Nikon D3200 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D3200 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

poellie 29-05-2014

Eerste indruk is super, ideale instapcamera voor de beginnende amateurfotograaf. Duidelijke handleiding, user guide, de 18-105 mm is een mooi objectief voor starters.

Johan_2013 12-09-2013

Het is een fijne handzame camera met tal van mogelijkheden die je in het gebruik gaat waarderen. Ondanks de lens 18-105mm VR heb ik de behoefte aan extra objectieven met meer specifieke mogelijkheden. Jammer dat deze objectieven behoorlijk kostbaar zijn. De extra afstandsbediening WU-1a is erg handig in het gebruik.

Flowers 31 14-02-2013

Na een teleurstelling met Samsung nx 1000 ( die zonder moeite kon worden omgeruild) op uitstekend advies van Ringfoto Semeins te Tiel deze camera aangeschaft tegen laagste prijs garantie en gratis cursus.
Hoewel dit soort camera,s niet echt gemakkelijk zijn in de menustructuur, is dit toestel ook met de goede gebruiksaanwijzing en de gratis gekregen cursus snel te bedienen. Het toestel is niet licht , maar dit hoort bij dit soort toestellen.

De telelens is toch voor mij een plezierig extraatje, maakt goede foto,s in de automaat of in de specialobject modi, het wieltje op de camera om te spelen met sluiter/diafragma is prettig te bedienen. De ingebouwde flitser is toch wel eens handig te gebruiken dan met uitsluitend hoge iso in de donkerte te fotograferen en de 1.8 groothoekmogelijkheid is ook fijn.

Kortom de eerste indruk is goed

Mijn Whopper 01-02-2013

De Nikon D3200 gekocht ter vervanging van de Olympus E510. Het is wel een overschakeling maar was er snel aan gewend. Over de kwaliteit van de foto ben ik heel tevreden, kleurweergave is mooi en de scherpte is prima ondanks de "instap" 18-105.
Het menu is goed te bedienen. Wat mij ook opviel is dat ik mijn analoog objectief (AF Nikkor 35-70)kan gebruiken, wel met hand scherpstellen maar in de zoeker is een indicatie te zien.

marcelingrid 23-11-2012

zeer mooie camera met veel mogelijkheden. ik heb de camera met het 18-105mm objectief waardoor je niet steeds van objectief hoeft te wisselen. foto's zijn van zeer mooie kwaliteit.

MGDK 23-06-2012

Zeer fijn in de hand liggende lichte camera. Voor mensen met grote handen is hij wellicht wat klein.
Duidelijke bediening en voor de beginner een guide modus, die inzicht geeft in de afzonderlijke instellingen.
Foto's zijn mooi helder. Maar de kwaliteit van een foto wordt natuurlijk wel voornamelijk bepaald door degene die de foto maakt en de kwaliteit van het objectief.