Philips HTL3140B/12 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HTL3140B/12 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Bolster 25-01-2016
Geschreven voor: Philips HTL3140B/12 zwart

Deze soundbar aangeschaft om z'n goede kwaliteit/prijsverhouding. Het geluid is dan ook monsterachtig goed. Aansluiten was een makkie. De subwoofer wordt zonder probleem gevonden. Bij het in elkaar zetten van de drie delen moest ik bovenmatige kracht zetten om het linker gedeelte vast te klikken. En daarna ging 1 van de 4 schroeven er met geen mogelijkheid in, wat ik ook probeerde.
Het TV-geluid is erg zacht bij aanzetten, wat enigzins ergerlijk is. Wel fijn is dat je alles direct kan in- en uitschakelen en het volume kan regelen met je TV afstandsgeval.
Tijdens afspelen met Bluetooth vanaf m'n laptop treed af en toe een hapering op, dit kan aan een sterk Wi-Fi-signaal in de buurt liggen. Ook heel vreemd is het rare golfeffect wat bij muziek via Bluetooth optreedt. Het lijkt alsof de muziek dan weer wat sneller, dan weer wat langzamer wordt afgespeeld en de soundbar probeert om het signaal te synchoniseren, erg vervelend effect. Al met al een goed apparaat met wat bijzondere nadelige eigenschappen.

Bolster 26-01-2016

De jengel (pitch-shift) van muziek via Bluetooth is opgelost door andere drivers op de laptop, lag dus niet aan de soundbar, sorry Philips.

Marty01 06-07-2015
Geschreven voor: Philips HTL3140B/12 zwart

Nadat mijn Onkyo versteker de geest gaf wilde ik af van de losse boxen en draden en besloot om de Philips HTL3140B te kopen na het lezen van de specificaties en de reviews op verschillende sites, waaronder Kieskeurig.

Wat ben ik teleurgesteld over dit product!
Urenlang bezig geweest om de HDMI Arc werkend te krijgen maar de verbinding kwam niet tot stand (Mijn TV beschikt over HDMI Arc).
Nieuwe HDMI High speed met Ethernet kabel gekocht maar mocht ook niet baten. Toen besloten om het "maar" via de optische kabel te regelen. Deze verbindingis dusdanig gevoelig dat als je aan de TV zit of aan de soundbar dat het geluid weg valt en dat je de kabel moet loskoppelen en opnieuw moet aansluiten om het geluid weer werkend te krijgen.

Dan begint het echt vervelend te worden. De audio wilt maar niet synchroon lopen. Hoe ik de synch knop ook blijf indrukken (+ of -) het kwam maar net niet synchroon lopen. Kreeg je een keer de tv/soundbar synchroon, moest je na 10 minuten weer aan de slag om het apparaat weer synchroon te laten verlopen. Sommige zenders moet je ook apart synchroon stellen.

Direct contact opgenomen met de winkel en gelukkig mag ik het apparaat inleveren.

Ik heb trouwens wel de update van de soundbar en TV helemaal bijgewerkt.

trommel 04-02-2015
Geschreven voor: Philips HTL3140B/12 zwart

De geluidskwaliteit vind ik niet best. Weinig hoge tonen,treble (max 4)
Het lijkt dat de verbinding met mijn computer(s)niet goed tot stand komt omdat de router te dicht te dicht bij de wireles soundbar staat (?)

ErnstH 11-01-2015
Geschreven voor: Philips HTL3140B/12 zwart

Ben best wel kritisch op audio apparaten, maar dit is een geweldig systeem! Het design is prachtig, geen goedkope uitstraling maar mooie materialen gebruikt! Verder is het geluid ook zeer goed, met TV dolby surround, ook voor gewoon muziek luisteren, veel mogelijkheden om hoog en laag bij te regelen. Ook de draadloze sub woofer is perfect, nu kan ik deze wat verder van de TV naast een kastje "verstopt" zetten. Doet niets af aan de geluidskwaliteit. Heb de soundbar onder de TV aan de muur bevestigd, ziet er futuristisch uit. Super koop en voor de prijs hoef je het niet te laten!

erik0314 29-08-2014
Geschreven voor: Philips HTL3140B/12 zwart

Ik heb gister de soundbar gekocht, uiteraard gelijk aangesloten. En zodra de de stekker in het stopcontact steekt werkt de soundbar perfect. Handmatig contact maken tussen de bar en de subwoofer is niet nodig, dit gaat vanzelf. Ook werkt de soundbar gelijkt samen met je tv, slechts 1 afstandsbediening voor aan/uit en het geluid. BT tussen telefoon en de soundbar werkt perfect.
Op de standaard geluid instelling klinkt het tv geluid een beetje schel, dit moet naar eigen wens aan worden gepast door de verschillende geluidsinstellingen.
Het enige min puntje vind ik dat er op de bovenkant van de soundbar een aux en usb in zit en dat hier geen afdekkapje overheen zit. Maar dit optische min puntje is de enige.
Wil je het geluid van je tv versterken, of wat muziek in je woonkamer afspelen dan is deze sound bar qua prijs kwaliteit een perfecte keuze.

Bram1979 29-06-2014
Geschreven voor: Philips HTL3140B/12 zwart

Heb de HTL3140B/12 nu een kleine maand en ik ben erg tevreden over het apparaat. Hij ziet er erg fraai uit en het geluid is zeer goed. Bluetooth en aansluitingen werken prima. Ik heb hem alleen niet via HDMI kunnen aansluiten, omdat mijn tv dit niet aan kan. Maar ook via de normale audio aansluitingen werkt het prima. Het apparaat tilt het geluid van de televisie naar een hoger niveau. Het enige nadeel is het feit dat je nog een apart apparaat nodig hebt voor het afspelen van je dvd's. De subwoofer is niet al te groot en de installatie is easy! kortom, een prima apparaat voor een leuke prijs.

whyny 25-06-2014
Geschreven voor: Philips HTL3140B/12 zwart

Prachtige soundbar met heel mooi geluid. Makkelijk te installeren en doet precies wat ie moet doen. Zeker een aanwinst als je veel films kijkt! Ik vind het heel fijn dat je de soundbar gewoon voor je tv kan neerzetten. Enige nadeel is dat de set zonder HDMI of AV-kabels komt; dus deze moet je apart aanschaffen.

Tessaloniki 17-06-2014
Geschreven voor: Philips HTL3140B/12 zwart

Het design is zoals ik gewend ben van Philips weer fantastisch. Slanke soundbar en een vrij compacte subwoofer. En dat alles modern vorm gegeven. In elkaar zetten van de soundbar is eenvoudig en de subwoofer werd gelijk gevonden door de soundbar. Gelukkig heeft het apparaat meerdere aansluitmogelijkheden want mijn televisie blijkt geen HDM/I (ARC) te hebben. De aansluiting op de televisie tot stand gebracht met audiokabels (helaas waren deze niet meegeleverd) Dit werkt goed. Daarnaast is de afstandsbediening handig en compact in gebruik. Niet te veel toeters en bellen. Blue tooth via mijn telefoon het gaat allemaal goed en handig. Het geluid wat natuurlijk het belangrijkste is is goed en vol. Bij surround hoor je niet echt een groot verschil. Het geluid van de subwoofer valt bijna niet op in het geluid. Je moet er wel op letten dat je het volume van de televisie, indien aangepast, harder zet anders moet de soundbar op maximaal volume en is het niet geweldig. Dit komt dan natuurlijk omdat het geluid van de televisie niet correct staat. De te kiezen geluidsmodi zijn verrassend. Over MP3 en USB kan ik nog niets zeggen omdat ik de eerste misschien nog aan ga schaffen en de tweede nog moet maken. Maar tot op heden zeg ik dat ik een goede aankoop heb gedaan.