Focal Dimension zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Focal Dimension zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

TommieL 05-11-2014
Geschreven voor: Focal Dimension zwart

Sinds een aantal weken ben ik de gelukkig bezitter van de Focal Dimension soundbar in combinatie met de Focal Sub air. (welke ik draadloos aan heb gesloten)

De installatie verliep buitengewoon eenvoudig. Met behulp van een aantal schakelaartjes stel je de juiste luisterpositie in en de aanwezige in-/ uitgangen wijzen tijdens het aansluiten ook voor zich. Daarna de draadloze verbinding tussen de sub en de soundbar gesynchroniseerd en alles werkte zoals gewenst.

Uiteraard gebruik ik de soundbar voor het weergeven van TV (film) geluid, maar voor mij was een goede weergave van muziek ook belangrijk. Over de geluidskwaliteit kan ik eigenlijk heel kort zijn, zowel voor films als voor muziek is die echt verbluffend en komt het systeem een heel eind in de buurt van de kwaliteit van een betere home cinema set. (met als voordeel dat je slechts een fractie van de kosten en de ruimte kwijt bent)

De afstandsbediening is wat simpeltjes, maar doet wat hij moet doen. Ik gebruik een universele afstandsbediening en heb hier dus geen last van. Daarnaast kan je, als je de TV met HDMI aansluit, het systeem ook bedienen met de afstandsbediening van je TV. Het enige nadeel wat ik qua bediening kon vinden is het schakelen tussen ingangen. Je kunt niet direct een ingang selecteren en moet in een vaste volgorde schakelen tussen de 4 ingangen.

Zowel de Soundbar als de subwoofer worden met bevestigingsmateriaal geleverd, zodat je zelf kan kiezen of je de onderdelen aan de muur wil hangen of niet. Ook al gebruik je het niet, toch handig dat het er al bij zit. Verder is de afwerking ook van een uitstekend niveau en door het gebruik van hoogwaardige materialen, zoals aluminium voor de behuizing, verwacht ik dat het met de duurzaamheid ook wel snor zit.

Ik ben dus zeer tevreden met mijn aankoop en kan iedereen adviseren om deze soundbar aan te schaffen.