Canon EOS 100D zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 100D zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

I M Beer 05-01-2017

groot scherm fijn

Geschreven voor: Canon EOS 100D zwart

de kwaliteit van de foto`s zijn uitstekend licht in gewicht en makkelijk mee te nemen heb er gelijk een goede lens bij gekocht voor nog betere foto`s

Pluspunten

• licht in gewicht
  • super goede foto1s

Canon eos 100d 28-07-2016

Fijne camera voor een beginner!

Geschreven voor: Canon EOS 100D zwart

Ik heb mijn camera nu een aantal maanden geleden gekocht en ben nog steeds super tevreden. Voor iemand die net begint met fotografie heb ik in een korte tijd veel geleerd over de techniek van een camera en hoe die toe te passen. Bij elke functie die op deze camera zit word een korte maar duidelijke uitleg gegeven over wat het doet en in welke situatie je deze het beste kunt gebruiken. Verder licht de camera lekker in de hand en is die goed mee te nemen in vergelijke tot anderen modelen. Kort samen gevat een apsolute topper voor de biggende fotograaf!!

Anne-Sophie 12-07-2016

Supergoede en fijne camera!

Geschreven voor: Canon EOS 100D zwart

De camera is handig in gebruik, maakt super mooie foto's. En is ook nog compact voor een spiegelreflex. Een aanrader dus!

bredeveld 19-04-2016

Niets op aan te merken!

Geschreven voor: Canon EOS 100D zwart

De Canon 100D is een compacte DSLR met een APS-c sensor. In de begintijd waren deze sensoren duidelijk de mindere van de full frame sensoren, maar dat had tevens te maken met de kleine resoluties destijds. Als fotograaf met ruime ervaring met APS en full frame sensoren kan ik verklaren dat de 18 mp APS-c sensor in de 100D niet onderdoet voor een 20 mp full frame sensor zoals van bijvoorbeeld de 5DII. Natuurlijk valt voor professioneel werk de full frame camera te prefereren vanwege de nog grotere resoluties tegenwoordig en omdat professionele klanten graag heel veel pixels zien, waar voor hun geld als het ware. Maar de 100D werd ontworpen met compactheid in gedachten. Daarin voorziet hij 100 procent. De STM lenzen die de camera completeren, zijn stuk voor stuk goed ontworpen lenzen die in onafhankelijke tests keer op keer zelfs de testers verrassen om hun beeldkwaliteit. Als je goede kwaliteit wilt en compactheid en een laag gewicht, dan is de 100D de beste keuze. De bestandsgrootte van een 18 mp foto is groot genoeg voor perfecte afdrukken op 1.50 x 2 m voor de pixelpeepers, maar zeker ook ruim voldoende voor billboards, maar klein genoeg om de opslag nog leuk te houden. 50mp full frame camera's zijn heel leuk, maar ze zijn zwaar en de bestanden behoeven stapels harddisks voor de opslag. Als vrolijke fotografie liefhebber heb je daar niets aan.

7griffioenen 27-02-2014
Geschreven voor: Canon EOS 100D zwart

Heb deze camera gekozen voor zijn nieuwe beeld sensor.
Deze is SUPER!
Ook is hij compact voor op vakantie.
Je kan gebruik maken van de automaat met een paar voorkeuren.
Maar ook helemaal handmatig voor in studio.

Na deel = er kan zo veel mee dat je soms moet
zoeken om te vinden waar je het moet instellen.
Het is echt de camera leren kennen.

Soft ware en cursus van canon zijn super te volgen.

maakt erg mooie plaatsjes,

Dinant Kolkman 14-11-2013
Geschreven voor: Canon EOS 100D zwart

Ik heb oktober 2013 de Canon EOS 100D camera gekocht.
Was o.a. “Beste Koop” van de Consumentenbond augustus 2013 en heeft al meerdere Awards gewonnen.
Ik ben zeer tevreden over deze Compacte DSLR camera, vrij recent model van Canon.
Heb er twee objectieven bij, de EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS STM groothoek lens en de EF-S55-250mm f/4-5.6 IS II zoomlens. Prima set bij elkaar.
De tot nu toe gemaakte buitenopnames, zoals nu, met mooie herfstkleuren, zijn perfect.
Ook heel mooi vind ik de warme opnames bij avondlicht (kunstlicht), zonder de flits te gebruiken.
Mooie middenmoter voor de amateur die iets meer wil, zoals ik.