LG HS6 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG HS6 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

E. 22-10-2015
Geschreven voor: LG HS6 zwart, zilver

Geweldig. In een woord samengevat mijn conclusie.

Ik ben lang op zoek geweest naar een multi-room systeem dat en een goed vol warm geluid heeft, en ook nog betaalbaar is. Tevens moest er gemakkelijk met streaming diensten als bijv. Spotify gekoppeld kunnen worden, maar niet exclusief.

Ook moest de mogelijkheid er zijn om een willekeurig apparaat met audio uit stekker (zo'n 3,5 mm pool) aan te sluiten op dit systeem. Mijn voordeel was dat ik geen bestaande geluidinstallatie c.q. versterker had, tenzij een tv daaronder gerekend wordt.

De (smart) tv was voornamelijk de primaire bron voor geluid, maar ook de diverse (Apple) mobile devices moesten er makkelijk mee kunnen werken. Een belangrijke voorwaarde is/was ook dat er geen "vendor lock" mocht optreden omdat ik dan beperkt raak in mijn keuze vrijheid van bijv. een telefoon/tablet.

Dit alles is nogal een stevig eisen pakket, maar de LG HS6 voldoet hiermee met gemak aan! Alle mogelijke manieren van connectie zitten erop, bluetooth,WiFi,HDMI en AUX stekkertje: allemaal aanwezig en werkt ook feilloos. Waar ik veel plezier beleef in het rommelen met nieuwe dingen was dit aansluiten allemaal in een mum van tijd gedaan..De subwoofer was gelijk na het uitpakken en stekker in stopcontact steken vriendjes met de soundbar, en doordat deze draadloos is, was het in een minuut bekeken.

Even lopen rommelen met de HDMI aansluiting op de TV, en welk device er het beste op aangesloten kon worden. Het grappige is namelijk dat het apparaat dat op de HDMI IN zit als aparte bron wordt gezien. Dus om enkel geluid te hebben van Spotify Free (ik mirror mij iPhone via dit ding en kan dan WEL zonder abbo gebruik maken van Spotify) hoeft de TV niet aan te staan. Wat zo mooi is aan de sounbar is: hij lust het signaal door! De AppleTV (of XBox ;-)) geeft zijn beeld door via deze aansluiting! Dus je verliest geen HDMI ingang met de soundbar.

Wat ook in de handleiding staat, maar makkelijk overheen gelezen wordt is: sluit de tv met ARC mogelijkheid aan als de TV (op external speaker mode) EN Soundbar uitstaan! Anders pikt de soundbar het signaal niet op, en komt er geen geluid uit..dit kostte me toch zeker wel even 10 minuutjes vogelen.. ;-)

Zelf heb ik de soundbar op ethernet kabel aangesloten, waardoor er updates gedownload kunnen worden door de soundbar. Dit zal waarschijnlijk wel gebeuren na even op internet te zitten, en daar kan windows nog wat van leren. Tijdens de update is er gewoon beeld en geluid, en als alles klaar is, herstart de soundbar en alles is weer up-to-date. Een kind kan de was doen.

Als test heb ik wat DNLA muziek op mijn NAS gezet, en dit word perfect opgepikt via de App, ook daar geen issue.

In de handleiding staat dat hidden networks niet werken, de soundbar kan die niet oppikken. Maar wat er niet instaat is: even het wifi dat normaliter op hidden staat op non-hidden zetten, soundbar pikt dit dan wel op, en nadat deze helemaal geconfigureerd is, dan zet je het WiFi netwerk weer op hidden..De soundbar heeft alle gegevens (ip/dns/etc), en connect net zo vrolijk aan het Wifi.

Het is geen Sonos, maar eerlijk? Dit apparaat kan veel meer dan een Sonos voor veel minder geld. Geluid technisch wellicht een groot verschil, maar enkel als er gekeken wordt naar het aantal componenten en de prijs is dit voor mij iig een beter systeem.

bestelnummer: 58071

mwjvermeulen 10-03-2015
Geschreven voor: LG HS6 zwart, zilver

Het volume welk standaard uit de tv speakers komt is niet erg geschikt om muziek en films te luisteren op een hoog volume maar na het aansluiten van de soundbar (LG HS6) welk geleverd wordt met een draadloze bas speaker gaat er echt een wereld voor je open.
de soundbar is makkelijk in te stellen op verschillende preset voorkeuren en produceert hier door voor alle geluid soorten een mooie en volle klank.
de complete lijn bestaat de volgende wireless speakers H3, H5 en H7 welk alle 3 erg mooi en stijlvol vormgegeven zijn.
qua aansluitmogelijkheden zijn alle speakers erg uitgebreid WIFI, Bluetooth, Ethernet en NFC).
het is mogelijk om alle speakers in je eigen netwerk
aan tesluiten met de LG music flow bridge waardoor je moeiteloos draadloos kan streamen.
Het bedienen van de speakers gaat erg makkelijk via LG's eigen app.

conclusie: erg mooie set met goed geluid en qua prijs erg aantrekkelijk.

bbalk 08-12-2014
Geschreven voor: LG HS6 zwart, zilver

heb staan twijfelen tussen deze lg of een philips,(omdat we een philips smart tv hebben) maar toch uiteindelijk voor deze lg hs6 gegaan, mede omdat deze is uit te breiden net als een sonos of samsung.
de sonos en samsung vinden wij te groot als soundbar en deze lg is mooi slank van vormgeving en heeft toch een vol geluid.
wat een geweldige soundbar is dit, aansluiten was een fluitje van een cent, je moet even de lg musicflow app downloaden en daarmee kun je alles aansluiten op de wifi,je kan hem draadloos of bekabeld aansluiten op de wifi.
ik zat binnen 2 minuten al op het draadloze wifi netwerk.
er word in de winkel geadviseerd om er een hub bij te kopen als je op een draadloos wifi netwerk wil gaan, maar zonder werkt het bij mij ook prima.
verder heeft hij bleutooth en NFC, in de winkel werd er gezegd dat hij geen NFC had en daar konden wij het ook niet vinden op de soundbar maar ik had al op de site van lg gelezen dat het er wel op zou zitten.
dit blijkt dus los in de doos te zitten, dit is een NFC chip sticker die je op de afstand bediening plakt en daarmee kun je dus alles snel koppelen, dit werkt vlekkeloos.
in de lg musicflow app zit al oa, spotify,tunlradio, napster en meer.
als je ook de musicflow software via de site van lg op je laptop zet kun je ook al je muziek van je laptop streamen naar de soundbar.
deze software ondersteund vele soorten muziek bestanden oa mp3,mp4 en flac.
we gaan binnenkort de eerste uitbreiding speaker kopen, de h5.
tot nu toe dus zeer tevreden.