alles Wat je nodig hebt.

De camera maakt erg scherpe foto's. Zowel voor beginners in de automatische stand, maar ook de wat gevorderden kunnen uit de voeten. De scene opties zijn erg handig.
Door het kantel/draaibare scherm kun je ook in lastig posities goed zien wat je fotografeert.
De camera ziet er zwaarder uit dan dat hij is, en communiceert perfect met onze computers/ telefoons. ( Samsung + apple )

DJC 25-06-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekende camera

De Nikon D5500 is een uitstekende camera. Gekocht bij 1 van de beste internet zaken die ik tot nu toe ervaren heb. Zeer goede advies over bestelling. Na de bestelling gedaan te hebben bleek het type camera niet leverbaar op korte termijn. Nadat ik direct gebeld werd hierover kreeg ik de keuze of geld gelijk terug gestort of een alternatief. Heb het alternatief gekozen. Geen spijt gehad van mijn keuze. Voor het ongemak ook nog eens een SD kaart kado. Super dat noem ik klantenbinding en service.

C. van Beem 08-02-2016 Product paar dagen in bezit

Na veel onderzoek via websites, naar de winkel gestapt,( FotoSemeins in Tiel) je wilt 'm toch in je handen hebben nietwaar.
Super toestel voor beginnende hobby fotografie
gemakkekijk, veelzijdig en binnen kortetijd menige fuctie onder de knie. Dit mede dankzij een zeer fijne en duidelijke uitleg en hulp van de verkopers, bij FotoSemeins, service mag genoemd worden nietwaar ! tweemaal in shop geweest tweemaal, meer dan naar tevreden geholpen, top !! waar vind je nog een zo'n serice. Natuurlijk kun je ook eenvoudig via internet je Camera aanschaffen, maar wat weet je dan buiten alle info via het web, hoe deze aanvoeld en werkt ? ( voor de prijs maakt het niets uit ! ) De lens welke ik wide was niet op vcoorraad maar is besteld, tot die tijd een leen lens zonder kosten top service zodat ik al lekker aan de slag kan met m'n nieuwe speeltje, Ik ben er in iedergval erg blij mee zo, dank !!