Teufel Cinebar 52 THX Streaming zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel Cinebar 52 THX Streaming zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Meneer G. 17-05-2017

Voor deze prijs...

Deze soundbar heb ik aangeschaft ter verbetering van het tv geluid. Deze soundbar is helaas niet geschikt voor spraak. Het geluid is erg hees en blikkerig en op het moment dat er bij reclames of iets dergelijks muziek wordt gespeeld, begint de subwoofer met veel geweld hard te bonken en moet je hem weer zachter zetten. Voor deze prijs had ik echt wel een beter geluid verwacht.
De bouwkwaliteit van de cinebar 52 is zeker wel in orde. Geborsteld aluminium maakt dat het toestel zwaar aanvoelt en er stevig uitziet.
Helaas is de geluidskwaliteit minder overtuigend.

Pluspunten

• Stevig
  • Looks

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Prijs/kwaliteit verhouding

matroze83 01-02-2016

Duitsers konden verdraaid goede duikboten fabriceren zei men in de film U571, bij Teufel in Berlijn maken ze eveneens verdraaid fijne audiosystemen.
Ik kocht 2 jaar geleden de 5.1 zuilen set met receiver waar ik bijzonder veel plezier aan heb beleefd. Films als Saving Private Ryan, U571, Lord of the Rings etc worden zeer gedetailleerd weergegeven, waarbij het geluid ook zuiver blijft wanneer het vermogen even getest wordt.

Toen we een andere woning kochten bleek de bedrading van deze set niet mooi weggewerkt te kunnen worden. Vervolgens, na meerdere systemen gehoord te hebben, gekozen voor deze set, voornamelijk ook door de ervaring met Teufel en het THX certificaat wat eraan vast zit.

Natuurlijk lever je in op het gebied van surroundervaring, maar hij heeft me alsnog positief verrast. Ik vind de helderheid van stemmen uitstekend en films en muziek klinken erg mooi. Hoog, mid en laag worden zeer zuiver weergegeven. Explosies zijn zo realistisch en gaan zo hard dat je na verloop van tijd toch even de gordijnen opzij schuift om te kijken of de tuin ed. nog intact is.
Het staat mooi compact en de Raumfeld connector werkt ook prima.

Waarom ik voor Teufel kies? Het geluid van Teufel is puur en natuurgetrouw, iedereen heeft zo zijn voorkeur, maar in vergelijking met andere bekende audiomerken vind ik dat Teufel een prima prijs-kwaliteit verhouding hanteert.

Enig aandachtspunt is dat er geen nederlandse handleiding bijgeleverd wordt en dat er niet altijd een goede verbinding mogelijk is met de afstandsbediening.

Ronald Raadsheer 29-11-2015

Ik ben (al lange tijd) in het bezit van de Cinebar 51 & Cinebar 52. Beide Soundsbars zijn een enorme aanvulling op ons televisie geluid -/ beleving. Het geluid is fantastisch en werkelijk een enorm genot om naar te luisteren. Zowel optisch of HDMI aansluiten is de geluidskwaliteit niet te onderscheiden.... De sub van deze soundbar 51 & 52 doet de buren trillen...en...totaal geen enkele vervorming. Vorige week kreeg ik van Teufel de meer dan een jaar "oude" Cinebar 52 omgeruild omdat de software compleet was vernieuwd en ik 1 van de eerste was die deze soundbar kochten. De software was toen nog niet 100%. Hoezo goede service... :-) top! Wij hebben geconstateerd dat deze (forse) soundbars het best tot hun recht komt boven de televisie.... Wij bedienen al onze apparaten met een universele afstandbediening. Zo ook deze Teufel.... Dat gaat prima. Kortom een prachtig sound monster.....!

Helmo 01-12-2015

Hallo, ben benieuwd met welke code je de afstandbediening kon koppelen aan de universele afstandbediediening.

Helmo 30-10-2014

Ik ben sinds half oktober 2014, nu ook in het bezit van deze Teufel Cinebar 52 THX Soundbar.
Voorheen, had ik een Denon met 5 Wharfdale boxen met Sub, dus veel kabels, echter wel met een echte Surround sound en dit mis ik in deze nieuwe Teufel Cinebar 52, je kunt het systeem wel op Wide zetten , maar komt niet in de buurt van echte Surround.
Wellicht een kwestie van wennen, verder is het geluid zoals dtjhoen in zij revieuw ook omschrijft helder en zuiver met een goede stevigebas.
Helaas ondersteund mijn LG led van 4 jaar oud geen ARC en moet de TV de Humax en de DVD speler met optische kabeltjes doorverbinden.
Echter aansluitingen genoeg en anders splitters gebruiken.
Met de Raumfeld Connector2 regel ik het volume en de vele zenders welke de ontvangen zijn met Tunin, heel af en toe valt een zender weg maar met 2 handelingen op de App is dit opgelost.
Ook een Usb in de connector geplugd, zodat ik mijn favoriete muziek kan afspelen en dit gaat ook via de Android App erg goed.
Alleen jammer dat er op de App geen aan/uit knoop zit, ik heb het kastje achter de Led tv hangen.
Samengevat een erg goede set ook de kwaliteit ziet er stevig uit, maar mis helaas nog wel het echte Surround geluid.
Wie denkt dat dit alles made in Germany is, moet ik helaas teleurstellen, op alle goed verpakte dozen zat namelijk een stickertje Made in China, maar ja , Teufel geeft wel 12 jaar garantie.

djthoen 29-10-2014

Super gaaf systeem met erg mooi geluid en veel volume.
Ik heb de Cinebar 52 soundbar gekozen om van de draden af te zijn (bij 5.1 surround systemen etc) en toch een goede sound te hebben. Dat lukt goed met dit systeem: de buren zullen wel gedacht hebben maar ook met erg hoge volumes klinkt het nog steeds zuiver en krachtig. Ook de bass-box geeft een dikke sound.
Klein en fijn is niet een woord wat echt past bij dit systeem, dimensies zijn redelijk groot. Wel is de boel degelijk gebouwd, dus punten voor duurzaamheid. en je krijgt 12 jaar(!) garantie. Top dus.
Gebruiksgemak. Het is even uitzoeken op welke van de ontelbare ingangen (4 HDMI in, 1 HDMI-ARC, 2 optisch, meerdere analoge ingangen, etc.) je het signaal krijgt. De AB is best handig, maar niet perfect. Werkt wel goed in combinatie met de TV (ARC-HDMI).

Streaming gaat via de Raumfeld Connector in combinatie met tablet/smartfoon app. App is niet helemaal vlekkeloos (volume aanpassen werkt niet in combinatie met de optische verbinding), maar ontsluit wel een berg internetradios (~50.000 stuks naar verluid). Ook kun je makkelijk streamen van mediadragers als smartfoon of via spotify. Heb nog geen afspeellijsten oid gemaakt.
Goed, wellicht moet er nog wat info bij: laat maar weten ;-)
Ik ben zeer tevreden met dit systeem: primair uitstekend geluid, secundair goede mogelijkheden (streamen en aansluitingen) en het ziet er gewoon gelikt uit. Top!