De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 86 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HT-ZF9 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Ronald 07-10-2020

mooi onopvallend

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

We hadden eerst een Sony BDV7200. Geluid vonden we super mooi. De luidsprekers totaal niet (smaak)
Nadat de blu-ray speler kapot ging zijn we opzoek gegaan naar iets anders. (moest wel minimaal 5.1 zijn)

Zat te twijfelen tussen de JBL 9.1 en deze. ( JBL via rente punten ING ook een zeer interessante keuze )

Na alle recensies te hebben gelezen toch ook maar aangeschaft bij een 20% korting actie bij Expert.

Ook meteen de achter speakers erbij gekocht.
Deze zijn ook wel nodig om een echt ruimtelijk gevoel te krijgen.
Atmos kan ik zo 1,2,3 niet herkennen, maar doordat de soundbar veel kleiner is dan de meeste Atmos soundbars met upfiring drivers heb ik toch voor deze gekozen (goedkeuring van de vrouw des huizes ;-)
Ik heb uiteindelijk helemaal geen spijt van de aankoop. Je kunt de "center" speaker ook nog in 3 standen zetten waardoor spraak beter verstaanbaar wordt. Dit is bijvoorbeeld handig als je gewoon tv aan het kijken bent ipv een film.

Echt Dolby atmos geluid is het niet, maar met de vertical sound engine die sony hierin heeft verwerkt, gebeurt er wel echt iets met het signaal en je waant je wel midden in de film. (wel met de achter speakers erbij.)
Ook moet je niet een al te grote kamer hebben, ik denk namelijk als je die wel hebt, dat deze set niet voldoende te bieden heeft qua vermogen.

De rede dat ik niet voor de JBL heb gekozen:
Kleine kamer, (in grotere kamer had ik wsl wel voor de JBL gekozen) JBL heeft behoorlijk grote sub met echt zware klank erin die minder goed af te stellen is.
5 standen ipv 12 van de sony. (zeker als de kinderen op bed liggen is dit wel handig.)
Formaat van de soundbar (JBL is meer dan 120 cm en de kast waar de soundbar op moest komen is maar 120 cm. (weet dat de achter speakers eraf kunnen)
JBL is (ddor de upfiring speakers) een diepere soundbar.
Vrouw des huizes wilde een subtiele soundbar (en de sony vinden wij subtieler eruit zien dan de JBL.
Verder vond ik (en zo waren er nog wel meer Atmos soundbars) het een erg lastige keus.

Maar ik heb er geen moment spijt van.

Pluspunten

• Mooi strak geluid
  • redelijk kleine soundbar met atmos
  • veel apparte instellingen
  • duidelijke instructie boekjes
  • mooie strakke soundbar

Minpunten

• prijzig
  • Atmos is niet echt Atmos
  • je moet geen grote kamer hebben

Fred 27-05-2020

Mooie, strakke vorm en prachtig geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Heel lang getwijfeld om receiver met zuilspeakers te vervangen. Uiteindelijk bij deze Sony terecht gekomen en geen moment spijt. Prachtig, vol geluid wat automatisch de bron volgt. Muziek is mooi in balans met mooie bass ondersteuning vanuit de SW, dialoog op TV is prettig helder en film wordt een bioscoop ervaring. En dan moeten de achterspeakers nog binnen komen. Installatie kinderlijk eenvoudig en ingebouwde chromecast is voor mij als Google fan geweldig in de koppeling met Smartphone.

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Strakke vormgeving
  • Eenvoudige installatie
  • prijs-kwaliteit

Dennis 1975 05-01-2020

Sony soundbar met goede prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Na diverse soundbars beluisterd te hebben, kwam deze Sony als beste uit de bus in de prijscategorie van rond 500,00 wat we wilde uitgeven. Naast de uitstekende geluidservaring is ook het design een pluspunt. Hij is laag en heeft een strak design. Hij past perfect onder de tv. De subwoofer is ook niet al te groot en is daarom eenvoudig in je huiskamer weg te werken. Eén van de pluspunten is ook dat er naast de 2 hdmi aansluitingen er ook een digitale en analoge audio input op zitten. Hiermee kunnen we onze Sonos Connect aansluiten, zodat we Sonos streaming functionaliteit hebben kunnen realiseren. Voor dit geld is deze soundbar echt een aanrader. De subwoofer dondert flink bij films en is ook eenvoudig bij te regelen. De Atmos functie werkt goed, waardoor er meer bioscoop beleving ontstaat. De hele bediening is overigens erg simpel. De afstandsbediening is overzichtelijk en duidelijk. ieder gezinslid kan er makkelijk mee overweg. De achter luidsprekers hebben we besteld om nog meer surround ervaring te creëren. Kortom: ik denk voor 599,00 de beste soundbar op de markt. Absolute aanrader.

Pluspunten

• Uitstekende geluidskwaliteit
  • Bediengemak
  • Meerdere aansluitingen

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken.

Rene 09-07-2019

Mooi strak en goed apparaat

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Deze sound bar nu 2 weken en erg tevreden. Wel 2 surround speakers erbij gekocht. Wat ik de leukste optie vind is de knop voor surround geluid verticaal, prachtig geluid door de hele kamer ook met muziek. Verder USB aansluiting zit ook niet overal op. Veel mogelijkheden zoals films, muziek en sport. Gebruik zelf het meeste origineel geluid. Mooie bass en kun je nog aanpassen met de subwoofer. Het geluid bij TV kijken is prima. Ziet er mooi uit in de kamer, past mooi onder de TV.

Pluspunten

• Ook erg goed om muziek te luisteren.
  • USB aansluiting.
  • Vertical surround functie.

Minpunten

• Geen.