• Test panel 8 okt 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG DQP5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Hoosbeek 28-11-2021

LG DQP5 test

Geschreven voor: LG DQP5

Ik heb deze soundbar namens Kieskeurig enkele weken mogen testen en heb het product niet zelf aangeschaft.

Het belangrijkste voor een soundbar is natuurlijk het geluid. Het moet beter zijn dan het geluid van je tv zelf (niet moeilijk) en voor mij beleving toevoegen aan je film/serie/game ervaring.
Het geluid dat uit deze LG soundbar komt is goed, heel erg goed als ik het vergelijk met mijn eigen soundbar. De diepe tonen klinken vele malen beter, het geluid klinkt helderder en de surround simulatie is vele malen beter dan wat ik gewend ben. Wat geluidskwaliteit betreft is dit een topapparaat.

De vormgeving is ook erg belangrijk, want een soundbar is altijd zichtbaar. Ook hier zit het goed, al zal ieder daar een eigen mening over hebben. De speaker is compact en degelijk vormgegeven. Het zal in vrijwel geen enkel huishouden misstaan. De subwoofer is groot, groter dan ik gewend ben, en in mijn huis wat lastiger te plaatsen. Dat het geheel draadloos werkt is wel fijn. Instellen gaat via de app en daar kun je ook instellingen wijzigen en updates uitvoeren.

Een nadeel vind ik persoonlijk het ontbreken van een klein display op de speaker voor bijvoorbeeld volume. Dit is uitgevoerd met een led die minder fel wordt naarmate je het volume lager zet. De led is echter enorm fel als je niets met het volume doet en irriteert enorm. Dit had anders gekund.
Mijn tv is al ouder en heeft geen bluetooth dus wellicht dat het volume op nieuwe tv’s beter zichtbaar is.

Het koppelen doormiddel van bluetooth aan een ander apparaat is zo gebeurd en ook bij het afspelen via bluetooth is het geluid erg goed. Ik koos er steeds weer voor om de soundbar te gebruiken in plaats van mijn audio installatie.

Al met al is het een top apparaat en zou ik het zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Vormgeving
  • Connectiviteit

Minpunten

• Volume niet zichtbaar
  • Extreem felle led

p**************@g******** 15-10-2021

Klein in formaat maar groot in geluid!

Geschreven voor: LG DQP5

Wat ik heel fijn vond is dat het geen mega lange soundbar is maar een klein formaat. Maar dit betekent niet dat het geluid dan ook minder is zeer zeker niet! Ik had nog niet van dolby atmos gehoord maar kan dit zeer zeker aanbevelen. Ten opzichte van onze oudere LG soundbar is dit echt een enorme verbetering! Kamervullend geluid, de intensiteit van het geluid is enorm! Als er al 1 minpuntje is, dan is het alleen dat als er ineens veel actie is (bv auto's die voorbij razen) dat je dan bijna uit je stoel schiet van het geluid! Niet iedereen zal dit trouwens een minpuntje vinden natuurlijk. Qua bediening is het heel gebruiksvriendelijk en ook het aansluiten is echt een piece of cake. Kortom: zeker een aanrader!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • geluid

m***************@h********** 14-10-2021

Ideaal voor series en films

Geschreven voor: LG DQP5

Wij zijn al langere tijd op zoek naar een degelijke soundbar en dus waren we maar al te blij om dit exemplaar van LG te mogen testen.

De soundbar is goed en veilig verpakt. Alle kabels zijn voorzien om deze aan te sluiten aan de tv maar je kan ook bluetooth gebruiken om te verbinden. Wifi heeft deze niet wat jammer is in deze prijsklasse. De installatie was een fluitje van een cent en duurde nog geen 10minuten.

Het geluid zelf vond ik heel aangenaam bij series en films. De subwoofer doet subtiel zijn werk en viel eigenlijk niet op todat er een zwaardere bas op de tv kwam. De dolby atmos is ook wel de moeite en plaatst je precies in een surround omgeving. De details in het geluid zijn ook opmerkelijk zelfs bij lage volumes, je ervaart echt een nieuwe dimensie in vergelijking met de standaard luidsprekers in de tv. Om deze soundbar te gebruiken voor muziek op de achtergrond ben ik minder tevreden. Je moet echt recht voor de soundbar zitten voor optimaal geluid.

Al bij al zijn we tevreden over deze soundbar maar het blijft een stevige investering. Zeker als je nog een apart systeem moet overwegen voor muziek of radio.

Pluspunten

• Compact

Minpunten

• Minder voor muziek

Manon Dijkhuizen 07-10-2021

Stijlvolle set met prima geluid

Geschreven voor: LG DQP5

Goed geluid maar aan de prijs.

De soundbar en woofer komen in een compacte doos, waar alle benodigdheden in zitten. Het aansluiten van het systeem is een fluit van een cent via HDMI, optisch of Bluetooth. Het verbinding maken met de draadloze subwoofer werkte eerst niet helemaal goed.

Eenmaal werkend is het geluid prima, al is het hoog en midden wel erg overheersend. De lage tonen komen niet helemaal lekker door en zijn, via de app, ook niet goed bij te sturen naar een fijn niveau. Dit is overigens wel afhankelijk van de ruimte waar de subwoofer gebruikt wordt en de afstand tot de muur. In een kleinere ruimte komt deze set beter tot zijn recht. De kwaliteit van het geluid is prima; helder en voldoende volume. Het Dolby Atmos effect heb ik niet kunnen horen.

Het design is iets waar deze zet in uitblinkt. Het is compact en valt in het niet ten opzichte van een gangbare soundbar. De subwoofer is ook mooi vormgegeven en misstaat niet in veel interieurs.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Helder geluid
  • Connectiemogelijkheden
  • Formaat

Minpunten

• Bas komt niet goed tot zijn recht
  • Dolby Atmos niet/slecht hoorbaar

Erik.V 03-10-2021

goede middenklasser

Geschreven voor: LG DQP5

De DQP5 wordt verzonden in een compacte verpakking waarin alles stevig op zn plek zit. Na het openen had ik binnen 10 minuten alles werkend aangesloten op mijn LG Oled tv en kon ik gemakkelijk verbinding maken via bluetooth mbv de LG sounbar app. Hiermee was ook vrij simpel het geluid aan te passen aan onze wensen.

De geluidservaring van deze soundbar is goed tot zeer goed te noemen, vooral bij gebruik van Spotify of Youtube. Door het intens kamervullende geluid en de bass van de subwoofer is het net of je bij een festival als Dominator zelf aanwezig bent.
Ook je buren zullen dat vinden, of ze het ook waarderen is een 2e.

Wat ik wel wat minder vond (en daarom ook slechts een 7 geef) is dat je het effect van dolby atmos in deze soundbar niet zo goed kan onderscheiden. het komt iets in de buurt van de wat duurdere sets, maar omdat de DQP5 er geen sidespeakers bij heeft komt bijvoorbeeld een helikopter toch wat minder goed door de kamer heen gevlogen dan waarop ik gehoopt had.

Al met al is deze set voor mensen met een kleinere beurs die toch graag goed geluid uit de tv willen hebben prima geschikt.
Voor de betere bioscoopervaring is het toch verstandiger om wel een set te halen waar de sidespeakers er wel bij zitten

Pluspunten

• ideaal voor muziek

Minpunten

• dolby atmos niet zo goed als gehoopt

Marco Baks 03-10-2021

Waar voor je geld, goede kwaliteit voor een prima prijs

Geschreven voor: LG DQP5

De LG DQP5 is zeer gemakkelijk aan te sluiten. Ik heb de set aangesloten op mijn televisie (smart tv) door middel van de bijgeleverde optische kabel. Opvallend vind ik dan wel dat er geen HDMI kabel is meegeleverd om bijvoorbeeld een Blue Ray speler op aan te sluiten.

De gebruiksaanwijzing is redelijk beperkt, kan me voorstellen dat het voor iemand die voor het eerst zo'n apparaat aansluit niet direct duidelijk is, maar ik had hem zo aan de praat. De subwoofer was direct al gepaird met de centerspeaker. Keurig.

De geluidskwaliteit is voor het kijken naar televisie erg goed, vooral goed in het laag. Het is wel even zoeken naar de juiste geluidsinstelling vanaf de tv om de soundbar echt goed tot zijn recht te laten komen. Maar ook als je de basisinstelling van de tv gebruikt, levert het een prima geluid op.
Voor het afspelen van muziek (concert BlueRay, maar ook Spotify (hoogste kwaliteit) via bluetooth) schiet de set duidelijk te kort. Het laag is en blijft prima, de bassen zijn echt trillingsvrij, maar het geluid blijft naar mijn menig te veel hangen in het middengebied, waardoor het geheel dynamiek mist.

Kijkend naar de prijs van de set is de algehele geluidskwaliteit zeker goed te noemen.

Dolby Atmos: ik had daar geen ervaring mee, maar de weergave vind ik verrassend ruimtelijk vanuit zo'n kleine set.

Een minpunt van de set is de bluetooth verbinding. Bij het streamen van Spotify vanaf mijn iphone naar de set valt de verbinding na maximaal 10 minuten weer terug naar de optische verbinding met de televisie. Deze verbinding werkt dus niet lekker. Ik heb dat opgelost door maar te streamen naar de tv, om zo wel ononderbroken te kunnen luisteren.

Pluspunten

• gemakkelijk aan te sluiten
  • optische kabel meegeleverd
  • mooi laag
  • klein formaat

Minpunten

• geluidskwaliteit voor muziek valt wat tegen
  • bluetooth verbinding niet stabiel

rmh 01-10-2021

Verrassende kwaliteit voor zo'n kleine soundbar

Installatie :
De installatie was erg simpel. Door middel van Pairing was de subwoofer gemakkelijk te verbinden.
Met een HDMI kabels aangesloten op de TV (HDMI-ARC) en diverse apparaten (Blu Ray en Minix Mediaspeler).
Bleutooth functie en USB maken aansluiting volledig . Echter geen WIFI

Geluid
Geluid is zuiver en getest voor film , muziek en sport . Zowel bij hoog volume als laag volume was het genieten. Super heldere klanken , gevoel of je in de film zit of echt bij een concert. Is niet te vergelijken met een viertal aparte boxen in je kamer maar komt aardig dichtbij. Het is opnieuw genieten van al eerder gekeken concerten of films maar dan met een perfect geluid. Helicopters die over lijken te vliegen , drumsolo’s die je voelt in je buik.
Verschillende soundeffecten mogelijk. Al Sound Pro/Standaard / Bioscoop en Game

Design :
Dat er uit zo’n kleine soundbar en subwoofer zo’n geluid kan komen is geweldig. Dit past in elk interieur en is te verkrijgen in wit of zwart

Conclusie :
Perfecte oplossing om kwalitatief goed geluid te hebben zonder in elke hoek van de kamer een box te hebben staan.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Doly Atmos

Minpunten

• geen HDMI kabel bijgeleverd
  • beknopte handleiding

Peter Koster 30-09-2021

Compacte, krachtige soundbar met subwoofer.

Geschreven voor: LG DQP5

Ik heb deze set nu zo'n 2 weken in huis. Het geluid van mijn televisie viel wat tegen en daarom wilde ik graag wat meer 'body' in mijn geluid, maar ik wilde niet een hele grote soundbar. Deze set voldoet daar volledig aan.
Doordat deze LG DQP5 gebruik maakt van de nieuwste techniek, waaronder; Dolby Atmos, 4K Sound is het een soundbar die mij positief heeft verrast. Het geluid is kamervullend en ook de bas lekker aanwezig, maar niet storend of overheersend. De bas en treble zijn ook in de app nog aan te passen. Dat is erg fijn. Het geluid is helder en is in 4 verschillende standen ook echt verschillend in te stellen. Ik zet 'm meestal op 'cinema' of 'AI-soundpro'. Cinema geeft de stemmen duidelijk weer. AI soundpro is meer ruimtevullend en zorgt voor dynamische geluidsbeleving. De box kan flink wat geluid produceren. Dit verbaasde mij als ik de omvang van de bar zie. Dat is voor mij echt een dikke plus!

De subwoofer kan draadloos verbonden worden met de basisset. Dit is heel makkelijk te doen doormiddel van een verbindingsknop onder de subwoofer. Ik heb de subwoofer naast de bank (uit beeld) gezet. De subwoofer geeft, zoals al eerder aangegeven, een mooie volle bas. Ik ervaar geen trillingen vanuit de kast.

De set beschikt ook over Bluetooth. Dit is heel handig, maar zeker ook niet weg te denken in deze tijd. Wat ik een minpuntje vind is dat er niet automatisch een verbinding wordt gemaakt met mijn iPhone. Dit betekent dat ik altijd eerst even op de BT-knop moet drukken op de afstandsbediening en daarna nog even in de instellingen de verbinding moet maken. Dit is wat minder gebruiksvriendelijk, maar geen dealbreaker wat mij betreft.

Het uiterlijk van het geheel is erg strak en minimalistisch. De soundbar is te vergelijken met een eierdoos. De subwoofer is makkelijk weg te zetten, vanwege de draadloze verbinding.

Ik heb de zwarte versie en die vond ik een wat blauwige gloed hebben. Ik vind het niet storend.

Eindconclusie: Een hele goede set!

Pluspunten

• krachtig en vol geluid
  • compact
  • snel te installeren
  • handige afstandsbediening
  • geluid is aan te passen via de app

Minpunten

• Bluetooth verbinden gaat niet automatisch
  • zwart heeft een blauwe gloed

d********@g******** 30-09-2021

Mooi design, goed geluid

Geschreven voor: LG DQP5

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen. Het aansluiten heeft me aangenaam verrast. Subwoofer werkt op Bluetooth dus het aansluiten was een fluitje van een cent.
Het is een zeer compact ontwerp dat makkelijk weg te werken is.
Het geluid van tv programma’s vind ik helaas wat tegenvallen. Heb best moeten spelen met de verschillende opties icm het geluid van de tv. Dat je de soundbar op movie moet zetten om fatsoenlijk geluid in een tv show te hebben vind ik wat apart. Daarentegen is het geluid in films en muziek prachtig. Al met al is het een goede aanvulling

• Makkelijk aan te sluiten

Minpunten

• Gezoek naar instelling voor gewone tv series
  • Je kunt niet zien hoe hard hij staat

Ferry 29-09-2021

Compact, stijlvol en vullend

Geschreven voor: LG DQP5

Ik had het geluk deze soundbar te mogen testen.

Bouwkwaliteit & design
Hier valt niets aan af te dingen.
Bij het uitpakken van de hele degelijke verpakking voel je de kwaliteit.
De compacte "bar" en de sub voelen zwaar en stevig aan.
Alle kabels kun je netjes wegwerken door de goed geplaatste uitsparingen.
Qua design hebben we het hier over een kleine en strak vormgegeven bar en een redelijk compacte sub.

Installatie.
Als je makkelijk bij je TV aansluitingen kan kun je binnen 5 minuten de eerste klanken horen.
Je kunt kiezen voor de optische aansluiting maar als je voor de volledige Dolby Atmos ervaring wilt gaan zal je de HDMI (e-ARC) gebruiken.
Het is aan te raden om de bijbehoren app te gebruiken anders mis je belangrijke instelmogelijkheden welke niet via de afstandsbediening in te stellen zijn.

Geluid.
Hier moet ik een tweedeling maken tussen het gebruik bij de standaard televisie uitzendingen en het bekijken van films en series via streamingsdiensten en media op schijfjes

Bij de televisie uitzendingen kreeg ik het geluid niet naar wens.
Het klonk wat aan schelle kant en niet in balans. De diverse default settings via de remote en de fijn afstelling via de app bieden hier geen uitkomst. Het standaard geluid uit onze TV was prettiger.

De audio van de diverse bekeken films en series op Blu-ray en diverse digitale content kwam veel beter tot hun recht met de Eclair dan met onze TV speakers. Het geluid was vol, ruimtelijk en de sub woofer gaf flink extra bas wat de beleving zeer versterkte.
Ook bij het gamen voegt deze unit meer beleving toe dan het standaard TV geluid.

De sub kan degelijk merkbaar aanwezig zijn zonder te overheersend te zijn wat naar mijn ervaring wel eens kan gebeuren met andere sub woofers. Uiteraard is de aanwezigheid in te stellen maar de standaard setting was perfect voor onze ruimte.

Eindconclusie
Voor ons persoonlijk is dit een mooie aanvulling op het standaard TV geluid bij het bekijken van digitale content, films op disc of bij het gamen.
Het is bewonderingswaardig hoeveel kwalitatief goed geluid uit een dergelijke compact systeem kan komen.
Hou er rekening mee dat dit geen vervanging is van een volwaardige surround opstelling qua positionering van het geluid maar voor een plaats waar het niet kan of niet "mag" kan dit toch een mooie oplossing zijn om de (geluids)beleving naar een hoger niveau te tillen.

Barry H 29-09-2021

LG DQP5 test review

Geschreven voor: LG DQP5

Ik heb de nieuwe LG Eclair QP5 nu een aantal weken mogen testen. Met 3.1.2-kanaals audio en Dolby Atmos voor geluid overal om je heen. Maar maakt dit design pareltje het waar?

We beginnen maar bij het begin, het uitpakken en aansluiten. Hier kan ik kort in zijn, prima. Weinig draden en op het eerste gezicht lekker compact. Na alles uitgepakt te hebben komt het aansluiten.

De subwoofer heb je alleen de stroomkabel welke makkelijk aangesloten wordt. De soundbar daarentegen zitten de aansluitingen nou niet heel lekker. Dit komt uiteraard ook omdat het zo compact en klein is, maar hier had toch wel iets meer aandacht aan besteed mogen worden. Visueel gezien is de soundbar echt een prachtig mooi ding.

Het geluid, want daar koop je iets toch voor. Na het koppelen van de subwoofer snel een film aan waarvan ik weet dat het geluid eruit komt, of tegenvalt. Na het selecteren van de 1 van de geluidsmodus in dit geval film ervoor gaan zitten. Het lijkt erop dat de echte power mist. Het volle met bass gevulde geluid is net niet voldoende. Zeker als ik het vergelijk met bijvoorbeeld de LG DSP7.

Hiervoor genoemde soundbar is dus qua filmgeluid in mijn optiek completer. Maar waarom zou je dan toch voor de QP5 kiezen. Simpel, het design. Hij is zo klein dat het geluid wat eruit komt bijzonder knap is. Met muziek is het geluid ook net niet voldoende voor mij, maar kwalitatief toch ruim voldoende.

Het tweaken van het geluid kan ook hier met een app geregeld worden. Veel uitgeprobeerd om het perfect te krijgen, maar toch niet wat ik zoek. Koppeling met Bluetooth is geweldig en werkt foutloos. Internet is er niet dus je moet van een ander device streamen.

Conclusie van de QP5, Dolby Atmos is leuk, maar vult absoluut de kamer niet met deze soundbar. Het zeer compacte design maakt echt heel veel goed. Er ligt niet eens een groot boek voor je tv en qua hoogte is het ook prima in orde. Oriënteer je goed qua wensen en eisen, want er is veel verschil in prijs. Voor mij geen blijvertje, maar ik weet zeker dat het voor veel gezinnen meer dan goed is.

• Bluetooth verbinding
  • Formaat
  • Bijna draadloos

Minpunten

• Geluid niet vol genoeg
  • Prijs
  • Geen internet optie

Iris. 27-09-2021

Compact mooi setje met goed volume

Geschreven voor: LG DQP5

Wij hebben deze mooie set mogen uitproberen en dat was echt een feestje! Een leuke kleine soundbar met subwoofer combinatie. Met het moderne design past deze combinatie in iedere woonkamer. De soundbar en subwoofer zijn gemakkelijk te installeren, ongeveer 20 minuten. Sluit als eerste de subwoofer aan en daarna de soundbar en via bluetooth kun je ze met elkaar verbinden. Dit kan door middel van de knoppen op de soundbar of de meegeleverde afstandsbediening. Er is een app te downloaden zodat je de instellingen verder zou kunnen aanpassen naar eigen wensen. De soundbar mag dan klein zijn, maar de dolby atmos en het volume is zeer goed voor muziek en films. De klanken zijn vol ondanks dat de subwoofer weinig vibraties geeft op normaal volume. Wij raden je deze soundbar met subwoofer niet aan als je van de hardere stijlen muziek houdt. De bas geeft daarvoor te weinig vibraties die we met onze eigen combinatie wel krijgen. Voor films en de bekendere 'commerciële' muziek is de kwaliteit van de soundbar en subwoofer wel aan te raden.

Pluspunten

• compact
  • makkelijk instelbaar
  • mooi design

Minpunten

• niet voor hardere stijlen muziek
  • HDMI kabel niet meegeleverd

hjalmar71 27-09-2021

geweldige soundbar

Geschreven voor: LG DQP5

Ik heb deze soundbar nu een aantal weken in bezit om hem te testen en ben er zeer tevreden over, zeker als ik hem vergelijk mijn oude soundbar. Hij is lekker compact en geeft een fantastisch geluid. Het aansluiten is erg makkelijk en de instellingen spreken voor zich. Ook is het erg handig dat je dit via de “LG Sound bar” app kan doen. Door zijn compacte vormgeving en mooie afwerking past de soundbar mooi in huis. De sub woofer is ook net zo mooi afgewerkt en geeft goede ondersteuning aan de totale beleving van het geluid. Het geluid van deze compacte speaker doet niet onder voor de meestal grotere varianten. Het geluid klinkt vol. Door de Dolby Atmos heb je het idee dat je midden in de film zit. Ook het streamen van muziek vanaf mijn telefoon of tablet gaat simpel via bluetooth. Tuindeuren open en lekker genieten van de muziek tot achter in de tuin. Als eindoordeel vind ik het een hele fijne soundbar, die makkelijk te bedienen is en een geweldig geluid geeft.

Pluspunten

• geluid
  • vormgeving
  • dolby atmos
  • installatie

Minpunten

• geen

Paroma 27-09-2021

Geluid valt tegen. Klankkleur is te schel

Geschreven voor: LG DQP5

De LG Soundbar Eclair in een deugdelijke verpakking ontvangen. Bij het uitpakken viel al gelijk de geringe afmetingen van de center speaker op. Het installeren van het speakersysteem was eenvoudig en intuïtief.
Wel vreemd dat het indicatie lampje van de Subwoofer aan de onderkant zit en je moet dus die zware subwoofer optillen om de status van connectie te zien. Electra snoeren en aansluitingen zijn mooi weg te werken middels uitsparingen. De stickers zijn goed te verwijderen zonder lijmresten. Persoonlijk vond ik het design van de soundbar mooi. Zwart doek en omkasting en de afstandsbediening heeft een mooie diepe glanzende lak structuur.

Eerste indruk geluid bij gebruik als muziek drager valt tegen. Ik vond de middenspeaker te schel en te overheersend aanwezig en dat kreeg ik niet weg met de instellingen op de App. PS deze App is een must om dit systeem in te regelen. Toen ik het systeem op de TV aansloot was het geluid veel beter en het systeem is duidelijk hiervoor ontworpen, Jammer dat er geen wifi opzit en connectie met bijv. Google assist niet mogelijk is.

Pluspunten

• Electra mooi weggewerkt
  • Stickers goed te verwijderen
  • Mooie warme Bas

Minpunten

• Centerspeaker te schel en overheersend
  • Instellingen op de App zijn minimaal
  • Geen WiFi
  • Ledindicatie zit aan de onderkant subwoofer
  • maar 4 voorinstellingen op de AB

d**************@h********** 26-09-2021

Fijne soundbar, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: LG DQP5

Een beetje een geluksmomentje had ik wel toen ik deze speaker uitpakte. Wat een mooi design! Lekker compact en modern. Het aansluiten van de speakers gaat heel makkelijk. De subwoofer en speaker zijn makkelijk te connecten. De interface van de speaker is simpel, niet teveel onnodige knoppen, maar alleen het nodige om de speaker te kunnen bedienen. Ik gebruik de speaker vooral via de bluetooth functie en dit werkt prima. De verbinding wordt steeds snel gemaakt en het is makkelijk ' te vinden'.
Het geluid van de subwoofer is erg fijn door de Dolmy Atmos, een heerlijk bioscoop gevoel. Wat ook erg fijn is dat de trilling van de subwoofer subtiel is, de muziek kan dus lekker hard aan. Er komt een mooi geluid uit met een heerlijke bas. Als je het volume zachter hebt staan vind ik het geluid wat minder bijzonder.
Er zit ook een app bij deze soundbar, deze is makkelijk in gebruik. Hij herkent de soundbar meteen en je kan hier verschillende geluidsinstellingen kiezen en het volume aanpassen. Er zit ook een 'avondstand' op, zodat het geluid 's avonds wat minder intens is. Al met al vind ik het een fijn product.

Pluspunten

• mooi geluid uit subwoofer
  • gebruiksvriendelijk

arjanvdh 26-09-2021

Fijne, kwalitatief goede soundbar met super mooi warm geluid

Geschreven voor: LG DQP5

Ik heb de LG Soundbar DQP5 een aantal weken mogen testen. Mijn eerste indruk was dat hij een erg mooi design heeft en klein van formaat is maar toch is de geluidskwaliteit super helder. Het aansluiten van de soundbar was erg eenvoudig en is kort maar heel duidelijk uitgelegd in de Simple manual die er bij zit. (De uitgebreide handleiding heb ik later gedownload op lg.com, hierin staan veel functionaliteiten uitgelegd.) De subwoofer geeft ook een hele goede bas maar geen storende trilling wat ik van veel andere subwoofers wel gewend ben. Het is erg handig om snel te schakelen van tv kijken naar het verbinden met mijn telefoon via bluetooth om muziek te luisteren. De muziek was overal goed te horen en gaf een kwalitatief goed en warm geluid in de hele huiskamer. Ik heb er ook F1 mee gekeken en hiermee was het geluid ook super. Het leek alsof ik er zelf bij aanwezig was! Door de Dolby Atmos is het geluid helemaal geweldig met een film of spannende serie voor de echte bioscoopervaring.

Een klein minpuntje vind ik wel dat het volume niveau niet in cijfers zichtbaar is op tv. Wel zitten er op de soundbar 3 kleine gele led lampjes die een voor 1 aan gaan en feller gaan branden als het volume omhoog wordt gezet. Toch had ik dit persoonlijk liever in een getal gezien.

Al met al is dit een hele fijne, compacte en kwalitatief goede soundbar met echt een super mooi warm
geluid en beveel ik de LG Soundbar DQP5 zeker aan.

Pluspunten

• Mooi warm geluid
  • Compact mooi design
  • Makkelijke installatie
  • Door hele woonkamer helder geluid
  • Geen trilling in subwoofer

Minpunten

• Volume niet in cijfers

Lisa 26-09-2021

Compacte soundbar van goede kwaliteit

Geschreven voor: LG DQP5

Ik ben positief verrast over deze soundbar, ik had namelijk niet gedacht dat zo'n compacte soundbar daadwerkelijk hoog kwaliteit geluid kon produceren, maar dat is toch echt zo! De soundbar heeft een mooi design en is zeer compact, waardoor hij onder de tv nauwelijks opvalt. De installatie verliep gemakkelijk, er is een optische kabel meegeleverd waarmee ik hem heb aangesloten. Er is ook de mogelijkheid om de soundbar via HDMI ARC aan te sluiten, maar deze kabel is niet meegeleverd. Er zit een compacte snelgids bij, de volledige handleiding is via internet te vinden. De soundbar is compatibel met de LG app, waarbij je verschillende geluidsinstellingen kunt uitvoeren. Ook is hier de mogelijkheid om 'al sound pro' aan te zetten, waarbij de soundbar automatisch wordt afgestemd op wat je kijkt/luistert. De subwoofer vult het geluid goed aan, zonder harde trillingen te geven, wat prettig is. Wel is de subwoofer relatief groot, zeker in vergelijking met het formaat van de soundbar. De soundbar geeft een kamervullend geluid en door de 'dolby atmos' heb je het gevoel alsof je echt in de film/serie zit. Ik heb muziek afgespeeld via een bluetooth koppeling met mijn telefoon, dit verloopt soepel. Als de soundbar uit staat, kan ik hem selecteren op mijn telefoon, gaat hij aan en wordt hij automatisch verbonden. Eerst vond ik het een nadeel dat er geen Spotify Connect mogelijk was, maar aangezien de Bluetooth verbinding zo soepel gaat ondervind ik daar geen nadeel meer van. Enige minpunt wat ik kan ontdekken is dat ik op mijn tv niet kan zien hoe hard de soundbar staat, dit wordt niet met een getal aangegeven. Mogelijk komt dit omdat ik hem op een Samsung tv heb aangesloten. Ook vind ik via de afstandsbediening de volumesprongen wat groot, maar via de app is hier gelukkig meer nuance in aan te brengen.

Pluspunten

• Compact
  • Mooi, kamervullend geluid

Minpunten

• Geen spotify connect
  • Wat grote geluidssprongen via afstandbediening tv

Wouter 24-09-2021

Compacte modieuze soundbar

Geschreven voor: LG DQP5

Ik heb de LG DQP5 een tijdje mogen testen en over het algemeen ben ik tevreden over deze soundbar. Hij ziet er strak uit en is heel compact. De subwoofer is wel wat (te) groot naar mijn mening maar dat is heel erg smaak afhankelijk uiteraard. De donkerblauwe kleur ziet er ook heel mooi uit.

Het installeren gaat heel soepel, de subwoofer verbindt zich automatisch en zodra je je telefoon via Bluetooth verbindt vraagt hij direct of je de app wil installeren. In de app doorloop je via een aantal simpele stappen het verbindingsproces en vervolgens kan je de soundbar instellen zoals je zelf wilt. Per speaker kan je het volume bepalen dus je kan hem helemaal naar eigen wens instellen. Nadeel is wel dat je elke keer opnieuw de soundbar moet verbinden met de app, hij onthoudt hem niet helaas. Wat wel een heel fijne functie is dat je de soundbar kan aanzetten door verbinding te maken met de bluetooth. De afstandsbediening heb je dus eigenlijk helemaal niet nodig.

Qua geluid zit het ook wel goed bij de LG. Met Dolby Atmos beleef je je film alsof je in de bioscoop zit, je krijgt echt het idee dat je midden in de film zit. De subwoofer doet zijn werk meer dan uitstekend, je merkt niet dat hij aanstaat doordat hij trillingsvrij is maar als je hem uit zet mis je hem direct. Zeker als je het volume lekker aanzet wordt je meegenomen in het geluid. Als hij wat zachter staat klinkt het toch iets minder indrukwekkend.

Al met al een goede soundbar welke je filmervaring een nieuwe dimensie geeft.

Pluspunten

• Dolby Atmos
  • Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• App onthoudt soundbar niet
  • Subwoofer aan de grote kant

Annemarie 23-09-2021

Een echte aanrader

Geschreven voor: LG DQP5

Het product is makkelijk te instaleren, eerst met alle draadjes hadden we zoiets gaat ons dit lukken, maar natuurlijk met een beetje hulp van zoonlief is het allemaal goed gekomen. Want eigenlijk stelde die draadjes niks voor, ik moest alleen even bij mijn tv op zoek om het optische kabel te kunnen inpluggen. Natuurlijk gevonden en daarna was het klaar voor gebruik.
De verbinding tussen de 2 onderdelen ging vanzelf.
Zodra je je tv aanzet springt ook de soundbar gelijk bij, dus het is niet dat je nog een afstandsbediening moet gebruiken.
Het geluid is super mooi warm geluid en als we naar een film zitten kijken is het een bioscoop ervaring. Muziek opzetten via de tv, geeft eindelijk met deze soundbar een mooi geluid, alsof je een goed geluidsinstallatie aan hebt.
Hard of zacht het vervormd niet, als je hem wat harder zet dan voel je het in je lijf.
Ik vind het een super fijn product, ziet er mooi uit en is daardoor niet storend in elk interieur.

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • geluid om bij weg te dromen

Champ 22-09-2021

Mooi design, goed geluid

* Geluidservaring
We hebben de soundbar in verschillende ruimtes gezet en met verschillende geluiden (muziek, tv, film, etc.) getest om hem goed te kunnen beoordelen. We zijn erg tevreden over het geluid. Je kunt de soundbar instellen op 'all sound pro' zodat de soundbar zichzelf instelt en aanpast en daarnaast kun je hem handmatig instellen. Het geluid is helder en komt op een prettige manier bij je binnen. De subwoofer ondersteund op een fijne manier waardoor de geluiden nog helderder zijn en het lijkt alsof je live bij het programma / concert of filmset aanwezig bent. We merken dat het geluid in een grotere ruimte wat scherper is, waardoor wij het geluid in een kleinere ruimte prettiger vinden. Er zijn ook opties om de 'nighttime' stand in te schakelen via de app. Hiermee wordt de geluidsintensiteit veranderd, wat ideaal is voor het gebruik van de soundbar in de latere uurtjes.

* Gebruikersgemak
Voor het gebruik van de soundbar raden we je aan om de app te installeren op je telefoon of tablet, hiermee kun je de soundbar volledig naar wens instellen. Natuurlijk kun je dit ook met de afstandbediening maar we merken dat het met de app gemakkelijker gaat en er minder handelingen nodig zijn.

* Design
De soundbar is klein van formaat waardoor hij gemakkelijk in je tv kastje of onder je tv te plaatsen is zonder dat het veel ruimte in beslag neemt. De soundbar en subwoofer zijn rond afgewerkt met een zwarte stof wat een strak en chique design geeft.

Conclusie :
Een soundbar met een mooi en modern design. De soundbar heeft een prettig geluid welke een meerwaarde geeft in je beleving. Ofwel voor ieder een aanrader.

• Volheid van geluid
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Scherpe geluid in te grote ruimte

m*******@p******** 22-09-2021

Prachtig geluid

Geschreven voor: LG DQP5

Het aansluiten van het apparaat ging heel gemakkelijk.
Dat vind ik al een voordeel.
Er komt een geweldig geluid uit alsof je in de bioscoop zit.
Het lijkt of het geluid van verschillende kanten komt wat heel mooi klinkt.
Als je een mooie film kijkt wordt het kijk plezier met dit apparaat alleen maar beter op.
Het is echt een aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten
  • Geweldig geluid

Annemarie Brakkee 21-09-2021

Ben onder de indruk!

Geschreven voor: LG DQP5

Ik heb deze soundbar mogen testen en ben onder de indruk!

Installeren

De LG Soundbar Eclair kan je op 2 verschillende manieren installeren via een optische kabel of via HDMI. De optische kabel wordt zit er standaard bij de HDMI wordt niet meegeleverd. Ik heb beide opties uitgetest en ben gestart met de optische kabel. Deze is voor de “leek” de makkelijkste manier om te installeren. Je moet dan wel een optische ingang hebben in de televisie.
Ga je voor de HDMI, welk ik ook aanbeveel, dan moet je zorgen dat deze in HDMI ARC zit voor de optimale beleving. Daarnaast moet je via instellingen op je televisie de speakers opnieuw moeten instellen. Dit vereist wat meer werk maar je hebt wel loon naar werk.
De subwoofer was makkelijk te installeren. Stekker in het stopcontact op het knopje “pairing” drukken en dan maken ze automatisch verbinding met elkaar.
De beknopte handleiding was voor mij voldoende om de soundbar te installeren. Maar voor mensen die wat minder handig zijn kan het misschien iets te beknopt zijn.

Gebruiksgemak

Bij de soundbar wordt er een kleine zwarte afstandsbediening meegeleverd. Op deze afstandsbediening staan als functies die ook op de achterzijde staan van de soundbar.
Met de afstandsbediening kan je schakelen tussen de verschillende “soundeffecten”.
Het gebruiksgemak van de soundbar is vrij eenvoudig. Zodra je de televisie aanzet start na een aantal seconden ook de soundbar direct op. Het is dan alleen een kwestie van smaak welk “soundeffect” je mooi vindt klinken.
Ook kan je de soundbar via bluetooth aansluiten om bijvoorbeeld Spotify te beluisteren. Ook deze handeling was vrij eenvoudig en wordt ook goed beschreven in de beknopte handleiding.

Geluid

Heb het geluid op verschillende manieren getest door te kijken naar sportwedstrijden, te luistern naar muziek, het kijken van een film met veel special effects en gewoon de reguliere televisie. Tot op heden ben ik zeer te spreken over het geluid. Door de soundbar in te stellen op all sound pro kan het systeem zelf bepalen welke soundeffect het beste past bij het programma.
Had hiervoor nog niet gehoord van Dolby Atmos maar heb dit nu mogen ervaren. En wat een verschil maakt dat. Dolby Atmos heeft voor mij zeker de voorkeur boven een soundbar zonder Dolby Atmos.
Je hoort nu geluiden die je normaliter niet waarneemt. In het begin was ik hierdoor in de waar en mute ik de televisie om te zoeken waar het geluid vandaan kwam. Bleek gewoon uit de soundbar. Hierdoor wordt je dus nog meer meegenomen in de film.
Het geluid is mooi vol en niet blikkerig. Dit is wel afhankelijk op welke soundeffect je hem zet. Cinema vindt ik zelf wat minder mooi klinken en er zit meer een echo op. Dit is misschien ook een kwestie van smaak. Ook de trillingen uit de subwoofer zijn minimaal en dit maakt het luister naar de soundbar een stuk prettiger.

App

Om het maximale uit je soundbar te halen is het aan te raden om de app te installeren op je telefoon. Via deze app kan je je software updaten en de soundbar beter instellen naar alle je wensen. Wat ik wel merk is zodra je de app opstart dan schakelt automatisch de soundbar over op een andere “function”. Ik moet dan de soundbar terugzetten via de app op optical/HDMI ARC.
Via de app kan je ook het geluid bedienen en het soundeffect aanpassen.
Daarnaast kan je via de app ook voor ‘nighttime’ kiezen, de geluidsintensiteit wordt dan veranderd. het gevoel is dat de bas is dan een stuk zachter gezet wordt.

Design

Eenmaal geïnstalleerd heb je een mooie compacte soundbar die niet alle aandacht opeist. De soundbar is zwart met stof bekleed is past qua uiterlijk in elk interieur. De soundbar doet de naam eclair eer aan.

Conclusie

LG DQP5 is een soundbar die zich mag gaan meten met de “grotere” merken.
Het is een mooie soundbar met een goede prijs – kwaliteitverhouding. Deze soundbar valt voor mij toch wel onder de betere soundbars qua geluid en design.
Het design is klein, mooi en strak en past daardoor eigenlijk in elk huis. De soundbar is makkelijk aan te sluiten en daarna ook makkelijk te bedienen.
Het geluid is dat uit deze soundbar komt is boven verwachting en ik zou de soundbar dan ook zeker aanbevelen.

• Kwaliteit van het geluid
  • Dolby Atmos
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Niet meeleveren van HDMI kabel