Philips B5/12 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 90 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips B5/12 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Fred 04-08-2020

Zeer beperkte levensduur

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Ik heb deze Soundbar nu iets meer dan 3 jaar in mijn bezit. Over de geluidskwaliteit valt niet te klagen. Maar de levensduur van de batterijen van de afneembare speakers is ronduit dubieus te noemen. Als de batterijen vervangen moeten worden heb je een probleem. Bij Philips zijn die niet verkrijgbaar. Na lang zoeken heb ik er toch noch 2 batterijen kunnen vinden. Precies een jaar later waren deze echter ook alweer stuk. Zonder deze 2 speakers heb je een Soundbar die klinkt als een transistor radiootje uit de jaren 70...... De prijs - kwaliteit verhouding staat daarom ook niet in verhouding. In principe is deze Soundbar na iets meer dan 3 jaar rijp voor de kliko. Een heel teleurstellend apparaat.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Vormgeving
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Levensduur
  • Batterijen afneembare speakers niet verkrijgbaar

PQ 08-05-2020

Veel defecten en een beperkte levensduur

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

In de drie jaar dat ik het apparaat in mijn bezit heb, is dit drie maal defect geweest. Steeds viel het geluid geheel weg en twee maal gerepareerd kunnen worden en nu niet meer reparabel. Nu herkent de soundbar het HDMI signaal niet meer. Ook niet als ik de soundbar en de TV middels een optische kabel of coax verbindt. Geen enkele connectie meer tot stand te brengen. Ook de zijspeakers middels bluetooth verbinden lukt niet meer. Alleen de afstandsbediening maakt nog contact met de soundbar maar het geluid is weg. Na drie jaar kan ik deze soundbar dus weggooien. Echt teleurstellend. Philips service center verwijst me naar een lokale reparateur en als ik een review wilt plaatsen op de Philips site keuren ze deze keer op keer af. Waarschijnlijk omdat ze geen kritische reviews willen hebben op hun site. Op deze wijze kan iedereen een hoge reviewscore creëren. Niet kopen dus!!!

Pluspunten

Minpunten

• Beperkte levensduur
  • Slechte service van Philips
  • Veel defecten

eknil 29-07-2019

Mooi design

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Was heel tevreden over de soundbar tot na bijna drie jaar de batterij van een satelliet speaker stuk ging. Het is een kwalijke zaak de een batterijpack voor deze speakers niet leverbaar is. In principe kan ie de kliko in.
Had wel iets meer verwacht van een product in deze prijsklasse.
Over de geluidskwaliteit en het de design is niks aan te merken.
Ik zou geen 2e keer voor een Philips kiezen.

• Geluid
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Accessoires en onderdelen niet meer leverbaar

Fred 21-05-2019

soundbar philips fidelio

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Ik heb hem 3 jaar geleden gekocht. De eerste was binnen een week stuk. Ik kreeg een nieuwe. De tweede begaf het na 6 maanden. Ik kreeg een nieuwe. En nu na krap 3 jaar doet hij het helemaal niet meer. Als een tijdje ging hij af en toe spontaan uit. Ik krijg er nu helemaal geen stroom meer op. Dus die hele resettruc is niet mogelijk. Duur geintje voor een zeer zwak apparaat. Philips, heel teleurstellend.

Pluspunten

• mooi

Minpunten

• snel stuk
  • reageert slecht op de afstandsbediening

Bert 07-05-2019

Accu stuk

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Accu na ruim twee jaar stuk. Apparaat schakelde zich gelukkig zelf uit want de speaker werd erg heet.
Nu de accu losgekoppeld en zo werkt het ook. Alleen kunnen de speakers niet meer los worden gebruikt.

Minpunten

• Accu

MaVoUl 26-03-2019

Slechte accu duur

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

De accu´s hebben het na twee jaar begeven. Probleem is dat er over de hele wereld geen nieuwe accu´s zijn te bestellen. Zit dus nu met twee speakers die je niet meer kunt loskoppelen voor het surround effect.

Pluspunten

• blue tooth mogelijkheid
  • geluid

Minpunten

• accuduur
  • vervangen accu´s niet mogelijk

MaVoUl 26-11-2018

Fidelio soundbar B5 met draadloze speakers

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

29 okt. 2016 heb ik de soundbar Fidelio B5 gekocht via rentepuntenwinkel van ING. De installatie beviel prima tot aan deze zomer toen de draadloze speakers niet meer werkten. Na veel heen en weer gemaild met de Service dienst van Philips blijkt het volgende: De batterijen zijn op/stuk. Kan, misschien wat snel, maar goed. Het probleem is echter dat er geen vervangende batterijen zijn voor dit toestel. Philips zelf kan ook niet aan deze batterijen komen is het bericht van de technische dienst. Op internet kunt je een bedrijf vinden in Amerika die onderdelen voor Fidelio verkoopt. Batterijen heeft deze firma niet op voorraad en de teller van 30 dagen levertijd wordt elke dag opgeschoven. M.a.w. deze zullen nooit geleverd worden. Kortom hoe kan Phillips een apparaat in de markt zetten dat na twee jaar niet meer functioneert en ze geen vervangende onderdelen kunnen leveren. In 2 jaar tijd is de apparatuur afgeschreven. Graag zou ik zien dat de batterijen alsnog geleverd zouden kunnen worden.

F. 06-04-2018

Fantastisch geluid

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Fantastisch geluid, eenvoudig surround te creëren door draadloze speakers af te koppelen en op gewenste plekken te plaatsen, en een heel mooi design. Ik kan werkelijk geen slecht punt bedenken.

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Gebruiksgemak
  • Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding

Landgraver 08-09-2017

Brandgevaarlijk

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Sinds bijna 1 jaar was ik een redelijk tevreden gebruiker van de Fidelio B5. De surround eigenschappen vond ik best wel tegenvallen, maar natuurlijk altijd veel beter dan het geluid van de TV. Twee dagen geleden ontstond echter spontaan brand in één van de afneembare speakers en zit ik met een behoorlijke schade opgescheept. e soundbar is onherstelbaar beschadigd. Net als mijn Samsung TV en de kast waarop hij stond. De poetsploeg is net klaar met het opruimen van alle roetschade. Voor mij nooit en te nooit meer een Fedilio. Dat staat wel vast.

bas 15-07-2017

super geluid

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

We hebben verschillende soundbars gehoort met een goede kwaliteit maar eentje kon echt surround gebruikt worden, door het afkoppelen van de buitenste speakers en deze achter je te plaatsen krijg je echt surround.
Verschillende standen op de afstandsbediening maakt het mogelijk om snel te navigeren van muziek naar movie naar bluethoot. De buitenste speakers kun je ook instellen als BT speaker voor je mobiel. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• makkelijk te instaleren
  • goed geluid
  • bluethoot
  • afzonderlijke speakers voor surround
  • BT in de afzonderlijke speakers

Minpunten

• kon er geen vinden

Heeft een houdbaarheid van 3 jaar 30-03-2017

Te weinig kwaliteit voor de prijs

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Ik was waarschijnlijk 1 van de eerste klanten die de Fidelio kocht. Het design was mooi en de boxen waren draadloos en makkelijk te verplaatsen. Helaas had het apparaat al direct kinderziektes. Tijdens reclame blokken viel het geluid weg en na 2 jaar hield de middelste box ermee op.
Eindstand: na 2,5 jaar heb ik 750,- uitgegeven en doet de soundbar het niet meer.
In mijn ogen is dit te duur voor wat je ervan verwacht.

Officiele reactie van Philips Sound 05-04-2017

Geachte Heeft een houdbaarheid van 3 jaar,

Hartelijk dank voor het schrijven van uw beoordeling op deze website. We zijn blij te lezen dat u altijd zo tevreden was met uw Fidelio B5. Graag stellen we u een aantal tips voor om de levensduur van uw Soundbar mogelijk te verlengen.

1) Haal de Fidelio gedurende twee minuten van het stroom.
2) Doe een reset door in de AUX-modus binnen drie seconden in deze volgorde op Volume-, BASS – en TREBLE – op de afstandsbediening te drukken.
3) Doe een software update. Deze is te downloaden op http://philips.to/2oBz3XQ alsmede de installatie-instructies.

Heeft u nog vragen of biedt bovenstaande onverhoopt geen soelaas? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij zijn bereikbaar via telefoon en (gratis) via e-mail, chat, Facebook en Twitter. Gaat u naar http://philips.to/1JPX4fL en kies voor het tweede hoofdstuk: Home Cinema & Audio.

Pascal
Philips Sound Team

Robert 10-04-2017

Beste Pascal,

Ik kan in mijn review nergens lezen dat ik altijd zo tevreden ben geweest met de Fidelio. Ik heb aangegeven dat het geinvesteerde geld het niet waard als ik kijk naar prijs kwaliteit verhouding.

Mvg

Robert van Opmeer

Gerrit 18-09-2016

Nog steeds prima

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Kraakhelder en goed geluid, zowel voor muziek als voor films. Ik heb de B5 via de ARC aansluiting op de TV aangesloten. Eerder had ik een alles in één apparaat, met tuner en blue ray player, nu heb ik een losse blue ray player op de TV aangesloten en waren mij TV HDMI poorten op. Daarom Apple tv via de HDMI poort van de B5 er nog bij aangesloten. Werkt perfect. Radio kun je luisteren via een app op je smartphone of tablet. Verbinding via Bluetooth loopt perfect.

Pluspunten

• Geluid is perfect
  • Vormgeving
  • HDMI poorten
  • Draadloze speakers
  • Eenvoudig aan te sluiten

Minpunten

• Eèh

sjoerd_1970 01-09-2016

Mooie vormgeving, goed geluid, geen surround met chromecast

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Mooi vormgegveen soundbar / surroundset, al had de afwerking (plastic) wel iets mooier gemogen voor dat geld. Het geluid is goed en sowieso een stevige verbetering t.o.v. het standaard TV geluid. 5.1 werkt alleen met Dolby 5.1 of DTS en niet bijvoorbeeld met DD+. Chromecast, waarmee ik youtube en Netflix bekijk sturen alleen DD+ aan waardoor dat geluid in stereo wordt weergegveen. In surround modus wordt het geluid wel over de boxen verdeeld, maar geen true 5.1 surround.

Loskoppelen boxen gaat makkelijk en wel leuk dat je ze los kunt gebruiken. Helaas niet in stereo, vandaar dat ik toch uitkom op een 7 en geen 8. Ik denk wel dat dit een van de betere soundbars is met deze mogelijkheden.

Pluspunten

• Draadloze subwoofer
  • Draadloze achterboxjes
  • muurbevestiging boxen
  • Geluidskwaliteit
  • draagbaarheid

Minpunten

• geen DD+
  • Materiaal (plastic)
  • Subwoofer hoog

Esemij 27-07-2016

Prima Soundbar

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Makkelijk aan te sluiten. Geen draden. Prima helder geluid. Past mooi onder TV. Grappig om de afneembare speakers los als Bluetooth speaker te kunnen gebruiken

Cock Visser 27-07-2016

Philips Soundbar: mooi geluid in een mooie vormgeving

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Een zeer fraai geluid, mooi vormgegeven, draadloze rear boxen aan- en afkoppelbaar. Bijbehorende compacte subwoofer. Eenvoudig te bedienen en simpel aan te sluiten. Een zeer goede aankoop.

Robert 26-07-2016

Goed geluid.

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Moest even puzzelen omdat het geluid via TV niet mooi was.
Instelling in TV stond op PCM en Moest op Surround geplaatst worden. Van af dat moment perfect geluid. Ook de Auto afstemming van de losse achterboxen is perfect.

Door gebruik te maken van HDMI En Optical kabel kan je via ARC ook geluid harder zetten met de afstandbediening van de Samsung 85000. Dus hoef niet te switchen. Bij verhogen en verlagen van geluid geeft de TV ook de naam Fidelio B5 weer. Mooier kan niet.

Jordi 24-07-2016

Philips b5

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Aansluiten was erg gemakkelijk.
Vooral positief zijn de afneembare boxen, niet meer gebonden aan vaste locatie in de woonkamer.

Ferdinand 22-07-2016

Schitterend apparaat

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Uitmuntende vormgeving en heel goed geluid.gemakkelijk te installeren en simpel te bevestigen aan muur indien nodig.
Afneembare boxen ideaal.

Jenneke 12-07-2016

soundbar B5/12

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Mooie vormgeving en geluid. Super dat je er de 2 zijboxen af kunt halen en ergens los kunt neerzetten. Hoeft niet maar kan wel, mooi geluid bij een film zo!

BBlackadder 01-07-2016

Surround in een soundbar

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Deze soundbar bied niet alleen uitstekend geluid voor een zeer redelijke prijs, maar de mogelijkheid om de zijspeakers los te koppelen voor surround sound is uniek en maakt dit voor mij de enige speakerset die het overwegen waard is. In deze versie kan je die losse speakers zelfs gebruiken als stand alone speaker gekoppeld aan de telefoon. Zeker een aanrader.

Bart 30-06-2016

Wat een sound

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Top product qua design en geluid. Gebruiksvriendelijk en zeer makkelijk te installeren, een echte aanrader(!)

Peter 30-06-2016

Mooi simpel product

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Dit is een mooi simpel product.
Vooral de bleuthoot speakers vind ik super.
En geen kabels trekken heerlijk

Fam Wils 27-06-2016

Philips Fidelio B5/12

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Mooi geluid en gemakkelijk in gebruik.
Wat een groot voordeel is, dat de speakers geheel draadloos zijn. Makkelijk om overal neer te zetten.
Een echte aanrader!!!

tear 16-06-2016

Soundbar B5

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Mooie soundbar, specifiek de bluetooth verbinding met telefoon, laptop, ipad is erg handig! En natuurlijk films kijken in surround zonder overlast van kabels is een hele mooie oplossing :-)

ruben 12-06-2016

Complete oplossing

Geschreven voor: Philips B5/12 zwart

Geweldige geluid, strak vormgegeven, en geweldige surround met de losse, draadloze speakers en bass. Flexibele oplossing zonder ingewikkelde setup.