Nikon D5300 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 78 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D5300 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

D5300 19-03-2019

Super foto's. Niet voor de echte beginners

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Na aanraden van de verkoper van kameraexpres de D5300. Gekocht super gaaf toestel met oneindig mogelijke heden. Is eigenlijk niet voor de echte beginner.

Pluspunten

• Kantelscherm

Minpunten

• Moeilijke bediening

Steven Ost 19-02-2019

Top-camera, prijs-kwaliteit super!

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

De Nikon D5300 is de allereerste spiegelreflexcamera die ik kocht. Wat een gebruiksgemak en wat een haarscherpe foto's! Prijs-kwaliteit top! Ik kocht een basispakket met de zoomlens 18-55mm VR. Deze lens is prima voor het fotograferen van kortbij en voor mooie landschapsfoto's. Omdat ik graag ook eens inzoom op dieren of gebouwen die zich iets verderaf bevinden, kocht ik extra de Nikkor zoomlens 70-300 mm VR, deze lens bleek eveneens een topaankoop!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • scherpe foto's
  • prijs-kwaliteit

ruben 15-02-2019

goede waar voor geld

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Hoewel er nieuwere/ modernere bestaan op dit moment (2019) ben ik toch voor deze camera gegaan.
Duurdere modellen leveren wel wat extras,... maar die hebben niets/ zeer beperkt te maken met de uiteindelijke kwaliteit van de foto die je maakt. Voor mij is een 'instap model' zeker nog voldoende toereikend.
Gekocht bij Kamera Express in utrecht. Zeer fijne zaak. Werknemers nemen de tijd voor je en weten waar ze het over hebben.

Pluspunten

• goede prijs kwaliteit

MK 11-02-2019

Zeer fijne cameramet veel mogelijkheden

Na lang zoeken heb ik voor deze Nikon D5300 gekozen icm Nikon lens 18-140 mm
Zeer fijne camera en zeer makkelijk te bedienen ook als je niet zo ervaren bent

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • veel mogelijkheden
  • fijn zoekerscherm

Marleen 10-02-2019

Mooie camera

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Een paar weken geleden heb ik de Nikon D5300 gekocht nadat ik aan de slag wilde gaan als hobby fotograaf. Dit toestel bevalt mij erg goed. Veel opties en functies, camera ondersteunt hierin. Maakt erg scherpe foto's en is gebruiksvriendelijk. Ligt fijn in de hand. Het uitklap scherm zorgt ervoor dat je op onhandige plekken mooie foto's kan maken. Kortom een echte aanrader!

Pluspunten

• Uitklapscherm
  • Gebruiksvriendelijk
  • Scherpe functies

Jan van Teeffelen 09-02-2019

No nonsense, eenvoudig in gebruik en fantastische foto's

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Ik ben erg tevreden over deze Nikon D5300 met 18-105mm VR lens en de deal die ik heb afgesloten met de wederverkoper, Kamera Express in Eindhoven. Na een gedegen onderzoek onder de verschillende camera's, de beantwoording op mijn vragen door Tessa en het wegnemen van enkele twijfels, is de keuze gevallen op de D5300 van Nikon. De enige reden dat ik geen maximale sterren geef is dat ik zelf actie moest ondernemen voor het claimen van de 5 jaar garantie, in plaats van dat die automatisch verliep. Een aanrader!

Pluspunten

• Instellingsmogelijkheden
  • Kantelbaar LCD scherm
  • Het aantal beschikbare lenzen
  • Super Service van Kamera-Express
  • Goede kwaliteit/prijs verhouding

Minpunten

• WPS verbinding tot stand brengen

Jolanda 15-01-2019

Fijn scherm perfecte camera

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Perfecte camera voor de hobbyist of voor de professional! Handig scherm met genoeg functies. Het feit dat je hem kan kantelen is ook super handig.

Pluspunten

• Scherm
  • kwaliteit
  • Prijs

Minpunten

• WPS verbinding is lastig voor elkaar te krijgen

Tjeerd Volbeda 28-12-2018

Uitstekende camera

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Zeer prettige camera, eenvoudig te bedienen met vele mogelijkheden. Voldoet aan alle eisen en levert fraaie beelden. Bijzonder tevreden.

Pluspunten

• overzichtelijk te bedienen
  • inzichtelijke menustructuur
  • degelijk
  • fraaie foto's

Dennis 28-11-2018

Groot scherm, ligt goed in de hand

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Heb de camera pas een paar dagen in gebruik. Ben er tot nu toe zeer tevreden mee. Heb een prime lens erbij aangeschaft en kan er hele scherpe foto's mee maken met weinig licht. Menu en bediening is makkelijk ook mede dankzij het grote scherm van 3,2".

Henry 27-10-2018

prima toestel voor het geld

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Bevalt mij uitstekend, is erg gebruiksvriendelijk, maakt goeie foto's, zeer tevreden met dit toestel

Nikon D5300 26-10-2018

Nikon D5300 heeft een groot scherm

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Ik heb dit product gekocht, omdat ik totaal niet tevreden was met mijn vijf jaar geleden aangeschafte Sony A37 (die overigens twee jaar geleden de mededeling 'camerafout' aangaf in het scherm, waarna er niet meer met het toestel was te werken. Tweedehands kocht ik toen snel een Sony A100, die verleden week geen camerafout aangaf, maar ook op 'tilt' was komen te staan. Echter, met dit toestel kan ik nog wel één of een paar foto's maken, wanneer ik de knop, waarmee de lens zit bevestigd, indruk. Aangezien mijn schoonzoon zeer tevreden is over een Nikon die hij tien jaar geleden heeft aangeschaft, besloot ik me te verdiepen in de Nikon spiegelreflex camera's en leek mij de D5300 een ideaal fototoestel, vanwege de vele fotografeer mogelijkheden die dit toestel heeft. En ik moet zeggen; de eerste indrukken zijn prima. Ik heb er overigens wel een extra accu bij gekocht, aangezien het geen kwaad kan om deze achter de hand te hebben als de eerste accu leeg is. Ik heb deze camera gekocht bij Kamera express, adres is Parnassusweg en ben prima te spreken over de manier hoe klanten worden benaderd; de medewerker nam alle tijd voor me en beantwoordde geduldig al mijn vragen en gaf goede adviezen.

Robert 23-10-2018

Nikon d5300 Goede betaalbare camera

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Een goede betaalbare beginners camera. Met gps en veel extrafuncties. Lichte camera met goede grip. Uistekend in het donker

A.J.Driessen 03-07-2018

Goede prijs kwaliteit verhouding.

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Goede camera met veel mogelijkheden , makkelijk in te stellen, de knoppen zitten op de goede plaats. Mooi groot display en goed kantelbaar. Het is voor mij een goede back up camera naast mijn Nikon D750. Echt heel blij mee nu in week in mijn bezit.

Pluspunten

• Compact en licht van gewicht.
  • Makkelijk te bedienen.
  • Groot display en kantelbaar

Minpunten

• Nog niet gevonden.

Genevieve 05-03-2018

Zeer prettige camera

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Ik ben samen met mijn man naar de kamera express geweest in capelle ad ijssel (rotterdam). Ik wist dat ik op zoek was naar een fijne spiegel reflex camera van nikon voor amateur fotografie maar verder wist ik ook eigenlijk nog niks. De jonge dame die ons hielp liet veel verschillende mogelijkheden zien en had veel kennis dus ik kreeg gelijk de nodige uitleg. Ik had niet het idee dat ze ons ‘het duurste van het duurste wilde verkopen.
Uiteindelijk ben ik dolgelukkig met mijn Nikon D5300. Vooral dd wifi en het kantelbare scherm vond ik leuke extra’s. Ik heb de 18 - 140 mm lens erbij genomen. Ook erg fijn. Zeker voor een starter zoals ik omdat ik nu van alles wat heb in deze lens. Ik maak zelf het liefst portretten en zou dan graag de 50mm lens van nikon nog willen maar dit is zeker een aanrader om te ontdekken wat je fijn vind qua fotografie. Deze lens us prima voor binnenshuis, portretten, je kinderen onopvallend fotograferen terwijl ze bijv in de speeltuin spelen.
Ik ben erg blij met deze combinatie

David 23-08-2017

prima camera

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Prima camera met uitgebreide functies. Een nadeel is dat foto's maken via het scherm traag werkt. Via zoeker werkt het prima.

Pluspunten

• mooie foto's
  • veel functies

Minpunten

• traag bij fotograferen via scherm

Rob 12-08-2017

Handzaam toestel met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Na veel informatie via internet te hebben ingewonnen komt deze camera goed naar voren.
Na in de winkel van Kamera Epress een goed advies te hebben gekregen heb ik deze camera bij ze aangeschaft in combinatie met een Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM.

Pluspunten

• Handzaam
  • Flexibel
  • Veel mogelijkheden

Tjebbe 28-05-2017

groot scherm

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

echt een goede camera na jaren een nikon D50 nu D5300 een klasse verschil, en ook het filmen met deze camera is uitstekend

Pluspunten

• mooi groot scherm
  • duidelijk overzicht menu
  • duidelijke film

Minpunten

• opname nummering

YvD 01-05-2017

D5300 18-105mm 3.5 -5.6

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Sinds gisteren in het bezit van de Nikon D5300, na lang twijfelen over me eerste camera deze aangeschaft dit omdat je net wat verder kan gaan dan de absolute beginner en je er naar een jaar al weer uitgegroeid zou zijn.

lang getwijfeld tussen de D5300 en D5600 echter was het verschil prijs/ verbetering het niet waard.
beiden maken gebruik van de zelfde chip en zelfde objetieven.

+D5300 ligt compact in de hand.
veel opties voor het instellen van je voorkeuren.
Wifi optie voor snel een foto naar je telefoon te sturen
beginner en gevorderde kunnen uit de voeten ermee

kortom voor mij als beginnende de door wil groeien een zeer goede camera.
in de toekomst zal ik wel mijn lens gaan vervangen voor een lagere F waarde

rve070 04-02-2017

Nikon d5300 met Nikkor Lens 18-300mm

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Van de week een Nikon D5300 met Nikkor Lens 18-300mm gekocht bij Kamera Express. Prima service, goede prijs en een mooie set om mee te starten

Pluspunten

• makkelijk in gebruik

Copinga 30-12-2016

Spiegelreflexcamera

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

En veelzijdig product met vele mogelijkheden.
Makkelijk in de hand liggend en goed te bedienen en in te stellen.
En camera die past bij wat wij graag willen fotograferen.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Vele mogelijkheden

Minpunten

• Iets zwaarder dan we dachten

N Winkel 27-12-2016

makkelijk v. "medium beginners", goede grip, goede kwaliteit

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Voor het eerst in mijn leven een spiegelreflex camera. Fijn dat de camera zo compact is. Daarnaast is de camera makkelijk te begrijpen. Super dat er een wifi functie op zit. Het scherm dat je kan draaien maakt het nóg makkelijker te gebruiken. Ik kan niet wachten om er nog meer mee te mogen "spelen.

Pluspunten

• compact
  • goede grip
  • snel
  • makkelijk te begrijpen
  • kwaliteit foto's prachtig

VincentB 19-12-2016

Briljant toestel met veel mogelijkheden,zelfs voor beginners

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Ben geen professional en kom van een Canon SX130 en dacht dat dat aardig was, maar dit toestel slaat echt alles. Prachtige foto's in alle omstandigheden. Uitklapscherm is erg handig. De bijgekochte lens (Tamron 18-200mm Di II VC) is een grote toegevoegde waarde. Wi-Fi is ook fantastisch. Met de makkelijk bedienbare app heb je ze in een mum van tijd op je smartphone of tablet. Met de zeer uitgebreide handleiding kom je zo achter de vele mogelijkheden. Ik heb er een hobby bij!

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Goede kwaliteit/prijs verhouding
  • Groot kantelbaar LCD scherm
  • WiFi

Aklein 17-12-2016

Geweldige camera

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

D5300 aangeschaft ter vervanging van onze D70S, wat een verbetering in gemak, bediening en snelheid. Ook de kleuren stukken beter maar komen door nu een bijpassende Nikon lens. Op de D70S gebruikten we de lenzen van de F401.

Pluspunten

• Gewicht
  • Snelheid
  • LCD scherm

Marjolein 14-12-2016

Compacte lichte camera met hele goede kwaliteit

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Het is even wennen als je nog geen Nikon camera gehad hebt. Zo kun je auto focus niet met een standaard knop uit zetten. Daarvoor moet je naar een snel menu. Een aantal lenzen van nikon hebben die knop wel op de lens zelf. Maar dus niet op de body. Camera voelt stevig en heeft een goede grip. Maakt geweldige kwaliteit foto's.

Pluspunten

• Niet te zwaar.
  • Ergonomisch prettig
  • Goede kwaliteit/prijs verhouding

Minpunten

• Geen knopje voor autofocus/manual op de body

Margrietdw 10-12-2016

Mooie camera, ook voor de beginner...

Geschreven voor: Nikon D5300 zwart

Een super mooi en uitgebreide camera. Mooi groot uitklapscherm welke je kan kantelen voor foto''s van bijvoorbeeld kinderen of uit de hoogte. WiFi zorgt ervoor dat je je foto's zo kan zetten op bijvoorbeeld je smart telefoon.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Wifi