Samsung HW-K850 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HW-K850 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Arjen 20-08-2018

Goed apparaat.

Geschreven voor: Samsung HW-K850 zwart

Nu ik de K-850 drie weken thuis heb staan, vind ik dat het nu tijd wordt voor een meer objectiever review. In de eerste instantie zou ik gaan voor een Playbar van Sonos, maar door de beperkte aansluitmogelijkheden heb ik toch gekozen voor de Samsung K-850 met zijn 11 speakers. Eenvoudig uit te breiden tot een 5.1.2. systeem. ‘What Hi-Fi’ heeft dit systeem in hun review drie sterren gegeven. Wat ik een te lage beoordeling vind.

Het afspelen van muziek vanaf mijn AppleTV of bluetooth verbinding met mijn iPhone, klinkt bijna net zo goed als mijn 40 systeem van Q Acoustic. Er moet wel opgelet worden dat de instelling van K-850 goed staat, anders klinkt het niet goed. (De optie afspelen via alle speakers moet wel ingeschakeld zijn. Ik vermoed dat ‘What HI-FI’ dit heeft verzuimd)

Nu het Surround systeem. Ik heb verschillende films via de AppleTV bekeken en ben erg onder de indruk geraakt. Het is een echte een bioscoop ervaring. (Alleen dit moet je niet laat in de avond doen als je je buren te vriend wil houden…) Wat mij opvalt is dat in de reviews van de Sonos Playbar nauwelijks wordt gesproken over deze prestatie. Kopen deze mensen de Playbar alleen om muziek te beluisteren? Ik vind dat je dan je doel voorbij gaat. Ik heb hem gekocht om bij het afspelen van films het bioscoop geluid te ervaren.

De K-850 beschikt over twee HDMI aansluitingen en een Toslink. Op een HDMI ingang heb ik de ZIggo mediabox XL aan gesloten en op de andere mijn AppleTV. Mijn Blu Ray speler is aangesloten op de Toslink ingang. Wat ik nog wil is een andere Blu ray speler die Dolby Atmos ondersteunt. De investering valt mee, zo’n tweehonderd euro, maar dit kan altijd later nog. De Playbar van Sonos beschikt slechts over een Toslink aansluiting wat ik voor zo ’n duur systeem wel karig vind. Ook Dolby Atmos ontbreekt… Ik wil de Playbar van Sonos niet afkraken het zal best een goed systeem zijn, maar beoordeel het systeem in zijn geheel en niet alleen op het afspelen van muziek.

Pluspunten

• Geluid
  • Dolby Atmos

TamSan 27-06-2018

Wat een geweldige soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-K850 zwart

De soundbar is erg eenvoudig om op te hangen en aan te sluiten. Er komt een prachtig geluid uit. Dolgelukkig :-)

Rob 27-01-2018

Erg goed Geluid!!!

Geschreven voor: Samsung HW-K850 zwart

Ik zocht een goede vervanging voor mijn home cinema van Samsung en met deze soundbar bespaar ik een hoop ruimte, maar behoud ik een mooi geluid

Pluspunten

• Geluid
  • Gemak

Mark W. 08-09-2017

Prachtige soundbar met geweldig geluid

Geschreven voor: Samsung HW-K850 zwart

Wat een geweldig geluid. Ik wilde af van de vele boxjes die ik eerst had met de bijbehorende bedrading en ben opzoek gegaan naar een enkele soundbar die toch een top geluid heeft bij films.
Nou dat is met dit apparaat gelukt. Door de dolby atmos ervaar ik het geluid toch helemaal om mij heen. Zeer zuiver en helder geluid en een super bass. Het hele huis trilt als ik hem hard zet.
En inderdaad super eenvoudig te installeren. Weg snoeren!

Pluspunten

• Top geluid
  • dolby atmos
  • eenvoudige installatie
  • mooi ontwerp

Minpunten

• beetje aan de prijzige kant
  • verder helemaal niets

Danny 31-05-2017

Prachtige soundbar met prima geluid

Geschreven voor: Samsung HW-K850 zwart

Super makkelijk om te installeren, voor extra gemak wel aansluiten via de HDMI ARC op je tv. In combinatie met de UE55MU7070 van Samsung en de Ziggo Horizon box werkt alles perfect. Alles werkt goed, snel en nog mooier op 1 mooie afstandsbediening van Samsung. De afwerking is zeer fraai en de soundbar past goed onder een 55inch televisie. Je hebt verschillende default settings zoals: muziek, movie etc, hier kun je snel tussen schakelen. Standaard overheerst de subwoofer licht maar dit kun je makkelijk naar smaak inregelen. Schakelt automatisch aan met je televisie (in mijn geval) en je Horizon box en dempt dan het geluid van de televisie. Opties en mogelijkheden zijn er zat, je kunt zelfs het systeem nog uitbreiden met draadloze (Atmos) speakers, deze zitten standaard in de HW-K950 serie. Deze soundbar gekozen vanwege de vele opties om te kunnen streamen en de samenwerking tussen mijn andere apparaten. Kan niet anders zeggen dan dat dit perfect werkt.

Pluspunten

• Zeer makkelijke installatie
  • Veel connectie mogelijkheden
  • Zeer fraaie uitstraling
  • Alles via 1 remote te bedienen

Minpunten

• nog geen kunnen ontdekken