Monitor Audio RX1 - Reviews

Type speaker
2-weg
Aantal drivers/units
Aanbevolen max. vermogen

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

mborgen 15-04-2012 Product paar weken in bezit

na lang zoeken deze speakers gevonden.
ze klinken bij elke soort muziek geweldig.
liefhebbers van een goede bas partij zulen er een Sub bij moetn gebruiken,de bas partijen klinken niet boemig maar zijn aanwezig.
gebruik ze als front speakers in een 5.1 set up, ze vervangen mission 733 zuilspeakers!!
aangestuurd door een Harman Kardon AVR 235.
vergeleken met B&w /Jbl/ dynaudio geven deze een goede prijs-kwaliteit.

MAIS2011 06-09-2011 Product half jaar in bezit

De RX1 heeft naar mijn mening een hele goede prijs kwaliteitsverhouding op gebied van geluid en afwerking. De speakers zijn afgewerkt met echt eiken fineer en heeft mooie units. De frontjes worden door magneten op hun plek gehouden. Dit alles geeft een zeer goede en doordachte indruk. Aan de achterkant zitten de bass poorten en natuurlijk een stel degelijke terminals voor het aansluiten van spades of kabel zonder spades. De RX1 lust geen banaan stekkers, dus houd daar rekening mee! Het geluid vind ik zelf precies goed, anders had ik ze natuurlijk niet gekocht! ;-)

Voor een monitor speaker heeft deze genoeg bass en geeft deze een lekker helder midden en hoog. Ik heb deze speakers aangesloten op een Naim nait 5i en deze kan de speaker prima aansturen met zijn 50watt rms. De speaker heb ik voordat ik overging tot aankoop vergeleken met B&W 685, Dali ??, MA BX2 en tal van andere speakers en de RX1 sprong er echt uit als prettig op het gehoor liggende allrounder. Bij andere speakers miste ik toch wel het nodige laag, of was er voor mij een overheersend midden en hoog. Nu is het absoluut niet zo dat ik van boomy speakers hou, maar ik wil wel speaker die een compleet geluidsbeeld geeft. De speakers zijn voor mij een blijvertje :-)

bovendeur 30-01-2010 Product paar dagen in bezit

Ik heb ze aangeschaft in combinatie met een Yamaha stereo reciever. In deze prijsklasse heeft deze monitor speaker wat mij betreft de beste kwaliteit.
Zowel klassieke muziek met veel hoge toonsoorten als moderne muziek met meer bassen klinkt supergoed uit deze speakers.

drnabor 15-04-2012

beste bovendeur, mag ik vragen met welke yamaha receiver u gebruikt?

alvast bedankt voor de reactie.