Nikon DF + AF-S NIKKOR 50mm zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon DF + AF-S NIKKOR 50mm zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

cjkoom 18-09-2015

Een geweldige kamera.De kwaliteit van de opnamen is perfect.De kamera is gemakkelijk te bedienen. Het geheel straalt degelijkheid uit. De "retro" vormgeving spreekt sterk mij aan, ik heb veel met een analoge F gefotografeerd.
Het toestel heb ik gekocht bij Kamera express in Capelle aan den IJssel.Hier ben ik prima geholpen, aanbevolen.

Amersfoorter 16-03-2015

Na 66.000 klik's op de teller van mijn D700 werd het tijd voor vervanging. Het alternatief bij uitstek leek de goed ontvangen D750. Uiteindelijk viel de keuze op een camera die in vergelijking met de 750 heel veel niet heeft: geen tweede kaartsleuf (en dat is echt jammer!), geen video, geen ingebouwde flitser, geen kantelbaar scherm, minder pixels... En nog best wat prijziger ook. Maar als uitvaartfotograaf heeft de voor mij juiste keuze iets waarin het als proffessionele camera de 750 verslaat: een net wat betere beeldkwaliteit, een mogelijkheid om vrijwel geruisloos af te drukken (Q-stand). Het achterwege laten van een ingebouwde flitser is inmiddels ook te verklaren: de DF presteert onder slechte lichtomstandigheden zodanig dat ik vrijwel altijd hinderlijk flitslicht kan vermijden. En dan het uiterlijk. Je vindt het wat of je vindt het niks. Maar het oogt en is degelijk. Een verademing in vergelijking met de plastic-fantastic looks van hedendaagse camera's en de onverwoestbare analoge spiegelreflexen van weleer. Geen opvolger van de D700 maar een waardige opvolger van de F3, zo je wilt de F4. Maar dan in digitale versie. Klik! Hebbes!

Jake Baken 14-05-2014

Na een start met een Nikon D200 daarna een D700 wilde ik graag een lichtgewicht met een retro uiterlijk! En yes !!, daar kwam de Nikon Df op de markt !! Ik had al heel wat afgestruind op internet en alle andere "retro camera's" misten iets zoals b.v. niet fullframe, langzame autofocus enz. enz. De Df voldeed op papier volledig aan m'n wensen en na aanschaf kan ik alleen maar zeggen dat hij ze zelfs nog overtreft ! Vooral op ISO gebied is het bijna niet te geloven dat hij met zeer hoge ISO waarden nog een fantastisch scherpe foto produceert ! Ook de bediening (die ik bij m'n vorige Nikon's ook erg prettig vond) is geweldig, je kunt alles supersnel en overzichtelijk instellen ! Ik ben meer dan tevreden, heb topkwaliteit foto's met een lichte en zeer gebruiksvriendelijke camera ! Bij mogelijkheden heb ik 1 puntje minder omdat er geen filmfunctie op zit, maar ja, het is een fototoestel toch ?!!

Crowdedhousenl 08-05-2014

Is preciies goed, dit is seen camera die Je past of Niet. Mis Je iets dan wil Je een andere camera

Je Jan zeggen dat een auto stand handing Zou zijn, maar ik gebruik m juist handmatig

Borper 07-05-2014

Ik heb de Nikon DF nu een paar maanden en heb ' m uitvoerig getest. Ik ben erg tevreden. De sensor levert prachtige rijke foto's. Hij voelt niet zwaar en toch heel degelijk aan. Het is voor mij de perfecte camera voor onderweg. Ik gebruik de DF met de 35mm 1.4 en de 85mm 1.4 in situaties met weinig licht en de resultaten zijn beter dan ik ooit van een andere camera gezien heb. Een degelijk stuk fotografiegereedshap dat er ook nog bijzonder goed uitziet.

LouisVisseren 07-05-2014

Ik vergelijk de camera met de prestaties van de D3 die ik 6 jaar in bezit heb. De Df is bijzonder flexibel te bedienen. Ik kan hem gebruiken zoals ik dat vroeger deed met mijn FM, door diafragma met de lensring in te stellen en sluitertijden met de antieke stappenknop bovenop de camera. Bij gebruik van G lenzen maak ik gebruik van de 1/3 stand op de tijdenknop. Diafragma stel ik dan in via de verticaal geplaatste knop voorop. Ik ben de instelling met de auto ISO stand erg gaan waarderen. Ik begrens de hoogste waarde op 12.800 en bedien de camera overigens Manual. Dit levert bijzonder schone beelden op. Het enige waar iets te wensen blijft is de snelheid van de AF. Naar mijn gevoel is deze niet beter dan de D3. Wat degelijkheid betreft vraag ik mij af hoe lang het deurtje voor de batterijhouder meegaat. Tenslotte is het een fraaie camera die me regelmatig complimenten oplevert. Ook het formaat is bijzonder prettig. Je komt veel minder agressief over.

Ed_uit_Duiven 06-05-2014

De Df voelt meteen vertrouwd aan, alles zit op de juiste plek. De compatibiliteit met de oudste Nikkors met F-vatting is een verademing. Presteert heerlijk met AF en MF objectieven.

NikonNL 04-06-2014

Beste Nikon-liefhebber,

Nogmaals gefeliciteerd! In onze vorige reactie werd aangegeven uw naam en adresgegevens door te mailen. Dit kan naar volgend mailadres: marcom@nikon.nl

Nikon Nederland

NikonNL 03-06-2014

Beste Nikon-liefhebber,

Gefeliciteerd! U heeft door het achterlaten van uw review op kieskeurig een prachtige Nikon Df paraattas gewonnen.

Mail uw naam, adres en woonplaats naar ons terug, zodat wij u het pakket kunnen toesturen.

Wij houden onze klanten graag op de hoogte van nieuwe producten, win-acties of leuke Nikon nieuwtjes.
Bent u al fan van onze Facebook pagina www.facebook.com/IamNikonNL ?

Nikon Nederland

CandC 06-05-2014

Een prachtige kamera voor de echte liefhebber. Niet alleen de vormgeving maar ook het gevoel dat je echt met fotografie bezig bent is wat mij betreft een van de unieke eigenschappen. Enige wat iets tegenvalt is de snelheid van het scherpstellen bij weinig licht, maar goed er blijft genoeg over om van de genieten. Tenslotte de prijs, natuurlijk had ik er liever iets minder voor betaald, maar uiteindelijk heb ik er zeker geen spijt van.

chip54nl 06-05-2014

Sinds ik de Nikon Df heb, pak ik eigenlijk alleen dit toestel nog als ik digitaal ga fotograferen. Ruim voldoende pixels, goede handelbaarheid, prettig in het gebruik. Niet te zwaar en ook niet teveel pixels om op de computer de bestanden goed te kunnen bewerken.

xphil 06-05-2014

Deze camera is emotie. En die emotie is niet te vatten in woorden.
Kwaliteit van de foto's is natuurlijk uitstekend, aangezien hier dezelfde sensor zit als in Nikon's vlaggeschip de D4. Natuurlijk heeft de D800 meer pixels, maar ik vind de 16MP ideaal en de mogelijkheid hoge ISO te schieten heeft mijn voorkeur.
Gebruiksgemak SUPER, je kan de camera gebruiken met de vaste instelknoppen maar in die je dat wenst kan je ook gewoon de voor en achter draaiknop instellen zoals bij elke andere Nikon DSLR.
Vormgeving dat is vrij subjectief.
Voor mij is het één van de mooiste camera's. Vooral omdat het mij doet herinneren aan mijn jeugd, toen ik mijn vaders F camera's mocht gebruiken.
Daarnaast is alles weer zo ontworpen dat je je direct thuis voelt achter de zoeker met je vinger op de ontspanknop.

moor-image 06-05-2014

I exchanged my D800 for an Df .. and i could not be more happier, after owning a D200 D300 D3 D800 the little magic camera Df really makes my photography so much more fun. The pictures have an amazing dynamic range and a beautiful natural feel to them I exchanged my D800 for an Df .. and i could not be more happier, after owning a D200 D300 D3 D800 the little magic camera Df really makes my photography so much more fun. The pictures have an amazing dynamic range and a beautiful natural feel to them, much nicer than the d800. I was torn after so many negative reviews over the Df .. but you really need to walk around with it , shoot it ... adjust all the things so you get very everything right.. when you do .. this camera makes a lot of sense .. I have been shooting for over 10years now, with a lot of fast primes and this camera compliments that open aperture lowlight kind of shooting extremely well, (and without being it freaking heavy ) Just go out and enjoy this camera people :)

mrufip2 06-05-2014

Een heerlijke camera waarbij de klemtoon weer op fotograferen ligt. Kwaliteit van de opnames is perfect evenals het gebruik gemak. Enige nadeel is dat de AF-punten voornamelijk in het midden liggen.

pwater 06-05-2014

wat een geweldige camera, heel fijn met de oudere lenzen
en wat een topkwaliteit foto's en het design is prachtig
goede sensor, speciaal ik low light geweldig