Nikon D40X + AF-S DX NIKKOR 18-55mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D40X + AF-S DX NIKKOR 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mw. Visser 23-05-2008

Ben erg teleurgesteld in dit fototoestel. Mijn Olympus was 100% beter. Bijna alle foto's zijn wazig. Een kind zou de was kunnen doen. Niets is echter minder waar.
Absoluut niet aan te raden. Ik snap die enthousiaste reacties echt niet. Die van mij staat inmiddels weer te koop op internet. Echt een miskoop.

jeroen2711 26-02-2008

Ben sinds vorige week in bezit van de D40X kit met 18-55 lens.
Het is een geweldig toestel.
Lekker makkelijk voor iemand die net begint zoals ik.
de foto`s zijn echt super en er zitten zoveel functies op dat ik nog wel een tijd nodig heb voordat ik weet waar het allemaal voor is.
Maar op de Auto stand maak je geweldige foto`s.
Deze camera is zijn geld meer dan waard.

Mr Admiraal 09-02-2008

Werkelijk helemaal fantastisch. Ben echt blij met deze camera. Maakt haarscherpe prachtige foto's, ligt lekker in de hand en ingebouwde flits geeft indrukwekkend resultaat. Helemaal wanneer je met handmatige instellingen weet om te gaan. Heb deze camera met 2 lenzen gekocht (18-55 en 55-200VR). Beetje jammer dat ik af en toe van lens moet wisselen, maar weegt niet op tegen het prijsverschil met een 18-200VR lens.

A.v.Klaveren 02-10-2007

Er bestaat van sigma een 18-200 mm lens met ingebouwde Vibratie Reductie en Auto Focus dus geschikt voor dit model en de D40.
Helaas is dit model op dit moment aleen nog in de VS leverbaar.
Hij is iets langzamer, groter en goedkoper.

bor34 26-09-2007

D40x sinds 1 maand in bezit. In 1 woord: SUPER. Overwegingen in willekeurige volgorde:

1) Duurdere camera's hebben veelal meer knopjes voor de instellingen. De D40x heeft precies de belangrijkste, de rest gaat via het simpele menu.
2) Lichtgewicht en klein, ideaal voor op reis, minder geschikt voor mensen met grote handen en/of zware lenzen
3) Mooie kleuren en goede scherpte
4) Autofocus werkt alleen met nieuwe AF-S lenzen en niet met oudere lenzen. Profs zullen zeggen dat hij daardoor waardeloos is, maar aangezien zeker de zoomlenzen van tegenwoordig veeeel beter zijn dan vroeger, wil je eigenlijk niet eens met oude lenzen werken. Spaar voor de 18-200 en je wilt nooit meer iets anders (nooit meer lenzen wisselen, VR-functie; ik maak loepzuivere foto's op 200mm van de maan zonder statief!). Bovendien wil je helemaal geen lenzen van Sigma of Tamron hebben. Er zullen vast goede lenzen tussen zitten, maar Nikkor heeft niet voor niets een goede naam!
5) Goede ingebouwde flitser
6) SD-kaarten dus veel veiliger dan CF
7) Ingebouwde helpfunctie, dus ideale eerste DSLR

succes met jullie keuze

fred verbon 15-08-2007

maand in mijn bezit. camera van een zeer hoog niveau. Had hiervoor een canon powershot G5 en heel even een sony w200 met 12 milj pixels. deze laatste gelukkig terug kunnen brengen met een helaas te betalen zgn verbruiksvergoeding. De D40X is zeer menu gebruiksvriendelijk. Grote klasse is de autom. iso instelling indien je niet op de automaat fotografeert. De opnames zonder flitser met name s'avonds zien er zeer indrukwekkend mooi uit. de foto's zijn zeer scherp met echt prachtige kleuren. enig nadeel is dat het klepje van het sd kaartje snel open schiet als je er met je vingers langs komt. Hiervoor een mailtje gedaan naar de nikon reparatieafdeling met de vraag of dit normaal is of gerepareerd dient te worden.
Het verbaasd mij dus niets dat de camera is uitgeroepen als de beste spiegelreflex als instapmodel.

flitsD80 21-07-2007

Mooie body deze D40x. Ik heb de kit D40x /18-55mm/55-200mm een week uitgeprobeerd als opvolger van mijn analoge Nikon.
Om te beginnen lag de camera me niet echt lekker in de hand, ik heb liever iets meer houvast.
De foto's vond ik ook niet echt bevredigend.
Dit lag dus aan de bijgeleverde lenzen.
Zodoende ben ik uitgeweken naar D80, deze body is groter en heeft de een lcd scherpje extra wat voor mij achteraf gezien bijna onmisbaar is. Ik gebruik alleen de handinstellingen. Ook heeft deze body minder ruis bij gebruik van een hoog ISO. Het werd dus de Kit D80/18-135mm welke voor mij een bevredigender resultaat opleverd. De kit D40x/18-135mm was toen nog niet leverbaar en dus niet te proberen. Deze all round lens is ook beter opgebouwd.
Voor de gebruiker met kleine handen is deze Kit aan te bevelen, de kit D40x/ 18-55 is leuk om mee te beginnen om later kwaliteitief betere lenzen bij te kopen of voor enkel huis tuin en keuken gebruik.
Toch voelt deze body ook weer veel beter aan dan de Canon 400D (erg plastic) de lenzen doen niet voor elkaar onder.
Ook met D80 kan ik nog gebruik maken van mijn oude maar wel hele mooie Nikon lenzen welke op D40x niet te gebruiken zijn. Eigenlijk alleen in het uiterste geval omdat mijn bedoeling is, zo weinig mogelijk wisselen om stof op de sensor te proberen voorkomen.
Mijns inziens had deze D40x (gepimpte D40) beter D45 mogen heten.
Veel plezier van Deze D40X.

grt.

Bibob 12-07-2007

Vorige week de d40x met de 18-55 en de 55-200 VR lens gekocht.
Prima camara. Op de auto-stand tot nu toe alleen maar perfecte foto's.
Ben nu aan bezig met het ontdekken van de vele mogelijkheden (sluitertijd, diafragma, belichting etc).
Kortom, een prima camera voor de beginnende fotograaf.
Nog een tip. Koop niet de kit met de 18-135 lens. Deze is kwalitatief veel minder dan de 18-55 en de 55-200. 2 lenzen zijn weliswaar wat minder qua gebruiksgemak maar de fot's zijn des te mooier!

blackie nr 35 10-07-2007

Heb de camera met 18-55 en 55-200 objectiven afgelopen vrijdag gekocht. Meteen talloze foto's gemaakt. Ziet er strak enhelder uit. Erg mooi. En zonder het handboek te raadplegen, gewoon knallen. Kijken wat er van komt.
Compliment voor handzaamheid, gemak en foto's.

Fons2405 29-06-2007

Ik heb verleden week een D40x gekocht. Een paar jaar geleden heb ik een compacte digitale camera gekocht (pentax optio 330), nadat ik een Nikon F50 had gehad. De foto's waren wel redelijk, maar niet zo mooi als van mijn analoge Nikon. Daarnaast vond ik de tijd tussen afdrukken en opnemen te lang. Als je kleine kinderen hebt ben je steeds net te laat voor die leuke foto. Heb lang gezocht naar een mooie digitale spiegelreflex en heb uiteindelijk gekozen voor de D40x vanwege de uitgebreide mogelijkheden. Heb de D40 overwogen, maar de megapixels hebben uiteindelijk toch meegespeeld. Het menu is zeer overzichtelijk en alle functies zijn redelijk intiutief te bedienen. De flitser is voor huis-tuin-en keuken gebruik voldoende, ik ga nog wel een externe flitser (sb400) aanschaffen. De bijgeleverde software is vrij rudimentair en werd mij afgeraden door een profi. Fijne compacte camera, de kit-lens is voor hobby-gebruik meer dan prima. Nadeel is dat de scherpstelmotor in de lens moet zitten, hierdoor kunnen alleen speciale lenzen gebruikt worden, gelukkig worden deze ook door andere leveranciers gemaakt. Ga deze camera heel veel gebruiken, ben er helemaal weg van.

Marcel v Egmond 22-06-2007

Top camera, die ontzettend mooie foto's maakt.
Makkelijk hanteerbaar, en snel.

Veel mogelijkheden.

Tot nu toe zeer tevreden.

mvg

Marcel

Gmaster78 22-06-2007

Wat een geweldige nieuwe digitale spiegelreflexcamera van Nikon!
Nadat ik mijn keuze had teruggebracht tot de Canon EOS 400D en de Nikon D40x, heb ik gekozen voor de D40x. Hoewel ik altijd erg tevreden ben geweest met mijn analoge Canon EOS 300 spiegelreflex toch de overstap gemaakt naar digitaal en naar Nikon. Uiteindelijk was het voor mij persoonlijk geen moeilijke keuze, vanwege de prestaties en het gebruiksgemak van de D40x. Ook ligt de camera lekker in de hand wat niet geheel onbelangrijk is.

Ik stond versteld van de zeer scherpe foto's die de D40x maakt en met de standaard lens die is bijgeleverd. Voor sportfoto's en landschapsfoto's heb ik wel een extra Nikon AF-S VR 55-200mm telelens aangeschaft in aanvulling op de kitlens, wat zeer de moeite waard is.

Verder worden de foto's erg snel op je geheugenkaart bijgeschreven zodat je in snel tempo foto's achter elkaar kunt maken. Ik raad wel aan om minimaal een 2 GB geheugenkaart te gebruiken, vanwege het aantal MB per foto bij een hoge resolutie. Ook de bijgeleverde software voldoet ruim aan mijn verwachtingen en is zeer gebruiksvriendelijk.
Al met al een uitstekende fotocamera met een goede prijs/kwaliteit-verhouding.

Renee31 13-06-2007

Een paar weken in het bezit. Hij blijft me verassen. Vooral de sportstand is verbluffend. Vogeltjes die voorbij flitsen komen scherp op de foto!!! Ik ben blij met de aanschaf. Ik twijfelde tussen deze en de canon400d. Ook al ben je gebonden aan AFS-lenzen, grip, gebruiksgemak en degelijkheid vind ik evenzwaar wegen. Ik ben blij met deze topcamera.
Ook ik moet er nog een lens bijkopen, weet nog niet welke???

Klaas8 06-05-2007

Een digitale reflexcamera is eigenlijk het logische vervolg op de analoge reflex. Aangezien het wel weer een hele investering is, is het wel verstandig je goed te laten informeren voordat je iets gaat kopen. Waarom koos ik voor de Nikon? Dat heeft een aantal redenen; allereerst fotografeer ik al jarenlang met een Nikon(f50) en dat is altijd naar tevredenheid geweest. Eigenlijk ging ik voor de Pentax d10 maar deze camera is aanmerkelijk duurder en het feit dat hier gewone batterijen in gaan heeft mij ook tot de Nikon doen besluiten. Voor mij bleven de Canon eos 400 en de Nikon D40x over. Weinig verschil maar wat voor mij de doorslag gaf zijn de betere grip en de betere afwerking van de Nikon, ook heb ik goede ervaringen met de service van Nikon. (De Sony viel al snel af i.v.m. de slechte service). Ik heb de camera nog maar een week maar heb er al enige honderden foto's mee gemaakt (de SD kaart is voor mij ook een pre) en de resultaten zijn prima. Ook voor beginners op het spiegelreflexgebied een aanrader, er zit een prima hulpfunctie in de camera, het beeldscherm is groot en scherp met veel gebruik van grafische aanduidingen; een ware lust! Ik heb de camera gekocht als kit, dus met Nikkor 18-55 én een Nikkor 55-200 (in analoge termen zijn dit een 50-70 en een 70-300 objectief). Tevens hoorde hier een Nikon tas bij.
En omdat het toch wat koste gelijk maar een flitser en nieuw statief aangeschaft, maar dit heeft met de Nikon uiteraard niets te maken.....