De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL BAR 1000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

h************@g******** 10-02-2024
Geschreven voor: JBL BAR 1000

Prachtige Admos effecten en zeer diepe bass uit de wel zeer grote subwoofer.
Houd daar wel rekening mee met de ruimte die hier voor nodig is en met de buren :)
Aanbevolen zijn twee dezelfde adapters en kabels (in mijn geval 2x Samsung snellader voor de achterspeakers die continu staan aangesloten om altijd power te hebben zodat je ze gewoon kan laten staan op een vaste plek en niet elke keer op de bar hoef op te laden.
Aan de bar laten zitten ook geen probleem maar voor de effecten beter achter je zit locatie plaatsen.
Belangrijk is het juist kallibreren via de app van deze set en de achterspeakers vrij zicht hebben richting de soundbar en plafond voor de beste effecten en ruimte indeling waar deze set geplaatst is.
Had de Harman Kardon Citation multibeam 1100 met sub maar omdat de surround speakers niet verkrijgbaar waren in het zwart rond black friday en ruim daarna en alleen al de prijs hiervan over de €400 was voor een setje heb ik de set teruggebracht en deze complete set in de aanbieding onder de €700 gekocht (aanbieding tijdens de 21% btw dagen mediamarkt op JBJ site gingen de prijzen ook flink naar beneden en nog een kortingcode van 10 of 20% maakte deze mooie prijs i.p.v. €1500 voor de Harman Kardon.
Wel het vermelden waard dat Harman een mooiere uitstraling heeft en een kleinere subwoofer maar niet aan de voorzijde de display zit waarop je de instellingen kort kan aflezen.

Voor alle duidelijkheid nog wel vermelden dat JBL Harman Kardon en Samsung soundbars

"Sinds 1969 is JBL onderdeel van de Harman Group, waarbij ook bekende merken als Harman Kardon en AKG horen. Op zijn beurt is de Harman Group weer eigendom van Samsung Electronics"

Veel succes met het vinden van jou soundbar en veel luisterplezier hiermee welke keuze je ook maakt.

José 12-01-2024

JBL BAR 1000 top soundbar

Geschreven voor: JBL BAR 1000

De soundbar hebben we 2 weken mogen testen.
De geluidskwaliteit van de soundbar is bij films uitmuntend. Het geluid brult door het huis, waardoor je echt in de film zit. Zoals in de film een explosie is, dan hoor je hem geheel rondom je heen. Het is net of je dan in een bioskoop zit. Het geluid van een nieuwslezen klinkt daarin tegen wat hol. Wel mooi dat je alleen dan de voorkant hoort. Dus dan niet de achter boxen het bij praten ook nog zou doen.
De soundbar ziet er strak uit. De boxen voelen stevig aan. De kleine boxen kunnen makkelijk terug geplaats worden in de grotere box om op te laden. Na het opladen haal je ze er weer makkelijk af, om ze weer achter je te plaatsen. De subwoofer is prima naast de kast te plaatsen. De kabel die erbij zitten zijn lange genoeg om alles aan elkaar te koppelen.
De meegeleverde handleiding is een quickstart omschrijving. Dit zijn vooral plaatjes. Er zijn twee verschillende aansluit mogelijkheden. Dit was even lastig te bepalen welke we moesten hebben. De Soundbar maakt automatisch verbinding met de subwoofer en de twee afneembare boxen. Er loopt alleen een kabel naar de tv en de ontvanger voor tv kijken. De rest is draadloos. De kabels die nodig zijn en zijn meegeleverd zijn lang genoeg. JBL heeft een eigen app, die duidelijk en overzichtelijk is voor gebruik. Het kalibreren kan via de afstandsbediening van de box of via de app gedaan worden. Het is zo gefikst. Verder kan je met een radio app zo je muziek streamen via de boxen. Eén nadeel is, dat je dan niet wat anders kan op je mobiel. Want als de radio app niet meer in beeld staat, verbreekt hij de verbinding met de soundbar.
De soundbar kan je zelf via de afstandsbediening of app laten kalibreren. Het gaat heel eenvoudig. Ik de app is het makkelijk te lezen wat je tijdens het kalibreren moet doen. Het heeft een Dolby Atmos geluid. De verbinding blijft altijd goed. Zelfs al de twee kleinere boxen leeg raken tijdens het kijken van de film, dan zie je op de soundbar de melding dat de batterijen laag zijn. Toch blijft dan het geluid goed. We hebben toen de film op pauze gezet en de kleine boxen terug geplaatst in de soundbar om op te laden. Ongeveer 10 minuten later hebben we de twee boxen weer achter ons gelegd en konden de film gewoon verder kijken. Er is een ingebouwde wifi om de soundbar te koppelen met de Googel chromecast. In de JBL app staan diverse muziek of radio apps die mij niet bekend zijn. Helaas kan je geen eigen hierin toevoegen. De apps zijn Amazon Music, Calm radio, iHaertRadio, Napster, Qobuz, Tidal en Tuneln. In de JBL app kan je wel je personalseringsfunctie aanzetten, waarmee je je favoriete muziektrack, auto-off timing of muziekvolume kan instellen. Er is dus veel naar eigen wensen aan te passen.

Pluspunten

• Gaaf geluid en trillingen tijdens film kijken
  • makkelijk aan te passen geluiden
  • ziet er mooi uit, valt niet echt op

Minpunten

• Boxen opladen via de soundbar zelf of met een usb

r*********@i********* 09-01-2024

Echte Bioscoop Ervaring

Geschreven voor: JBL BAR 1000

Wat direct opvalt is de omvang van deze Soundbar JBL 1000, dan heb ik het niet over de grote van de soundbar zelf maar over de inhoud van de doos. De soundbar wordt geleverd met bass module en de surround speakers die bevestigd kunnen worden aan de soundbar kunnen ook fungereren als draadloze surroundspeaker. Daarnaast zitten er zelf wall mounts bij voor zowel de soundbar als de surround speakers. Je kan dus kiezen ze los ergens neer te zetten op te monteren aan de muur. De soundbar heeft vele mogelijkheden, zoals Spotify Connect, Alexa, Google en AirPlay 2. Het belangrijkste is uiteraard het geluid en deze is echt perfect!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Gebruiksvriendelijkheid

Minpunten

• Verlies vaak verbinding met de app
  • App is een beetje karig
  • Mis presets

t******@g******** 09-01-2024

JBL Bar 1000 Soundbar, een aangename verrassing!

Geschreven voor: JBL BAR 1000

De JBL Bar 1000 soundbar heeft ons aangenaam verrast met zijn uitstekende prestaties. De geluidskwaliteit is indrukwekkend met helder geluid en krachtige bass. De eenvoudige installatie en gebruiksvriendelijkheid, inclusief handige app, maken het een genot te bedienen. Het strakke design straalt moderniteit uit en voelt kwalitatief goed aan. Een opvallende functie is de mogelijkheid om losse boxen achter je neer te leggen, wat zorgt voor een meeslepend geluidseffect. Kortom, de JBL soundbar is een aanrader voor wie op zoek is naar een hoogwaardige audio, gebruiksgemak en een stijlvol ontwerp. We hebben de JBL bar 1000 soundbar er met veel plezier getest en ervan genoten!

Pluspunten

• Geluid
  • Krachtige bass
  • Eenvoudige installatie
  • Makkelijk te bedienen via app

Minpunten

• Lengte van de bar

Thomas12345 09-01-2024

Valt tegen voor deze prijs

Geschreven voor: JBL BAR 1000

Deze set een aantal weken kunnen testen. De bass is voor mij niet krachtig genoeg, op de hoogste stand vind ik het nog te zacht. Over trillende ramen heb ik zeker niets gemerkt. Geluid is goed als de speaker aan de soundbar zijn aangesloten. De 2 extra losse speakers die je los kan halen van de soundbar en op willekeurige plekken achter je zit positie zet geven te weinig geluid om een verschil te maken. Kalibratie werkte niet via de app, die overigens ook erg onduidelijk is. Audio tijdens tv kijken stopt er soms ook mee, bepaalde dagen de soundbar los gehaald van de tv omdat audio afspelen niet meer mogelijk was. Als de soundbar werkt klonk het geluid best aardig maar niet zo erg dat ik onder de indruk was, zeker voor deze prijs.

Pluspunten

• Google cast

Minpunten

• Afneembare speakers voegen niks toe
  • Batterijen in die speakers
  • Subwoofer te weinig kracht voor grote ruimte

Dave 09-01-2024

Wat een beest qua bas.....

Geschreven voor: JBL BAR 1000

Na een een aantal weken deze getest te hebben, ben ik er van overtuigd dat ik een nieuwe bar moet gaan aanschaffen. De technieken van JBL zijn een stuk vooruit gegaan. Ook de tegenwoordige koppelmogelijkheden qua Chromecast/Airplay en Wifi zijn ook nu aanwezig. Geluid is erg goed, veel bas uit de Sub, zo hard dat het glas stond te trillen en ik had hem echt niet ver open.

De Dolby Atmos- en DTS:X-technologieën zorgen voor een prefect geluid bij films en brengen muziek tot leven. De subwoofer vult het systeem perfect aan en produceert diepe en resonante bassen.

Of je nu films kijkt, aan het gamen bent of naar muziek luistert, de JBL BAR 1000 levert een eersteklas audiobeleving die de verwachtingen overtreft.

Pluspunten

• Bas
  • Speakers kunnen los en ook eventueel altijd los

Minpunten

• Speaker laten makkelijker los dan zijn voorganger

josbestenbreur@gmail.com 29-08-2023

Mooi design en prachtig geluid

Geschreven voor: JBL BAR 1000

Deze soundbar heeft een mooi design en krachtig geluid. Vooral de 2 afneembare boxen aan de zijkanten is echt een uitkomst. Door het juist plaatsen van deze boxen creëer je echt een dolby surround effect. De subwoofer is wat aan de forse kant, dus daar heb ik wel ruimte voor moeten maken, maar is qua vormgeving erg mooi. Als je wat oefent met de instellingen qua bass enzo, dan krijg je ook een mooi geluid op maat. Ik vind wel dat de bluetooth verbinding af en toe wat onstabiel is. Als ik met mijn telefoon naar de achtertuin loop, dan verliest mijn mobiel de verbinding. Een duidelijk signaal mbt de 2 afneembare boxen qua batterijniveau zou ook fijn zijn. Ik vind de JBL app niet heel gebruiksvriendelijk, maar die heb ik in de basis hier nodig voor een goede ervaring. Bijna 1000 euro voor een soundbar is pittig maar is het geld dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• design
  • geluid
  • afneembare boxen

Minpunten

• bluetooth bereik
  • JBL app

Amber082002 16-08-2023

Echt een aanrader!

Geschreven voor: JBL BAR 1000

Deze JBL bar heeft echt een super geluid en laat het lijken alsof je zelf aanwezig bent in de film die je aan het kijken bent. Aan de prijzige kant, maar wel echt een aanrader!

Pluspunten

• Geluid
  • Installatie

Minpunten

• Prijzig

Gremsems 13-12-2022

Grote prijs, maar groots geluid!

Geschreven voor: JBL BAR 1000

Allereerst is het geen kleine soundbar. Het is een grote jongen en vergt wat ruimte. Maar daar krijg je dan ook groot geluid voor terug. Groot, luid, vol, flinke bass.
Het geluid vliegt door de kamer en kaatst aan alle kanten weer terug. De 2 speakers die je los kan koppelen oogt wellicht als een "gimmick", maar voegt echt wat toe. Je koppelt ze seer gemakkeijk los, even achter de bank plaatsen en je surround sound is gefixt.
Je wordt vol een film ingezogen! De bios is tegenwoordig gewoon bij mij thuis!

Pluspunten

• Vol geluid
  • Loskoppelde zijspeakers

Minpunten

• Iets teveel van het goeie voor een tv programma

eldoub 07-12-2022

geweldige geluidsset

Geschreven voor: JBL BAR 1000

de JBL bar 1000 heeft een erg strak design.
Het installeren vraagt even wat aandacht maar daarna kun je genieten van een geweldig geluid.

Dolby atmos maakt het alsof je helemaal in de film of in een concert zit.

Voorheen had ik een dolby surround set die bedraad was, dit maak het erg rommelig rondom de tv.
Dit is nu niet meer het geval.
Zeer positief te spreken over deze soundbar

Pluspunten

• goed geluid
  • draadloze speakers