Canon EOS 6D

Filmen in full hd
Sony α68 Body
8,8 (2)

CheeseWorks 30-09-2014 Product paar dagen in bezit

Ik werk al een poosje professioneel met de 5d-III en kocht de 6d als backup-body. Na een paar sessies blijkt het een volwaardige camera die moeiteloos professioneel is in te zetten.

De sensor voelt vrijwel hetzelfde als de (veel duurdere) 5d-III.
't Ding is verder vriendelijk, heel geruisloos, niet te groot.
Het enige wat ik mis is de tweede geheugenkaartsleuf die de 5d-III wel heeft.

Met de WiFi-functie kan een stylist of opdrachtgever draadloos, op een tablet meekijken wat je aan het schieten bent. Heerlijk!

Chris van Bree 28-01-2014 Product maand in bezit

De camera biedt alles wat je in een DSLR zoekt, ik heb de camera gekocht als vervanging van de 5D (eerste versie, de prijs/kwaliteitverhouding is absoluut top. Ook de afwikkeling door Canon betreffende de actie (Wacom-Tablet) ging probleemloos.

Jaap Koole 22-01-2014 Product half jaar in bezit

9,6
"Alle waar naar z'n geld".

In dit geval krijg je wel heel veel waar(de) voor je geld. In andere reviews zijn al allerlei verstandige dingen gezegd over deze camera. Wat ik er aan wil toevoegen, is dat deze camera (met o.a. de L-lenzen waarover wij beschikken) qua scherpte beter presteert dan de 5D Mk II waarmee mijn vrouw fotografeert.

Henny22 17-11-2013 Product half jaar in bezit

Van een eos 450 naar een full sensor een geweldige stap voorwaarts, 11 punts AF met een nauwkeurigheid tot -3EV is ook een hele vooruitgang t.o.v. 9 punts op de eos 450.
Verder een krachtige prestatie bij weinig licht.
Dit is een perfecte full sensor camera met ongekende mogelijkheden, Wifi, GPS.

Beromo 08-06-2013 Product paar weken in bezit

Na ruim 40 jaar fotograferen, eerst op film, later digitaal, is de 6D een verademing. Voor mensen die al wat EF lenzen hadden, was het tot voor kort een hele investering om een digitale full frame camera te kopen. Zeker, de 6D is natuurlijk nog steeds geen low-budget camera, maar het is de goedkoopste oplossing die Canon biedt om je EF lenzen te gebruiken op de manier waarvoor ze waren ontworpen, namelijk voor volledig 35 mm kleinbeeld. En ondanks dat heeft de camera de beeldkwaliteit van de duurste modellen. In één woord geweldig.
Helaas wordt na de introductie van digitale fotografie steeds meer het accent gelegd op allerlei toeters en bellen, zoals tientallen auto-focus punten en beelden per seconde en miljoenen pixels. Misschien voor sommige gespecialiseerde (pro-)fotografen belangrijk, maar meestal echt onzinnig. Wat veel mensen zich niet realiseren is, dat zelfs camera's met een ziljoen AF-punten niet per se beter werken. Autofocus blijft slechts een hulpmiddel en is nog steeds een domme functie, omdat de camera nu eenmaal niet kan weten waarop de fotograaf wil scherpstellen. Als je zoals velen alle AF-punten aanzet, dan zal de camera bepalen welk punt hij gebruikt om scherp op te stellen. Dat kan dus ook een punt zijn, waarop de fotograaf helemaal niet wilde scherpstellen. Toen er nog geen autofocus bestond, was er ook al sportfotografie. Men leerde in die tijd welke scherpstelafstand het beste was om een snel object vast te leggen. Tja, wie kan dat nog?
De 6D is dus een typische camera voor mensen die weten hoe je het beste kunt halen uit het toestel. Niet een camera voor de achteloze knoppendrukker, die geen flauw idee heeft hoe het werkt. Bij een full frame camera moet de fotograaf beter nadenken over zijn compositie en waar de scherpte moet komen te liggen vanwege de kleinere scherptediepte. Dat nadenken is vele malen belangrijker voor een goede foto dan al die technische liflafjes. De 6D zal dan vrijwel nooit de belemmerende factor blijken te zijn. Het is wel een camera die een goede lens verdient. Dan komt de camera helemaal tot zijn recht. En zoals gezegd, de rest ligt toch echt bij de fotograaf.

MNPKameleon 15-05-2013 Product paar weken in bezit

9,4
Camera met de beste ruisprestaties welke ik tot no toe heb gezien. Ook het gewicht GPS en WiFi geven echt toegevoegde waarde voor mij. Wat mij opvalt dat mensen camera's kiezen zonder (schijnbaar) echt te kijken naar de doelstelling van het product. Mijn enige punt van kritiek: Ondanks de doelstelling van de 6D had het AF systeem wel iets rijker uitgerust mogen worden. Alhoewel alle AF punten (zelfs) bij bevoorbeeld kaarslicht uitstekend presteren. Dit lijkt meer marketing ..om maar niet te dicht in de buurt te komen van de MKIII. Maar je van te voren afvragen of je deze ook echt nodig hebt voor de manier waarop je de camera gaat gebruiken lijkt dan ook verstandig. Voor dagene waar deze camera is voor bedoeld is het een geweldig product. En nog relatief licht ook. Voor mij voldoende redenen om van de MKII over te stappen naar de 6D en nog een mooi objectief erbij voor het prijsverschil met de MKIII.

Fotohan43 12-05-2013 Product kwartaal in bezit

Ik heb de camera tot nu toe vooral gebruikt bij macro fotografie en voor indoorsport wedstrijden. Er vallen me 2 zaken op. Ik mis het kantelbare en uitklapbare scherm van de 60D en voor de sport fotografie mist de camera mis ik AF meetpunten. Die er nu zijn zitten allemaal in het midden van de lens je mist nu nog wel eens een mooie actie. 4,5 beeld per seconden is redelijk snel maar ook weer de 60d is sneller. De camera heeft geen ingebouwde flitser maar deze heb ik nog niet gemist. Wel een enorme verbetering zijn de thema programma's. Dit zijn er veel geworden en instelbaar met mogelijkheden om met tegenlichtopname en avondopnames te werken de camera neemt dan meerdere foto's achter elkaar. Van de wifi en gps heb ik nog geen gebruik gemaakt.

RobertL 20-04-2013 Product kwartaal in bezit

Dit is een prima camera, maar niet voor alle toepassingen. Ik had zelf een canon 40D. Ik vind de 6D eigenlijk een 40D met een (veel) beter "negatief" (sensor) en een paar leuke extra's.

In normale lichtomstandigheden is de beeldkwaliteit van de 40D zeer goed. Maar je kan er bijna niet hoger dan 400 ISO mee schieten. dan krijg je best veel ruis (zeker in de donkere partijen). Dat kan je uiteraard wegkrijgen, maar dan wordt de foto wel een stuk zachter. Met de 6D kun je gerust tot 1600 ISO schieten, maar ik heb ook al wel tot ISO 4000 bruikbare beelden gemaakt (je moet dan wel ruisreductie toepassen, maar het detail blijft zeer acceptabel). Wanneer je zonder flits in een zaaltje wilt fotograferen is dat heel fijn!

Leuke extra is wifi. Het is prettig om bijv nog even op je ipad door je foto's heen te bladeren. Ook met je computer via EOS remote gaat heel fijn. GPS is best leuk voor vakantie. Ik heb daar nog niet veel mee gedaan.

De autofocus is toch echt wel het zwakke punt. Het middelste autofocuspunt is nauwkeurig, de andere zozo (zeker niet beter dan de 40D). Ik vind veel autofocuspunten niet belangrijk, als ze maar wel betrouwbaar zijn en dat zijn de buitenste punten in mindere lichtomstandigheden niet. Jammer.

Is deze camera iets voor jou? Wanneer je relatief weinig geïnvesteerd hebt in canon specifieke producten (zoals lenzen en flitsers) zou ik zeker ook de nikon D600 overwegen. De Nikon's hebben toch nog betere sensoren en specs voor minder geld (het is niet anders..). Wanneer je van Canon 40-60D komt, je hebt L-lenzen en stelt geen hoge eisen aan de autofocus, dan is het zeker een voorruitgang. Let op dat je ook echt wel goede lenzen nodig hebt. Een fullframe laat alle lensfoutjes zien, en zelfs mijn L-lenzen hebben correctie in lightroom nodig voor donkere randen (zeker bij de uiterste diafragma - zoals de 135mm 2.0). Wanneer je een 5DM2 hebt, is het verschil te klein om de investering te doen (de 6D is wel een stukje beter).

hvdborn 31-03-2013 Product paar dagen in bezit

9,4
Voorheen de Canon 5D, maar het mainboard van de camera is gecrasht. De kosten waren hoger dan het toestel eigenlijk nog waard was en ik wilde graag naast mijn Canon 7 D weer een full-frame camera. Nu gekozen voor de Canon 6D.
Waarom de 6D? Ten eerste, de prijs. Ten tweede, de geweldige beeldkwaliteit, vergelijkbaar met de De EOS 5D Mark III. Ten derde de betere AF prestaties ofschoon de camera minder AF punten heeft dan de De EOS 5D Mark III en mijn Canon 7D, en niet te vergeten de uitstekende ISO prestaties.
prachtcamera!

AlexBe 05-02-2013 Product maand in bezit

5,4
Eerste tegenvaller was dat een aantal door mij gemaakte filmpjes niet afgespeeld konden worden voor Youtube. Na in eerste instantie van de Mediamarkt begrepen te hebben dat dit toch echt aan mij moets liggen, kwam ik er via internet al vrij snel achter dat er een update op gezet moest worden. Na deze update werkte dat inderdaad goed en de kwaliteit van de filmpjes was goed. De Mediamarkt wil ik uiteraard nog even bedanken voor het meedenken. :-(

Wat echter de druppel was bij deze camera was dat de draaiknop aan de achterzijde niet meer goed functioneerde. Op dit moment is de camera dan ook opgestuurd om een en ander te repareren. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

De kwaliteit van de gemaakte foto's is goed tot zeer goed te noemen. Echter het toestel komt naar mijn idee niet goed of in ieder geval minder goed tot zijn recht bij bewegende objecten. Ik had hier al wel het een en ander over gelezen, maar had niet gedacht dat het zo slecht zou zijn. Een groot minpunt dus! Had hier duidelijk meer van verwacht.