Philips HTL6140B/12 - Reviews

Subwoofer plaatsing
los
Bluetooth
Totaal uitgangsvermogen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Joth 31-03-2016

Vele eigenschappen

Ik had dit veel eerder moeten doen, nu weet ik wat gemist heb aan geluid van de tv. Ook het disign van de HTL6140 is mooi. Nog niet zo lang geleden besteld > aangesloten aan de tv en genieten van een fantastisch geluid.

Eltruino 14-12-2015

Een geluid upgrade vergelijkbaar van Vinyl plaat naar de CD.

Eigenlijk zou elke platte TV standaard met deze SoundBar geleverd moeten worden. Het geluid is meer dan geweldig, het design en bedieningsgemak uniek. Wij zijn erg blij met de SoudBar TV kijken wordt een meeslepende TV beleving die we nooit meer willen missen...

philipse 09-09-2015

Prima geluid.

Zeker vergeleken met het 'blikken' tv-geluid, is dit een verademing. De sub-woofer voegt echt iets toe.

Augustinus 30-06-2014

Dit heeft zeer goede eigenschappen

Vormgeving van de bar is van uitzonderlijke klasse, mooi, strak en chic uitgevoerd. Een waardevolle aanvulling op mijn aangeschafte Philips 46 PFL8008K/12.
De design en maatvoering sluiten naadloos aan en het ziet er uit als een geïntegreerd geheel. Ook de materiaal keuze versterkt een zeer degelijke uitstraling.

Geluidskwaliteit is verrassend goed en naar eigen smaak in te stellen met de vele mogelijkheden en verhogen mijn geluidsbeleving.

De subwoofer is het minder mooie onderdeel, maar gelukkig uit het zicht te ontrekken in de hoek van de kamer. De Bas is naar mijn smaak te nadrukkelijk aanwezig en kan vanuit de standaard veel minder sterk ingesteld worden. Draadloze verbinding valt toch wel eens weg maar wordt gelukkig nog niet als hinderlijk ervaren.

Installeren ging vlot maar er was direct de teleurstelling van het niet synchroon lopen van het geluid. Maar achteraf gelukkig te compenseren met de Audio sync die op de afstandsbediening aanwezig is. Dit heeft niet mijn voorkeur, dus gezocht naar een passende oplossing en gevonden in het direct aansluiten op de decoder via optische aansluiting.

Bluetooth streamen vanaf mijn ifoon werkt vlekkeloos, stabiel en geeft je direct een blij gevoel.

Afstandbediening is prettig. Echter de positie van aan/uit knop van de speaker in het midden van de volume knop ervaar ik als onprettig omdat je bij bediening niet altijd naar de afstand bediening kijkt en je vaak onbedoeld deze kop bedient.

Aansluitmogelijkheden en gebruiksgemak is wat je er van een mag verwachten.

Al met al aanbevelingswaardig product

Bjorn909 26-06-2014

Recentelijk in bezit van deze Soundbar. Aansluiten ging minder makkelijk af dan dat ik gedacht had. Je hebt een nieuwe tv nodig wil je deze 'makkelijk' willen aansluiten. Ik heb hem nu via mini jack en tulp kabels aangesloten.
Connectie met de subwoofer ging foutloos. Eenmaal aangesloten blijft de connectie prima in orde.
Meegeleverde afstandsbediening is prima bedienen. Ik vind alleen de stappen van het verminderde of meer toevoegen van de Bas te groot. Dit hadden kleinere stappen mogen zijn.

Gebruiksvriendelijk is het zeker en als het eenmaal werkt is het een welkome aanvulling op de huidige set up. Helaas alleen wel weer een afstandsbediening erbij....

HRA 20-06-2014

7,6
De Philips soundbar heb ik nu enkele dagen in gebruik. Het apparaat past mooi voor de TV en valt nauwelijks op. Het aansluiten ging niet met de HDMI aansluiting. De TV kan alleen met de HDMI ARC worden aangesloten en mijn TV heeft dit niet. De normale HDMI aansluiting werkt alleen met andere randapparatuur zoals DVD recorders etc. Na aansluiting met een optische digitale kabel werkte alles. Mooi geluid, waarbij zowel de klankkleuren (bright, power etc.) en de bas en tremble naar eigen smaak ingesteld kunnen worden. Het koppelen met andere apparatuur (Apple en Android) via bluetooth ging heel simpel. Ondanks de mooie tonen viel mij het surround geluid tegen. Het maakt natuurlijk verschil of je 5 afzonderlijke boxen om je heen hebt staan of een enkele soundbar voor je. Dit is dus een bewuste afweging. Bij sommige films liep het geluid niet synchroon met het beeld, maar dit is bij te regelen. In de soundbar zelf zijn de ingestelde functies zichtbaar. De helderheid van de display is aan te passen.
Al met al een mooi en solide product met veel opties en een heel goed geluid.

Lunabeau 16-06-2014

De soundbar met draadloze subwoofer is eenvoudig aan te sluiten op de TV. Twee voedingskabels, één voor de subwoofer en één voor de soundbar. Zodra je de soundbar aanzet komt de draadloze verbinding tot stand met de subwoofer. Tussen de TV en de soundbar heb ik een optische kabel gebruikt. Kan ook met een HDMI kabel. De afstandbediening is eenvoudig in het gebruik en voor elke functie een aparte toets.
Het uiterlijk van de soundbar is mooi en strak. De voorkant is van zwart geperforeerd aluminium en op de bovenkant een aluminium kleurige strip waar ook de bediening zit. Als je de soundbar aanzet zie je een display achter het zwarte rooster. Dit helderheid van het display is instelbaar.
Het geluid dat uit de soundbar samen met de subwoofer komt is veel harder dan ik had verwacht op basis van het uiterlijk. Mooie lage bass en heldere hoge tonen en een stevig volume. Met de surround functie aan lijkt het alsof het geluid van alle kanten komt. Lekker om zo een film te kijken of te gamen. Er zijn diverse instellingen van het geluid mogelijk, met en zonder effect. Ook handig dat je muziek kunt streamen naar de soundbar. Via USB of een kabeltje muziek afspelen kan ook. Ik ben er blij mee.

TBrekelmans 16-06-2014
  • Product maand in bezit

6,2
Wat een geweldig geluid... Maar dan moet je de soundtrack wel aan kunnen sluiten. Helaas heb ik een wat oudere tv, 5 jaar oud. Ondanks dat dit een Philips tv is net zoals de soundbar krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om de 2 met elkaar te koppelen. Ik heb er zelfs enkele technische mensen naar laten kijken maar ook hen lukte dit niet. Met alle andere apparaten via Bluetooth zoals iPhone of iPad is dit allemaal een fluitje van een cent. Ik heb het geprobeerd met USB en alle andere mogelijkheden maar geen van alle was succesvol. Dit is erg jammer want het is een geweldig product, mooi vormgegeven, top geluid maar mijn ervaring met meerde producten van Philips is dat de koppeling tussen apparaten vaak niet werkt. Wat mij betreft is dit echt een aandachtspunt voor Philips. De producten zijn mooi, van goede kwaliteit... Nu nog makkelijker!