Canon EOS 6D - Reviews

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Saar 20-11-2016 Product paar dagen in bezit

Professionele camera met toegankelijke bediening

Ik heb gekozen voor de 6D en niet voor de 5D vanwege de prijs. De body van de 6D is iets kleiner en minder robuust dan de 5D en waren gevoelsmatig minder, maar voor mijn doel uiteindelijk voldoende: een instap full frame met goede mogelijkheden voor professionele foto's. De handleiding is toegankelijk en makkelijke leesbaar, zeker als je al Canon gewend bent. Wat een verschil in kwaliteit met mijn 350D. De hoge ISO maakt het makkelijk in donkere omstandigheden te fotograferen. Met 4,5 beelden per seconde standaard instelling best ok (in vergelijking 6D). De 11 instelpunten bevinden zich centraal, en niet over het beeld verspreid.

Pluspunten

• full frame
  • professioneel gebruik
  • gebruiksvriendelijke handleiding

Minpunten

• 11 scherpstelpunten

Yvonne 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

Canon 6D

Na jarenlang fotograferen met de Canon 50D ben ik overgestapt op de Canon 6D. Heerlijk werken met alle knoppen op een logische plek en nog betere resultaten!

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • voelt stevig aan
  • veel mogelijkheden
  • Wifi
  • Filmen

Minpunten

Jozef 27-02-2017

Heb je ook de 80D overwogen ?
Zo ja, waarom toch de 6D
Heb zelf nu ook nog de 50D en twijfel tussen de 6D en de 80D

Jozef 27-02-2017

Heb zelf ook de 50D.
Twijfel tussen de 6D en de 80 D
Waarom heb jij de 6D gekozen ?

Goozze 11-06-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastische machine

Camera ruim een week als body gekocht, het was even wennen na de overstap (naar full frame) maar wat een prachtmachine is dit! kwaliteit van de foto's, de kleurintensiteit, gebruiksgemak het is allemaal precies op zijn plaats! Sommige dingen zijn even wennen, zoals het gebruik van het scherm bovenop in plaat van het scherm op de achterzijde.

Tazza 29-05-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne canon 6D

Ik had al een Canon 6D in bezit en deze beviel me prima, daarom heb ik er nog 1 aangeschaft. Alleen de degelijkheid valt me helaas tegen. Ik heb hem 1 keer op een statief gezet en daardoor is de gehele onderkant beschadigd.

Verder een fijn dingetje en goede kwaliteit van de foto's.

Kraan 26-01-2016 Product maand in bezit

Geweldige camera, na de 600D grote sprong voorwaarts, lichtgevoeligheid van een full frame is fantastisch, reageert snel, gewoon top camera!