Sony HT-XT1 - Reviews

Bluetooth
Totaal uitgangsvermogen

Dean 28-05-2016 Product paar dagen in bezit

Een Echte Aanrader!!

De Sony HT-XT1 is naar mijn mening een super aanwinst!
Sony HT-XT1 ziet er mooi uit, heeft veel aansluit mogelijkheden en je hebt een display waar je op kunt zien wat je bent aan doen en dat is echt grandioos! Het belangrijkste ben ik bijna vergeten, haha, de Sound.
De Sound is echt goed en je kunt verschillende modi's gebruiken en zelf ook nog verschillende dingen instellen wat echt super is, zo ben je niet alleen gebonden aan vaste instellingen!! De afstandbediening is compact en ziet er ook nog eens super uit! De Sony HT-XT1 is een echte aanrader en past perfect bij mijn Sony KDL-49x8005c TV!!

1963jan 15-11-2015 Product paar weken in bezit

Mijn uitgangspunt voor een soundbar was simpel: een goed geluid , geen toeters en bellen, geen losse subwoofer en geen draden en boxen. Na enig zoekwerk viel de keus al zeer snel op de Sony HT-XT1. De enorme hoeveelheid reviews met de prachtige cijfers waren doorslaggevend om tot aankoop over te gaan. Het installeren was voor mij als A-techneut prima te doen. De plaats onder de TV geeft een mooi strak beeld. Het geluid is duidelijk beter dan van de TV, alhoewel de Philips Ambilight van zichzelf al wel een prima geluid laat horen. De bluetooth verbinding met smartphone en iPhone is gemakkelijk gelegd. Handig is om via een app naar radio/muziek te kunnen luisteren zonder de TV aan te hoeven zetten. Ook mijn MP3 is met een kabel aan te sluiten. Het volume moet dan wel fors worden verhoogd, maar dan is het OK. Ik ben zeer tevreden met deze aankoop en de prijs/kwaliteitsverhouding is subliem.

Derk K 28-08-2015 Product paar dagen in bezit

Supergoed geluid uit deze soundbar met een mooie glazen plaat bovenop waar de tv perfect oppast. Er wordt zelfs een optische kabel meegeleverd . Echte klasse!!

Javawa 24-08-2015 Product paar weken in bezit

9,4
Nu sinds 4 weken in gebruik. Een geweldig apparaat. Het fijne van dit apparaat is dat je geen aparte sub-woofer nodig hebt, deze is geïntegreerd in de soundbar. En dat zochten wij. Het geluid is fantastisch. Vele mogelijkheden om in te stellen. Vooral bij films en muziekprogramma's is het echt een toegevoegde waarde. Maar ook bij praatprogramma's is het echt een geweldig mooi geluid.
Kortom: goede kwaliteit voor een lage prijs. Goed geluid en gemakkelijk in gebruik. Neemt weinig ruimte in beslag doordat alles in 1 apparaat zit en de TV erop gezet kan worden.
Daarnaast zit er nog een leuke en handige afstandsbediening bij, waar alle instellingen mee ingesteld kunnen worden. Echt een aanrader.

JVDG2014 16-06-2015 Product paar weken in bezit

Deze soundtrack hebben we tegelijk aangeschaft met de Sony Bravia. In eerste instantie heb ik moeilijkheden ervaren om met deze soundbar om te gaan omdat er een algemene gebruiksaanwijzing bij zit. Meer informatie opgevraagd bij de Sony helpdesk. Na wat avonden stoeien heb ik nu het geluid dat me zeer tevreden stelt.

JVDG2014 16-06-2015 Product paar weken in bezit

Mooi toestel, motivatie is hadden al een bravia en die was in alle opzichten een prima aankoop. Het toestel wat we nu aangeschaft hebben voldoet aan alle nu bestaande mogelijkheden van smart.

apotheosis 04-06-2015 Product paar dagen in bezit

De 1ste keer dat ik een soundplate heb gekocht en de home cinema 5.1 die ik had ervoor weggedaan.
Neen, het is idd geene 5.1 maar dat stoort me ook niet aangezien waar ik nu woon ik met een home cinema helaas niet zoveel ben en het niet bepaald (heel) luid kan zetten. Dan is een degelijke soundplate/bar een betere optie vind ik. (allemaal persoonlijke keuze).

De afwerking en het uiterlijk is gewoon kwijl, love it, wat een mooi product. Mijn nieuwe Sony tv staat er nu bovenop.
Een tv waar de voeten aan de uiteinden zijn die ga je wel niet op de soundplate krijgen (of het zou toch moeten zijn de afmetingen voldoen). Het is het beste met een voet zoals bv de sony 605 tv.

De afstandsbediening vind ik ook leuk en mits een aantal keer ermee bezig te zijn dan vind je er wel je draai in, tis wat wennen, de 1ste keer ik zo'n vernieuwend bakje heb en ook alweer vet gemaakt, mooi.

Ook heb je meerdere instellingen en dat is altijd wel handig vind ik; als de tv eens wat stiller staat en de spraak is wat minder dan kan je dit aanpassen, nice, daarmee bedoel ik dat je de spraak beter zal verstaan doordat je het kan aanpassen, het klinkt wel op een wat andere manier maar je moet die keuze dan maar voorjezelf maken wat je het beste vind. Tis wat wikken en wegen.
Vooraan de soundplate zie je een licht die opgelicht blijft die aantoont op bv welk kanaal je zit zoals hdmi of muting etc.. , dit kan je ook dempen of zelfs uitzetten als het je stoort, schitterend toch? ;).

Het geluid zelf daar ben ik best tevreden over en heb je te weinig of teveel bas, de spraak te dof of te scherp, je hebt verschillende standen om het naar je wens aan te passen.
Met de iPhone via bluetooth verbinden ging ook allemaal zeer goed, ik heb de app songpal gedownload. Alles ging goed behalve mss 1 min puntje; super luid speelde dat niet, niet dat dat voor mij hoefde want ik kocht de soundplate voor tv geluid maar via bluetooth ging het geluid bizar genoeg niet zo luid, zelfs heel stil, niet hetgeen ik ervan verwacht had, ligt dat aan mij of een instelling of gewoon aan het toestel geen flauw idee maar nogmaals, zet je decoder aan van je tv provider en zet het daar op bv topradio of andere leuke radiozender en de soundplate boenkt heel goed :-). Als dit natuurlijk al echt een topprioriteit is dat vd smartphone via bluetooth koppelen en muziek afspelen dan ga je mss best voor wat anders en beter gaan. Maar dus puur voor tv en andere zaken die erop aangesloten zijn is de sony soundplate echt z’n geld waard.

Wat mss nog het belangrijkste van allemaal is (dat was voor mij toch zo); dat is dat die soundplate niet alleen 1 output hdmi heeft maar ook nog 3 input hdmi ingangen. Vele soundplates of soundbars die hebben slechts alleen die 1 output hdmi ingang en geen input ingangen.
Nog een verschil tussen mijn home cinema en de soundplate is het verbruik als het toestel aanstaat; bij de soundplate is dat 34w en bij mijne home cinema was dat zo maar eventjes 165w.

Nog een reden wrm ik dit product heb gekocht is omdat ik het wat proper wilde hebben en wat meer plaats wilde hebben, ook hier ben je echt beter af met een soundplate, geen gedoe meer ook om de 2 achterste boksen die ik had bij de home cinema achteraan te gaan plaatsen (deze waren bekabeld).
Het is ook leuk en handig dat als je de afstandsbediening gebruikt van je tv of het bakje van je soundplate dat het geluid mee verhoogd en verlaagd en dat als je de tv aanzet dat de soundplate ook mee aanschiet, daar houd ik echt van.

Vele mensen hebben vantegenwoordig hdmi ingangen te weinig, ik kom zelfs niet meer toe met 4 input ingangen.
Ik raad ook de hdmi switch 8-port hdmi switch aan, het kost een beetje maar het is o zo makkelijk zeg en met afstandsbdiening, simpel overschakelen, niet meer uit je zetel moeten komen dit in combinatie met je soundplate :-). Super.

a3on 31-05-2015 Product maand in bezit

Gekocht nav goede recensies, echter vind ik het geluid matig te noemen. Prima voor enkel tv maar mis dan toch echt zuiver geluid. Geeft gauw een "boem boem" base geluid waardoor alles een soort bas brei wordt.
Geluid via bluetooth om mp3 af te spelen is ronduit zwak. Moet volume op max. zetten en blijft erg zacht. Geen 250,- waard, trek er maar 100,- vanaf....

Ringer Heringa 26-05-2015 Product kwartaal in bezit

Nog steeds erg tevreden over het apparaat! Prachtig geluid, echt merkbare verschillen hoorbaar bij de diverse instellingsmogelijkheden. Onmerkbaar opmerkelijk en opvallend onopvallend 😀. Beslist een aanrader.

sneetje 20-05-2015 Product half jaar in bezit

Deze Soundplate doet wat ie moet doen. Goed geluid en gaat aan en uit met je tv. Helaas werkt dit niet helemaal goed met Samsung tv's en moet je af en toe toch naar je HT lopen om deze uit en aan te zetten. Gebeurd te vaak.... Geen idee waardoor dit wordt veroorzaakt.

Steven de Kam 04-05-2015 Product kwartaal in bezit

9,4
Dit is een prachtige soundplate voor een goede prijs. De prijs/kwaliteit verhouden is erg goed. De soundplate werkt erg goed samen met mijn televisie; hij schakelt samen met mijn televisie aan en uit.

DD16 07-04-2015 Product maand in bezit

De Sony HT-XT1 aangeschaft tijdens een BTW-actie en cashback actie van Sony zelf (dus totaal bijna 100 euro voordeel!). Voor die prijs absoluut een waardevolle aanwinst, maar ik moet zeggen ook voor rond de 250 euro zou ik deze soundplate aanraden. Voor mij ligt de meerwaarde in het feit, dat ik geen plek heb voor een volledige surround sound installatie, maar geen genoegen neem met het standaard (mindere) geluid van een LCD tv. Voor een soundplate zonder sub heeft de HT-XT1 een behoorlijke bass in huis. Er zit een gebruiksvriendelijke eenvoudige afstandbediening bij, waarmee je de soundplate eenvoudig kunt bedienen. Wat ik helemaal top vind, is de mogelijkheid om het geluid van andere apparaten (smartphone, tablet, laptop) via Bluetooth/NFC te laten horen op de soundplate! Voor de aanschafprijs absoluut een aanrader!

Alex J 23-03-2015 Product maand in bezit

De Sony HT-XT1 geeft mijn Sony TV het gewenste geluid. Het geeft een mooi vol geluid zonder storende resonantie. Er zijn veel instel mogelijkheden vwb klankkeuze. Tevens is het heerlijk om er middels Wi-Fi je eigen muziek mee af te spelen.

EdwinC1978 23-03-2015 Product kwartaal in bezit

9,4
Geweldige soundplate! Veel aansluitmogelijkheden (3x hdmi) op de soundplate zelf, zodat er maar 1 kabel naar de tv loopt vanuit de soundplate. Geluid is goed. Je merkt erg goed als de soundplate niet aanstaat, dan blijkt hoe slecht de tvspeakers zijn. Voordeel is dat de volumeregeling meegaat met het (sony) tv-volume. Wij zijn zeer tevreden!

januari2015 18-03-2015 Product maand in bezit

9,6
De Sony HT-XT1 is een zeer goede soundbar. Geen aparte woofer nodig neem geen onnodige ruimte in. Is energie zuinig en is kwalitatief hoog product zeker aan te bevelen. Wanneer je een nieuwe soundbar nodig heb dan beveel ik deze zeker aan.

RMH77 17-03-2015 Product kwartaal in bezit

Ben zeer te spreken over deze Soundbar.
Hij is klein van stuk en komt een mooi geluid uit.
Niet meer dat gedoe van meerdere boxen maar een unit.

Verder heb je de mogelijkheid om via bluetooth bijv. muziek af te spelen en dat werkt erg goed en betrouwbaar.

V. van Goethem 16-03-2015 Product kwartaal in bezit

Geluidskwaliteit is goed. Makkelijke keuze uit div. voor geprogrammeerde items. Ook voor toonhoogte 3 levels zodat klank duidelijker overkomt. Jammer dat NFC niet Apple product ondersteund. Uitstraling is mooi en krasvrijer te onderhouden door glasplaat bovenop. verder jammer dat het qua vormgeving een hoog apparaat onder de TV is, maar kan ook niet anders door de speakers aan onderkant. Zonder de pootjes zou het mooier zijn. Voor de rest zeer gebruiksvriendelijk. Fijn apparaat

Bootjevan 11-03-2015 Product maand in bezit

9,6
Goede kwaliteit voor een lage prijs. Goed geluid en gemakkelijk in gebruik. Neemt weinig ruimte in beslag doordat alles in 1 apparaat zit en de tv erop gezet kan worden.

Dave Cl 10-03-2015 Product kwartaal in bezit

Is een mooie soundbar voor deze prijs.
De geluidskwaliteit is goed, alleen de bas weergave is iets minder, maar voor een soundbar zonder losse subwoofer klinkt deze heel goed.
De mogelijkheden zijn goed, er kunnen 3 HDMI apparaten op aangesloten worden. Als je nog apparaten hebt met SCART aansluiting, kun je deze via de TV laten lopen.
Het gebruikersgemak is redelijk. Het nadeel is dat hij niet altijd automatisch over gaat naar het apparaat dat aangezet wordt, waardoor je met de afstandsbediening van de soundbar het juiste apparaat moet selecteren.
Hij ziet er goed uit, valt maar weinig mensen op onder de tv ondanks dat het een grote kast is.
Het apparaat voelt verder degelijk aan.

nnavarro86 09-03-2015 Product maand in bezit

Ik vind het een prachtig ding. Er mag nog wel wat harder geluid uitkomen. Als er te ingewikkelde muziek opgezet wordt dan gaat de muziek soms ruizen.

Super makkelijk in gebruik. Voor de prijs echt een geweldige aankoop.