Canon EOS 100D + EF-S 18-55mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 100D + EF-S 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Judith 12-01-2017

Canon EOS 100D + EF-S 18-55mm iS STM F/3.5-5.6

Dit is mijn eerste spiegelreflex camera en ik ben er erg tevreden over. De handleiding is duidelijk waardoor je stap voor stap meer leert over de camera. Met de standaard functie is de camera gemakkelijk te bedienen, terwijl je ook zelf alles kan instellen. De prijs-kwaliteitverhouding is goed. De camera maakt mooie foto's. Ligt (bij mij) lekker in de hand.

Pluspunten

• duidelijke handleiding
  • mooie foto's
  • makkelijke standaardfunctie
  • alles is zelf in te stellen
  • Ligt (bij mij) lekker in de hand.

Lionvj 27-11-2016

Prima camera, maakt mooie foto's en filmpjes

Ik heb afgelopen Black Friday de Canon EOS 100D camera incl. 18-55mm en 70-300mm lenzen bij Foka als mooie aanbieding gekocht. Ik ben zeer tevreden over deze Compacte DSLR camera, ligt goed in de hand. Maakt mooie foto's, ook in het donker. De zoomlens met macro functie doet het ook prima.Kortom een prima aankoop voor een beginner (maar kan ook voor de gevorderde)

Pluspunten

• Mooie foto's, ook in het donker
  • Ligt goed in de hand
  • Goede prijs/kwaliteit

Minpunten

Arthur 24-10-2016

Zeer goede starterscamera

Mooi stevige camera voor beginnend fotografen. Je kunt kiezen voor standaard instellingen, maar ook heel makkelijk alles zelf met de hand instellen. Mooi prijsje om de wereld van de echte fotografie mee te verkennen.

Pluspunten

• handig menu
  • goed formaat

Minpunten

• geen

j_brands 03-08-2015

Na lang twijfelen, heb ik toch gekozen voor een spiegelreflex camera. Met name het formaat en het niet in je zak kunnen stoppen hield me tegen.
Mijn ervaring met canon was al goed door mijn ixus compact camera.

Uiteindelijk toch voor de 100D gekozen, is een stuk lichter dan de goedkopere variant 1200D, en dat prijsverschil had ik er wel voor over. Het verschil met de 700D vond ik nog te groot. Met name omdat ik een beginner ben.

De keuze pakt uiteindelijk goed uit. De foto's zijn geweldig en dan merk je pas het verschil met een "echte" lens. En de mogelijkheden zijn toch behoorlijk al moet je wel de tijd nemen het goed te leren.
Hier helpt de geweldige App bij. Deze app laat je stap voor stap de camera kennen. Maar geeft ook voorbeelden en laat de verschillen zien. Dit in combinatie met de camera is echt een goede zet van Canon en maakt de stap naar een spiegelreflex nog makkelijker.

De lens 18/55 is voor te beginnen ook prima. Hoewel hier de meningen over verdeeld zijn.. Ervaren fotograven adviseerde me om meteen voor groter te gaan maar om te beginnen en het te leren is deze perfect.

Als laatste moet ik eerlijk zeggen dat ik de witte variant wel erg mooi vind en origineel.

Upesi 19-11-2014

Zeer lichte en camera, die ook nog eens super mooie foto's maakt op aut. functie.
Als je het eea van fotografie afweet kan je ook heel goed uit de voeten met het zelf instellen en trucen van foto's'
De prijs kwaliteit verhouding is zonder meer goed.
Sommige camera's van andere merken o.a. Nikon geven meer mega pixels maar dat resulteert niet in mooiere foto's terwijl de camera een stuk onhandelbaarder is.

Jos Boom 12-06-2014

Heb de camera nu 6 maanden en heb inmiddels 2000 foto's gemaakt. Het is een fantastische camera. Heb van alles gefotografeerd: bloemen, kinderen, insecten, natuur, 25 jarig jubileum, schoolfeest, auto's, vliegtuigen op Schiphol enz. Maakt in alle omstandigheden mooie scherpe foto's. Ook s'nachts mooi scherpe foto's. Zeer tevreden over deze lichte en compacte camera. zeer aan te bevelen.

Iwan70 12-03-2014

Voor mijn kleine handen is deze camera zeer geschikt. Ook het bedieningsgemak en de kwaliteit is naar mijn mening zeer goed. Dit is wel mijn eerste spiegelreflexcamera, maar ik ben zeer tevreden. De foto's zijn tot nu toe erg mooi.

BluRay 20-01-2014

Gekozen omdat de body compact en licht in gewicht is. Mijn Canon 10D zal ik zeker minder gaan gebruiken. Wel mooi dat ik alle lenzen kan gebruiken. Ook de video beelden zijn van goede kwaliteit.

Mede gekozen omdat mijn vrouw nu ook foto's en video kan maken. Het gebruik is erg makkelijk en door de afmetingen en gewicht nemen we het sneller en vaker mee.

Natuurlijk ook gekeken naar de 700D, maar het prijsverschil was het mij niet waard. Erg tevreden en ga hier zeker lang van genieten.

niekolaasb 17-01-2014

De Canon 100D is een uitstekende instap DSLR. Ik heb hem gekozen vanwege het kleine formaat, zijn lichte gewicht, en de uitstekende kitlens die meegeleverd wordt. De EF-S 18-55 IS STM lens is stil, snel en optisch uitstekend voor een beginner.

Prijs/kwaliteit verhouding van de body is dik in orde. De menu structuur en knoppen werken heel intuitief. De papieren handleiding ben je eigenlijk niet nodig. Kwaliteit van de foto's ligt op een uitstekend niveau. Het enige punt van kritiek is dat er bij hoge ISO waarden ruis op treedt. De video kwaliteiten in Full HD zijn prachtig. Bij heel weinig licht heeft de camera in video modus wel wat moeite om te focussen.

HansKP 16-01-2014

Mooie handzame camera. Compact, licht en degelijk. Heel fijn om mee te werken de foto's zijn prachtig. Ben er erg mee in mijn sas. Heb lang gezocht, maar nu de juiste camera gevonden voor een goede prijs/kwaliteit verhouding. De lens is ook helemaal naar wens.

Jos Boom 14-01-2014

Heb lang gezocht, maar nu de juiste camera gevonden. Mede door de drie awards en het gewicht heb ik voor de 100D gekozen. Hij is super licht en compact. Hij ligt goed in de hand. Ik verbaas mij steeds weer over de scherpe foto's, ook bij het uitvergroten. Nachtfoto's zijn super, het lijkt alsof dit overdag is gemaakt. Het display is perfect, schuiven en tikken gaat prima. Draaibaar display is niet nodig, kan op het display ook tikken en een foto maken in elke stand. Zeer snelle camera van aanzetten tot foto maken.
Zeer veel mogelijkheden en makkelijk in te stellen. Zeer aan te bevelen.

Ron63 28-12-2013

Door zijn compactheid, gewicht & handzaamheid voor iemand met relatief kleine handen, zoals mijn vriendin, is de keuze op deze 100d gevallen. Specificaties van o.a. Nikon D5300 & canon eos 700D zijn wat betreft o.a. AF & kleurdiepte wat beter & iets sneller, maar neemt niet weg dat deze camera "ook bij weinig licht" zeer mooie foto's schiet. Daarbij is het intuïtief, dus makkelijk te bedienen. Touchscreen is een tevens een welkome aanvulling. Kortom: toestel is met recht een aanrader!

ZittesjeBrian 15-12-2013

Het is natuurlijk een goedkoop beginners toestel en zal daarom niet alle professionele snufjes kunnen, maar dit apparaat heeft al genoeg mooie mogelijkheden. En voor beginners, zeker een aanrader!.

Dinant Kolkman 14-11-2013

Ik heb oktober 2013 de Canon EOS 100D camera gekocht.
Was o.a. “Beste Koop” van de Consumentenbond augustus 2013 en heeft al meerdere Awards gewonnen.
Ik ben zeer tevreden over deze Compacte DSLR camera, vrij recent model van Canon.
Heb er twee objectieven bij, de EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS STM groothoek lens en de EF-S55-250mm f/4-5.6 IS II zoomlens. Prima set bij elkaar.
De tot nu toe gemaakte buitenopnames, zoals nu met mooie herfstkleuren, zijn perfect.
Ook heel mooi vind ik de warme opnames bij avondlicht (kunstlicht), zonder de flits te gebruiken.
Mooie middenmoter voor de amateur die iets meer wil, zoals ik.