Sony HT-SF200 - Reviews

Bluetooth
bluetooth
Geluidsvermogen (gem.)

FruityMizzy 12-04-2018

Goed product met simpel en straks design die prima werkt.

Het aansluiten was appeltje-eitje (zelf voor mij als vrouw zijnde, als ik even in stereotype denk ;) ) De soundbar kan met een HDMI-kabel worden aangesloten, maar ook met bluetooth. Ik heb hem met bluetooth aangesloten, omdat ik niet zo van kabels houd en dat bevalt mij prima! Het geluid is goed en de verbinding tussen de televisie (Samsung) en de soundbar is ook stabiel. Wat ik mis is een display op de soundbar. Met de afstandsbediening die meegeleverd is, is hij prima te bedienen, maar je ziet wat je doet en dat vind ik zelf altijd wel prettig. Wat mij betreft is dit simpel, maar heel goed product die doet wat hij zegt te doen. Zoals ik van Sony gewend ben is ook dit weer een fijn product. Hij is mooi compact met een strak design.

Pluspunten

• Strak design
  • Bluetooth verbinding

Minpunten

• Geen bedieningsscherm

Nardie 25-04-2018

Mooi compacte siundbar

Ik heb de Soundbar nu een aantal weken kunnen testen.
Aangesloten op een Sony televisie met de ARC HDMI aansluiting. Hierdoor heb je aan één afstandsbediening genoeg. Aansluiten is appeltje, eitje. Ook via Bluetooth werkt alles goed.
Er is geen aparte subwoofer. Enerzijds is dit wel prettig; je hebt geen apart apparaat, dat je ergens moet plaatsen en waarvan de bas vaak ook erg aanwezig is. Anderzijds is de basweergave wel beperkt. De bas heeft wel 3 standen, maar dit is niet eenvoudig in te stellen. Met name door het ontbreken van een display, zie je niet welke stand is ingesteld.

Wil je het geluid van de TV verbeteren en vind je het handig om muziek via een Bluetooth apparaat af te spelen, dan is deze Soundbar zeker een aanrader.

Pluspunten

• Uiterst compact
  • Eenvoudig aan te sluiten
  • Aansluiting mogelijk via HDMI ARC
  • Geen aparte subwoofer

Minpunten

• Beperkte basweergave
  • Geen display

Fidder 23-04-2018

Betaalbaar en fijn apparaat!

Reeds meerdere weken in gebruik. Het geluid is absoluut een verbetering ten opzichte van het normale geluid van de TV. Goed stereo geluid. Ik miste bij films wat extra qua geluid (Surround). Het aansluiten ging heel erg eenvoudig, kwestie van stekkers erin en aanzetten, ook het gebruik via de Bluetooth op de telefoon ging erg gemakkelijk. Muziek afspelen kan via USB of Bluetooth gaat ook fijn, vooral de functie radio via de TV afspelen word bij ons gebruikt. Voor dit geld is het een leuke sub woofer. Het design is strak en eenvoudig, een display waarop je zie wat er ingesteld is zou een mooie aanvulling zijn

Pluspunten

• strak design
  • Doet wat het moet doen
  • Goede aanvulling bij de TV

inca35 20-04-2018

Doet waarvoor hij gemaakt is

Nu 2 weken in gebruik en getest. Installatie en bediening is eenvoudig. Het geluid is zeker een verbetering ten opzichte van het geluid van de TV. Goed stereo geluid. Om echt een bioscoopervaring na te bootsen is toch wel een losse subwoofer + extra boxen nodig. Als je zoekt naar een betaalbaar apparaat wat toch zeker een verbetering van het geluid geeft ten opzichte van de TV dan is dit een prima aanschaf. Design is simpel en strak wat ik persoonlijk wel mooi vind. Wel jammer is dat er geen display is. Het is moeilijk te zien wat je aan het instellen bent met de afstandsbediening.

Pluspunten

• compact
  • verbetering van geluid t.o.v. de tv

Minpunten

• mis een losse subwoofer
  • geen display

JoostB 15-04-2018

Zeer compact goed stereo geluid

Dit apparaat mogen testen. Eerste conclusie: Degelijk apparaat met goed stereo geluid.

De Sony HT-SF200 is een zeer leuke soundbar voor een kleine ruimte waar je beperkte ruimte hebt. Deze soundbar heeft namelijk GEEN losse subwoofer. Maar geeft wel een redelijk tot goed bas geluid weer voor wat je mag verwachten van zo'n compacte soundbar.

De plus en min punten op een rij.
Plus punten:
- zeer compact
- gemakkelijk aan te sluiten
- eenvoudige bediening
- opmerkelijk goed geluid uit compacte soundbar

Min punten:
Beperkte aansluitmogelijkheden
Helaas heeft dit apparaat maar 1 hdmi (ARC) aansluiting waardoor je een duidelijke keuze moet maken welk apparaat je wil aansluiten (tv, radio, spelcomputer?)
Je kan wel gebruik maken van de Optische aansluiting en de bluetooth aansluiten. Beide opties werken zeer goed (geluidsoverdracht wel te verstaan). De bluetooth werkt niet al tijd super. Zelfs een Sony Z3 telefoon heeft soms moeite om het apparaat te vinden. Eenmaal verbonden werkt het apparaat wel super goed.

De optische kabel blijft qua geluid toch een van de betere opties. Hierbij komt het geluid heel helder en duidelijk door.

De opties die in de software opgenomen zijn (bioscoop geluid, spraak, nachtstand) hebben een toegevoegde waarde.

Nadeel van dit apparaat is dat je niet makkelijk kan zien welke "source" je gebruikt. Het apparaat heeft namelijk geen display.

Ondanks dat dit apparaat erg beperkt is is dit wel een degelijk product. Mocht je willen gaan voor compact en stereo geluid zeker een aanrader.
Mocht je willen gaan voor virtual surround dan zou ik naar een uitgebreider product gaan zoeken.

Pluspunten

• compact
  • simpel in gebruik
  • helder geluid
  • redelijk bas geluid

Minpunten

• beperkte hdmi aansluiting
  • geen display

Peter L 12-04-2018

Ik ben om!

Ik heb lange tijd twijfels gehad of ik een extern geluidssysteem nodig had. Nu ik deze soundbar heb getest ben ik van mening dat het met soundbar vele malen beter is dan zonder. Het geluid is zuiverder en veel krachtiger. Het helpt ook echt om een betere beleving te krijgen bij het kijken van films en series.
Ik ben om!!

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten
  • Mooi geluid

Minpunten

• Bas niet heel sterk