Canon EOS 70D zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 70D zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Frank 16-05-2017

Fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

Ivm onze EOS 600 is deze kamera een hele verbetering. De foto's zijn mooier, er zijn meer scherp-stel-mogelijkheden, aanraakscherm is erg fijn

Pluspunten

• Mogelijk van WIFI
  • Swipen tussen foto's
  • veel instelmogelijkheden

Minpunten

• Wieltje voor programma's moet ingedrukt worden

Mart Snoeren 05-01-2017

Prima LCD scherm gemakelijke bediening accu lange werk tijd.

Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

De canon 70d is een stevige camera en maakt haarscherpe foto`s met een snel bedienbaar LCD scherm en gebruikers gemak de camera heeft vele mogelijk heden vooral het fotograferen van sport foto`s is bijzonder super snel ,camera is best stevig heb de camera nu een week in het bezit ben er super tevreden over echt een aanrader als je iets meer verlangt van je camera

Pluspunten

• zeer goede klandizie

Fotograaf Jan 24-12-2016

Niet waterbestendig

Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

Tijdens een vakantie met 15 amateurfotografen in Spitsbergen, zijn tijdens een regenachtige dag 5 stuks Canon toestellen onbruikbaar geworden door vocht. na het drogen op de verwarming functioneerde de meeste weer. Mijn EOS70D is onherstelbaar beschadigd, doordat het scherm geen beeld meer geeft.
Het vreemde was dat geen van de Nikon toestellen er last van had.
Ik heb dus een nieuwe camera nodig, maar twijfel of dat een Canon wordt, hoewel ik een groot scala EF lenzen van Canon heb.

Minpunten

• Waterdichtheid

FotoHarm 18-12-2016

Gewoon goed

Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

Het is de moeite waard geweest om de overstap te maken van mijn EOS 400D naar de Canon EOS 70D. Een fijne camera waar ik mijn hobby heel goed mee kan uitvoeren. Het kantelbare display en de mogelijkheden met life view gaven mij o.a de doorslag om de 70D aan te schaffen. De mogelijkheden om creatief te gaan fotograferen zijn met deze camera uitstekend.

Pluspunten

• snelheid
  • live view

Emke1 09-06-2016

Gebruiksvriendelijke camera met veel opties en een goede prijs!

Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

Zeer tevreden over de Canon EOS 70d, voorheen had ik de EOS 450d. De 70d heeft heel veel mogelijkheden en maakt prachtige foto's. Er zit tevens een filmfunctie op voor de liefhebber. De camera is echt een aanrader, zowel qua functies als qua prijs!

S 29-05-2016

Zeer tevreden

Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

Ik heb naar enig tijd van malen zal ik het wel of zal ik het niet doen de knoop door gehakt. Spijt, nee echt niet!
Een geweldig product haar scherpe foto's als het filmmateriaal.
De kleuren komen tot leven. Echt de WoW factor een echte aanrader. De camera is snel en ligt goed in de hand. Ik had voorheen een pentax de overstap naar Canon kwa bediening is wel even wennen.

Thijsvh 16-02-2016
Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

Overgestapt van een Canon EOS 500D naar deze 70D: enorm verschil!

In optimale omstandigheden kon ik met de 500D ook prima foto's maken, maar met name de snelheid van de 70D is een verademing. Met name bij sportfotografie is het een enorm verschil. Met name bij de snelheid van focussen, de snelheid van continu opnames, maar ook de snelheid van focussen in liveview (en filmen) zijn er enorm op vooruit gegaan.

Degelijkheid nog beoordeeld op nvt omdat ik de camera nog maar 2 weken in bezit heb. Voelt super degelijk aan, totaal geen reden om aan de degelijkheid te twijfelen, maar hij mag zich eerst nog bewijzen.

Willem 24-01-2016

L.S.,
De Canon EOS 70D heb ik na 3 jaren 1100D aangeschaft.
Veel meer en betere mogelijkheden icm goede objectieven.
Mede op advies van Canon en CameraNu is de 70D prima geschikt voor het veelzijdige fotowerk.
Iedere keer weer ontdek ik nieuwe mogelijkheden en ben je vooral verrast door de snelheid en de duidelijkheid van de foto's.

Pluspunten
 Veelzijdig en zeer snel
 Duidelijke en heldere opnamen
 Goede informatie over de foto
 Goede prijs-kwaliteit verhouding

noranda 21-12-2014

Ik heb de overstap gemaakt van 40D naar 70D, wat een verschil
Van 10mp naar 20 mp is een groot verschil, nu kan ik veel meer croppen
Ook de mogelijkheden zijn enorm, teveel om op te noemen
Toch heb ik een minpuntje kunnen ontdekken
De 40D heeft een knopje voor de witbalans bij het kleine scherm waardoor je altijd je witbalans ziet
Bij de 70D is dit niet, nu moet je eerst naar de infoknop waarna je het op het scherm ziet
Omdat ik de witbalans liever zelf regel is dit voor mij een gemis
Voor de rest top camera

vliegersplein 22-12-2014

Het was even zoeken maar wat fijn dat u toch een minpuntje heeft gevonden

jusdorange 02-12-2014
Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

De camera ligt lekker in de hand, reageert relatief snel en de beeldkwaliteit van de foto's is scherp en warm. De 19AF punten zijn gemakkelijk te controleren. Zeer hoge ISO waardes mogelijk met relatief weinig ruis.
Ik heb de camera gecombineerd met een 17-17mm 2.8 van Sigma en heb echt plezier er in met de camera te schieten.
sommige van de functies zijn even wennen om op te zoeken. Alhoewel ik de scenes (landschap, portret etc) weinig gebruik is het voor snel schieten soms fijn. Deze zitten nu echter verstopt in het menu.

elfrajuto 16-05-2015

neem aan dat je de 17-70mm van Sigma bedoelt. Heb dat objectief nu met een Canon 600D en wil die inruilen voor een Canon 70D body.Ik begrijp dat jouw advies positief is?

elfrajuto 16-05-2015

Leo Smalheer 20-11-2014
Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

Was op zoek naar een opvolger, 2e camera naast mijn, prima bevallende, Canon 1200D. De vele functies (o.a. Wi-Fi) en de redelijke prijs hebben mij tot de keuze voor de Canon 70D gebracht. Ik kan nu zonder problemen mijn objectieven blijven gebruiken. Prima camera.

Leo1512 19-11-2014
Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

Een zeer complete camera voor de gevorderde hobby fotograaf.
Zeer gemakkelijk te bedienen. Interessante functies zoals WiFi, HDR, meerdere opnames en RAW-bewerking, camera bediening naar wens aan te passen, draadloze flistbesturing.
Super snel autofocus en transportfocus (zelf instelbare AI Servo).
Ik had hiervoor de eos 500D, wat een goede instap spiegelreflex is, maar de 70D is vele malen beter voor een behoorlijke prijs.

JM Bulder 26-08-2014
Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

Hiervoor een 50D gehad.De body van de 50D voelde wel beter aan dan de 70D maar verder is de 70D in alle opzichten beter. Filmen doe ik er niet mee. De live view werkt een stuk beter,het aanraakscherm is handiger en enkele mogelijkheden die ik veel gebruik is dat je 7 foto's kan nemen met verschillende belichtingen, Stand voor nachtopname waarbij deze 4 foto s achter elkaar maakt en deze combineert tot 1 goede foto.Wat mogelijkheden en gebruiksgemak betreft is dit de fijnste camera die ik ooit heb gehad. Hoop wel dat canon nu ook zijn sensors gaat verbeteren de sensors die Nikon gebruikt lopen nu wel erg voorop

jan eulie 09-12-2014

Hoi J.M Bulder Een vraag over 7 foto s met verschillende belichting metingen waar kan ik die vinden in welk menu

RFGFotografie 12-07-2014
Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

Reviews schrijven is niet mijn ding. Dus excuses.

Deze camera is de prijs die t op dit moment waardig is zeker waard. Mede omdat vergeleken met de 60D, t zoveel meer bied.

Als eerst is er de toegevoegde WIFI. Deze werkt soms niet al te best met mijn Samsung Galaxy Note II, mede omdat mijn mobiel moeite heeft met verbinding via de wifi te zoeken, wat best irritant is. Maar zodra de wifi werkt. Dan is het een serieus ideale toevoeging. Immers t downloaden van de foto's gaat razendsnel. Terwijl je je foto maakt, zodra die op je camera staat, staat die ook op je mobiel en kun je m direct downloaden. Ideaal als je een 112-fotograaf ben.

Vervolgens praat ik over de ISO. Immers, voor de mensen die de 60D heeft gehad kan ik u vertellen. Dit is een teleurstelling. Bij dezelfde waardes als waar de 60D stopt met relatief weinig ruis vind ik. Knalt de ruis er massaal uit als je de 70D op diezelfde iso stand gebruikt. En als je dan nog meer gebruikt, word de ruis, zelfs met al die toepassingen op de camera, bijna, te veel. Dat is een nadeel.

Het LCD scherm werkt verder goed en die touch screen is erg handig. Zeker als een knopje op je camera het niet doet, al vanaf toen ik hem kreeg namelijk deed t knopje met de pijn na beneden het niet. Wat zeer irritant is.

De camera is wel razendsnel. Absurd te noemen bijna. Natuurlijk zijn er vast nog snellere camera's. Maar als je vanaf de 60D komt, en al is t maar 1 FPS meer. Toch verbaas je je.

Er zijn ook heel veel mogelijkheden. Je bent zowat langer bezig met t instellen van alle mogelijkheden namelijk dan dat je bezig ben met t maken van de foto's. En dan praat ik alleen over de SCN modus. T brengt me weer terug na de tijd met me compacte camera dat je "Landschap - Levendig - Zonsondergang" kan gebruiken. Wat btw echt geweldige platen oplevert.

Qua film heb ik wel wat negatiefs op te merken. Immers, zelfs met een kaartje van 32 GB, kun je in FULL HD amper een half uuur filmen. Niet persee omdat t kaartje dan helemaal vol zit. Maar vooral omdat de camera dan ineens stopt met filmen. Best irritant. Tevens word de accu dusdanig heet dat je bijna je poten verbrand, levensgevaarlijk. Maar het scherpstellen van de lens gaat gelukkig wel stil. En de kwaliteit is goed. Er zit zelfs lijk t wel n soort van beeldstabilisatie bij.

Qua testen van stof/waterproof etc heb ik nog niet gedaan al heeft die t tot nu toe wel in mijn cameratas overleefd. (Zonder regenhoes). Heb m gelukkig niet laten vallen.

En verder heb ik weinig te melden.

schoorj 09-07-2014
Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

Had hiervoor de 40D, hiervan vond ik de body iets robuuster en prettiger in de hand. Maar eenmaal gewend aan de 70D weegt dit niet op tegen de voordelen. Een geweldige snelle scherpstelling, het automatisch herkennen van het objectief, de uitgebreide (automatische) instelmogelijkheden, het enorme ISO bereik, de optie om in donker zonder flits te kunnen fotograferen zonder statief en het kantelbare lcd scherm maken voor mij deze body zijn prijs meer dan waard.
Alleen is het jammer dat Canon voor deze cameralijn telkens voor een ander type accu, geheugenkaart, batterygrip e.d. kiest. Hierdoor moet je bij aanschaf van een andere body ook vaak nieuwe accu's enz. aanschaffen wat de beslissing voor een overstap wel wat vertraagd. Maar eerlijk is eerlijk, na de aanschaf nog geen seconde spijt van mijn keuze

glaperdrix 24-04-2014
Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

Het apparaat ligt lekker in de hand. Met wat oefening, en daar moet je echt de tijd voor nemen, zijn allerlei instellingen snel aan te passen. Foto schieten terwijl je filmt. Het LCD scherm kan in alle standen gedraaid worden, heel handig bij filmen en foto's nemen vanaf het scherm. en de kwaliteit van de foto's is geweldig. Gewoon fantastisch.

Een opmerking: Er wordt aanbevolen om een SD kaart van minimaal klasse 6 aan te schaffen. Ik had klasse 10 gekocht. Prima voor foto's. Maar als je snelle series, 7 per seconde, schiet dan kan de SD kaart het niet lang aan.
De camera kan de gegevens gewoon niet snel genoeg kwijt.

Hetzelfde voor het filmen in de hoogste resolutie. Het heeft mijn vakantie in Afrika minder leuk gemaakt. Het filmen ging een minuut door en toen stopte de camera automatisch omdat het de datastroom niet kwijt kan.
Heel erg! Mijn vrouw ging vrolijk door met filmen met haar compactcamera.
Op internet gesnuffeld en wat tests gelezen en de snelheid van de kaart kan een probleem zijn.
Daarna 2 duurdere kaarten gekocht: Sandisk Extreme Pro, 95 MB/s., 32 gb. En ja, helemaal top. je schiet 7 foto's per seconden tot de kaart vol is, filmen in de hoogste resolutie zo lang je wilt, heerlijk.
Dus: niet beknibbelen op een paar tientjes, gelijk de beste kaart kopen!
Het toestel is niet heel erg zwaar, 0,75kg, het scheel heel wat na een dag vakantie.
Een videocamera naast je fototoestel is ook niet meer nodig, hiermee maak je de mooiste films, mits SD kaar....

glaperdrix 12-08-2014

fantastische camera. maar... de camera is ermee opgehouden net voor een vakantie naar Schotland. dood, deed niets meer. Opgestuurd onder garantie en na een maand weer thuis gekregen, het was wel netjes geregeld. De camera heeft een nieuwe printplaat en bovenkant gekregen en doet het weer goed.
Maar weer moest ik tijdens de vakantie foto's met de compact camera van mijn vrouw nemen.
ik had al een defecte zoomlens gehad in Zuid-Afrika en nu de camera zelf, het vertrouwen in Canon is er wel een beetje uit.
Voortaan neem ik de 70D mee op vakantie en ook de Sony cybershot compactcamera van mijn vrouw.

Zoefieee 08-02-2014
Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

Ik heb nu ruim een maand met de Canon EOS 70D gewerkt (in combinatie met onder meer een EF-S 18-135 mm IS STM objectief) en ik moet zeggen: het is een genot. Goede autofocus, goede resultaten met hoge isowaarden en een handig draaibaar LCD-scherm met een hoge resolutie. Helemaal handig is de Live-view, waarbij je op het LCD-scherm kunt aanwijzen wat je scherp wil hebben. Mijn foto’s zijn echt een niveau beter geworden qua scherpte en qua belichting. Hiervoor werkte ik met een Canon EOD 50D en een Sigma 18-125mm HSM als meest gebruikte objectief.
Bij ’kwaliteit foto’ heb ik een 8 ingevuld, want die hangt nog steeds af van je eigen vaardigheden. Een functie als flitsreductie is wat moeilijk bereikbaar in het menu, maar die functie kun je onder de set-knop stoppen. Ook de witbalans is wat moeilijker bereikbaar, maar dat is niet zo’n punt als je in RAW fotografeert.
Verder heb ik nog geen enkel minpunt kunnen ontdekken (behalve dat de camera geen fullframe is, maar dat wist ik bij aanschaf).
Over de degelijkheid kan ik nog niets zeggen. Over het algemeen heb ik goede ervaringen met Canon-producten.

Maxx73 25-01-2014
Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

Deze camera gekocht als upgrade van mijn Canon 40D.
Ben er zeer tevreden over.

Meer foto's per seconde, een betere ruisbeheersing bij hogere ISO en meer scherpstelpunten.

Het kantelbare scherm is lekker handig bij macro fotografie.

Martin Manuel 08-09-2013
Geschreven voor: Canon EOS 70D zwart

Eindelijk: ik kon m'n 500D inwisselen voor een zeer geupdate Canon: het werd de 70D.
Over het filmen ga ik niet veel zeggen: een spiegelreflex is toch meer een fotocamera, dus daar gebruik ik m ook voor.
Super hoor dat Dualpixel systeem: filmen gaat prima en icm het touchscreen is scherpstellen een eitje.
Foto's (met m'n 17-50 f2.8): scherp, snel (7 frames/sec) en met de 20.2 mp kun je ook nog flink croppen. De HDR functie is praktisch bij tegenlicht en de extra knop (net boven de ontspanknop) voor het kiezen van je focuspunten is zeer welkom.
Als je een uitgebreide review wilt zien, ga dan even kijken op www.Digitalrev.com. Ze hebben er twee mooie filmpjes op staan.
Ik ben héél erg tevreden.
Enige minpuntje ligt bij Adobe: er komt geen update voor de 70D voor CS5, dus heb moeten upgraden naar CS6 CC. Thanks.

Robert 26-09-2013

Beste Martin,

Allereerst bedankt voor uw geplaatste review, ik ben momenteel in bezit van een 550d en ben erg benieuwd bij welke winkel u de camera heeft kunnen inwisselen en wat het bijgelegde bedrag was.

Bvd

haamhof 05-10-2013

Je kunt ook Lightroom gebruiken als raw-converter. Stuk goedkoper dan upgraden naar CS6 cc.. kun je je CS5 gewoon blijven gebruiken..

Martin Manuel 27-09-2013

Beste Robert,

Ik wilde de 500D inruilen bij KameraExpress in Amsterdam, maar daar kreeg ik (incl een nieuwe grip) nog maar 125 euro voor de camera. Kreeg daar ook het advies hem via Marktplaats te verkopen. Aangezien na de 500D ook nog eens de 550D, 600D, 650D en 700D verschenen zijn, krijg je gewoon niet zoveel meer terug.
Ik heb de 500D incl. grip voor 250 euro verkocht, al had ik er misschien wel iets meer voor kunnen krijgen.
Mijn advies: zet je camera onder "bieden" te koop en kijk goed naar andere advertenties en wat ze ervoor vragen.
Inmiddels wordt de 70D op www.digitalrev.com al uitvoerig getest (tegen Nikon en de Canon 7D) en komt ie er erg goed vanaf!