Quantis Electronics LSW-1 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Quantis Electronics LSW-1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Nico Hemmer 30-12-2017

Matig geluid slechte Bluetooth

Geschreven voor: Quantis Electronics LSW-1

Ik heb de Quantis nu twee jaar in gebruik en vind het een zeer matig product. Veel reviews roemen de fantastische geluidskwaliteit maar dat is zwaar overdreven het geluid is hooguit matig te noemen, ook met subwoofer.

Ronduit slecht is de Bluetooth functie, spotify afspelen via mijn eigen smartphone is onmogelijk als er een IPhone in de buurt is waarvan de Bluetooth aan staat en vaak weigert Bluetooth überhaupt. Laat staan dat je even makkelijk van de ene Bluetooth device naar de andere overschakelt. Ik gebruik maar weer gewoon een kabeltje.

Ik ben nu op zoek naar een nieuw systeem en kijk dan zeker niet naar dit merk. Ze hebben het zelf waarschijnlijk ook door want ik heb twee jaar geleden ruim 400,- betaald voor dit systeem en ondertussen is de prijs flink gezakt.

Ik kan dit systeem van harte afraden!

Pluspunten

• Compact

Minpunten

• Geluidskwaliteit Matig
  • Bluetooth werkt slecht

Hans 30-10-2017

Goed geluid voor weinig.

Geschreven voor: Quantis Electronics LSW-1

Sinds een paar weken in huis, en ik ben tevreden. Natuurlijk zijn er betere maar die zijn soms erg duur.
De Quantis LSW-1 gekocht voor 239 euro en voor de aankoop soundbars aangehoord tot deze zelfde aanschafprijs. Nou dan kom je vaak de kwalitijd tegen die klinkt als een conservenblik.
De bas van de Quantis had van mijzelf wat meer kracht mogen hebben, maar dat kan ook persoonlijk zijn. De midden en hoge tonen zijn perfect, en de 3D geeft bij sommige films het gevoel alsof je er midden staat, echt heel apart.
De gebruikte materialen zijn ok en de vormgeving is modern.
Het aansluiten ging vlot, en de bijgeleverde duidelijke gebruiksaanwijzing is in het Nederlands, en dat verdient een pluim!
Wat ik persoonlijk wel mis zijn 1 of 2 HDMI aansluitingen, dit is echt een gemiste kans, en kan eigenlijk niet meer in deze tijd...
Verder dik tevree, en kan hem aanraden als je voor weinig toch wat kwaliteit wilt hebben.

Pluspunten

• Alle kabels zitten er bij.
  • Duidelijke Nederlandse gebruiksaanwijzin
  • Betaalbare prijs.
  • Gebruikt zeer weinig stroom, en wordt niet heet.

Minpunten

• Geen HDMI
  • Regelbare bass had wel wat zwaarder gemogen.

gebruiker 26-03-2017

geluidskwaliteit matig, miskoop

Geschreven voor: Quantis Electronics LSW-1

vormgeving is solide, zowel van centrale unit als van subwoofer. geluid is zeer matig, met name de midden en hoge tonen. geen bass en treble regeling; finetunen van hoge midden en lage tonen is dus niet mogelijk. de grofmazige keuze tussen gesproken woord, muziek en film is onvoldoende. na een half jaar ben ik teruggegaan naar mijn oude versterker + speakers. dat geeft een vele malen beter geluid. heb spijt van de aanschaf van dit als 'Zwitserse kwaliteit' aangeprezen product.

iti iti 30-06-2017

Idd mee eens, slecht raar middeltonig boxy rotgeluid zelfs een led tv doet het beter! En de subwoofer gaat niet laag genoeg....

iti iti 30-06-2017

Idd ik vond het ook een miskoop een led tv geeft nog beter geluid! Vergelijk maar.

Rabpido 14-03-2015
Geschreven voor: Quantis Electronics LSW-1

Wat een openbaring als je hier naar luistert. Voldoet nog meer dan ik hoopte.
De hoge, midden en bas zijn goed in balans. Klassiek jazz alles spat de kamer in zonder veel kasten en kabels. Twijfelde dat iets voor die prijs wel zou zijn wat ik er over las.
Mensen in Einhoven chapeau voor dit product.
De mogelijkheid om snel te schakelentussen music , movie en voice is heerlijk en eenvoudig.
Wat mij zo lierisch maakt is dat je bij opnames kan horen of het in een kerk of vergelijkbare ruimte is
of een studio details zijn super dus.
Tot slot is het contact met het bedrijf ook nog goed.
Vermoed dat het met de duurzaamheid ook wel goed zit.
Ben je opzoek naar kwaliteit van hoog niveau voor een zacht prijsje dan hoef je niet meer verder te zoeken, gewoon aanschaffen dit wondertje uit Nederland.

Dennis 27-04-2016

Ik zou graag willen weten hoe ik alles aansluit:
Televisie
KPN kastje
Blueray dvd speler
Mediaspeler

Ik zie maar 2 spdif aansluitingen? Kun je me helpen? Heb nu alles via hdmi op een setje van LG...

Bedankt voor de moeite,
Dennis

Zwolluhh 22-01-2015
Geschreven voor: Quantis Electronics LSW-1

Systeem nu een maand in mijn bezit en ik ben zeer tevreden.
Mooi ruimtelijk geluid zonder snoeren en extra boxen.
Strakke vormgeving en zeer makkelijk aan te sluiten.Systeem start automatisch op als de tv wordt aangezet.( aansluiting via optische kabel).
Door de bluetooth aansluiting op het systeem kan je ook makkelijk streamen met de telefoon / Ipad.
op de afstandsbediening van mijn humax 5200 kan ik het systeem ook bedienen.
Kortom een fantastisch mooi systeem

123eric 23-12-2014
Geschreven voor: Quantis Electronics LSW-1

Sinds Sinterklaas hebben we thuis de Quantis LSW-1 in gebruik.

Bij het uitpakken van het geheel (zware doos, belooft veel) was de eerste indruk al goed. Heel netjes ingepakt en met een duidelijk aansluitschema direct zichtbaar. Wel stond er wat marketingpraat op de doos ("Sonic Emotion", "Absolute 3D"), maar het plaatje over de vergelijking tussen een 5.1 audiosysteem en Absolute 3D maakte duidelijk waar het om gaat. Dat is namelijk een ruimtelijk geluid zonder veel luidsprekers (met bijbehorende bekabeling).

Bij het uitpakken vonden we (ik en mijn kinderen) de subwoofer, de centrale speaker en een doosje met de afstandsbediening en de kabeltjes om het geheel aan te sluiten. Om de LSW-1 aan te sluiten op TV (of settopbox) zijn er verschillende opties:
• met een Toslink glasvezelkabeltje,
• met een headset-kabeltje (mini-jack),
• met een gangbare stereokabel (RCA)
Daarnaast is er nog een bleutooth optie voor tablet of smartphone.
Welke optie je ook kiest, het juiste kabeltje zit er standaard bij. En het zijn soepele, kwalitatief goede kabels. Top!

De twee units (subwoofer en centrale unit) zien er heel strak afgewerkt uit met een combinatie van donkergekleurd metaal (bovenkant) en zwart luidsprekerdoek rondom. De centrale unit heeft 4 zilverkleurige bedieningsknoppen bovenop en een aantal witte ledjes aan de voorkant.
De subwoofer heeft dus dezelfde afwerking en staat op mooie grote rubberen voetjes. Aan de achterkant zit een draairegelaar om het volume van de subwoofer in te kunnen regelen op de plaats waar deze wordt opgesteld.
De afstandsbediening is heel klein en heeft weinig knoppen, hetgeen een gemakkelijke bediening belooft.

Ik heb gekozen voor de aansluiting via de headset-kabel op de TV. Dat is de door Quantis aanbevolen aansluitmethode. Aansluiten is daarmee heel erg simpel: steek de mini-jack in de TV en de andere zijde van de kabel in de RCA input van de centrale unit van de LSW-1.
Daarnaast nog even het kabeltje tussen de centrale unit en de subwoofer aansluiten en de beide stekkers kunnen in het stopcontact (de verbinding tussen centrale unit en subwoofer kan optioneel ook draadloos, maar in mijn geval is dat niet nodig).

Eigenlijk best wel verrassend: het werkte meteen en bovendien eenvoudig!
• Het volume wordt gewoon geregeld met de afstandsbediening van de TV (zonder verdere instellingen of wijzigingen)
• De LSW-1 gaat automatisch aan als de TV wordt aangezet en gaat korte tijd na het uitschakelen van de TV ook automatisch uit

In de praktijk gebruiken we thuis daarom de afstandsbediening van de LSW-1 eigenlijk zelden: alleen als een keer een ander audioprofiel gewenst is (keuze uit Muziek, Film, Spraak) wordt deze erbij gepakt.
Zelfs dat schijnt niet nodig te zijn (maar heb ik nog niet uitgeprobeerd), de afstandsbediening van onze Humax settopbox kan deze functie ook bedienen.

De centrale unit staat heel onopvallend onder onze TV, de subwoofer een klein stukje verderop naast een plant. Het geheel valt totaal niet op in de woonkamer.

En nu het belangrijkste: hoe is het geluid? Het maakt de belofte zonder meer waar. Een ruimtelijke geluid dat van verschillende kanten lijkt te komen. En dat veel beter klinkt dan het geluid dat onze Samsung TV voortbrengt. Spraak is aanmerkelijk beter te verstaan, filmmuziek wordt een stuk heftiger en muziek klinkt veel voller.

Conclusie: veel beter geluid, geen batterij aan speakers door de gehele woonkamer, heel eenvoudig aan te sluiten en onmerkbaar in het gebruik (want geen extra handelingen nodig bij het TV kijken). Precies wat ik wilde, een aanrader!

charlie75 14-10-2014
Geschreven voor: Quantis Electronics LSW-1

Ik heb laatst een nieuwe tv gekocht met prachtig beeld maar relatief matig geluid. Dus op zoek naar een geluidssysteem. Hierbij gestuit op het Quantis 3D soundsystem. De 3D geluidservaring is echt indrukwekkend en dit zonder extra speakers en kabels. Alleen 1 geluidsbox bij de tv en een losse subwoofer. Het Quantis Soundsystem heeft verder een onopvallende en strakke vormgeving en is gemakkelijk te bedienen. Ik kan dit soundsysteem iedereen aanbevelen.

Leeco 19-09-2014
Geschreven voor: Quantis Electronics LSW-1

We hebben dit Quantis systeem nu 3 maanden in gebruik en zijn er heel blij mee. We waren niet tevreden met het geluid van onze TV. In een winkel hebben we verschillende opties bekeken. Het Quantis systeem sprak ons het meeste aan vanwege het geluid, maar ook omdat we het gemakkelijk konden plaatsen en geen extra luidsprekers nodig hadden. De installatie was eenvoudig. We hebben er ook onze DVD-speler op aangesloten zodat we ook DVD’s en CD’s kunnen afspelen. Het geluid is echt overtuigend. Inderdaad hoor je overal in de kamer hetzelfde geluid. Als je het hebt aangesloten hoor je pas wat je altijd hebt gemist. Super systeem dat we iedereen aanraden!

JvWu 02-07-2014
Geschreven voor: Quantis Electronics LSW-1

Ik heb dit surround systeem nu een maand in gebruik en het bevalt uitstekend. De hardware is van goede en degelijke kwaliteit, de afstandbediening is eenvoudig. Die functie kan uiteraard worden overgenomen door een all-in-one. Deze LSW-1 heeft het formaat van een center luidspreker maar bevat 6 luidsprekers met elk een eigen klasse-D versterker. Hij levert daardoor een prima ruimtelijk geluidsbeeld wat je niet zou verwachten bij deze afmetingen. De actieve subwoofer is regelbaar en presteert stevig bij muziek en films. Kortom: zoek je kleine afmetingen en toch een groots geluid, dan is deze Quantis LSW-1 een aanrader..

mikehesse 19-05-2014
Geschreven voor: Quantis Electronics LSW-1

Een zeer mooie en goed funktionerende oplossing voor een uitstekende 3D geluidsbeleving van zowel films, live tv uitzendingen als ook muziek Streaming via Laptop in combinatie met HDMI aansluiting.
Zeer eenvoudige bediening en alle aansluit mogelijkheden zijn aanwezig.
De op de achterzijde aanwezige instelling, voor als je door ruimte gebrek het systeem niet direkt in het midden plaatsen kunt, Maar aan de rechter of linker zijde van het tv scherm, werkt uitstekend. Ikzelf heb t rechts voor mijn tv geplaatst, ivm voet, Maar t geluid schijnt, zelfs met gesproken nieuws uitzending, direkt uit t midden te komen.
Ook als geluidsweergave van muziek Streaming via Laptop uitstekend te gebruiken, stel hiervoor de standaard instelling via de AB op Modus muziek en sluit de Laptop aan via de HDMI aansluiting. TOP.
Kortom een keuze die mij precies geeft wat ik zocht, kompakt en voor een acceptabele prijs!

RenaultjeMegane 12-05-2014
Geschreven voor: Quantis Electronics LSW-1

Wegens gebrek aan goed geluid van onze TV zijn we uiteindelijk bij de LSW-1 van Quantis uitgekomen. Geluid is echt heel erg goed, veel beter dan wat ik bij vrienden hoor die ook een compacte oplossing hebben voor het geluid. Heel ruimtelijk en je hoort erg veel detail waardoor het geluid overal vandaan lijkt te komen. Eigenlijk valt ons niet meer op dat het soundsysteem voor de TV staat omdat het er nu bij hoort, toestel ziet er mooi en voelt degelijk aan(weegt ook best wat). Mogelijkheden en gebruiksgemak zijn prima voor wat we er van verwachten, gaat ons meer om het geluid en dat het mooi staat bij de TV. Zitten meer dan genoeg aansluitingen op aan de achterkant maar we gebruiken dit niet. Duurzaamheid kan ik nog niet over oordelen. Kortom,we zijn blij met deze keuze.

FrankRonin 16-02-2014

Inleiding
Nederland heeft nog altijd de naam een land te zijn waar innovatie hoog op de agenda staat. Kijkend naar hoe de economie zich ontwikkeld en gestuurd wordt zou je dat niet zo snel zeggen. En het gaat eindelijke toch om daden in plaats van mooie woorden.
Een aansprekend voorbeeld van daad bij het woord voegen is het LSW-1 3D-SoundSystem. Het 3D-SoundSystem is het eerste audioproduct dat Quantis, vooral bekend van op de markt brengt. Het bijzondere en innovatieve aan dit audiosysteem is dat het gebruik maakt van golfveldsynthese. Het grote voordeel van deze techniek is dat het systeem overal een ruimtelijk geluid moet bieden. Na uitgebreid luisteren ben ik overtuigd dat Quantis met dit product een nieuwe toetreder en een kwalitatief sterk concurrerend geluidssysteem op de markt heeft gezet. Een systeem dat het kan opnemen tegen alle soundbars en geluidssystemen in het lagere prijssegment. Met de LSW-1 komt voor veel mensen een kwalitatief hoogwaardig audiosysteem binnen handbereik en bestaat uit een kleine kast en bijbehorende subwoofer. Ik ga niet verder op de techniek in en beperk me tot luister ervaringen. Wat ik wel kwijt wil is dat het belangrijk is de aanleverende apparaten zo in te stellen dat de LSW1 de signalen kan verwerken. Doe je dat niet dat loopt de LSW1 vast en helpt alleen de stroom eraf halen en weer aan te zetten de LSW1 te resetten.

Test 1:
Netwerk streamer Med8er optisch aangesloten op de LSW-1.
Wat me tijdens deze luistertest opviel is dat de LSW1 een heel warm sfeer uitstraalt in het middengebied met de nodige diepte. Uiteraard heb ik de LSW1 op de muziekstand gezet.
Arve Henriksen’s Cartography klink enorm zuiver en je hoort bij tijd en wijle Henriksen zijn adem in de trompet blazen. De LSW1 geeft de sfeer van deze ambient achtige muziek goed weer.
De jazzrock van Brand X wordt ook gebalanceerd weer gegeven. Je hoort de kwaliteit van de drumvellen van drummer Phil Collins prima en de typische bass sound van Percy Jones wordt lekker droog weer gegeven. De hele CD met de naam Moroccan Roll wordt ruimtelijk weer gegeven.
Het maakt inderdaad niet uit waar je gaat staan of zitten in de kamer; overal klinkt de muziek hetzelfde.
Patricia Barber, bekend om haar audiofiele geluidsopnames, klinkt ook lekker. De LSW1 is in mijn ogen geen audiofiel systeem; alleen voor € 499,- heb je een heerlijk klinkend systeem staan. De CD Modern Cool klinkt gewoon ‘cool’ uit de LSW1. Tijdens de rustige uitvoering van de klassieker ‘Summertime’ worden de percussie en stem heerlijk weergegeven.
Met de fusion power trio Niacin heeft de LSW1 een beetje moeite. ‘Barbarians At The Gate’ vlamt. Echter tijdens ‘Nemesis’ hangt er een soort waas over de complexe drum partijen van Dennis Chambers; hi-hat en trommels lijken een gedisconnect van elkaar. Dit kan overigens ook aan het MP3 formaat liggen.
Na deze muziek heb ik nog een aantal films / documentaires bekeken vanaf de streamer. De documentaire Yellowstone laat horen dat de SLW1 prima 3D genereert met in de achtergrond allerlei natuurgeluiden terwijl de stem van verteller mooi in het centrum blijft hangen.
Het geluid in Jurassic Park deel 1, dat een integraal deel van deze film vormt, wordt ook goed ruimtelijk weer gegeven. De LSW1 kan natuurlijk niet op tegen systemen die de originele Dolby True HD sound kunnen weergeven. Ik heb de LSW1 vergeleken met mijn eigen systeem (KEF fivetwo model 11 met Onkyo TX-NR805 receiver) voor de ongecomprimeerde geluidsweergave. Dit is uiteraard geen eerlijk vergelijk alleen wel onderdeel van het luisterproces geweest.

Geluisterde muziek:
- Arve Henriksen – Cartography (flac)
- Brand X – Moroccan Roll (flac)
- Patricia Barber – Modern Cool (Hybride SACD 24/96 mix)
- Niacin – Organik (MP3)
Test 2:
Iphone 4S met Spotify naar de LSW1
Bluetooth verbinding was in no time gemaakt. Wat mij in algemeen opvalt is dat de kwaliteit van de muziek die naar de SLW1 worden verzonden minimaal het niveau heeft dan vanaf de streamer.
Het String Quartet In F Major van Maurice Ravel van het Kodally Quartet klinkt ruimtelijk. De cello zit achter de violen. De uitvoering van de Bolero klinkt dynamisch en de trommel gewoon strak. Ik vermoed als je deze muziek via een fatsoenlijke CD speler, versterker en speakers wilt afspelen je veel meer kwijt bent dan de € 499 die de LSW1 kost.
De laatste CD van The Aristocrats met de naam Culture Clash wordt ook prima weergegeven. Over details gesproken: in sommige passages hoor je vingers van Bryan Beller over fretten van zijn bas lopen. Iets wat mij niet eerder was opgevallen. Ook de drum fratsen van Marco Minneman komen goed door.
Gov’t Mule’s laatste CD met stevige bluesrock klinkt lekker uit de LSW1. Niks mis mee.

Test 3:
Sony BDP S490 Blu-Ray speler optisch aangesloten op de LSW1.
Het geluid van de Blu-Ray versie van deel 1 van de Lord Of The Rings wordt netjes in 3D weer gegeven.

iloveBMW 13-01-2014
Geschreven voor: Quantis Electronics LSW-1

Een leuk compact systeem. Ik ben nog steeds verbaasd over het geluid wat er uit dit kleine kastje komt. De eerste keer dat ik hem aansloot op mijn televisie moest ik wel even uitzoeken hoe ik hem het beste kon instellen. Maar nu ik dat heb gedaan heb ik ook een veel beter geluid uit mijn tv. Ook is mijn hele huiskamer is nu mooi gevuld met muziek.