JBL Bar 3.1 - Reviews

Type/soort
soundbar

Jan 08-03-2018

JBL na 3 maanden gebruik

De verwachting van JBL hooggespannen maar niet helemaal waargemaakt. Deze aangesloten met opto voor audio op de Mediabox van Ziggo en HDMI op de TV. Soms komt er zomaar een harde BOM uit de subwoofer (draadloos) en bijgeluiden uit de sub. Dit is wel te verhelpen door de soundbar uit te zetten en dan weer aan, maar wel vreemd. Het geluid is over het algemeen goed. Juist voor deze gekozen om niet te veel uit te geven gezien de snelle ontwikkeling van soundbars. Over het algemeen redelijk tevreden.

Pluspunten

• Basbox werk draadloos met de bar
  • Mooie vormgeving
  • Geluid is beter dan allen de TV

Minpunten

• Geen WiFi
  • Niet programmeerbaar voor radio
  • Handleiding van internet halen

uilke 28-03-2018

jbl soundbar 3.1

waardeloze subwoofer, ding stoort, geeft een driedubbele bas, lijkt wel een storm, soms goed meestal niet

Pluspunten

• ziet er leuk uit
  • gemakkelijk te bedienen

Minpunten

• sub
  • subwoofer
  • subwoofer

Jan 18-11-2017

Goede kwaliteit voor de prijs

De Soundbar gekocht omdat wij van de boxen af wilde. Uiteindelijk zijn deze toch een sta in de weg en met de modernere techniek/kwaliteit moet het anders kunnen, dus op zoek. Uitgekomen bij de JBL (onderdeel van Harman) en gekozen voor de nieuwe 3.1 met draadloze sub. Na alles geinstalleerd te hebben, gaat eenvoudig, via spraak naar muziek en daarna films. Omdat wij ook een tuner hadden wordt de radio nu via de Mediabox (Ziggo) op de Bar gezet met optische verbinding. De Bar gaat via HDMI (ARC) vanaf de TV. De omschakeling van Mediabox (OPT) naar TV (ARC) moet je zelf doen via de goed werkende afstandsbediening, gaat helaas niet automatisch; of ik ben er nog niet achter hoe dat moet. Het geluid voor alleen muziek moet voor een vollere klank terug van surround (films) naar standaard om een voller geluid, middels de afstandsbediening. Films met surround is prima. De draadloze bas werkt prima, waarbij de koppeling automatisch ging bij het installeren. Kortom een goede aanwinst als het gaat om goede geluidkwaliteit als je van een 6 speaker (Magnat) systeem af wilt zoals wij. Wij hebben vele soundbars inmiddels gehoord maar wij ervaren dat het absoluut essentieel is dat je gekozen systeem ook de juiste klankkleur thuis heeft als hoe je dat in de winkel hebt ervaren. Ondanks het goede resultaat van de 3.1 gaan wij toch nog ook de nieuwe 5.1 beluisteren (heeft 2 afneembare speakers als eventuele achter speakers) en wellicht ook nog thuis proberen.
Over de duurzaamheid valt nog niets te zeggen wij hebben de bar pas een paar dagen, maar wil de eerste ervaring potentiele kopers niet onthouden.

Pluspunten

• Mooi compact systeem
  • Zeer acceptabel geluid voor de prijs
  • Eenvoudig en goede aansluitmogelijkheden
  • Werk prima met bluetooth
  • Basbox werk prima samen met de bar

Minpunten

• Radiogeluid minder 'vol'
  • Niet programmeerbaar voor radio
  • Gebruikershandleiding van internet downloaden
  • Geen WiFi