Q Acoustics 3050 - Reviews

Kleuren
walnoot

Jeroen 07-05-2016 Product paar weken in bezit

Zeer tevreden.

De scores die ik geef zijn wel voor de prijsklasse waarin ze vallen want je zal ze niet moeten vergelijken met high end speakers van enkele duizenden euro's per stuk.
Voor deze prijsklasse geven ze een fantastisch zuiver, helder en gedetailleerd geluid. Heb ze nu een tijdje draaien en op de juiste plek staan want dat maakt wel een groot verschil. Even uitproberen op welke positie in je kamer ze het beste klinken. In een kleinere kamer van zo'n 16m2 komen ze niet echt heel lekker uit de verf. Ze hebben wel een beetje de ruimte nodig. Speel ze op een Onkyo TX-8150 receiver op "direct" geen bas, treble of equalizer of iets dergelijks in een kamer van ongeveer 25m2. Ook de afwerking is bijzonder mooi te noemen. De frontjes worden op zijn plek gehouden met magneten dus geen lelijke gaatjes in de speakers als je de frontjes er af haalt. Mooie stevig in elkaar gezette speakers. Had hiervoor een JVC setje en dacht dat dat best goed klonk. Tot ik het hiermee ging vergelijken waardoor het JVC setje ineens compleet waardeloos werd. Wat een verschil!
Merk nu alleen wel dat een aantal cd's van een bedenkelijke kwaliteit zijn dat hoorde je niet op een mindere set. Bij dit hoor je dat zeer duidelijk dus maar op zoek naar betere geluidsbestanden van sommige van mijn favoriete muziek. Snapte nooit zo goed waarom men hoge resolutie bestanden zou willen. Nu snap ik het. Met goede bestanden van een goede opname kwaliteit klinkt het echt enorm goed! Ik hoor mijn muziek zoals ik het nog nooit heb gehoord. Je zal vast en zeker betere speakers hebben maar dat gaat je dan wel een stuk meer kosten.

mlamlam 18-03-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige prijs/kwaliteit en uitstekend geluid

Na uitgebreid geluisterd te hebben en deze speakers vergeleken te hebben met (veel) duurdere exemplaren van hetzelfde en andere merken, bleef ik deze toch als meest prettig klinkend ervaren. Warm van geluid, vol van klank en geen spoortje van vervorming op hoog volume. De afwerking is beslist keurig te noemen en de bi-amp aansluitingen wekken vertrouwen. De achterste spikes worden bevestigd aan een volledig metalen sidestand waardoor de speakers stabiel staan. Optisch en acoustisch is duidelijk aandacht besteed aan deze fijne luidsprekers met een heerlijk geluid bij nagenoeg elk muziekgenre. Aanbevelenswaardig!

Anoniem 18-06-2015 Product paar dagen in bezit

Vandaag deze mooi speakers binnen gekregen en getest !
Het klinkt echt geweldig zuiver en ruim niet normaal.
Ik heb deze speakers in combinatie met Q3020, Q3000i.
Voor dit geld zal je niet snel iets beters vinden ben ik van mening.
De speakers moeten nog ingespeeld worden maar de zuiverheid waarmee ze kunnen spelen is echt bizar.
Daarnaast kan je het frontje eraf halen die zit met magneten vast dus heb je geen last van lelijke punten rond je speakers.
Dus ik kan ze echt aanraden !!