Nikon 5200 18-55mm Kit zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon 5200 18-55mm Kit zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

venomi 11-11-2013
Geschreven voor: Nikon 5200 18-55mm Kit zwart

nu 3 kwart jar verder ongeveer eeen prima toestel nog steeds, inmiddels enkele andere lenzen er bij gekocht. Beeld kwaliteit is prima ook bij een hogere iso waarde.de bediening is nog steeds super handig alleen het "menu wiel"als je begrijpt wat ik bedoel zit op een plaats waardoor je snel met je duim er tegen aan zit zonder dat je er erg in hebt zodat het focus (scherpstelpunt) aangepast wordt zonder dat je dat gelijk door hebt.
Nog een plus punt dat ik vergeten ben te melden is de geweldige software die meegeleverd word en zeer praktisch is.Alleen moet je er wel rekening mee houden dat ook RAW bestanden gewijzigd opgeslagen worden. Maar verder erg goed en ik gebruik het in eerste instantie dan ook veel. Pas na een difinitieve selectie en de nodige aanpassingen importeer ik het ook in lightroom. Ik ben nog steeds erg blij met mijn keuze want het is gewoon een top toestel in zijn soort en prijsklasse.

venomi 24-07-2013
Geschreven voor: Nikon 5200 18-55mm Kit zwart

Inmiddels contact gezocht met Nikon over de wireless adapter. hieruit kan ik opmaken dat het advies van de winkel onjuist zou zijn geweest. Ik had de "a" "gekocht op advies van de winkel.:
Nikon WU-1a draadloze WiFi adapter
Geschikt voor de Nikon D3200 / D5200
Volgens Nikons reactie had ik de:
WU-1B adapter moeten hebben.
Wellicht ga ik dan toch weer proberen of heeft iemand daar ervaring mee?
Verder zoals eerder vermeld een top toestel.
Sinds begin april in bezit.

venomi 03-04-2013
Geschreven voor: Nikon 5200 18-55mm Kit zwart

Pracht toestel. scherpe foto's en zeer makkelijk voor leken ook omdat in plaatsjes de diafragma /iso en sluitertijden worden weergegeven. Zo wordt het ook voor leken handig om eens af te stappen van de stand automatisch. Ook de Nederlandse handleiding in o.a. PDF neemt je stap voor stap mee in de mogelijkheden van het toestel. De knoppen zitten op logische plaatsen en daardoor gebruiksvriendelijk, het toestel ligt ook lekker in de hand.Het draaibare scherm kan handig zijn maar het elke keer uitklappen is wel telkens een extra handeling. Het kan ook permanent bekeken worden maar dan is een folie wel op zijn plek.De standaard 18-55 mm lens is prima en dat geld ook voor de 55-300. Prima lenzen maar een echte macro functie hebben ze niet. Het is een leuke start die prima uit te bouwen is. Een lenskap bij de 18-55 ontbreekt echter.De accu's lijken redelijk mee te gaan in gebruiksduur maar daar heb ik nog iets te weinig ervaring mee.
de flitser is vel maar wel regelbaar en geschikt tot ongeveer 3 meter. De aansluitingen zijn voldoende alleen het rubbertje voor het afdekken is matig, voelt niet degelijk aan. dat geldt ook voor de batterij klep maar het kaartslotje is prima en kan tot 128 GB aan.Ik vindt het tot nu toe ene heel fijn toestel.

venomi 24-07-2013

in een latere reactie geeft Nikon aan dat het toch de "a" moet zijn.

Officiele reactie van Nikon Nederland 23-07-2013

Hoi Venomi, dank voor je D5200 review. Wij kwamen je comment tegen inzake de WiFi:

Heb je al met Nikon contact gezocht? Verbinding met de WU-1B adapter i.c.m. met de Nikon Wireless Mobile Utitlity app (WMU-app via de IoS appstore of Google Play)zou heel erg eenvoudig moeten zijn. Enkel het inpluggen van de adapter zou voldoende moeten zijn voor een verbinding tussen camera en smart-apparaat. Via onderstaande URL kun je contact opnemen met ons support team vai mail, telefoon of zelfs de live chat: https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/contact_us

groeten, team Nikon Nederland

venomi 22-07-2013

inmiddels een tijdje verder en het toestel bevalt nog steeds prima. Ook heb ik de wifi er bij gekocht maar dat werkte voor geen meter. Een verbinding was neit te maken terwijl het signaal wel soms gezien werd op aan afstand van nog geen 50cm. De lens is een kit lens maar voor een kitlens erg goed.Al zul je al wel snel een betere wensen als je wat meer uit de camera wilt halen. Gebruiks gemak op dit toestel is zeker nog een pluspunt. Alles is redelijk snel te vinden. En als je geen foto kan maken geeft hhi in het display aan wat de reden is, maar in de stand automaat heb je daar geen last van. Het aps-c formaat is wat beperkter maar is dan ook veel lichter met lenzen. En geeft een sterkere zoom verhouding. Deze camera is dus geen full frame qua sensor. Tot nu toe heb ik het nog niet gemist maar daar zullen mensen met een full frame camera anders over denken. Wellicht zeg ik over een tijdje had ik dat maar wel gedaan. Maar voor zijn prijs een prima keuze. Hou echter in je budget rekening met aanschaf andere objectieven. Koop anders een voordeliger toestel. Maar deze is gewoon goed!