Philips HTL2163B/12 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HTL2163B/12 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

jacques 26-11-2020

Het blijft lang stil

Geschreven voor: Philips HTL2163B/12 zwart

Ik heb de Philips soundbar HTL2163 met HDMI verbonden met mijn Philips TV 45PUS7334 via de HDMI connectors. Als ik de TV aanzet krijg ik eerst de TV luidsprekers te horen. Na een minuut wordt het stil, en een minuut later hoor ik pas het geluid via de soundbar; maar wel veel te luid. Het is me niet gelukt om dit startprobleem op te lossen. Wie heeft een oplossing?

Pluspunten

• goedkoop

Minpunten

• onwerkbaar

Tim evers 30-01-2018

Top kwaliteit

Geschreven voor: Philips HTL2163B/12 zwart

Top kwaliteit accu gaat lang mee, mooi zuiver en helder geluid.
Goede prijs voor wat je er voor krijgt

Pluspunten

• Zuiver geluid
  • Weinig ruimte

SnieSna 12-09-2015
Geschreven voor: Philips HTL2163B/12 zwart

Op zich is het geluid prima als het werkt. Het apparaat heeft echter telkens andere storingen, heel irritant.
HDMI: Aan het begin maakte hij automatisch verbinding en kon ik het volume bedienen via de afstandsbediening van de tv. Nu maakt hij soms helemaal geen verbinding, andere dagen is er zowel geluid via de televisie als via de soundbar. En dan doet hij het weer gewoon normaal. Dat alles zonder dat ik iets heb gedaan met de kabels, het apparaat of wat dan ook. Erg onbetrouwbaar dus.
Verder vind ik het vervelend dat het geluid vaak niet synchroon loopt met het beeld. Er zit wel een optie voor "audio sync", maar dat is het toch ook net niet.
Bluetooth: doet het heel soms, meestal maakt hij helemaal geen verbinding, als hij wel werkt hapert het geluid steeds.

Andere verbindingen heb ik niet geprobeerd.

Officiele reactie van Philips Nederland 14-09-2015

Beste SnieSna,

Heel erg bedankt voor uw review. Het is altijd fijn iets van onze klanten te horen! Ik zie dat u soms met uw SoundBar worstelt. Hoog tijd om daar iets aan te gaan doen.

Soms doet uw EasyLink het niet helemaal. Gebruikt u een high-speed HDMI kabel? Het kan geen kwaad deze te vervangen.

En heeft u misschien andere draadloze apparaten in de buurt van de SoundBar staan? Denkt u daarbij aan routers, draadloze telefoons, andere Bluetooth dingen. Ook een magnetron kan roet in het eten gooien van een anders perfecte Bluetooth verbinding.

Of probeert u een software update. Deze vindt u hier: http://www.philips.nl/c-p/HTL2163B_12/soundbar-luidspreker/ondersteuning

Wilt u hulp van ons? Dat is geen enkel probleem. We zijn bereikbaar per telefoon, chat, e-mail, facebook en twitter. Kijkt u hier: http://www.philips.nl/c-w/support-home/support-contact-page.html
De tweede optie is voor de afdeling geluid, waar ze u graag helpen.

Philips Webcare

merelvanamerongen 27-06-2014
Geschreven voor: Philips HTL2163B/12 zwart

Wat een mooi en gebruiksvriendelijk apparaat! Het is super makkelijk te installeren, de drie losse onderdelen steek je in elkaar en de soundbar kan aangesloten worden.
Binnen een paar minuten kun je genieten van het mooie geluid dat deze soundbar geeft.
Het ziet er strak uit, geeft een super goed geluid en de bluetooth-optie is ideaal. Zo kun je vanaf je telefoon of ipad ook nog je favoriete muziek luisteren via deze soundbar.
De afstandsbediening is lekker klein en heeft een minimaal aantal knoppen, wel zo handig.
Ik heb geen enkel punt wat ik niet goed vind, ik ben heel erg blij met deze soundbar!

roderick2508 09-06-2014
Geschreven voor: Philips HTL2163B/12 zwart

Ben sinds een week nu in het bezit van deze soundbar en hij bevalt echt super! De soundbar zelf is opgedeeld in drie delen, welke je makkelijk in elkaar schuift en met een paar schroefjes vastzet. Vervolgens 3 kabeltjes aansluiten en klaar voor gebruik. De aansluitingen van de kabeltjes zitten wel dicht bij elkaar aan de achterkant. Is even wennen met aansluiten, maar daardoor zijn de kabeltjes ook goed weg te werken zodat je daar niks meer van ziet!
Vormgeving en gebruiksgemak zijn super! Verschillende geluidsinstellingen kan je makkelijk instellen (bass, treble, type sound). Ook super dat je er via bluetooth en usb ook muziek mee kan afspelen. Had mijn telefoon binnen no time gekoppeld en kon er meteen muziek mee afspelen.
Enige waar ik wel aan moest wennen is dat de subwoofer vrij veel bas geeft. Dit geeft echt een bioscoopgeluid, maar misschien iets minder leuk voor de buren ;) Met de instellingen kan je dit wel goed oplossen en het geluid afstemmen naar je eigen smaak.
Top product voor een mooi prijsje!

T. Saya 21-03-2015

Hi Roderick,
Heb je dit voor je TV gebruikt?