Focal Aria 926 - Reviews

Type speaker
3-weg
Aantal drivers/units
Aanbevolen max. vermogen

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Kapé 15-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

Excellente luidsprekers

Sinds een jaar in het bezit van de Focal Aria 926. Wat een geweldige luidspreker. In alle disciplines zeer overtuigend. Zeer open geluid. Prachtig stagebeeld (driedimensionaal). Erg veel luidsprekers beluisterd, maar in deze prijsklasse vond ik geen betere. Deze speakers steken met kop en schouders uit boven zijn klassegenoten. Ik vind ze zelfs beter klinken dan een type duurder (Aria 936). Het grote voordeel van deze speaker is, dat je er uren naar kunt luisteren, zonder luistermoe te worden. Ze klinken zeer relaxed en laten toch alle details in de muziek horen. Prachtig diep laag, zonder opdringerig te worden. Buitengewone fraaie stemweergave. Het hoog is met de nieuw ontwikkelde tweeter echt bijzonder. Bekkens klinken luchten en zeer precies. In een Duits audiomagazine worden ze ook zeer goed beoordeeld. De test die ik daar las, komt volledig overeen met mijn ervaringen. Verder zijn prachtig afgewerkt. Zelfs een fraaie glasplaat aan de bovenkant. Nu eens niet made in China, maar made in France! Kunnen ook uitstekend in een wat "hardere" akoestische kamer geplaatst worden (parket/gestucte muren etc.)
Van harte aanbevolen. Veel luisterplezier gegarandeerd.

Pluspunten

• Open en eerlijke weergave
  • Geen luistermoeheid na vele uren luisteren
  • Prachtig stereobeeld
  • Driedimensionaal geluid
  • schitterende afwerking

Minpunten

• GEEN