Sony α SLT-A58 + DT 18-55mm zwart

• Test panel 8,4 jun 2013

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 598 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α SLT-A58 + DT 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kizulya 08-09-2017

Mijn beste foto's ooit

Ik heb de Camera van Sony al 2,5 jaar.ik ben dol op fotograferen.En ik maak overalfoto's. ik heb ook Samsung s7 telefoon die ook heel mooi foto's maakt,maar je kan niet met foto's van Sony camera vergelijken.Ik ben geen professionele fotograaf maar als ik buiten ergens een foto maakt met Sony camera,dan krijg ik heel veel complimenten

Pluspunten

• Batterijduur is erg lang
  • Scherpe foto's
  • Makkelijk in gebruik

g. hagedoorn 16-10-2016

amper 11.000 kliks

de camera is niet verkeerd. niet zwaar wat zeker een genot is. alleen na 11 duizend kliks kon ik geen opname meer maken. dat vind ik na iets meer dan 2 jaar wel erg droevig gesteld. de knop waar je een foto mee maakt kon je niet meer indrukken. nu afwachten wat de afd. reparatie mij te vertellen heeft. net buiten de garantie en dan dit.

manusje99 30-04-2015

camera ligt goed in de hand en heeft veel mogelijkheden.
al diverse mooie foto's mee gemaakt.
helaas is de camera gevallen en nu total loss

I de Jonge 26-04-2015

Sony a58 is de perfecte instapcamera als ik het vergelijk met de Canon. Dit is is echter geen instapcamera maar al bijna semi professioneel ivm klapscherm,digitale viewfinder.
Dankzij de semi tranculent mirror is de sony razendsnel en verlies ik nooit een moment als ik bijvoorbeeld mijn hyperactieve kleinkinderen wil fotograferen.

Aanrader voor mensen die denken over een spiegelreflex.

Roy1948 02-04-2015

Is een goede camera! Heb er veel plezier mee.
het is tevens mijn eerste pro camera en is gebruiksvriendelijk, Raw foto kwaliteit is heel goed.
Ik heb nog niet mee gefilmd, dat komt nog.
Ik ben erg trots op mijn camera! Dankjewel

Arjen1989 01-04-2015

Na en lange zoektocht heb ik besloten om deze camera aan te schaffen, tevens mijn eerste dslr. Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de overstap van een compact camera naar een dergelijk systeem. Zeker een aanrader voor deze prijsklasse!

B. Keizer 26-03-2015

Ik wilde eerst de Canon 700d halen, maar die was op dat moment uitverkocht. Mij is toen verteld dat dit een goed vergelijkbaar product is. Ik ben heel blij dat ik de keuze toen heb gemaakt deze te kopen. Achteraf heeft dit toestel meer mogelijkheden.
De kwaliteit van de foto's is buitengewoon goed. Hij is zeer makkelijk in gebruik en heeft veel mogelijkheden.

Randstedeling 21-03-2015

Ik ben zelf nog onderzoekende met deze camera, maar ben er tot nu toe zeer tevreden over!
Veel functies en mogelijkheden. Goede camera voor de beginner, voor een mooie prijs.

John9333 17-03-2015

Met deze camera kan ik snel foto's achter elkaar schieten wat ik persoonlijk erg fijn vind. Dan zit er altijd wel een goede foto tussen! ;)
De kwaliteit van de foto's is super! Met en zonder flits maakt de sony camera prachtige foto's.
De camera is handig en makkelijk in gebruik.

Rambo12345 11-03-2015

Mooie degelijke camera, goede scherpe foto's. Perfecte filmpjes in hd kan je ermee opnemen.
Ligt goed in de hand en de batterij doe je ook nog redelijk lang mee

Marin Visscher 09-03-2015

De Sony a58 translucent camera is een erg gebruiksvriendelijke camera voor mensen met een klein budget of startende fotografen. De kitlens is niet slecht, maar de mogelijkheden zijn beperkt zoals je kan verwachten van een kitlens. Nadelig vond ik wel de digitale zoeker. Zolang hij gebruikt wordt bij goede licht omstandigheden werkt hij naar behoren en zijn de extra functies zeer fijn, maar het hoeft maar een beetje duister te worden en de beeldkwaliteit neemt enorm af tot een zeer korrelig beeld. Erg nadelig voor nachtfotografie o.i.d. Voor de rest een zeer fijne camera en zeker aan te raden!

FrankH 10-03-2015

Neem een willekeurige spiegelreflex onder de 800 euro met een optische zoeker, bv van Canon of Nikon. Deze zijn klein en donker.

Het korrelige beeld van de A58 zoeker zie (dus) je alleen in de zoeker, de foto's zelf zijn doorgaans perfect belicht, ruisarm en met detail.

ErikWest 08-03-2015

Ik heb toestel ongeveer een maand en werkt heerlijk. Is mijn eerste spiegelreflex camera en voldoet volledig aan verwachting. De automatische instellingen zijn goed. ligt lekker in de hand met de knoppen op logische plekken. De foto's die ik gemaakt hebben mooie kleuren. Mensen die deze camera+lens kopen moeten zich wel realiseren dat het bereik van de lens niet extreem groot is, daar zal je nog een kleine investering voor moeten doen. Maar zeker een aanrader voor beginners.

Nassira2015 06-03-2015

Scherpte foto's, wat een verschil met mijn oude toestel. Ik heel blij met mijn aankoop. Ook s'nachts zijn de foto's scherp. Scherp stellen gaat volledig automatisch.

JeroenEHV 05-03-2015

De Sony SLT-A58K is een redelijk eenvoudige camera, waardoor de mogelijkheden beperkt zijn. De prijs van deze camera is echter netjes en alle belangrijke functies zijn aanwezig. Een prima instap camera dus (zeker als je al alpha mount lenzen hebt).

NathalP 04-03-2015

Het fototoestel heeft een makkelijk menu waardoor je als beginner ook al prachtige foto's kunt maken. Dit neemt niet weg, dat ik alsnog een cursus wil gaan volgen. Fototoestel ligt makkelijk in de hand.

Arjen1968 03-03-2015

Fijne camera met veel mogelijkheden voor een schappelijke prijs. Had al eerder een Sony alfa 300 serie camera. Deze gekozen ivm de alfa mount zodat lens is is te gebruiken

xo_F 03-03-2015

Heb mijn camera nu iets langer dan een maand ben er super blij mee!! Ik wilde graag binnen filmen en dat gaat me goed af .
In het begin dacht ik help wat moet ik mt zoveel functies maar het menu is zo duidelijk dat het zich vanzelf wijst !! Super mooie beelden op me pc en tv een echte aanrader .!

iepy 03-03-2015

Ik zocht een camera die snel mooie foto's kon nemen voor de vakantie. die filmpjes op kon nemen waar ik het geluid los kon opnemen.
En het liefst één waar je lensen kunt wisselen (nog niet gedaan) om meer details te kunnen fotograferen.

dit is mijn eerste spiegelreflex camera. Ik twijfelde nog aan een systeem camera maar daar zit geen los geluid bij.
Bij deze camera hoor je bij het opnemen met de ingebouwde camera heel erg de autofocus steeds scherp stellen.

De mogelijkheden zijn groot. Geen wifi dus ook niet via je telefoon bekijken en afdrukken. Dat is jammer.

in de automatische stand maakt hij snel en gemakkelijk foto's. Maar stelt vaak te nauwkeurig op een item.

Gebruiks gemak had ik van Sony beter verwacht. Bij andere camera's van Sony heb ik in het verleden handigere interface gezien. Hier verdwaal je snel.

De telefoon is zwaar en voelt log in je handen.
Hoe degelijk hij is weet ik nog niet. Ik ben onhandig maar heb deze camera gelukkig nog niet laten vallen. Hij voelt robust.

A Klein 03-03-2015

Nadat mijn oude camera kapot gegaan was (Sony cybershot) wist ik dat ik weer een Sony camera wilde. Voor mij was dit een plus omdat de techniek nu ook vernieuwd is, en de oude was zeker niet slecht. Op het toestel kun je digitaal inzoomen en een foto maken, de software zorgt ervoor dat de kwaliteit en megapixels hetzelfde blijfen als bij optische zoom. Dit scheelt mij extra lenzen. De standaard kitlens 18-55 bevalt goed en maakt foto's waarmee je blijft inzoomen tot elke kleine detail. Dat dit de nieuwe kitlens is en daarmee ook stiller is als zijn voorganger is een mooie meepakker.
De keuze om bij verschillende keuze lichtbronnen ook handmatig nog extra in te stellen, levert super levensechte kleurrijke foto's op. de kleur is 1 op 1 met de werkelijkheid!
De body is iets groter als een van de concurrent en dit houd lekker prettig vast. De matte zwarte look van de camerabody (aluminium) ziet er degelijk uit en ik verwacht hiermee ook wat extra bescherming mocht de camera toch ergens tegenaan stoten.
Toch loop ik nog tegen een paar kleine verbeterpuntjes aan. Mijn vorige camera had de mogelijkheid om een gedeelte van de foto te vergroten en daarmee kon ik nog beter scherpstellen op mijn onderwerp. (gelukkig maakt de 20Mp een hoop goed) Het scherm aan de achterzijde kan in enkel naar boven of beneden klappen maar niet zover om een zelfportret te maken, maar ja hoe vaak komt dit voor? Denk wel om een goede SD kaart! die van mij is wat ouder en ik merk dat de 20Mp foto's even nodig hebben om weggeschreven te worden. Tijdens het foto's maken zelf heb ik er geen last van maar als ik nog snel even een wijziging in de instellingen wil doen moet ik +/- één seconde wachten tot ik in het menu kan komen, gelukkig wordt dit wel met een lampje aangegeven op de achterkant van de camera zodat je weet wanneer je weer aan de knoppen kan zitten.
Samengevat: een zeer compleet toestel met veel mogelijkheden voor een goede prijs-kwaliteit verhouding.

J.Stee 04-03-2015

Deze camera heeft wel de mogelijkheid om het beeld te vergroten voor scherpstelling: onderaan tussen handgreep en lens zit een knopje met een dubbelfunctie.

Opname-voorbeeldknop (pagina 103 handleiding)/
Scherpstel-vergrootknop (pagina 126 handleiding)
Op pagina 126 staat ook nog iets te lezen over reliëfniveau bij handmatige scherpstelling.

Een class 10 geheugenkaart is aan te raden, zeker als je avchd-formaat gaat filmen.

Het aluminium aan de body kan ik niet vinden, alles kunststof wat de klok slaat.

Rhup 03-03-2015

De kwaliteit van de foto's is beter dan dat ik verwacht had. Vooral omdat de belichting die je in de zoeker ziet of op het scherm nauwelijks afwijkt van de geschoten foto. Verder kon ik al meteen aan de slag met de camera omdat hij zeer gebruiksvriendelijk is en makkelijk te hanteren. Verder heb ik al veel foto's gemaakt en heb absoluut niet het gevoel dat ik iets mis, er zitten veel mogelijkheden op en naar mijn mening doen ze het naar behoren.

Japie010 03-03-2015

Super camera. Zelf is dit mijn eerste spiegelreflex camera.

Wat voornamelijk fijn is aan de Sony Alpha is de software.
Overzichtelijk en heel duidelijk. Hierdoor is het de camera eenvoudig te gebruiken, ook voor een beginnend fotograaf.

Echt een aanrader!

Juko1234 03-03-2015

Ik ben een beginner, de camera is ideaal voor mij omdat hij handig in gebruik is, simpel en goede kwaliteit levert.

J.Stee 03-03-2015

De Sony SLT-A58 is een camera met een bovengemiddeld aantal instelmogelijkheden. De kwaliteit van de foto's is prima voor een instapper met kitlens. Ruis wordt tot op hoge gevoeligheid krachtdadig onderdrukt met wel enig verlies in de fijnere details. Enigszins jammer is dat bij automatische instelling in donkerder omstandigheden de gevoeligheid meteen naar 3200 ISO vliegt, ook in die gevallen waar het wel een stapje minder kon. Tussen 1600 en 3200 ISO is toch wel een breukje in de beeldkwaliteit waar te nemen. Zelf zou ik eerder 1600 ISO in de automatiek opnemen en voor moeilijker gevallen handmatig uitwijken naar 3200 ISO.

De elektronische zoeker is prima en heeft als voordeel dat in de zoeker allerlei instellingen zichtbaar zijn. In het donker is de zoeker helder maar geeft ook ruis te zien (de zoeker, niet de foto!). In fel zonlicht is de optische zoeker in het voordeel, maar deze elektronische zoeker is echt wel bruikbaar. Het Lcd-scherm is van matige kwaliteit en kleiner dan inmiddels gebruikelijk. Het scherm is alleen naar boven en beneden te verstellen, iets waar ik zelf weinig problemen mee heb.

Veel functies zijn heel handig bereikbaar via de Fn-toets, helaas moet de RAW-instelling via het menu worden ingesteld. Overigens hebben RAW-opnames bovengemiddeld veel ruis, dus voor jpg-opnames heeft de compressor wel het nodige (te veel) te doen.

De flitser levert prima prestaties qua belichting (prima ADI-stand), uitgebeten partijen komen niet/nauwelijks voor. De kleurweergave van de camera is heel natuurlijk en de automatische witbalans werkt uitstekend. De camera stelt snel en nauwkeurig scherp, de scherpstelgebieden zijn goed in te stellen.

De kunststof mount (i.p.v. metaal) voor de lens is een punt van discussie bij veelvuldig wisselen van lens, alhoewel er ook signalen zijn dat deze het in de praktijk wel goed uithoudt.

Plezierig en goed werkend is de bracketing-mogelijkheid, een functie die zelfs zonder statief goed werk levert. De Clear Zoom werkt duidelijk beter dan de reguliere digitale zoom, voor velen kan dit een extra zoomlensje schelen.
Een waterpas in de zoeker/scherm was mij welkom geweest. De verschillende automatische instellingen werken uitstekend, maar ook handmatig is alles gemakkelijk in te stellen.

Minder handig van Sony is de typeaanduiding: A58 suggereert een upgrade van de A57, terwijl het een vervanging is van de A37 en de A57. De A58 is wezenlijk goedkoper dan de A57, die op een aantal gebieden wat ruimer in de jas zit (scherm, lensmount, memorybuffer).

Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe camera. Ik heb wel een paar opmerkingen en ik zie wel wat zwakheden, maar bij andere instap-spiegelreflexen zie ik die evengoed. De camera heeft zeer uitgebreide mogelijkheden, meer dan je in deze klasse zou mogen verwachten. Met de korting-actie van Sony heeft deze camera mij € 300,00 gekost, voor deze prijs is moeilijk wat beters te vinden!

Xhyta 02-03-2015

Fantastische camera met veel diepgang en fenomenaal beeld, perfecte prijs /kwaliteit verhouding.
Voor mij was deze camera een openbaring !

Henk 1961. 02-03-2015

Een compleet en voor een beginnend spiegelreflexcamera gebruiker zoals ik gemakkelijk te bedienen camera.
Bij foto's waarvan ik dacht dat ik de camera niet echt stil had gehouden was het resultaat toch bijzonder goed.
Kortom, geen moment spijt van de aankoop.