Nikon D5300 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D5300 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

corre 13-07-2019

Groot scherm, goed accuduur, ligt fijn in de hand

Body in mei gekocht. Ben er zeer tevreden over. Ligt makkelijk in de hand is daardoor heel handteerbaar.

André 03-02-2019

Mooi camera, ook voor een beginnede fotograaf.

Eerste spiegelreflexcamera gekocht. Nikon D5300. Deze gekocht bij de Kamera Express Utrecht. Nemen hier echt de tijd voor je om het e.e.a. goed uit te leggen. Echte super geholpen. Kom hier zeker weer terug. Camera met veel mogelijkheden, maar ook voor een leek prima geschikt om echt mooi foto's te maken.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Bediening ook voor een leek redelijk simpel
  • Gewicht

Christian 25-08-2017

goede kwaliteit en veel MP

heel goede kwaliteit en goede film kwaliteit zeker een aanrader!! Inzoomen is alleen met lens die er bij zit niet heel goed hij zoomt niet heel ver in maar toch blijft het zeker een aanrader!

Pluspunten

• goede film kwaliteit
  • goede foto kwaliteit
  • maakt snel foto's
  • fijn dat flitser mogelijk is

Minpunten

• kan niet heel er ver inzoomen

Steph P 05-08-2017

Liefde op het eerste gezicht!

Top kwaliteit, prachtige foto's, makkelijke bediening! Na een aantal weken goed onderzoek te hebben gedaan, kwam ik uit op de Nikon D5300 en geen enkel moment spijt gehad. Ben zeer tevreden over de kwaliteit en het gebruik van de Nikon. Scherpe foto's in het donker.

Camera voelt gelijk vertrouwd aan en ik ben fan van wifi en het kantelbaar scherm!

Pluspunten

• Prachtige foto's (in het licht en donker)
  • Makkelijk draaibaar scherm
  • Makkelijke bediening
  • Wifi

Andre Bregman 19-02-2017

Opvolger D5000

Na jarenlang met veel plezier met de D5000 gewerkt te hebben ben ik nu in het bezit van een D5300 met de 18-105 mm Nikon lens.
Eerste ervaring is dat ook deze camera prachtige foto's maakt, bediening is nog eenvoudiger dan de D5000, de meer gevorderde amateur kan ook prima uit de voeten met allerlei instellingen.
Conclusie: een hele fijne camera!

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Lange levensduur accu

Minpunten

• knopjes dicht bij elkaar

Huub van Sabben 28-12-2016

Fantastiche camera! Alleskunner, zijn geld volledig waard!

Wat is dit een fantastische camera! Even wennen, alles een beetje uitproberen en aan de slag maar. Handige knoppen, groot draaibaar scherm. Ook de lens mag er zijn. Heb in bijna stikdonker vlijmscherpe foto's uit de hand gemaakt in de nachtlandschap stand. Geweldig.

Pluspunten

• Gewicht van deze combinatie is ook bij
  • nachtlandschap stand is een geweldige optie
  • Bediening is redelijk simpel ook voor een leek

Minpunten

• nog niet ontdekt.

Pim 27-12-2016

Schitterende camera

Prachtige camera. Zeer gebruiksvriendelijk en het belangrijkste: hij maakt prachtige foto's en video's. Ik heb zelf gekozen voor de 18-105 kitlens. Deze is ook van mooie robuuste kwaliteit. Alles voelt zeer degelijk aan.

Pluspunten

• Degelijk
  • Schitterende foto's en video's
  • Kantelbaar scherm

Minpunten

• Batterij lijkt snel leeg te gaan

Pebje01 28-11-2016

Erg blij met mijn eerste spiegelreflexcamera

Ik heb nog niet erg veel ervaringen met fotografie, maar ik ben nu al ontzettend tevreden met deze camera. Volgens de winkelmedewerker één van de beste camera's onder de 1000 euro en ik kan het me voorstellen want hij maakt geweldige foto's, zonder dat ik speciale instellingen doe enz. Beste vind ik de scherpte van de foto's en de wifi, ik vind het altijd zo jammer als ik mijn foto's niet gelijk kan delen. Ik zou meer gedetailleerd kunnen schrijven als ik al meer instellingen e.d. had kunnen gebruiken.

Pluspunten

• Super scherpe foto's
  • Wifi
  • Goede foto's in donker

Minpunten

• Best zwaar

Yann 06-06-2016

Heel fijne camera!

Camerabody met Nikkor 18-105 onlangs aangeschaft. Wat een fijne camera! Ligt prettig in de hand. Veel mogelijkheden om zelf in te stellen maar presteert ook prima op automaatstand. Ben er meteen mee gaan werken: het kantelbare scherm is geweldig! WiFi is handig om snel foto's naar je smartphone te sturen om b. v. te delen. Prijs/kwaliteitsverhouding is goed.

Brera01 05-05-2015

Na een dag op pad met deze fantastische camera nog een tip. Schakel de GPS functie uit tenzij je maar een paar foto's gaat maken en je pertinent wil weten van waar en wanneer de foto is gemaakt. De GPS functie vreet behoorlijk aan je accu, en je wilt toch niet in de situatie komen dat je nog die ene foto wilde maken en je accu leeg is. Voor foto's binnenhuis of portretfotografie adviseer ik ook een externe flitser met kantelbare kop. Nissin biedt hele goede en betrouwbare flitsers aan voor de helft van de prijs van een Nikon flitser. En betrouwbaar zijn ze ook, want die van mij doet het al 4 jaar zonder mankeren.

tijsp00 25-12-2014

Heb voor deze camera gekozen vanwege het kantelbare LCD scherm i.c.m. overige specificaties. Tot op heden stelt hij mij in alle opzichten erg tevreden. Hij maakt prachtige scherpe foto's, ligt lekker in de hand en vormt met deze kitlens een ideale combinatie om mee op fotosafari te gaan.Ik heb inmiddels aan twee Nikon workshops deelgenomen. Ideaal om kennis te maken met de diverse mogelijkheden die de camera biedt. Op het punt gebruiksgemak wordt het ene puntje alleen verloren door de vele instelmogelijkheden, waardoor je keuze zo ruim wordt. Ik maak zelf bijvoorbeeld nog maar weinig gebruik van de voorgeprogrammeerde opties en effecten. De camera en lens voelen prettig en degelijk aan, maar zal zich in de tijd nog moeten bewijzen. Al met al een aankoop waar ik nog steeds erg blij mee ben.

Brera01 01-05-2015

Dank je voor deze review. Zelf heb ik wat Nikon camera's gehad, de D3000, de D5000, dus nu tijd voor een stapje hoger. Heb zelf deze set net besteld dus binnenkort kun je ook een review van mij verwachten. Ik ben echt een Nikon fan geworden :)