Bowers & Wilkins 683 - Reviews

3-weg
Aantal speakerunits
Kleuren
zwart

Beoordeling op basis van 1 review

Romius 25-03-2014 Product paar weken in bezit

Ik had een paar Elac FS207.2 en wilde weer eens wat anders. Diverse speakers beluistert in een audiozaak, Focal Chorus 816V, Monitor Audio Silver 8, Boston Acoustics M350 en tot slot deze. Ik kwam iedere keer weer terug bij de B&W's, op diverse muziek. Deze meegenomen en geen spijt tot dusver. Ze zijn wel aardig hongerig naar kracht, ik had een Denon AVR-X3000, deze haalde het er niet helemaal uit. Ingeruild voor een X4000, dit gaf wel verbetering, maar ik denk dat deze speakers echt tot zijn recht komen bij een stereo versterker. Wellicht in de toekomst ooit nog een stereoversterker ertussen als power amp.
Over het geluid, het beste is om toch zelf te luisteren, maar ik kan het omschrijven als sprankelend, vooral het hoog en midden springt eruit. In het laag zijn ze niet overdreven, tenzij de opname dat is. Met films met laag hoor je echt wel dat er 2 woofers in zitten. Subtiel laag met muziek dus, maar wel prettig. De Elac's waren veel bombastischer op dat gebied. Ze klinken over het geheel erg prettig en instrumenten klinken natuurlijk. De afmetingen zijn ook nog eens gunstig, mits je de extra onderplaat weglaat, welke je echt niet nodig hebt.
Een aanrader.