JBL SB400/230 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL SB400/230 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Patrick 02-12-2018

JBL SB 400

Geschreven voor: JBL SB400/230 zwart

Ik kocht dit product in 2015 voor 500 euro. Onder andere omdat ik deze bij vrienden had gezien en had gehoord.
Ik heb er maar drie jaar van mogen genieten. Want hij is op de 1 op andere dag overleden. Hij deed helemaal niets meer. Op de lampjes na dan. resetten dan wel stroom er af en er weer op mocht niet baten. Meerdere malen geprobeerd opnieuw te conecten met de sub.. maar helaas. Geen resultaat.
Op internet kwam ik er snel achter dat dit bij meerdere eigenaren ook was gebeurd. Blijkt dat dit te maken heeft met de printplaat.
Ik heb bij vrienden nagevraagd die hem ook hadden of zij ook problemen hadden. Toevallig is er een week voor die van mij ook 1 van hun kapot gegaan met de zelfde problemen. En bij een ander was het probleem al na een half jaar naar voren gekomen waardoor die op garantie nog wat kon doen.

Ik heb JBL Kardon gebeld. Dit wisten zo genaamd nergens van. Bijzonder als heel internet er mee vol staat. Ze verwezen mij door naar CE repairs. Die konden mogelijk wat betekenen. Daar kreeg ik te horen dat ze er er recent één met de zelfde klachten hadden gemaakt voor 230 euro. Sja dan koop ik wel een nieuwe. Ben ook meteen helemaal klaar met JBL. Zo teleur gesteld. Denk je een goed product te kopen waar je lange tijd mee kan doen.

Minpunten

• Gaat na +/- 3 jaar kapot

Mvn 11-02-2018

Soundbar

Geschreven voor: JBL SB400/230 zwart

2,5jaar geleden een aangeschaft na twee weken een nieuwe gekregen maar na drie nieuwe in 2 jaar is nu de garantie voorbij beetje jammer dat hij nu weer geen geluid meer geeft kwa geluid goed dus maar duurzaamheid een 1 snel kapot

Pluspunten

• Geluid

Minpunten

• Snel kapot

Patje48 26-10-2017
  • Product gekregen

Klinkt hol

Geschreven voor: JBL SB400/230 zwart

In het begin perfect geluid... na 3 jaar ineens van de ene op de andere dag klinkt de bar hol.. alsof hij in een buis of zo staat. De bass doet het nog perfect.. Helaas geen bon meer. Contact gezocht met JBL. Helaas.. 0 op het rekest. Van een apparaat van € 399 mag je verwachten dat hij langer mee gaat dan 3 jaar. Ze zeggen op de website 2 jaar garantie op electronica en 5 jaar op speakers. En mijn gevoel zegt speaker probleem. Dus 5 jaar. Maar helaas.. geen positieve reactie van JBL.
Volgende soundbar word geen JBL.

Danny 20-01-2017

Prachtig geluid mits goed ingesteld (extra Bass inschakelen)

Geschreven voor: JBL SB400/230 zwart

Gezocht , en uitgekomen op de SB400 van JBL.
mijn eisen waren.

3x hdmi inputs
Bluetooth streamen van Spotify of android
geen blikken geluid met alleen een harde bas maar duidelijke stemmen en instrumenten akoestiek (het blijft natuurlijk een soundbar)

Maar na het aanzetten van Bass via de afstandsbediening en afstellen Subwoofer (wat een knoeperd en wat is hij mooi) lijkt het geluid van de soundbar en sub samen te smelten.

De soundbar heeft een behoorlijk volume dus je kan hem flink hard zetten zonder vervormen.

Pluspunten

• mooi ontwerp en prachtig geluid
  • genoeg HDMI inputs met CEC en ARC ondersteuning
  • kleine AB maar groter is overbodig
  • kan met verschillende merken tv AB volume bedienen

Minpunten

• voor mij geen..

Ais 08-01-2017

Prachtig geluid!

Geschreven voor: JBL SB400/230 zwart

Op het internet las ik veel positiefs over het geluid. Deze is inderdaad erg goed, de bas is zo goed dat ik 'm nooit maximaal durf te zetten ivm angst voor overlast voor de buren ;-)

De Soundbar is heel prettig / snel in gebruik. Reageert snel (zoals je mag verwachten) op de knoppen en de afstandsbediening en het switchen tussen kanalen (HDM1 naar optical bijv.).

Dat de Subwoofer los staat, geen kabels nodig heeft richting de soundbar/tv vind ik een groot pluspunt. Zo kun je deze 'kast' - want het is een grote subwoofer! - ook subtiel/minder opvallend neerzetten

Pluspunten

• geluid
  • gebruik

Henri 25-09-2016

Perfecr geluid!

Geschreven voor: JBL SB400/230 zwart

Misschien niet de goedkoopste maar kwa geluid de beste soundbar die te krijgen is voor 500 euro. Je hebt niet heel veel instelmogelijkheden maar ieder nummer klinkt gewoon perfect alsof hij zichzelf afstelt. Je kunt op via de afstandsbediening de bas boost aan/uit zetten en surround aan/uit. Achter op de sub kun je hem helemaal fijn af regelen. Ongelooflijk wat er op hoog volume voor perfect krachtig geluid uitkomt zonder enige vervorming, ik luister werkelijk alles top40, nederlands, dance, hardstyle en hardcore dus kan je verzekeren dat deze set voor ieder muzieksoort goed klinkt.

Pluspunten

• Zuiver geluid
  • Kan echt hard gaan
  • Lust voor het oog

Minpunten

• Instelmogelijkheden
  • Aankoopbedrag

Eric 17-05-2016

Electronica hdmi werkt niet naar behoren

Geschreven voor: JBL SB400/230 zwart

Hdmi schakeling werkt slecht. Valt steeds uit. Bij rondvraag blijkt dit meer voor te komen. Aankoop via Mediamarkt slechte service. Bij terugkomst wordt het apparaat terug gestuurd ter reperatie. Dat is nu 4 weken geleden. Belofte binnen 15 dagen antwoord. Op verzoek geef een nieuwe mee. Nee eerst reperatie afwachten. Koop je dus een niet deugend apparaat.

BigVinnie 16-09-2014
Geschreven voor: JBL SB400/230 zwart

Na bijna zes maanden wel beeld en geen geluid meer. Niet via ziggo kastje - HDMI SB - HDMI ARC TV (LG) en ook niet via optisch vanuit de tv (LG) naar de SB wat het wel goed deed (ivm lipsync problemen met Netflix en afspelen films via de mediator x3d 1000 ) . HDMI doorgelust middels een HDMI koppeling en gewoon via de luidsprekers van de TV. Is voor reparatie terug naar MM. We gaan het zien hoe de JBL reparatie uitpakt.

BigVinnie 11-10-2014

Update. De JBL SB400 is niet meer te maken binnen de termijn die MM ervoor gaf. Dus wat anders: de Sony HT-CT770. Ben ik ook direct $k ready. einde verhaal vwb de JBL dus. Vervolg op de Soney HT-CT770

BigVinnie 07-10-2014

nog steeds (na drie weken) geen soundbar. "wachten op onderdelen" status sinds 24 september. Gevraagd of ik de koop kan ontbinden en mijn geld terug krijg. Ik zoek wel wat anders. Nooit meer JBL dus.

Almere1949 13-11-2015

wat stom dan dat JBL hier niet reageert, de concurrentie is groot momenteel, wel jammer

Dafas 18-08-2014
Geschreven voor: JBL SB400/230 zwart

Ik heb de SB400 nu een aantal maanden en wil jullie een kleine update geven: ik heb op dit moment ernstige storingen met mijn SB400 - voor de tweede maal. Als ik tv zit te kijken gaan er naar ongeveer een uur storingen optreden. Ik krijg harde 'knallen'door beide de bar als de subWoofer en kort daarna vast het geluid weg. Moet dan alles opnieuw opstarten en dan doet het weer goed.. maar voor korte tijd. Is het software.. of is het hardware?? Ik weet het niet, maar nu weer alles inpakken, auto starten, parkeren, alles naar boven dragen en geduldig wachten todat je aan de beurt bent bij Saturn in Tilburg. Nou we doe het nog een laatste maal en ben dan benieuwd wat ze zeggen als ik mijn geld terugvraag..?

Ik hou jullie up-2-date. GRZ Dafas.

Bahadir 26-06-2014
Geschreven voor: JBL SB400/230 zwart

Precies wat ze zeggen: als het te mooi is om waar te zijn, is het meestal ook zo. Tot nu toe tweemaal een defecte subwoofer ontvangen van JBL zelf. Voor 399,- ipv 499,- leek het een perfecte deal, maar niet dus. Ik ga mijn geld terugvragen en maar een andere soundbar proberen.

Voor dit zich allemaal afspeelde al veel reviews gelezen waarin men het had over defecte apparaten. Dingen als plopjes op random momenten, slecht synchroon lopen met een Samsung SmartTv etc. De gok genomen en het er op gewaagd 'dat dit mij vast niet overkomt'. Ik ben dus bang dat de kwaliteit ernstig tekortschiet; wat je niet zou mogen verwachten van een bedrijf wat in samenwerking is met Harman.

Als je een functionerend toestel hebt / krijgt, is het wel echt een top apparaat. Bizar goede / veel bass uit de subwoofer! De afstandsbediening is trouwens wel echt slecht en daarnaast kon de Soundbar mijn SmartTv-remote signaal niet leren, waardoor ik deze afstandsbediening moest blijven gebruiken. En uiteraard van den zotte dat er geen bluetooth knopje op de afstandsbediening zit.

De service van JBL was echter dik in orde; hoewel ik nu nog moet afwachten of het gaat lukken dat ik mijn geld terugkrijg...

Dafas 30-04-2014
Geschreven voor: JBL SB400/230 zwart

Ja.. zoals het liedje gaat: "Ohh where do I begin?!" Net als menig ander aardig wat research gedaan. Voor mij (en das persoonlijk) is prijs/kwaliteit verhouding erg belangrijk. Dat wil niet zeggen dat duurder expliciet ook beter is.. Heb toch besloten voor de SB400. Meeste (zo niet alle) reviews zijn goed/zeer goed. Had een setjes twee weken weken geleden willen kopen, maar ja druk druk druk.. vorige week weer een poging ennnnn opeens 100,-- goedkoper bij de Saturn.U voelt hem al: het avondeten amper op en met moeders-de-vrouw aan de ene hand de stad in. Snel gekocht maar eenmaal thuisgekomen bleek het aan/uit knopje van de subwoofer kapoetie te zijn. (kan natuurlijk altijd gebeuren) opgebeld en volgende dag ZONDER MOEITE kunnen omruilen voor een nieuwe. (ben er nog steeds van verbouwereerd..;-)

Opnieuw zelf (ja ja..!) aangesloten en genieten maar. Dus lesje: check het aan/uit knopje voordat je de winkel uitloopt. (Schijnt vaker voor te kunnen komen.. vertelde ze) O ja.. de afstandsbediening: ja die is POEP - gebruik daarom uw mobieltje of zoals ik ga doen mijn Logitec alles-in-1 bediening)

Onder de indruk?: JA - TOP. en dat voor 399,-- !!

patman1970 21-12-2013
Geschreven voor: JBL SB400/230 zwart

Sluit me helemaal bij LvdHoek aan, na wikken en wegen tussen de Sonos en deze toch voor de JBL gegaan ook omdat de JBL een sub heeft wat een grote toevoeging is en goedkoper is.

Aansluiten is simpel en het geluid wat eruit komt is formidabel.
Het bedienen via je mobiel of tablet is ideaal en super met Deezer of Spotify, alle muziek die je je maar kan wensen.

Voor mij en de situatie thuis de JBL de beste keus een echte aanrader......

lvdhoek 21-12-2013
Geschreven voor: JBL SB400/230 zwart

Na lang zoeken en veel luisteren in diverse winkels besloten dat ik deze soundbar toch wel de beste vind. Eenmaal gekocht, snel naar huis en binnen een half uurtje aangesloten. Heel eenvoudig om dit voor elkaar te krijgen. Nu iedere dag genieten van een geweldig geluid als ik mijn muziek afspeel via bluetooth en films kijken is nu nog leuker.