Paradigm Monitor 7 vloerspeaker / zwart, bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Paradigm Monitor 7 vloerspeaker / zwart, bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

JJJasper 12-08-2009

Na meerdere luistersessies bij meerdere hifi-zaken uiteindelijk de monitor 7 gekocht. Het viel op dat verkopers vrij snel (in deze prijsklasse) de Paradigms noemden als goede kandidaat. Hierna op internet ook gaan zoeken, wat veel goede recencies op leverde. Prijs/kwaliteit verhouding erg goed.

De speakers vielen meteen op tussen de anderen (ook van hogere prijsklasse). Een heel eerlijk, open en direct geluid (waarschijnlijk door het vrij hoge rendement). Tijdens het luisteren daarom ook veel gespeeld met volume na het schakelen.

Nu zo'n anderhalf jaar later bevallen ze nog steeds prima. Sterk in midden en hoge tonen, de bass heb ik via de receiver ietsje hoger gezet. Stereo geluid prima, en nu in combinatie met Mini Monitor als surround speakers, en de CC-190 als centerspeaker heb ik mn eigen thuisbioscoopgeluid. Geen subwoofer nodig want nu trilt de tafel af en toe al.

In combinatie met Denon avr 1708 receiver en de zuilen via bi-amping aangesloten. Standaard bekabeling van goede kwaliteit.

MusicOnly 07-07-2009

De Paradigm Monitor uitgebreid beluisterd. Klinkt spectaculair naast vele andere speakers. En dat is nou net de instinker. Ik realiseerde me later dat ik van het luisteren via de PM 7 na verloop vermoeid werd. Hier werd niet op een eerlijke wijze muziek weergegeven, maar uit de speakers getetterd, o.a. vanwege het hoge rendement. Daardoor klinken andere speakers in directe vergelijking altijd minder. Voor degenen die dat getetter prima vinden: de beste weergever. Voor de echte muziekgenieters: ga op zoek naar iets anders (Monitor Audio, Harbech, Usher, Canton, Elac, Focal, etc.) en neem de tijd om te luisteren en te beslissen. Zorg ook voor een goede match van de overige audiocomponenten en bekabeling. Als je bijv. via Harman Kardon luistert en bekabeling van fietslampenkwaliteit, kun je kwaliteit wel vergeten. Dat wil overigens niet zeggen dat je verschrikkelijk veel geld moet uitgeven. Gewoon rustig nadenken en onthaast zoeken.

Joost Janssen 22-04-2009

Naar aanleiding van een aanbeveling van Tilburgse dealer geluisterd naar de kleinere Paradigms. Daarna reviews op internet gelezen en deze keuze gemaakt. De kleinere Mini Monitor is erg goed maar te licht voor onze woonkamer (5x10m.) Dus die doorverkocht aan moeders die er zeer content mee was. Ze vervingen bij haar 40 jaar oude Kef luidsprekers.

Deze Monitor 7's maken echt muziek. Genieten geblazen! En dat terwijl ze het moeten doen met een 20 jaar oude Harman Kardon HK 6200 en een topmodel Kenwood CD-speler van dezelfde leeftijd.

Het geluid is vol e evenwichtig. Zelfs mijn vrouw (die het anders echt een rotzorg zal zijn) had als commentaar mooi geluid.

Dus echt een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Henk Paradigm 17-03-2009

Ik heb deze de Paradigm monitor 7 set nu een klein jaar in mijn bezit. Aangeschaft n.a.v. zeer goede test en luisterresultaten op het net. Na een eigen luistertest in een van de luisterruimtes van mijn vaste audiospeciaalzaak te Amsterdam, direct overtuigd van deze speaker, zowel in vergelijk met Dali als KEF in dezelfde prijsklasse. Staan nu aangesloten op mijn Marantz PM7001 en SACD SA7001. De set speelt de sterren van de hemel, in alle muzieksoorten houdt de Paradigm zich goed staande. Prachtig strak laag, mooi helder midden en sprankelend hoog. Als speakerkabel gebruik ik QED XT350 en interlink de QED Silver Spiral. Zowel CD als vinyl beluister ik met groot plezier en van luistermoeheid is geen sprake met deze speakers. Elke volumestand houdt zijn detail en dynamiek. Gezien de prijs kwaliteitsverhouding is deze luidspreker set een echte aanrader.