DALI ZENSOR 1 boekenplankspeaker / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de DALI ZENSOR 1 boekenplankspeaker / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Jan 27-12-2018

Een pareltje

Op zoek naar een goede en niet al te dure speakerset zag ik deze set in een radiozaak. Gehoord en gelijk beviel deze set mij. Schitterend en zeer heldere stereo-weergave. Deze set is zijn prijs meer dan waard. Waarom een duurdere kopen als dit pareltje op de markt is.

Pluspunten

• Zeer helder geluid

Minpunten

robbedoes 09-04-2014

Na alle goede berichten deze speaker op de gok gekocht ter vervanging van mijn Sib sateliet speakers van Focal. Door de
vele positieve reacties verwachte ik een er veel van, maar in eerste instantie was het op zijn zachts gezegd een tegenvaller. Ondanks dat ik niet zo geloof in inspelen van speakers, maar meer in gewenning aan een bepaald geluid, heb ik ze nog twee maanden het voordeel van de twijfel gegeven, maar ik vond ze nog steeds erg saai, niet gedetaïlleerd klinken. Hierna mijn oude Focals weer gepakt en via mijn Marantz NR1601 receiver in de direct mode (dus geen beïnvloeding door Audyssey of welke tone control dan ook) via de A/B aansluiting een op een vergeleken door direkt omschakelen tussen de fronts, en kon niet anders concluderen dat ik de Focals beter vond, behalve in het laag, maar daar heb ik een actieve sub voor. Kortom, de oude maar weer teruggeplaatst en de Dali's verkocht. Ook mijn vrouw was blij dat ik ze wegdeed. Misschien is het voor zijn prijs best een redelijke speaker, en wilde ik voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar ik ben enige tijd later overgestapt op de Monitor Audio Apex 10 speakers, en dat was wel degelijk een stap voorwaarts. Maar die kosten wel meer dan twee keer de prijs van de Dali's. Dus mijn advies is niet op alleen ervaringen van anderen af te gaan maar toch eerst zelf te vergelijken. (het lukte niet om geen cijfer voor duurzaamheid te geven, ondanks dat ik NVT aanklik, maar dat is natuurlijk niet te beoordelen als je ze net hebt)

MrPeterM2008 22-12-2013

Als een kikker in een pan met heet water ben ik blijven luisteren naar mijn ooit goede BNS boxen...totdat Dali het geluid overnam....sprankelend helder is nog zwak uitgedrukt!

Peter

JosHuigsloot 16-12-2013

Ik kan alle positieve kritieken alleen maar beamen. Wat een geweldige speaker voor dit geld.
Hij moet inderdaad ingespeeeld worden, maar wat klinken ze daarna geweldig.
Geluisterd o.a. naar Deep Purple, Marvin Gaye, AC/DC, Mark Knopfler, Milow, David Guetta en Journey, en alles klinkt even goed. Voor muziek (ook muziek-DVD's) heb je geen subwoofer nodig - het laag is uitstekend, maar bij een spectaculaire film komen de Dali's toch iets te kort.
Maar ik luister toch het meest naar muziek en ik vind ze een geweldige aankoop.
Ze zien er ook mooi uit en staan perfect in de boekenkast met het mooie strakke frontje.

failler 09-11-2013

Ik heb jaren een set kef 103.2 gehad, dus toen ik de Zensors net uit de doos geïnstalleerd had was het op zijn zachts gezegd wel even wennen, ze klonken gewoon minder dan de oude kef's.Maar nu twee weken verder en de nodige inspeel uurtjes achter de rug hebben ze dan hun reputatie waargemaakt, wat een lekker speakertje is dit, bas en levendigheid zijn geweldig goed in balans, een genot om naar te luisteren. Dus laat je in eerste instantie niet afschrikken van het geluid direkt na aanschaf, ze moeten echt eerst grondig ingespeeld worden.

dwergarend 04-11-2013

Ik ga de speakertjes kado doen aan iemand, maar zie nu al op tegen het moment dat ze de deur uit gaan. Ze staan nu lekker bij mij in te spelen en het is ronduit genieten. Ik draai alle genres muziek en alles klinkt goed. Het is een wonder uit zo'n dwergje. Ze staan nu aan een DENON versterker PMA_700AE en dat is een prima combinatie. Ik ben wel benieuwd geworden naar de grotere jongens van Dali. Als zij een basismodel zo kunnen laten klinken schept dat wel verwachtingen. Ik kan geen cijfer geven voor prijs/kwaliteitsverhouding, dus bij deze : een 11!

ariedokus 20-04-2013

Net binnen, nog niet helemaal ingespeeld, maar het geuid is prachtig. Vol. Ik heb mijn sub-woofer weggedaan, niet meer nodig.

Ze zijn ook zo klein!

Sjors-01 12-04-2013

De Dali Zensor 1 is de beste speaker die ik ooit heb gehoord!!

Naar mijn idee kan zelfs de duurste speaker niet aan tippen. Heb zelf de Tannoy dc6t signature
€ 2000,00 per paar in combinatie met een advance acoustic map 308, het grote verschil zit hem in de details van het geluid. Ook met de combinatie Audio Block v-100 betaalbare Hi-End uit Duitsland, is een perfecte match. Audio Block is nu te koop bij Hobo.nl Dan scoort de Dali met de z1 vele malen beter ten opzichte van de Tannoy's. Wat betreft de bas is er voldoende aanwezig en zeker niet overheersend. Maar alles perfect in balans. Ik staat zelfs op het punt mijn Tannoy te verkopen. Omdat de Dali vele vele malen beter zijn dan Tannoy dc6t.
Als je een zeer goede speaker wilt en je wilt niet de hoofd prijs betalen, of dat wil je wel dan zou ik zeker het merk Dali zeker gaan luisteren. Voor maar € 260 per paar is dit echt een koopje. Bij duurdere speaker betaal vaak voor de status, maar of dat ze werkelijk zoveel beter klinken betwijfel ik ten zeerste.

Bv. Je hoort de bekken, het schuiven van de vingers op de snaren, saxefoon klink eng mooi je hoort werkelijk elk detaille. De speaker is echt een alles kunner, speelt klassiek, jazz,pop, hardrock, soundtracks enz.. Tot op heden klink het voor mij als een openbaring. Dit. Had ik veel eerder moeten weten, dan had ik mezelf veel geld kunnen besparen op speakers. Top..

Uw eigen huis is bepalend hoe uiteindelijk het geluid zal klinken, u kunt gaan luisteren in de winkel, maar houd er rekening mee dat het thuis geheel anders kan klinken. In de winkel klonk het mooi, maar thuis velemale beter.

Twijfel niet het zal uw oren verrassen en uw ogen kunnen het niet geloven dat zulke kleine speaker zo iets moois kunnen laten horen.

Klauw 10-01-2013

Nog steeds erg tevreden. Ze klinken na inspelen nog beter. De achtste symphonie van Shostakovich klinkt op dit moment als een live optreden in mijn huiskamer!

sirPRO 25-10-2012

Op de goede internet ervaringen afgegaan en de testen van o.a. What hifi en wezen luisteren bij Iear in tilburg.
In de luisterruimte kijk je erbij overheen, wat een klein speakertje, echt een boekenplank model

Als zeer kritische consument geluisterd, wat opviel was een mooi helder en open geluid, benieuwt hoe ze thuis klinken.
Goed geholpen bij Iear, speakers gekocht.

Speaker zitten mooi ingepakt met nog een extra stoffen hoes over de kast, ze zien er echt goed gebouwd en degelijk uit, tot in de puntjes afgewerkt.

Aangesloten met 2.5mm koper op de Philips 900 serie 2x25w rms( gouwe ouwe ) en luisteren maar.
Ze zijn nog niet ingespeeld maar wat een ongelofelijk geluid uit deze kleine speakertjes, mooi helder en strak, aan basgeluid is geen gebrek, dat ze dat kunnen maken voor 130 eur p/stuk

Mocht je nog twijfelen , niet doen gewoon kopen, prijs/kwaliteit is echt goed.
Benieuwt hoe ze klinken als de onkyo 3010 volgende week binnen is, kunnen we ze echt testen.

Klauw 19-09-2012

Uitstekende speaker voor dit geld. Ik kan er niets negatiefs over bedenken. Ondanks een klein en handig formaat toch een goede basweergave. Goed, helder en gedetailleerde hoge tonen weergave. Ze zien er ook goed gebouwd en degelijk uit. Kortom: een goede koop.

JGJ1964 06-05-2012

Wat een ruimtelijk geluid geeft deze speaker weer heb net liggen genieten van Yello met het album Touch. Veel detail, geluid komt mooi los van de speaker. Je kunt de muziek bij deze speaker zien als laagjes en elk laagje is van elkaar te onderscheiden.Heb de geroemde Boston A 25 in mijn bezit gehad maar deze speaker is toch echt een klasse hoger. Heb vanwege ruimte en budget een 5.1 set samen gesteld uit 2x Dali Zensor 1 en als surround Dali Concept 1 en de Concept Center en Yamaha SW 012 Sub. Ben zeer tevreden. Voor de sub komt er in de toekomst nog een betere
JGJ1964 08-03-2014

Na zoektocht naar beter geluid toch weer terug bij zensor1. Wat klinkt deze speaker lekker zeg. Wat een detail alles klopt inmiddels wel 2 tientjes duurder geworden per stuk maar ze zijn t volledig waard. Heb ze nu in t wit en ze zijn prachtig afgewerkt. Wil je rond 300 euro voor een setje luidsprekers uitgeven ga deze dan zeker meenemen in de zoektocht naar goed geluid.

P. van der Put 20-04-2012

Deze speakers worden aangestuurd door een Marantz receiver SR 5023 + een luidsprekerkabel 2 x2.5 mm van Oehlbach.
Het geluid is geweldig! Hoge tonen worden zuiver weergegeven zonder scherp te zijn. Ook het middengebied en het laag zijn zeer goed voor een luidspreker van deze omvang.
Ik ging voor de wharefedale 10.1 diamond, maar na het horen van deze Dali's was ik verkocht.
Echt een aanrader!

bruno01 27-01-2012

Ik was op zoek naar een compacte speaker om te combineren met een marantz pm 6003.
Heb lang nagedacht over Tannoy Mercury 1 maar omdat ik deze niet kon beluisteren ben ik op deze gebotst.
Ze worden terecht hoog aangeschreven.
Ik vind ze vooral aangenaam warm klinken maar zonder detail te verliezen.
Knap gedaan Dali !

Silas A. 02-01-2012

Heb de speakers gekocht met de Yamaha RX-V471.
Het geluid is prachtig!!!
Voor deze prijs is er zeker geen betere speaker te krijgen.
De hoge tonen zijn zeer goed te horen. Midden wordt ook goed weergegeven.
De lage tonen komen zeker goed over als je rekening houdt met de grote van de speakers.
Zelf draai ik veel dubstep en is er toch zeker een aardige muzikale bass aanwezig. Ik mis soms met gaming een beetje diepere bass. Maar dat mis ik ook bij duurdere speakers welke juist een slechtere bass hebben.

Deze speaker scoort voor mij perfect. Voor 129 euro per stuk kan geen andere speaker tegenop. Voor het geld dat men bespaart op deze speakers kan er nog een goede subwoofer bij voor het bass effect tijdens films.

De speakers zien er zeker mooi uit en worden geleverd met kleine gelatine pootjes. Het front panel is makkelijk te verwijderen. Achterop zit een bass reflex en een ophang punt.

Johann 72 31-10-2011

Dali Zensor een speaker die voor 129.00 euro per stuk een positief
lachertje is.Mooi zuiver geluid en een mooi laag weergave.
Gebruik een 5.1 serie van de Zensor.
(4x Zensor 1 en een zensorcenter)
De speaker worden aangestuurd door een Denon 3311 en
een velodyne sub (spl series)
Zeer perfecte combinatie waar ik zeer tevreden
over ben.Mijn conclusie is maakt niet uit hoe goedkoop/duur de speaker
ook zal zijn,ligt aan de combinatie hoe alles wordt
aangestuurd.