Nikon D7100 + AF-S DX NIKKOR 18-140mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D7100 + AF-S DX NIKKOR 18-140mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Mark 12-06-2016

Een zeer veelzijdige camera

Na langere tijd foto's geschoten te hebben met de Nikon D5100, wilde ik een upgrade. Na informatie ingewonnen te hebben bij verschillende sites en winkels is mijn keuze gevallen op de Nikon D7100 18-140. Deze camera en lens zijn zeer gebruiksvriendelijk en maken zeer scherpe foto's. Daarnaast is de mogelijkheid voor twee SD kaarten ideaal voor als je in JPEG's en RAW's wil schieten.

haand069 28-12-2014

Na veel schieten kan ik nu wel zeggen dat het een uitzonderlijk goede camera is en beter dan de D7000 die ik ook heb gehad. De foto,s zijn zeer scherp en helder. Als je na een poosje uitproberen de camera kent merk je pas de mogelijkheden die overigens prima zijn te waarderen.
De 18-140mm lens is uitstekend zeker voor een zoomlens. Ook het filmen (wat ik weinig doe) is zelfs prima.

Ik kan deze camera zeker aanbevelen wat mogelijkheden en foto kwaliteit een topper.

ro.es 27-03-2014

Top camera van Nikon, ik ben na maanden gebruik zeer tevreden. Foto´s zijn van uitmuntende kwaliteit en maken de vele instelmogelijkheden het heerlijk om met deze camera te fotograferen. Ik heb de camera uitgebreid met de Nikon SBH 700 flitser, maar heb deze nog weinig gebruikt.

ro.es 07-12-2013

Sinds een week weer terug bij Nikon met de aanschaf van D7100. Na 2 jaar als hobby fotograaf met een van de betere compact camera´s te hebben gefotografeerd, de Sony RX100 wilde ik weer terug naar het professionele SLR werk. Kort heb ik nog even getwijfeld aan de D5300 die net op de markt is verschenen en vrijwel dezelfde specificaties bied als de D7100. De D5300 is meer gericht op automatisch gebruik, terwijl deze D7100 meer creativiteit bied door dat meer functionaliteiten manual kunnen worden ingesteld door de aanwezige snel toetsen op de camera. Belangrijke instellingen zoals ISO, WB, belichtingscorrectie enz. zijn direct aan te roepen i.p.v. door het menu door te lopen.
Ook is de D5300 bijzonder licht en geeft de D7100 het gevoel van meer camera in handen te hebben. De camera ligt goed in de hand en is grip uitstekend. Nooit anders gewend overigens bij Nikon camera’s.
Een mooie bijkomstigheid vind de aanwezige DX crop functie in de camera waardoor maar een beperkt deel van het totale beeld dat de lens projecteert, op de sensor wordt opgevangen. Voor het fotograferen van bijv. surfers in actie, of dieren is dit mooie functionaliteit.
De Nikon AF-S DX 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR lens is niks op aan te merken en komt net als de camera goed overal goed uit de test. Deze lens is beter bestand tegen extreme omstandigheden door extra afdichting, in vergelijking tot bijv. de Nikon AF-S DX 18-18 – 200mm. Iets om rekening mee te houden met de lens keuze.

De camera met de lens in een set, komt de prijs voor de Nikon AF-S DX 18-140mm lens op ong. €250 uit. De lens los kost ong. €450,00! Via Redcoon heb ik deze set gekocht. Werd geleverd met een Duitse handleiding, maar de NL handleiding is in het Nederlands in het PDF te downloaden.
Ik verwacht dat deze D7100 net zo een succes nr. gaat worden als dat jaren het geval is met Nikon D90. De kwaliteit van deze camera staat op een hoog niveau, ik ben meer dan tevreden met deze aanschaf.