LG SH5 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG SH5 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Richard 24-05-2017

Top geluid uit deze Soundbar

Geschreven voor: LG SH5 zilver

Al tientallen jaren schakelen van het geluid tussen TV en Dolby Audio op de versterker, toch maar eens overgestapt naar een Soundbar die bij de LG TV hoort, wat een goed geluid zeg, gaat de TV aan dan wordt de soundbar ook wakker en heb je kamer vullend geluid. Bijna alles kan via de afstandbediening van de TV, alleen sommig geluidsvoorkeuren stel je in via de afstandsbediening van de Soundbar. Muziek afspelen vanaf je Ipad gaat heel gemakkelijk via Bleutooth.

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten
  • Ruimtelijk geluid.

Johnny 07-02-2017

Veel waar voor z'n geld!!

Geschreven voor: LG SH5 zilver

Om mijn televisie LG 60UH615V wat meer "body" te geven besloten tot de aanschaf van deze Soudbar. Product ziet er prima uit en vanwege de kleurstelling ook nog een luxe uitstraling. Aansluiten ging binnen 2 minuten en ik heb hem overigens via een spdif kabel aangesloten. Kabeltje wordt helaas niet bijgeleverd. Na het aansluiten was ik echt aangenaam verrast!! Voor dit geld (200,00 euro) zo'n boost voor wat betreft het geluid! Denk dat je in geen geval moet twijfelen om je TV te voorzien van een soundbar. Eén van de redenen was voor mij ook dat ik niet altijd mijn Home Cinema set hoef te gebruiken. Kan niet anders dan concluderen dat je veel waar voor je geld krijgt bij deze Soudbar en wat mij betreft een aanrader!

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Gebruiksgemak
  • Geluid!!
  • Luxe uitstraling

Minpunten

• Geen optische kabel bijgeleverd
  • Liever geen stickers op producten

Bastiaan 23-11-2016

Makkelijk in te stellen, prima geluid

Geschreven voor: LG SH5 zilver

Omdat we al een tijdje een Soundbase van Sony in bezit hadden en we die eigenlijk niet zo mooi vonden staan onder de tv, omdat hij nogal fors is, hebben we nu gekozen voor een soundbar, de SH5 van LG.
Het aansluiten was een eitje omdat natuurlijk een hoop kabels al klaarlagen. Eigenlijk was het plug and play, behalve de stroomadapter.
Het apparaat wat we eerder gebruikten was 1 grote kast, door de grootte was de geluidskwaliteit wel wat voller.
Aansluiten van onze telefoons en tablets was heel erg gemakkelijk. Misschien wel te gemakkelijk. Want ik ben zelf ook wel eens apparaten van de buren tegengekomen.
Concluderend is dit een prima apparaat voor niet teveel geld, prima uiterlijk en goed geluid. Maar in vergelijking met het vorige apparaat is deze LG wel minder.

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten
  • Draadloze woofer

Minpunten

• Geluidskwaliteit minder dan ik gewend was

Jochem D. 15-10-2016

Goede soundbar met sterk geluid voor een zeer goede prijs!

Geschreven voor: LG SH5 zilver

Na vele jaren met gewoon de tv-speaker zijn wij overgegaan naar een soundbar van LG, de LG SH5. Na even in een speakerspeciaalzaak te zijn geweest hebben wij deze meegenomen naar huis omdat we deze toch het meest overtuigend vonden klinken.
De speaker van onze tv klonk niet heel bijzonder, dit was gewoon het type ingebouwd en daar komt nooit echt mooi geluid uit en vooral lage tonen ontbreken vaak. Als we luisteren naar het verschil tussen de tv en de LG soundbar hoor je een erg groot verschil. De soundbar heeft zo veel beter geluid en alles klinkt zo veel mooier en echter. Vooral de diepe en de middentonen zijn veel sterker.

Sinds we deze soundbar hebben luisteren we ook vaker naar muziek en kijken we vaker film omdat de ervaring gewoon veel completer is dan met een standaard speaker. Hier zijn we erg enthousiast over. Het design van de soundbar is niet heel erg bijzonder, maar niet lelijk.

Ook valt het aantal kabels wel mee die je nodig hebt, alleen was het wel even een gedoe om al het geluid goed te laten gaan, als we namelijk de optische kabel met de tv verbinden krijgen we geen geluid uit de dvd-speler en de itv-box, maar horen we wel iets via de Chromecast. Dit hebben we opgelost door de itv-box via HDMI te laten lopen, al zijn de andere devices dan niet bereikbaar want er is maar 1 HDMI-in poort.

Al met al zijn we erg tevreden met deze speaker en ik kan hem ook zeker aanraden als je voor een lage prijs goed geluid wilt.

Pluspunten

• Erg goede geluidskwaliteit
  • Prijs/kwaliteitsverhouding
  • Draadloze subwoofer

Minpunten

• Schakelt niet altijd automatisch over
  • Design niet erg spannend
  • Verbinden niet al te handig

HS 26-09-2016

Indrukwekkende sound

Geschreven voor: LG SH5 zilver

De LG SH5 is de eerste soundbar die ik gebruik en ik kan nu al niet meer zonder. TV kijken en gamen is een hele nieuwe ervaring geworden voor mij. Een goede beeldkwaliteit is één ding, maar goed geluid maakt het geheel pas echt helemaal af. En voor een goed geluid is deze soundbar een hele goede keuze.
De installatie was kinderspel. De soundbar en subwoofer hebben beide voeding nodig. Daardoor heeft de subwoofer veel invloed op het geluid wat goed uitpakt voor de lage tonen.
De soundbar sluit je aan met de bijgeleverde optische geluidskabel aan de tv. Vervolgens maak je via bluetooth met één druk op de knop een draadloze verbinding tussen de subwoofer en de soundbar. Je hebt het allemaal in 15-20 minuten geïnstalleerd.
De voorgeprogrammeerde geluidsinstellingen zijn al erg goed en eigenlijk gebruik ik die alleen maar. Wanneer je toch wat meer bass, treble of de subwoofer extra aan het werk wilt zetten kun je dit eenvoudig naar eigen smaak instellen.
Je kunt ook je mobiele apparaten via bluetooth verbinden. De verbinding is erg stabiel, ook wanneer de kamer vol staat met mensen. Dit heb ik tijdens mijn verjaardag gemerkt toen de huiskamer afgeladen was met mensen. Een aantal vrienden waren net als ik onder de indruk van het geluid en de SH5 staat nu bij meerdere mensen op het verlanglijstje.
Het design is eenvoudig, maar goed afgewerkt. Met bijgeleverd bevestigingsmateriaal kun je de soundbar ophangen aan de muur onder je tv. Je koopt met deze soundbar een complete set en hoeft geen (dure) accessoires meer aan te schaffen.
Als je op zoek bent naar een goede en betaalbare soundbar met een mooi geluid zoek dan niet verder. De LG SH5 is een echte aanrader.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bijgeleverde optische kabel
  • Eenvoudige installatie
  • Stabiele draadloze verbinding
  • Betaalbaar

Minpunten

• Eningszins eenvoudig design

Debie 29-08-2016

Mooi geluid, zeer tevreden

Geschreven voor: LG SH5 zilver

Inmiddels heb ik de soundbar een week in huis. Het aansluiten is echt een fluitje van een cent. Binnen 2 minuten is alles gereed voor gebruik en kan je direct genieten van mooi geluid. Voornamelijk ideaal doordat de subwoofer draadloos aangesloten is. Dit scheelt weer aanzienlijk in het aantal draden rondom de tv.

Wanneer je een film kijkt merk je direct de kracht van de subwoofer. De bas trilt lekker door het huis heen waardoor je het gevoel krijgt alsof alles in je huis afspeelt. Ik heb de instelling op cinema staan waardoor je echt het gevoel krijgt alsof je in de bioscoop naar een film zit te kijken.

Qua design is het naar behoren, maar had ik alles wat kleiner verwacht. De soundbar is ietwat langer dan mijn tv en de subwoofer past niet in mijn tv kast. Dit is dus even passen en meten om alles goed neer te zetten zodat ik optimaal gebruik kan maken van het mooie geluid.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Geluid

YessinTRQ 16-08-2016

Supermooi

Geschreven voor: LG SH5 zilver

Het is enige tijd(lees jaaaaaren) geleden dat ik een geluidsinstallatie heb aangeschaft. Dit was dus echt even een nieuwe ervaring, praktisch draadloos(huh?). De installatie was dus even puzzelen tot we doorkregen dat we ons bevonden in een nieuw tijdperk. Fluitje van een cent. Ook het aansluiten van de telefoon op de soundbar, fluitje van een cent. Het belangrijkste; het geluid is geweldig, zuiver. Het vult de hele kamer, boven verwachting aangezien de soundbar niet heel groot is. Je krijgt er ook ophangsystemen en dergelijke bij maar die zijn niet uitgeprobeerd, hij staat bij ons onder de televisie en daar staat ie supermooi.

• Geluidswaliteit
  • Gebruiksgemak

vuurvliegje82 09-07-2016

Mooi, goed geluid en makkelijk in gebruik.

Geschreven voor: LG SH5 zilver

Tijd voor een nieuwe set, twijfel niet langer. Aansluiten is echt binnen 5 minuten geregeld stekker erin optische kabel tussen tv en soundbar even contact maken met de box en klaar. Set is zeer eenvoudig te gebruiken. Design is strak maar mooi. Bijgeleverd worden beugels de de soundbar evt op te hangen maar het misstaat zeker niet om hem gewoon onder de tv te leggen. Xbox, telefoon enz is makkelijk te koppelen. En dan het geluid, dat is best.... Heel best! Ik had niet verwacht dat er uit zo een relatief kleine set zo veel en zuiver geluid komt. De auto music play is een leuke optie. De set neemt de muziek over die je op dat moment afspeelt op je telefoon dus bij thuiskomst kan je gewoon je favo liedje afluisteren :)