Canon EOS 6D zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 6D zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

CheeseWorks 30-09-2014
Geschreven voor: Canon EOS 6D zwart

Ik werk al een poosje professioneel met de 5d-III en kocht de 6d als backup-body. Na een paar sessies blijkt het een volwaardige camera die moeiteloos professioneel is in te zetten.

De sensor voelt vrijwel hetzelfde als de (veel duurdere) 5d-III.
't Ding is verder vriendelijk, heel geruisloos, niet te groot.
Het enige wat ik mis is de tweede geheugenkaartsleuf die de 5d-III wel heeft.

Met de WiFi-functie kan een stylist of opdrachtgever draadloos, op een tablet meekijken wat je aan het schieten bent. Heerlijk!

Chris van Bree 28-01-2014
Geschreven voor: Canon EOS 6D zwart

De camera biedt alles wat je in een DSLR zoekt, ik heb de camera gekocht als vervanging van de 5D (eerste versie, de prijs/kwaliteitverhouding is absoluut top. Ook de afwikkeling door Canon betreffende de actie (Wacom-Tablet) ging probleemloos.

Jaap Koole 22-01-2014
Geschreven voor: Canon EOS 6D zwart

"Alle waar naar z'n geld".

In dit geval krijg je wel heel veel waar(de) voor je geld. In andere reviews zijn al allerlei verstandige dingen gezegd over deze camera. Wat ik er aan wil toevoegen, is dat deze camera (met o.a. de L-lenzen waarover wij beschikken) qua scherpte beter presteert dan de 5D Mk II waarmee mijn vrouw fotografeert.

Henny22 17-11-2013
Geschreven voor: Canon EOS 6D zwart

Van een eos 450 naar een full sensor een geweldige stap voorwaarts, 11 punts AF met een nauwkeurigheid tot -3EV is ook een hele vooruitgang t.o.v. 9 punts op de eos 450.
Verder een krachtige prestatie bij weinig licht.
Dit is een perfecte full sensor camera met ongekende mogelijkheden, Wifi, GPS.

Beromo 08-06-2013
Geschreven voor: Canon EOS 6D zwart

Na ruim 40 jaar fotograferen, eerst op film, later digitaal, is de 6D een verademing. Voor mensen die al wat EF lenzen hadden, was het tot voor kort een hele investering om een digitale full frame camera te kopen. Zeker, de 6D is natuurlijk nog steeds geen low-budget camera, maar het is de goedkoopste oplossing die Canon biedt om je EF lenzen te gebruiken op de manier waarvoor ze waren ontworpen, namelijk voor volledig 35 mm kleinbeeld. En ondanks dat heeft de camera de beeldkwaliteit van de duurste modellen. In één woord geweldig.
Helaas wordt na de introductie van digitale fotografie steeds meer het accent gelegd op allerlei toeters en bellen, zoals tientallen auto-focus punten en beelden per seconde en miljoenen pixels. Misschien voor sommige gespecialiseerde (pro-)fotografen belangrijk, maar meestal echt onzinnig. Wat veel mensen zich niet realiseren is, dat zelfs camera's met een ziljoen AF-punten niet per se beter werken. Autofocus blijft slechts een hulpmiddel en is nog steeds een domme functie, omdat de camera nu eenmaal niet kan weten waarop de fotograaf wil scherpstellen. Als je zoals velen alle AF-punten aanzet, dan zal de camera bepalen welk punt hij gebruikt om scherp op te stellen. Dat kan dus ook een punt zijn, waarop de fotograaf helemaal niet wilde scherpstellen. Toen er nog geen autofocus bestond, was er ook al sportfotografie. Men leerde in die tijd welke scherpstelafstand het beste was om een snel object vast te leggen. Tja, wie kan dat nog?
De 6D is dus een typische camera voor mensen die weten hoe je het beste kunt halen uit het toestel. Niet een camera voor de achteloze knoppendrukker, die geen flauw idee heeft hoe het werkt. Bij een full frame camera moet de fotograaf beter nadenken over zijn compositie en waar de scherpte moet komen te liggen vanwege de kleinere scherptediepte. Dat nadenken is vele malen belangrijker voor een goede foto dan al die technische liflafjes. De 6D zal dan vrijwel nooit de belemmerende factor blijken te zijn. Het is wel een camera die een goede lens verdient. Dan komt de camera helemaal tot zijn recht. En zoals gezegd, de rest ligt toch echt bij de fotograaf.

Roos72 29-11-2013

Ik heb net deze camera uitgeprobeerd in de winkel en zowel de fotograaf als ik liepen daar tegen hetzelfde probleem.
Als ik hem op 1 punt scherp wilde stellen pakte hij hem niet. Wel als ik hem iets erboven instelde en dan naar beneden ging maar niet gelijk op het punt wat ik wilde.
Wel in de stand die ze er van mij mogen afhalen auto dan deed hij het wel gelijk. Echt alles geprobeerd en niets hoor dus denk dat het hem niet gaat worden.

Blijft over de nikon d610 maar daar heb ik een minder gevoel bij. heel gek. ligt minder in de hand vind ik.

Beromo 10-09-2013

Als je nog geen lens hebt voor deze camera is de 24-105 mm een goede lens. Het is wel een vrij zware lens en ook de prijs is niet gering. Als het budget beperkt is, dan zou als standaardlens ook de oude versie van de 35 mm 2.0 lens kunnen worden overwogen (ook afhankelijk van wat je graag fotografeert natuurlijk).
Een lens die formeel niet meer te koop is, maar die nog wel hier en daar is te vinden op internet (o.a. Amazon), is de al wat 'oudere' 24-85 mm 3.5-4.5 USM lens. Een merkwaardige lens die nog dateert uit de tijd van de filmrolletjes en die toen maar matig werd gewaardeerd. Maar op een 6D doet deze lens het prima, omdat de 6D een ingebouwde correctie heeft voor lensfouten. Je staat verstelt van de kwaliteit die niet onder doet voor veel duurdere lenzen (prijzen tussen 200 en 350 euro).

trynke 09-09-2013

Ik overweeg een Canon D6 aan te schaffen. Maar ik twijfel over de bijgeleverde kitlens.
Welke lens zou deze camera verdienen?

met. vr. groet, Trynke Boonstra

MNPKameleon 15-05-2013
Geschreven voor: Canon EOS 6D zwart

Camera met de beste ruisprestaties welke ik tot no toe heb gezien. Ook het gewicht GPS en WiFi geven echt toegevoegde waarde voor mij. Wat mij opvalt dat mensen camera's kiezen zonder (schijnbaar) echt te kijken naar de doelstelling van het product. Mijn enige punt van kritiek: Ondanks de doelstelling van de 6D had het AF systeem wel iets rijker uitgerust mogen worden. Alhoewel alle AF punten (zelfs) bij bevoorbeeld kaarslicht uitstekend presteren. Dit lijkt meer marketing ..om maar niet te dicht in de buurt te komen van de MKIII. Maar je van te voren afvragen of je deze ook echt nodig hebt voor de manier waarop je de camera gaat gebruiken lijkt dan ook verstandig. Voor dagene waar deze camera is voor bedoeld is het een geweldig product. En nog relatief licht ook. Voor mij voldoende redenen om van de MKII over te stappen naar de 6D en nog een mooi objectief erbij voor het prijsverschil met de MKIII.

MNPKameleon 22-05-2013

Ik heb de lens naast de 650D. Vooral gebruikt op de 5D MKII. Nu ben ik overgestapt op een 6D. En heb hetzelfde probleem. Batterij loopt leeg ook als de camera uit staat. Er zijn bepaalde serienummers welke de problemen geven. Dus overweeg je deze lens en heb je een nieuwere canon body even op het internet zoeken welk serienummer geschikt zijn. Minj lens ligt inmiddels ook al in duitsland :-(

Fotohan43 12-05-2013
Geschreven voor: Canon EOS 6D zwart

Ik heb de camera tot nu toe vooral gebruikt bij macro fotografie en voor indoorsport wedstrijden. Er vallen me 2 zaken op. Ik mis het kantelbare en uitklapbare scherm van de 60D en voor de sport fotografie mist de camera mis ik AF meetpunten. Die er nu zijn zitten allemaal in het midden van de lens je mist nu nog wel eens een mooie actie. 4,5 beeld per seconden is redelijk snel maar ook weer de 60d is sneller. De camera heeft geen ingebouwde flitser maar deze heb ik nog niet gemist. Wel een enorme verbetering zijn de thema programma's. Dit zijn er veel geworden en instelbaar met mogelijkheden om met tegenlichtopname en avondopnames te werken de camera neemt dan meerdere foto's achter elkaar. Van de wifi en gps heb ik nog geen gebruik gemaakt.

RobertL 20-04-2013
Geschreven voor: Canon EOS 6D zwart

Dit is een prima camera, maar niet voor alle toepassingen. Ik had zelf een canon 40D. Ik vind de 6D eigenlijk een 40D met een (veel) beter "negatief" (sensor) en een paar leuke extra's.

In normale lichtomstandigheden is de beeldkwaliteit van de 40D zeer goed. Maar je kan er bijna niet hoger dan 400 ISO mee schieten. dan krijg je best veel ruis (zeker in de donkere partijen). Dat kan je uiteraard wegkrijgen, maar dan wordt de foto wel een stuk zachter. Met de 6D kun je gerust tot 1600 ISO schieten, maar ik heb ook al wel tot ISO 4000 bruikbare beelden gemaakt (je moet dan wel ruisreductie toepassen, maar het detail blijft zeer acceptabel). Wanneer je zonder flits in een zaaltje wilt fotograferen is dat heel fijn!

Leuke extra is wifi. Het is prettig om bijv nog even op je ipad door je foto's heen te bladeren. Ook met je computer via EOS remote gaat heel fijn. GPS is best leuk voor vakantie. Ik heb daar nog niet veel mee gedaan.

De autofocus is toch echt wel het zwakke punt. Het middelste autofocuspunt is nauwkeurig, de andere zozo (zeker niet beter dan de 40D). Ik vind veel autofocuspunten niet belangrijk, als ze maar wel betrouwbaar zijn en dat zijn de buitenste punten in mindere lichtomstandigheden niet. Jammer.

Is deze camera iets voor jou? Wanneer je relatief weinig geïnvesteerd hebt in canon specifieke producten (zoals lenzen en flitsers) zou ik zeker ook de nikon D600 overwegen. De Nikon's hebben toch nog betere sensoren en specs voor minder geld (het is niet anders..). Wanneer je van Canon 40-60D komt, je hebt L-lenzen en stelt geen hoge eisen aan de autofocus, dan is het zeker een voorruitgang. Let op dat je ook echt wel goede lenzen nodig hebt. Een fullframe laat alle lensfoutjes zien, en zelfs mijn L-lenzen hebben correctie in lightroom nodig voor donkere randen (zeker bij de uiterste diafragma - zoals de 135mm 2.0). Wanneer je een 5DM2 hebt, is het verschil te klein om de investering te doen (de 6D is wel een stukje beter).

hvdborn 31-03-2013
Geschreven voor: Canon EOS 6D zwart

Voorheen de Canon 5D, maar het mainboard van de camera is gecrasht. De kosten waren hoger dan het toestel eigenlijk nog waard was en ik wilde graag naast mijn Canon 7 D weer een full-frame camera. Nu gekozen voor de Canon 6D.
Waarom de 6D? Ten eerste, de prijs. Ten tweede, de geweldige beeldkwaliteit, vergelijkbaar met de De EOS 5D Mark III. Ten derde de betere AF prestaties ofschoon de camera minder AF punten heeft dan de De EOS 5D Mark III en mijn Canon 7D, en niet te vergeten de uitstekende ISO prestaties.
prachtcamera!

AlexBe 05-02-2013
Geschreven voor: Canon EOS 6D zwart

Eerste tegenvaller was dat een aantal door mij gemaakte filmpjes niet afgespeeld konden worden voor Youtube. Na in eerste instantie van de Mediamarkt begrepen te hebben dat dit toch echt aan mij moets liggen, kwam ik er via internet al vrij snel achter dat er een update op gezet moest worden. Na deze update werkte dat inderdaad goed en de kwaliteit van de filmpjes was goed. De Mediamarkt wil ik uiteraard nog even bedanken voor het meedenken. :-(

Wat echter de druppel was bij deze camera was dat de draaiknop aan de achterzijde niet meer goed functioneerde. Op dit moment is de camera dan ook opgestuurd om een en ander te repareren. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

De kwaliteit van de gemaakte foto's is goed tot zeer goed te noemen. Echter het toestel komt naar mijn idee niet goed of in ieder geval minder goed tot zijn recht bij bewegende objecten. Ik had hier al wel het een en ander over gelezen, maar had niet gedacht dat het zo slecht zou zijn. Een groot minpunt dus! Had hier duidelijk meer van verwacht.

hvdborn 28-03-2013

Ik denk dat deze review meer geschreven is uit terleurstelling dan uit realiteit. Het is qua beeldkwaliteit een top camera, maar koop hem a.u.b.niet voor filmen, dan kan je beter de 7D of 5D markII nemen, dat was bekend en de verkoper had je daar op moeten wijzen.

Groeten, Henk

E.P. van Vliet 06-02-2013

Met alle respect, maar een 6D bij de mediamarkt kopen en dan vervolgens om advies vragen? Terwijl je met even googelen de "bug" in de firmware ook had kunnen vinden. Had dan je kamera bij een vakfotograaf gekocht.

Verder ben ik wel benieuwd wat je nu bedoeld met de opmerking over bewegende objecten. Bedoel je dat de autofocus het niet bij kan houden of gebruik je een te lange sluitertijd. De 6D is specifiek voor landschap, studio en portret bedoeld. Voor sportfotografie is de 7D (niet full frame) of de 5Dmkiii beter geschikt.

kopertje69 19-03-2013

Vreemde review......

"De kwaliteit van de gemaakte foto's is goed tot zeer goed te noemen". Lijkt mij meer waard dan een zesje.

Op uitzonderingen na ben ik ook niet zo van de indruk
over de productkennis bij de Media Markt, ze nemen liever
iemand aan die net uit de luiers gekropen is, dan een
waardige volwassene.

Kijkende naar je euvel (draaiknop): was je toestel niet
eerder een showmodel dat later netjes was ingepakt?
M.a.w. Canon, of een ander merk, kan er niks aan doen
dat een onverlaat ,zonder respect voor anderen zo'n
product sloopt.

Verder wens ik je veel succes na de reparatie en
laat iedereen weten wat je dan van de 6D vindt.

LeonHe 10-02-2013

Dit is een fake review. Hier heeft een leek per ongeluk een 6D gekocht van 1800 euro. Ik heb interesse in de 6D en heb op internet heel wat previews en reviews gelezen (b.v. DP Review) en geen enkele is tijdens de test defect gegaan. Ik fotografeer zelf al 20 jaar met Canon en heb nog nooit iets stuk gehad.
Inderdaad schrijft iedereen dat het 11-punts AF-systeem op papier niet meer van deze tijd is, maar dat hier in de praktijk weinig van te merken is. Ik heb zelf een 40D van 5 jaar oud en die heeft maar 9 AF-punten. Als je de camera goed instelt volgt hij met gemak bewegende onderwerpen.
Hier wil iemand Canon in een kwaad daglicht stellen.