Nikon D5300 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm - Reviews

Yann 06-06-2016 Product paar dagen in bezit

Heel fijne camera!

9,6
Camerabody met Nikkor 18-105 onlangs aangeschaft. Wat een fijne camera! Ligt prettig in de hand. Veel mogelijkheden om zelf in te stellen maar presteert ook prima op automaatstand. Ben er meteen mee gaan werken: het kantelbare scherm is geweldig! WiFi is handig om snel foto's naar je smartphone te sturen om b. v. te delen. Prijs/kwaliteitsverhouding is goed.

Brera01 23-08-2015 Product kwartaal in bezit

Na een week Londen, paar dagen Disney en honderden foto's verder een nieuwe review. Het is en blijft een heerlijke camera met veel mogelijkheden. Ik heb wel een extra accupack voor 2 accu's onder de camera geschroefd waardoor ik meer foto's kan maken zonder noodzaak van accu opladen. De stand effect geeft leuke resultaten als ware het een ansichtkaart in pasteltinten, werkt erg leuk als je gebouwen fotografeert. maar niet te vaak gebruiken. ISO laat zich in het menu makkelijk verhogen of verlagen afhankelijk van de beschikbare hoeveelheid licht en of je wel of niet mag of wil flitsen.

Brera01 05-05-2015 Product paar dagen in bezit

Na een dag op pad met deze fantastische camera nog een tip. Schakel de GPS functie uit tenzij je maar een paar foto's gaat maken en je pertinent wil weten van waar en wanneer de foto is gemaakt. De GPS functie vreet behoorlijk aan je accu, en je wilt toch niet in de situatie komen dat je nog die ene foto wilde maken en je accu leeg is. Voor foto's binnenhuis of portretfotografie adviseer ik ook een externe flitser met kantelbare kop. Nissin biedt hele goede en betrouwbare flitsers aan voor de helft van de prijs van een Nikon flitser. En betrouwbaar zijn ze ook, want die van mij doet het al 4 jaar zonder mankeren.

Brera01 04-05-2015 Product paar dagen in bezit

Het zal wel komen doordat ik al eerder wat Nikon camera's heb gehad, de D3000 en de D5000, maar deze camera voelde gelijk al heel vertrouwd aan. Ligt goed in de hand, ook als de handen wat groter zijn zoals bij mij. Menu is vergelijkbaar met de vorige modellen maar lijkt makkelijker toegankelijk te zijn en met meer mogelijkheden uiteraard. Enige minpuntje is de ingebouwde flitser, ook al zet je die op de laagst mogelijke stand, toch zijn de foto's dan vrij kil. Daarna dezelfde foto's gemaakt met mijn Nissin Di622 flitser en die waren gelijk veel warmer van kleur. Al met al een prima camera voor de gevorderde amateur of beginnende pro.

tijsp00 25-12-2014 Product kwartaal in bezit

9,6
Heb voor deze camera gekozen vanwege het kantelbare LCD scherm i.c.m. overige specificaties. Tot op heden stelt hij mij in alle opzichten erg tevreden. Hij maakt prachtige scherpe foto's, ligt lekker in de hand en vormt met deze kitlens een ideale combinatie om mee op fotosafari te gaan.Ik heb inmiddels aan twee Nikon workshops deelgenomen. Ideaal om kennis te maken met de diverse mogelijkheden die de camera biedt. Op het punt gebruiksgemak wordt het ene puntje alleen verloren door de vele instelmogelijkheden, waardoor je keuze zo ruim wordt. Ik maak zelf bijvoorbeeld nog maar weinig gebruik van de voorgeprogrammeerde opties en effecten. De camera en lens voelen prettig en degelijk aan, maar zal zich in de tijd nog moeten bewijzen. Al met al een aankoop waar ik nog steeds erg blij mee ben.