PIEGA TMicro 5 vloerspeaker / aluminium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de PIEGA TMicro 5 vloerspeaker / aluminium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Diederik 31-12-2016

Fantastische speaker met hoge WAF!

In mijn zoektocht naar een frontspeaker voor mijn 5.1 setup uitgekomen bij de Piega TMicro. Het valt niet mee om een speaker te vinden welke een mooi design heeft (hoge WAF!) en ook nog een goede sound produceert. Na lang zoeken is de keus op deze Piega's gevallen. Het viel niet mee mijn oude front speakers (Mission) op te volgen. Ondanks zijn kleine afmetingen heeft deze speaker echter een indrukwekkend geluid. Nog even getwijfeld of de TMicro 6, maar aangezien deze speakers in een 5.1 setup worden gebruikt, was de meerprijs voor een 3-weg speaker niet voldoende waard.
De Piega speaker is opgebouwd uit een klassieke aluminium behuizing, neodymium koepel en precisie-afgestemde frequentie crossover. Daardoor kan deze ook prima in een stereo setup gebruikt worden. Indien daarvoor gekozen wordt zou ik wel als ondersteuning wel gebruik maken van een subwoofer (2.1).

Pluspunten

• Zeer slank en aantrekkelijk design
  • Zuivere klankweergave

Minpunten

• Wat beperkt in lage tonen