Sony 6100 + 16-50mm - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony 6100 + 16-50mm op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

johan73 14-12-2019

Geweldige camera!

Geschreven voor: Sony 6100 + 16-50mm

Deze camera heeft alles wat een beginner nodig heeft. Veel automatisch programma’s, makkelijke instellingen en duidelijke functies. Daarnaast beschikt ie over de nieuwste technische snufjes, zoals WI-Fi en een app voor op je telefoon.

Pluspunten

• gemak
  • kwaliteit
  • mogelijkheden
  • snelheid

Minpunten

• prijs
  • gewicht

Olivier 09-12-2019

Perfect voor beginners

Geschreven voor: Sony 6100 + 16-50mm

De toestel heeft alles wat beginners nodig hebben. Veel automatisch programma’s, makkelijk instellingen en duidelijk functies. De menu’s zijn helder en logisch. Hij zit goed in de hand, iets zwaar maar nog goed. Afwerking is ook goed.

De autofocus is snel en scherp, beeld kwaliteit is prima met weinig ruis. Filmen is ook goed in 4K.
Bluetooth en WiFi helpen voor fotos te sturen.

Voor iets meer gevorderde fotograaf, dat niet de goede model , knopen zitten niet op de goede plek in manual mode ( snelheid/ F) maar voor beginners dat is een echt goed toestel.

Pluspunten

• Autofocus
  • Beeldkwaliteit
  • Handig
  • Eenvoudig

Minpunten

• Prijs
  • Niet compleet

Roadrunner19 04-12-2019

Kleine krachtpatser

Geschreven voor: Sony 6100 + 16-50mm

Een compact toestel met heel veel mogelijkheden.

Het toestel wordt met beperkte gebruiksaanwijzing geleverd. Voor de fanatieke fotograaf wijst alles zich vanzelf, maar voor de beginner raad ik aan om op internet de handleiding te downloaden, anders laat je een hoop mogelijkheden liggen.

Positief:
Snelle camera
Flexibel/uitklapbaar scherm
Veel automatische opties (als je niet te veel zelf wilt instellen)
Bluetooth verbinding met computer/telefoon mogelijk, waardoor de foto’s tussendoor even overgezet kunnen worden.

Negatief:
Zwaar gewicht
Geen standaardaard handleiding meegeleverd
Flits wordt weinig gebruikt
Stelt soms moeilijk scherp
Te veel opties voor de amateur/beginner

Conclusie:
Mooi toestel, fijn in gebruik (op de automatische stand), maar wel zwaar.
Wil je hoge kwaliteit foto’s, dan is dit hét apparaat dat je zoekt.
Maar met de huidige foto kwaliteit van de mobiele telefoons, vraag ik me af of dit mooie toestel uiteindelijk niet in de kast verdwijnt?

De afweging die gemaakt moet worden is gemak tot kwaliteit.

Pluspunten

• Snelle camera
  • Flexibel/ uitklapbaar scherm
  • Veel automatische opties

Minpunten

• Zwaar gewicht
  • Soms moeite met scherp stellen

Anubish 04-12-2019

Compacte krachtpatser

Geschreven voor: Sony 6100 + 16-50mm

De camera lijkt niet in eerste instantie geschikt voor onervaren gebruikers. Er is zeker wat basiskennis nodig om de capaciteiten van dit apparaat goed te benutten. Menustructuur is helder, korte uitleg van de functies zorgt voor gebruiksvriendelijkheid. De instelmogelijkheden zijn zeer uitgebreid. De menustructuur is zeer uitgebreid, het duurt even voordat je weet waar alles zit, maar het is logisch ingedeeld. Verbinden met wifi is makkelijk, streamen naar tv is leuk om meteen je foto's te laten zien.

De snelle autofocus is echt indrukwekkend, rennende kids, bewegende huisdieren etc staan er haarscherp op. Ik geloof dat het tracken binnen 0,02s gebeurt. Filmen in 4K is erg gaaf., zo ontzettend scherp. Camera is handzaam, mooi formaat om mee te nemen. De camera is wel te kostbaar om m zo even in je jas te doen. Dat is ook het enige nadeel, de forse prijs.

Pluspunten

• Supersnelle focus
  • 4k filmen

Minpunten

• Prijs