Yamaha YAS-105 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha YAS-105 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Frans 21-04-2017

Geluid van gesproken tekst valt tegen

Geschreven voor: Yamaha YAS-105 zilver

Ik heb deze soundbar aangeschaft na het lezen van de veelal lovende recenties op deze site. Helaas viel het geluid van het apparaat mij nogal tegen. Het weergeven van muziek gaat prima, echter het weergeven van gesproken geluid is bepaald niet geweldig. Zelfs zo dat bij veel reguliere TV programma's het geluid van stemmen moeilijker te verstaan is met soundbar dan zonder. Wij hebben 'm dus regelmatig niet aanstaan. Ook de 'clear voice' functie lost het probleem niet op.

Pluspunten

• Prijs
  • Vormgeving
  • Weergave muziek

Minpunten

• Slechte weergave stemgeluid

C.G.F te Zwolle 24-10-2016

Een super soundbar voor weinig die de concurentie aankan!

Geschreven voor: Yamaha YAS-105 zwart

Op basis van de reviews heb ik deze soundbar aangeschaft. De prijs is stukken goedkoper dan andere systemen. Ik verbaas mij over het geluid. zo goed! De bas/subwoofer is op de momenten dat het moet goed aanwezig en doet mij versteld staan dat zulk geluid uit zo'n smalle soundbar kan komen. De gratis te downloaden App van Yamaha is ook super. Met de App kan je simpel de volume van de bass aanpassen en verschillende instellingen selecteren zoals TV-programma, Film, Muziek, Sport en Stereo. Niet te veel maar simpel en doeltreffend.
Clear Voice maakt de stemmen nog beter hoorbaar en met BASS Extension versterkt geeft de bas net wat meer diepgang. Ook de subwoofer kan je instellen van -5 naar +5. Voor een woonkamer van 50M2 is dit ruim voldoende. Het voordeel van dit system is dat je niet je woonkamer uitdreunt zoals met aparte subwoofers soms wel het geval is. Een externe subwoofer aansluiten is altijd nog mogelijk. Voor dit geld een super soundbar!

Pluspunten

• Als tafemodel te gebruiken en als wandmontage
  • eenvoudige instellingen mogelijk
  • gratis App van Yamaha
  • Te bedienen met afstandbediening TV
  • Uit te breiden met externe subwoofer (niet nodig)

Minpunten

• Géén HDMI aansluiting
  • verder géén minpunten

Noosje63 21-02-2017

Hallo C.G.F.
zijn de instellingen ook te regelen met de afstandsbediening of gaat dit alleen via de app, zo ja hoe verander ik dan een bepaalde instlelling

Eric van de Langenberg 05-03-2016
Geschreven voor: Yamaha YAS-105 zwart

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Mooie vormgeving. Eenvoudig te installeren en in het gebruik. Beter dan Sonos en Samsung. Aan de muur hangen geeft nog betere weergave.

Sjobosaya 26-09-2015
Geschreven voor: Yamaha YAS-105 zwart

Sinds een maandje deze sound bar in bezit en wat een geweldig apparaat. Hiervoor had ik een onkyo receiver met een 5.1 surroundgeluid met speakers van canton ook super geluid maar erg groot en lomp ding. Dus ik opzoek naar een Soundbar met goed geluid!! Heb de JBL cinemabase 350 en de onkyo lb50 in huis gehad! Geluid prima maar een sterk overheersende bass! Weinig tot geen instellings mogelijkheden en de subwoofer op de laagste stand gaf nog veel te veel bass. Deze dus beide weer retour gedaan en uitgekomen bij de Yamaha yas 105 een plaatje om te zien maar wat ook een geweldig geluid met ingebouwde subwoofer, en Yamaha heeft een prima app ontwikkelt waarmee je je Soundbar naar eigen smaak kan instellen! Je kan clear voice instellen zodat het praten nog beter te horen is en bass extention aan zetten en de kracht van de subwoofer regelen. Verder 6verschillende surroundgeluid opties tv program, stereo, movie,music, sport en game. Voor de echte bass liefhebber kan je er ook nog een externe subwoofer op aansluiten!!! Ik heb veel soundbars beluisterd maar deze heeft een mooier en voller geluid dan de Sonos Soundbar zonder subwoofer, prijs 799 en met sub betaal je nog eens 799! Een super ding dit erg blij mee

Rutger 13-01-2016

Is de klank ook erg helder en bij hoog volume ook strak geluid, geen vervorming?

Heb zelf nog gekeken en geluisterd naar de teufel maar vind de subwoofers ook altijd te aanwezig..