Sony HT-CT180 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HT-CT180 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Thomas Heijkoop 21-11-2015
Geschreven voor: Sony HT-CT180 zwart

Het aansluiten van de soundbar geen relatief eenvoudig, het enige lastige was het koppelen van de subwoofer met de soundbar. Dit was niet iets waar een handleiding je niet mee kan helpen. De soundbar zelf voelt best wel degelijk en sterk aan, de subwoofer voelt een heel stuk gevoeliger aan hierdoor ben je bang dat hij snel kapot gaat.

Het geluid van de soundbar is voor deze prijs prima. Het is geen hele hoge kwaliteit maar het kan er zeker mee door. De mogelijkheden van de soundbar zijn heel ruim door de mogelijkheid verschillende apparaten ermee te koppelen door middel van bluetooth.

De afstandsbediening van de soundbar bevat niet te veel poespas en is daardoor heel erg overzichtelijk en er zit ook een handige knop op voor een nachtstand waarbij het geluid zo wordt aangepast dat niemand last heeft van het geluid. Het enige nadeel is dat het niet duidelijk was hoe je deze weer uit moest schakelen. Al met al een prima soundbar voor het geld wat ervoor gevraagd word!

casanovas 02-11-2015
Geschreven voor: Sony HT-CT180 zwart

Deze soundbar klinkt retegoed! Het geluid is enorm ruimtelijk, verrassend voor zo'n kleine soundbar! Goede diepe bas, spraak is heel duidelijk, echt topgeluid! Enige minuscule kritiekpuntje is dat de hoge tonen lichtelijk schel kunnen zijn. Maar voor deze prijscategorie is het eigenlijk bewonderenswaardig dat dit het enige puntje is. Het geluid is gewoon een dikke 10, simpel. Daarna wordt het een ander verhaal. De afstandsbediening is simpel en goedkoop, erg jammer. Er zijn een aantal modi voor geluid (surround, voice, clear audio) welke te bedienen zijn via de afstandsbediening. Echter, je kunt nooit zien welke modus momenteel aan staat. Op de soundbar zitten een aantal LEDjes, maar er is niet precies duidelijk wat nou wat is. Het aansluiten van het gehele systeem is echt een eitje. De subwoofer wordt in het stopcontact gedaan, evenals de soundbar. Vervolgens is het een kwestie van een optische kabel tussen de tv en de soundbar, of een 'gewone' jackplug. Dat zijn dan ook de enige 2 aansluitingen die de soundbar heeft. Heel beperkt. Maar hoe je het ook wend of keert, meer is ook niet nodig, want hij kan niet anders dan op de tv worden aangesloten. Daarom heb ik de aansluitmogelijkheden toch 4 sterren gegeven, want hij heeft niet meer aansluitingen nodig. Het apparaat is mooi handzaam, neemt weinig plek in, is keurig afgewerkt en ziet er degelijk uit. Hij is niet diep en niet hoog en kan daarom prima voor een tv staan. Staat mooi in de huiskamer! Kort samengevat: prima product, voor een zacht prijsje, maar een home cinema set is net wat meer een bioscoop gevoel. Aansluitmogelijkheden zeer beperkt maar ook niet meer nodig. Afstandsbediening is om te huilen, maar ach, hij doet wel prima wat hij moet doen. Over het algemeen ben ik zeer tevreden en kan ik iedereen zo'n ding aanraden!

jelleverweij 21-10-2015
Geschreven voor: Sony HT-CT180 zwart

Sinds kort gebruik ik deze soundbar. Ik was niet gewend om mijn tv te gebruiken in combinatie met extra geluidsapperatuur. Dit bevalt echter ontzettend goed. Het is enorm prettig dat al het geluid dat bij je tv hoort (film/games/tv) opeens ontzettend vol is. Ik hoor nu geluiden die ik eerst niet eens opmerkte. Het is aansluiten was simpel, binnen een minuut gedaan. Hetzelfde geldt voor de bluetooth verbinding, heel makkelijk. deze functie viel dan ook goed in de smaak toen er vrienden over de vloer kwamen. Het strakke design zorgt er voor dat ik hem liever voor ipv achter de tv zet.

L-VD-Z 16-10-2015
Geschreven voor: Sony HT-CT180 zwart

Genieten! Qua films kijken dacht ik altijd genoeg te hebben aan het geluid wat mijn tv produceert. Toch was ik erg benieuwd naar het effect van zo´n soundbar. Het verschil mag er wezen! Vooral bij spannende momenten heeft het effect van de subwoover en het ´surround´ effect een enorm toegevoegde waarde.

Ook de koppeling van muziek (zoals Spotify) is erg makkelijk om aan te sluiten. Ik maak daar nu veel gebruik van. Helaas lukt het me door de verschillende sound effects niet meer om de variant te vinden die de bas goed en naar mijn smaak weergeeft zoals die dat in het begin deed. Hoewel er een volume knop voor de subwoover beschikbaar is krijg ik´m helaas niet harder. Dit is echter een klein detail, ik ben er erg tevreden over. Verder een mooi design en enorm gebruiksgemak. Er zijn ongetwijfeld nog betere soundbars te vinden, maar voor deze prijs-kwaliteitverhouding kan ik´m absoluut aanraden!

Xowe 13-10-2015
Geschreven voor: Sony HT-CT180 zwart

Pluspunten
Bluetooth
Goede geluidskwaliteit
Makelijk te installeren

Minpunten
Kan niet direct worden aangeloten op de tv voor optimale gebruik.

Niek Luinge 11-10-2015
Geschreven voor: Sony HT-CT180 zwart

Ik heb deze soundbar nu een dikke week in bezig. Ik ben erg tevreden over het product! Bij het uitpakken vond ik direct al dat de soundbar zelf lekker zwaar en degelijk aanvoelt. Bij luidsprekers geld altijd dat hoe zwaarder ze zijn, hoe beter ze klinken. Een goede voorbode dus.
Het aansluiten van het systeem is werkelijk hilarisch. De subwoofer gaat in het stopcontact, evenals de soundbar, daarna is één kabeltje tussen de tv en de soundbar afdoende. Wat een gemak!
De soundbar staat nu keurig voor de tv, het ziet er heel mooi uit als geheel. De bar is lekker plat en ondiep, maar alleen breed. Daardoor past hij perfect bij de meeste platte tv's. De subwoofer communiceerd draadloos met de soundbar, de verbinding is al gemaakt dus dit hoef je niet zelf te doen. De subwoofer kun je daardoor ergens plaatsen waar jij dat wil, of waar je plek hebt.
Zodra ik het systeem aanzette werd ik blij verrast! Ik verkeerde vantevoren onder het idee dat zo'n klein dingetje nooit mooi geluid zou kunnen geven, maar niets is minder waar! Het geluid is echt fantastisch! Het systeem kan behoorlijk hard, veel harder dan ik dacht, en de bassen zijn ook goed stevig en diep.
Echt surround zal zoiets niet kunnen zijn, het geluid komt niet van achteren, maar het geluidsbeeld is wel enorm breed. Als ik op een afstand van 2 meter zit van de soundbar, die maar een meter breed is ofzo, komen er vaak geluiden van linksvoor en rechtsvoor die overduidelijk verder weg komen dan waar de soundbar zich bevind. Heel respectabel en heel ruimtelijk! Ik vind dit echt een groot pluspunt. Het enige piepkleine kritiekpuntje aan de geluidskwaliteit vind ik dat de hoge tonen íetwat schel kunnen zijn.
De aansluitmogelijkheden van het apparaat zijn beperkt, namelijk een optische kabel, een analoge stereokabel en bluetooth. Dat is het. Aansluiten van een blurayspeler of andere apparatuur kan dus allemaal niet, je moet echt de soundbar rechtstreeks op de tv aansluiten. Bluetooth werkt feilloos, echt een goede toevoeging.
Bij de soundbar zit een afstandsbediening geleverd. Waar de soundbar echt heel mooi is en degelijk, is de afstandsbediening overduidelijk iets waarop is bezuinigd. Hij is van goedkoop plastic, weegt niks en heeft weinig overzicht. De knoppen zijn niet heel duidelijk geplaatst. Op de soundbar ontbreekt een display, maar er zijn een aantal led-lampjes. Zo gaan er een paar lampjes knipperen als het volume wordt veranderd en kun je zien of je bijvoorbeeld de mode 'surround' of 'clear audio' aan hebt staan.
Het regelen van volume vind ik persoonlijk een drama. Als hij heel hard staat en je zet hem 's nachts aan, dan wil ik graag heel snel het volume naar beneden bijstellen. De volumeregeling gaat in zéér kleine stappen, met als gevolg dat je soms wel twintig seconden de volumeknop moet ingedrukt houden voordat hij het gewenste niveau heeft bereikt. Dit is in mijn ogen ronduit storend. Om de onhandige volumeregelen en onhandige weergave van in welke stand de speaker nou staat heb ik het gebruiksgemak een 6 gegeven.
De functies die ik zojuist even noemde, surround en clear audio, zijn verder goed. Bij surround wordt er, zoals de naam al suggereerd, een breder geluidsveld gecreëerd, wat heel goed werkt. Bij clear audio worden de hoge tonen iets harder gezet waardoor het geheel helder klinkt. Er zit ook nog een knop op de afstandsbediening 'voice', hierdoor gaan dialogen duidelijker klinken. Ook zit er nog een nachtfunctie op het apparaat, waardoor lage tonen wat zachter worden gezet en de dynamiek naar beneden wordt geschroeft.
Deze laatste twee functies, 'voice' en 'night', zitten wel op de afstandsbediening maar nergens op de soundbar is te zien of ze aanstaan of niet. Onduidelijk dus.

Over het algemeen ben ik uitermate tevreden over deze soundbar, op enkele kleine dingetjes na. De mogelijkheden en het gebruiksgemak laten te wensen over, alsmede de vormgeving van de afstandsbediening. Maar een dergelijk apparaat koopt men toch voor het geluid, en dat is uitzonderlijk goed! Als je normaal gesproken het geluid van de tv zelf gebruikt is dit een keuze waardoor je geluid tien keer beter klinkt. Absolute aanrader!

novael 10-07-2015
Geschreven voor: Sony HT-CT180 zwart

voldoet prima aan al mijn eisen. De subwoofer kun je overal in de kamer neerzetten. De bar zelf staat onzichtbaar achter de TV omdat deze zo smal is qua afmeting.

novael 11-07-2015

De bediening is ook simpel en overzichtelijk, wijst zich allemaal vanzelf. Bij het aanzetten werkte alles meteen. Vooral bij films en muziek is het een must.