LG DSP7 grijs

• Test panel 8,3 okt 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG DSP7 grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

johenstr 07-12-2021

Wauw wat een geluid!!

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Ik heb deze soundbar mogen testen.
Dit heb ik gedaan in de woonkamer en onze chillplek en ben zeer blij verrast naar de mogelijkheden.

Het geluid vind ik erg gaaf en vult de ruimte mooi op waardoor het net lijkt dat je in de bioscoop bent.

Heb hem gebruikt tv te kijken, films te zien, playstation 3 & 4, muziek streamen via de telefoon.
Telkens mooi geluid door de vele opties die de soundbar heeft.
Groot voordeel is ook, hij sluit ook af als je de tv afsluit en schakelt automatisch over tussen tv speaker en soundbar zodra je hem aanzet.

Wat mij betreft is de test zeer geslaagd.

Pluspunten

• veelzijdig in instellingen
  • vult de ruimte mooi qua geluid
  • mooi design

Minpunten

• handleiding mag uitgebreider met uitleg knoppen

f*******@i********* 25-09-2021

Welkome aanvulling op het ‘platte’ geluid van de tv

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Met een mooi strak design en zijn goede geluidskwaliteiten is dit naar mijn mening een bovengemiddelde middenklasser van de soundbars.
De samenwerking met een moderne tv is goed, maak dan wel gebruik van de optische en hdmi-arc aansluiting. Het geluid is met de afstandbediening en de app in verschillende modi in te stellen waarbij de ai stand heel goed werkt, maar handmatig is net even een tandje verfijnder. Net wat je voorkeur is. Muziek klinkt heel levendig en is ruim kamervullend. Spraak is heel duidelijk en direct naar je toe, daardoor beter verstaanbaar en kan dan ook wat minder luid om nog goed te kunnen verstaan. Persoonlijk vind ik dat een heel sterk punt
Al met al voor de prijs/kwaliteit verhouding zeker een aanrader.

Pluspunten

• Spraak is heel duidelijk
  • Goede samenwerking met tv

Minpunten

• De app heeft nog wat doorontwikkeling nodig

Dave 20-09-2021
Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Makkelijk aan te sluiten mooi design. Perfect gamen film en muziek geluids komt er uit echte aanrader dit

Tries1975 16-09-2021

Mooie soundbar met goed geluid

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Wij mochten de sounbar 2 weken testen. Mijn man wil al een paar jaar een sounbar, maar ik vond het geen meerwaarde. Inmiddels ben ik overstag en baal er van dat hij weer terug moet ;) wat een geluid. Als hij niet aan staat mis je hem echt. Hij was ook erg makkelijk aan te sluiten en instellen was zo gebeurt. Handij die gebogen stekkers en de draadloze subwoofer.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Snel geinstalleerd
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Losse subwoofer

b**************@g******** 16-09-2021

Ik weet het niet

1. Installatie zeer eenvoudig, ook van de soundbar
2. Gebruiksaanwijzing voor de bediening kan duidelijker
3. Volume mag harder
4. Voldoende opties vwb de geluidsinstellingen
5. Bluetooth connectie mogelijk en eenvoudig in te stellen
6. Het geluid hapert en ik weet niet of dit aan de soundbar of aan mijn reeds wat verouderde TV ligt

Pluspunten

• simpele installatie

Minpunten

• geluid hapert
  • te weinig volume

Familie 13-09-2021

Uitstekend geluid

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Het uitpakken van het geheel kostte de meeste tijd. Zo goed is het product verpakt. Maar dat mag ook wel voor het geld wat er voor betaald moet worden. Aansluiten echter was in een paar seconden gebeurt.
Aangezien wij een tv uit 2010 hebben kon de optische kabel niet direct op de tv worden aangesloten, hier moest een een klein kastje (omvormer van optisch naar tulp) tussen. Maar eenmaal in huis was het een fluitje van een cent. Subwoofer draadloos aansluiten via Bluetooth was ook zo gedaan.

Design is gewoon strak en kan waarschijnlijk wel in elk interieur. Knoppen en schermpje zijn netjes weggewerkt. Gewoon mooi strak.

Geluid is uitstekend. Al een paar jaar geluid via de tv en dit is dan toch wel een heel groot verschil. Wij hadden een dolby surround set met 5 speakers, maar deze ene bar met subwoofer komt aardig in de buurt. Lekker vol geluid en genoeg keuzes om in te stellen. De buren kwam al eens buurten om te kijken wat wij voor nieuw speeltje (tijdelijk) hadden.

Middels een app voor de telefoon kun je nog veel meer instellen, maar wij vonden dit wel heel erg ver gaan. En om nou te zeggen dat dit erg hoorbaar was, nee. Maar dit is natuurlijk erg persoonlijk.

Muziek luisteren via je telefoon middels bluetooth werkt ook feilloos.

Pluspunten

• Strak design
  • Vele instel-keuzes
  • Vol geluid
  • Draadloze subwoofer

h*****@g******** 12-09-2021

Goede soundbar met goede prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

ik heb deze soundbar nu een aantal weken in gebruik en gebruik het met name voor film, tv en games. een leuke extra functie is de Bluetooth mogelijkheid. Hierdoor gebruik ik het ook om muziek te streamen.

Design
het design van de soundbar is erg netjes. Het is minimalistisch en dat vind ik erg mooi. De knoppen en het scherm zitten goed weggewerkt in het design en zie je nauwelijks. Als je er naar opzoek gaat is het wel duidelijk. Als het scherm aangaat is dat prima af te lezen. De subwoofer is draadloos aangesloten op de soundbar waardoor je deze eenvoudig in een hoekje kunt plaatsen zonder vervelende draden door de kamer. Aan de onderkant van de soundbar zit een handig gootje waar je de kabels in kunt stoppen. Hierdoor komen ze allemaal in het midden uit om ze samen weg te werken.

Aansluitingen
De soundbar heeft bedrade aansluitingen voor HDMI en Optical en je kunt via bluetooth je apparaat verbinden. Aansluiten was een fluitje van een cent en met een half uurtje geregeld. Een nadeel vind ik wel dat je dus maar 2 apparaten via een draad aan kunt sluiten. Als ik nu tv wil kijken moet ik eerst de tv en de soundbar op het goede kanaal zetten en vervolgens de tv ontvanger aanzetten. Als er meer HDMI aansluitingen waren geweest was dat probleem er niet geweest.

Geluid
In mijn setting staat de bank tegen de muur aan. Het is dus niet mogelijk om surround speakers achter mij te plaatsen. Hierdoor ervaar ik het geluid van de soundbar als prettiger dan mijn surround geluid wat meer van de zijkant komt. Het geluid uit de speaker is prima voor het budget waar deze in valt. Met de instellingen kun je het een en ander finetunen als het niet bevalt.

Een minpuntje vind ik dat de equalizer niet input afhankelijk is. Als ik dus "muziek" selecteer op de bluetooth ingang staat deze ook ingesteld voor hdmi en optical. Dat vind ik onhandig omdat deze instelling niet fijn is voor TV kijken. Bij de subwoofer vind ik het moeilijker om een goede instelling te vinden. Daar was het al snel te hard en anders weer te zacht. Daardoor zit ik tijdens een film nog wel eens fine te tunen.

De soundbar zend zijn geluid echt recht vooruit. Hierdoor hoor je het een stuk beter als je er recht voor zit ipv als je bijv. aan de zijkant staat. Hierdoor kun je er wel prima muziek mee luisteren, maar om een kamer met geluid te vullen vind ik het niet handig. Als ik 3 meter van de soundbar af zit is het geluid echt veel minder hard.

• Eenvoudig aan te sluiten

Minpunten

• subwoofer moeilijk in te stellen
  • weinig aansluitmogelijkheden

Tries1975 09-09-2021

Mooie soundbar met goed geluid

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Wij mochten de soundbar testen. Heel fijn als je op zoekt bent naar een soundbar. Het instaleren was erg simpel. En de subwoofer die er bij zit is draadloos dus die kan overal staan. Het geluid is fantastich. Als hij niet aan staat mis je hem gewoon.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Vormgeving

Minpunten

• Losse subwoofer

frankybroekhuis 08-09-2021

Fantastisch geluid

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Wanneer je op zoek bent naar een soundbar die in een paar handelingen de kamer gaat vullen met een heerlijk helder geluid dan kan je de LG DSP7 zeker aanraden. Deze soundbar mochten wij een paar weken testen en hier hebben wij geen spijt van, de buren helaas wel. Wat heeft deze set bestaande uit een soundbar en draadloze sub-woofer een heerlijk kamer-vullend geluid. De sub-woofer is een prima onderdeel van deze set. De sub-woofer doet wat er van een sub-woofer wordt gevraagd, prima lage tonen. Deze heeft een solide uitstraling en vraagt alleen om 230V. Verder zoekt deze zelf het contact met de soundbar.

Pluspunten

• Degelijk product
  • Draadloze sub-woofer
  • Mooi strak design

Minpunten

• Geen wifi

D. Demmers 08-09-2021

Minimalistisch design, groots geluid

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Ik heb de LG DSP7 een paar weken mogen testen en heb daarvoor ons huidige 3-2-1 systeem even een paar weken opzij gezet. Het opbergen van ons huidige systeem kostte mij bijna 3x meer tijd dan het aansluiten van de soundbar. Wat een verademing!
De soundbar zelf sluit je aan met een stroomkabel, een HDMI-kabel vanaf je tv-kastje en een HDMI-kabel naar je tv en dat is het! Zelf heb ik ook de meegeleverde optische kabel gebruikt voor het doorvoeren van geluid van mijn gameconsole. De meegeleverde subwoofer is draadloos en kan je daardoor overal in je kamer plaatsen.
Het geluiid van de soundbar is ruimtelijk en helder met mooie bastonen die niet de overhand voeren. Als je een film kijkt op een redelijk volume, dan lijkt het soms wel alsof we in onze eigen bioscoop zitten.

De soundbar is strak en minimalistisch qua design en past mooi onder onze tv. De knoppen op de soundbar zijn “verborgen” en het display is alleen zichtbaar als de soundbar aan staat. Persoonlijk vind ik het jammer dat het display niet in het midden van de soundbar zit, maar meer naar de zijkant.
De LG DSP7 komt ook met een app voor op je mobiele telefoon, in deze app kan je instellingen van je soundbar wijzigen (geluidstypes, intensiteit van de bas, middentonen en hoge tonen, etc.), tevens kan je de volume wijzigen en de soundbar uitzetten. Helaas is het niet mogelijk om met de app de soundbar weer aan te zetten omdat hij dan geen bluetooth verbinding heeft. De instellingen kan je overigens ook gewoon doen met de minimalistische afstandsbediening die erbij zit en dat genoot dan ook onze voorkeur.

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Verschillende geluidopties
  • Draadloze Subwoofer
  • Prijs

Minpunten

• Geen ingebouwde streamingdiensten
  • Geen Google Home of andere assistent integratie
  • App is eigenlijk overbodig

Wiger 08-09-2021

Een aanrader!

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Deze soundbar heb ik een paar weken mogen testen en heb genoten van elk moment. Wat het meest opvalt is de helderheid van het geluid. Ik heb me nooit gerealiseerd hoe hard ik mijn vorige systeem had gezet om te begrijpen wat er gezegd werd. Deze DSP7 is zelfs op zachte volumes heel duidelijk te horen, en de hardste volumes hebben we niet kunnen proberen want je kan de buren doof maken voordat het geluid gaat vervormen.

Het was leuk om met de app te spelen maar voor dagelijks gebruik is die niet nodig. Ondanks dat de afstandbediening maar weinig knoppen heeft is de functionaliteit ervan duidelijk en in combinatie met het scherm op de bar is het duidelijk wat je aanpast.

De soundbar zit er heel simpel uit en juist door die simpele design valt hij helemaal niet op. Dat vind ik een voordeel want een geluidsysteem moet niet opscheppen met design maar met geluid, en dat is hier zeker gelukt.

Het duurde even voordat alles goed aangesloten was. De TV die wilde eerst namelijk niet op de soundbar afspelen (een instelling stond verkeerd) maar toen ik daar eenmaal achter was heb ik geen enkele keer in de gebruiksaanwijzing hoeven kijken.

Als mensen het hebben over hun mooie home cinema hebben ze het altijd over de tv en hoe mooi die is. Deze soundbar bewijst dat geluid een heel belangrijk onderdeel is van de bioscoop ervaring. Door het geluid die deze produceert heb je echt het gevoel dat je midden in de actie zit. Je voelt de bom inslagen in je borst, maar je hoort ook de kleine bries door de bomen fluisteren.

Pluspunten

• Heel helder geluid
  • Onopvallend design

Hilko 07-09-2021

Geweldig geluid en een strak design

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Deze LG DSP7 soundbar is in 1 woord geweldig. Eerder heb ik een soundbar gehad van een ander merk die op bijna alle vlakken teleurstelde en ik was dan ook wat twijfelend over deze. Maar bij deze is eigenlijk alles in orde en dan meer. De soundbar is groot; met een lengte van 1 meter (en 2 millimeter) breed. Je hebt daarmee eigenlijk een center speaker en 2 'gewone' speakers in een lange balk. Daarnaast is er een draadloze subwoofer, die alleen een stroomstekker heeft. De subwoofer heeft een los pairing knopje om die te koppelen aan de soundbar, maar dat bleek in mijn geval niet nodig. Stroomkabel in de sounbar en subwoofer, LG SoundBar app downloaden om te kunnen koppelen met Bluetooth en ik had direct de muziek via mijn computer op de LG. Wat een geluid!

Maar, even terug naar het begin. Verpakking: klein puzzeltje, maar dan ook wel echt slim gedaan met heel weinig plastic. Wat direct opvalt is het design: prachtig! Mooie antraciete stof, met een vrij standaard zwarte kunststof behuizing. De knoppen zijn weggewerkt aan de bovenkant in de stof en het display aan de voorkant is ook weggewerkt achter de stof - maar wat wordt weergegeven is wel goed zichtbaar. Persoonlijk vind ik de antraciete stof heel erg mooi en goed gekozen zodat je een soort twot-tone krijgt, maar dat is natuurlijk wel persoonlijk. Minder geslaagd vind ik de hoogglans afstandsbediening. Dat gaat ongetwijfeld snel krassen.

Het belangrijkste is natuurlijk het geluid, dat is super. Zeer mooi donker/vol geluid, lage tonen hebben een goed bereik en ook hoge tonen ronduit prima. Het is wel aan te raden de instelling zelf te veranderen naar bijvoorbeeld Music preset als je de soundbar daarvoor gebruikt. De soundbar heeft verschillende presets voor geluidsweergave, die ook echt werken en goed verschil maken. Vooral Music en Sport zijn echt perfect voor waar ze voor bedoelt zijn - en dat heb ik bij veel andere audio apparaten wel anders meegemaakt. DTS Virtual X is ook top, Cinema lijkt vooral aandacht aan de center speaker te geven. Game en Bass Blast vind ik wat minder geslaagd. Bij de ene preset heb je wat meer een surround sound dan bij de andere instelling; maar je hebt altijd een kamervullend geluid.

De LG Soundbar app werkt top, ik vind het een echte toevoeging. Het is niet perse nodig om instellingen te wijzigen. Ik heb via de app de subwoofer een +1 niveau gegeven om net iets meer bass te krijgen; later ontdekte ik dat het ook via het instellingen knopje op de afstandsbediening kan. Andere geavanceerde instellingen zijn om bijvoorbeeld geluidssynchronisatie te doen als je bijvoorbeeld een oude tv of zo hebt waar je problemen hebt met het gelijk lopen van beeld en geluid. Zou niet nodig moeten zijn, maar tof dat het kan - alleen via de app. En ook alleen met de app kun je "night time" aanzetten om de intensiteitverschillen te beperken.
De soundbar lijkt wel gemaximaliseerd te zijn voor hoe hard deze kan via bijvoorbeeld bluetooth. Bij voluit aan, vind ik de soundbar eigenlijk helemaal niet TE luid. Er is geen standje "de buren pesten". Nou ja, de subwoofer vol bass aanzetten gaat zeker je buren niet bevallen, maar je kan er nog wel naast zitten zonder direct een gehoorbeschadiging op te lopen. En het geluid vervormd zeker NIET bij deze stand.
Ik heb geen enkele issues met de draadloze subwoofer meegemaakt, ondanks vrij veel wifi netwerken.

Als een bluetooth speaker vind ik de speaker ook briljant. Er is auto-start zodra er een geluidsbron is en je een actieve bluetooth koppeling hebt (kan aan/uitgezet worden).
De soundbar heeft een HDMI ARC aansluiting en zorg ook dat je deze gebruikt voor de aansluiting op je TV anders ga je problemen hebben. Voordeel van HDMI ARC is dat je ook je afstandsbediening van de TV kan gebruiken voor harder/zachter zetten van de soundbar.
Wat wel raar is, bij bluetooth werkt dat dan niet helemaal goed. Met de afstandsbediening kun je de soundbar wel zachter zetten, maar niet weer harder. Misschien is dat een beperking van bluetooth, maar ik heb het nog nooit eerder gezien op deze manier.

Al met al een tof apparaat. Helemaal perfect is natuurlijk niets, dus ik heb wel een paar punten waar ik minder blij mee ben. Er zijn standaard beugels meegeleverd voor een muurbevestiging (of bevestiging aan sommige televisiearmen als je veel geluk hebt), maar doordat de knoppen op de soundbar zelf bovenop geplaatst zijn wil het zeggen dat je de soundbar niet strak onder tegen de tv kunt plaatsen als je die (ook) aan de muur hebt hangen - tenzij je het accepteert dat je de knoppen op de soundbar zelf niet kunt gebruiken en altijd met afstandsbediening of app de soundbar bedienen gaat.
Aan de andere kant, als je de soundbar (zoals ik) bovenop een kast hebt gelegd en je hebt een klein viervoetig monstertje met staart rondlopen.... die kan dus ook over je soundbar wandelen of er zelfs bovenop gaan liggen. En dan ineens is je soundbar uit. Of aan. Of van input verandert, waarop misschien je TV wel automatisch ook aangaat als je HDMI zo is ingesteld. Dat kan een partij irritant zijn!
Zoals boven genoemd gaat de soundbar automatisch aan bij een bluetooth connectie, wat handig is, maar ik mis eigenlijk een automatische uit-functie. Ik heb in de afgelopen tijd al meerdere keren gemerkt dat ik vergat de soundbar uit te doen nadat de muziek afgelopen (of uitgezet) was. Maar de soundbar gaat dus niet weer automatisch uit als er lange tijd geen muziek afgespeeld wordt. Een paar keer was de soundbar wel ineens uit, dan leek het wel automatisch te zijn gebeurd - maar veel vaker bleef de soundbar aan. Ik heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken. Ik heb in ieder geval nog geen instelling gevonden na hoeveel tijd aan inactiviteit de soundbar zichzelf moet uitschakelen. Dat vind ik een groot gemis.
Wel netjes van LG is dat een er een optische kabel meegeleverd wordt. Ideaal voor koppelen met andere bronnen dan je TV. Maar de optische kabel erin drukken was niet zo gemakkelijk als ik van andere gewend ben; het is onder een wat onhandige hoek de kabel erin drukken en dan ook echt doordrukken - iets wat je met een optische kabel misschien liever niet te hard doet :) Maar dat moet in dit geval dus wel... ? Je zou kunnen overwegen de kabels alvast aan de soundbar te koppelen voordat je de soundbar aan de muur ophangt.

Voordelen:
Prachtig design.
Top geluid.
App die ook echt wat toevoegd.
Bluetooth speaker.
Goede preset instellingen.
Draadloze subwoofer.

Nadeel:
Geen (goede?) auto shutoff.
Geluidsweergave via bluetooth kan wel zachter of mute via de afstandsbediening, maar dan geluid weer harder zetten kan niet.
De afstandsbediening heeft een deel gloss / hoogglans.
Er lijkt een maximaal aantal db als output vermogen.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Top geluid en goede preset instellingen
  • App die ook echt wat toevoegd
  • Bluetooth speaker
  • Draadloze subwoofer

Minpunten

• Geen (goede?) auto shutoff
  • Bluetooth volume kan niet harder via ab
  • Afstandsbediening heeft een deel hoogglans
  • Maximaal aantal db als output vermogen?

Barry 07-09-2021

LG DSP7 soundbar

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

De LG DS7 in de kleur grijs.

Het uitpakken en aansluiten van de soundbar spreekt allemaal voor zich.
Weinig kabeltjes om aan te sluiten, met als klap op de vuurpijl, een draadloze subwoofer.
Unboxing, tja het zal een mannendingetje zijn maar het blijft leuk.

Eenmaal alles uit de doos aangesloten op de TV met optische kabel. Optisch is een mooie optie, welke je wel voorzichtig aan moet sluiten. De koppeling met de TV is dus een eitje en geeft een goede geluidskwaliteit weer. Nu kwam het koppelen van de draadloze subwoofer, wat ook heel simpel ging. De handleiding lezen is een garantie voor probleemloos aansluiten.

De plaatsing van de soundbar voor de TV is uiteraard niet heel spannend. Echter kwamen wij er wel achter, dat je bij het kopen van een soundbar de afmetingen goed in de gaten moet houden. Voor ons niet qua breedte, maar meer qua hoogte. De TV staat namelijk op een vrij lage voet wat in de praktijk betekent dat het onderste deel van het beeld wegvalt. Hou hier dus rekening mee, want anders ligt de soundbar nogal in de weg. Visueel is het een grote grijze balk voor de onderkant van de TV, met een kleine display aan de voorkant. Bovenop de soundbar zitten een aantal bedieningsknoppen, dus je kunt er NIETS opzetten.

Eenmaal aangesloten de batterijen in de AB gedaan en spelen maar. Wij begonnen met een film in 5.1 op Netflix en waren verbaasd over het vermogen van het systeem. De bass is vol en vult bijna de hele kamer met geluid. Echter is het voor mensen die minimaal 5.1 in huis gewend zijn niet ultiem. Hoe goed de soundbars ook verbeterd zijn in de afgelopen jaren, je mist toch net dat geluid van achter bij een spannende film. Maar voor de mensen die daar minder behoefte aan hebben is dit een top oplossing.

Na de film even gekeken met de Bluetooth aansluiting en andere apparaten koppelen. Appje op de Android en de iPhone gezet en bekeken wat de mogelijkheden zijn. Je kunt makkelijk de instellingen aanpassen, maar er kan 1 apparaat tegelijk gekoppeld worden. Dat is in mijn optiek een minpuntje, want zowel laptop als telefoon tegelijk koppelen zou top zijn. Is het dan niet goed, nou absoluut niet want de koppeling met laptop en telefoon is top.

Even snel een gezellig muziekje opzetten, het kan en klinkt echt heel mooi. Althans als je de juiste geluidsinstelling kiest. Het verschil tussen blikkerig geluid en mooie stemmen/tonen, heb je zelf in de hand. Dit is bij muziek en film of sport van belang. De gekozen settings door LG zijn echt heel knap. Vergeet niet het is 1 subwoofer en 1 balk met boxen erin.

De conclusie na 3 weken testen is het volgende:

Pluspunten
• Bluetooth verbinding
• Mooi strak design
• Makkelijk te installeren
• Verschillende geluid modes (gebruik ze)
• Draadloze Subwoofer werkt perfect en geeft een mooi diep geluid
• Prijs is zeker niet gek voor wat je krijgt

Minpunten

• Geluid bij films als je 5.1 gewend bent
• Geen internet, dus Spotify of streamingdienst een no go
• App, is wel af maar meer dan instellingen aanpassen heb je niet

Pluspunten

• Bluetooth verbinding
  • Mooi strak design
  • Verschillende geluid modes (gebruik ze)
  • Draadloze Subwoofer
  • Prijs is zeker niet gek voor wat je krijgt

Minpunten

• Geluid bij films als je 5.1 gewend bent
  • Geen internet, dus Spotify of streamingdienst
  • App, kaal

Linda 07-09-2021

Geluid, gebruiksgemak en design perfect!

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

De afgelopen weken hebben we deze soundbar mogen testen. Qua geluid hadden we in onze woonkamer eigenlijk nog niets geregeld, dus ik was heel benieuwd naar de toevoeging van deze soundbar! En ik moet zeggen, hij voegt zeker iets toe! Wat een mooi en helder geluid komt er uit deze soundbar! Ik heb de soundbar vooral gebruikt voor het afspelen van muziek. Via bluetooth gekoppeld aan mijn telefoon, en die koppeling was heel snel en makkelijk gemaakt. Ik heb ook geprobeerd de soundbar via HDMI te koppelen aan onze televisie, maar dat werkte helaas niet. We hebben een vrij oude televisie (Philips Ambilight, van zeker 10 jaar oud). Via de meegeleverde optische kabel hebben we de soundbar wel aangesloten gekregen op de televisie, maar dat vond ik niet superfijn werken. Het geluid klonk vaak wat hol/hard en dat vond ik niet zo prettig. Daarbij sprong de ene keer de soundbar automatisch aan bij het aanzetten van de televisie en de andere keer niet. Uiteindelijk niet meer gebruikt via de televisie, maar vooral voor het afspelen van muziek. Wellicht dat dit meer aan onze oude tv ligt, dan aan de soundbar, dat durf ik niet te zeggen.

De soundbar is verder te bedienen met een afstandsbediening en met een app. De afstandsbediening is heel simpel, de app is een fijne toevoeging vind ik!

Qua design was ik positief verrast. Een mooie grijze stof over de gehele soundbar en vrij smal model.

De installatie ging snel en makkelijk. Let alleen goed op dat je 'm de goede kant opzet bij het installeren, want ik had niet meteen door wat de voorkant was, waardoor ik 'm op zn kant had gezet. Het LED-scherm (wat verscholen zit achter de grijze stof van de soundbar) was daardoor uiteraard niet te zien, en dat zorgde in het begin voor wat verwarring.

Al met al een superfijne soundbar, met heel mooi geluid. Ik zou 'm persoonlijk wel graag voor meer dan alleen de muziek willen gebruiken, dus als ik deze soundbar echt aan zou schaffen, zou ik wel eerst even goed uit willen zoeken of het past op mijn televisie.

Pluspunten

• Bluetooth verbinding
  • Zeer mooi design
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Verbinding met de tv

Breg 06-09-2021

Soundbar met adembenemend, helder geluid

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Al langere tijd twijfelen wij om een soundbar te kopen, doordat we het mochten testen konden we de toegevoegde waarde ervan zelf ervaren. Wat een adembenemend geluid komt er van deze soundbar LG DSP7. Het geluid komt echt de woonkamer binnen, waardoor de soundbar samen met de draadloze sub-woofer een kamervullend geluid biedt. Zeker een aanrader wat ons betreft. Wij zijn zeer tevreden over de geluidservaring. De soundbar heeft een zeer helder geluid in combinatie met de subwoofer wat zorgt voor een diepe bas is het echt feest. Hierdoor is de beleving bij het luisteren van muziek maar ook tijdens het kijken van films in één woord intens. De soundbar heeft naast standaard ook meerdere specifieke standen zoals muziek, sport, game, bass, cinema etc. Dit zorgt ervoor dat het geluid afgestemd wordt op de activiteit.

Gebruiksgemak
De soundbar hebben wij middels bluetooth verbonden met onze televisie, die tevens van een ander merk is dan LG. Dit ging erg gemakkelijk. Het is alleen jammer dat we de soundbar steeds opnieuw moeten verbinden met de televisie, mogelijk dat hier een oplossing voor is, maar deze heb ik nog niet gevonden. Daarnaast hebben wij ook de subwoofer draadloos verbonden met de soundbar. Alles aansluiten duurt ongeveer 10 minuutjes. Daarnaast kan je ook gemakkelijk je telefoon verbinden met de soundbar. Er zat helaas geen duidelijke gebruiksaanwijzing bij over de verschillende mogelijkheden van de soundbar.

Tot slot heeft het een mooi strak design. De soundbar heeft een mooie stof en het display is subtiel. Al zou ik zelf wel voor een zwarte uitvoering gaan, omdat dit mooier past bij een zwarte televisie, maar dat is persoonlijke smaak. Concluderend kan gesteld worden dat het een kwalitatief goede soundbar is met super mooi geluid.

Pluspunten

• Makkelijk draadloos aansluiten
  • Strak design
  • Kraakhelder geluid

Minpunten

• Steeds opnieuw verbinden met de tv
  • Prijs

Paul Dutting 05-09-2021

Prima soundbar met subwoofer

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Ik ben in de gelukkige omstandigheid geweest om deze soundbar te mogen testen.
De LG DSP-7 soundbar is een goed apparaat die het tv-geluid goed versterkt.
Deze soundbar wordt vergezeld met een losse subwoofer die draadloos verbonden wordt met de soundbar. De soundbar kan verbonden worden aan de tv middels een hdmi-kabel of een optische kabel.
Zelf heb ik de soundbar middels hdmi met de tv verbonden en de settopbox middels de meegeleverde optische kabel. Geen storingen in de verbindingen waargenomen.
Aansluiten is een fluitje van een cent, binnen 10-15 minuten ben je gereed en kun je genieten.
Deze LG heeft ook een mogelijkheid voor een bluetooth connectie b.v. om je muziek vanaf je telefoon te streamen. Ook heeft LG een handige app die je kan gebruiken.
De soundbar heeft een mooie antracietgrijze kleur (oogt veel mooier dan een zwarte).
De display is netjes verwerkt achter de grijze stof, met als pluspunt dat als de soundbar uitstaat, geen display meer zichtbaar is.
Het geluid is van goede kwaliteit, ook bij gebruik van hardere/hogere volumes. Het geluid blijft zuiver, goede bass vanuit de subwoofer. Het volume van de subwoofer is nog separaat in te stellen t.b.v bepaalde in te stellen muziekstijlen.
Als men het wil kan deze set nog worden uitgebreid met bluetoothspeakers, maar de soundbar zelf geeft een goed kamervullend geluid, dat dit m.i. niet nodig is.
Ik vind deze soundbar en subwoofer een aanrader, ook qua prijs. Top van LG is dat er een optische kabel wordt meegeleverd. Ook zijn er twee beugeltjes aanwezig om de soundbar aan de muur te bevestigen.

Pluspunten

• goed geluid
  • zeer makkelijk te installeren
  • meegeleverde optische kabal

Franky Broekhuis 05-09-2021

Heerlijke geluidservaring!

Mijn gebruikservaring:

Gebruikersgemak:

Deze soundbar werkt met bluetooth en is op tv aan te sluiten met optische kabel en met HDMI.
De soundbar zelf kan je bedienen met de afstandsbediening maar wanneer je de LG app op je telefoon installeert kan dit ook. Mocht je een LG tv hebben dan werkt de soundbar met de afstandsbediening van de tv. Het is mooi om rechtstreeks vanaf de telefoon naar de soundbar te zenden.

Design:

De soundbar is een sieraad in de woonkamer en heeft een degelijke uitstraling wat tot z'n recht komt wanneer er geluid uit de set komt.

Mijn algemene indruk van deze set is zeer positief. Wat ik zelf mis aan deze set is de internetaansluiting om gebruik te maken van internetradio. Via bluetooth gaat de soundbar vanzelf uit na een tijdje. De geluidskwaliteit is zeker goed te noemen vooral wanneer je veel naar muziek luistert.
Toch mis ik bij films het achtergrond geluid. Maar ook hier is een oplossing voor, nl Dolby atmos. Wel beschikt deze set over instellingen om het de gebruiker naar zijn zin te maken.

Pluspunten

• Degelijke uitstraling
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Prima geluid
  • Draadloze sub-woofer

Minpunten

• Vermogen had iets meer mogen zijn
  • Geen internet aansluiting

sabine 04-09-2021

Gebruiksvriendelijke en kraakheldere soundbar

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Bij het uitpakken van de set valt meteen het geweldige design op. Zowel de soundbar als de subwoofer zijn bekleed met donker grijze stof waardoor ze een luxe uitstraling hebben en in elk interieur passen. Het is allemaal ontzettend makkelijk aan te sluiten. Je zou hier niet eens de gebruiksaanwijzing (die heel duidelijk is) voor bij de hand hoeven te houden.

Persoonlijk heb ik gekozen om de optische kabel te gebruiken voor de aansluiting, die meegeleverd wordt. Ook is het mogelijk om te kiezen voor een aansluiting via een HDMI kabel of bluetooth. Als je ervoor kiest om hem op te hangen onder de tv, is er een mal bijgesloten zodat hij altijd goed hangt. Bij mij ligt de soundbar op het tv meubel aangezien ik niet genoeg ruimte heb om hem op te hangen onder mijn tv. De subwoofer is draadloos (op een stroomkabel na die wel wat langer zou mogen zijn) waardoor deze makkelijk te plaatsen is en deze maakt meteen contact met de soundbar. Dit werkt echt super! Het is echt een plug and play systeem.

Het geluid van de soundbar is super. Ik wist niet goed wat ik kon verwachten aangezien ik voorheen een surroundset had met diverse speakers. Met deze surroundbar krijg je hetzelfde effect. Het geluid vult de kamer en de beleving is intens. Of je nu een film kijkt, games speelt, muziek luistert of sport kijkt. Zelfs de kleinste geluiden zijn hoorbaar. Via de afstandsbediening of een app die je kunt downloaden, is aan te geven welk soort geluid je op dat moment beleefd (cinema, sport, game, music). Je kunt ook de mid en zij speakers apart instellen. Ook werkt de bluetooth verbinding heel makkelijk. Zodra deze ingeschakeld is, is de surroundbar meteen zichtbaar op je telefoon of iPad waardoor je makkelijk muziek kunt streamen via b.v. Spotify.

Dus ben je op zoek naar een goede soundbar met een makkelijk gebruiksgemak, dan raad ik deze zeer zeker aan. De soundbar is door iedereen makkelijk aan te sluiten en het geluid is echt super!

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • duidelijk en helder geluid
  • luxe uitstraling
  • wireless subwoofer
  • Bluetooth

Minpunten

• Via bluetooth gaat hij soms vanzelf uit
  • bedieningsknopjes zitten bovenop
  • stroomkabel subwoofer is wat kort

Julia 04-09-2021

Soundbar

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Wat een mooi product goed aan te sluiten. En ook nog een mooi geluid. Een echte aanrader voor een leuke prijs

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten
  • Goed geluid

Elisa14 02-09-2021

Mooi geluid

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Ik heb de LG Dsp7 soundbar nu een aantal weken in huis om te testen.

Wat me gelijk opviel aan de soundbar is dr prachtige stof waarmee hij omringt is.
Hierdoor vind ik de soundbar erg luxe eruit zien.
Het aansluiten was erg gemakkelijk. Dit kan via hdmi, optical(meegeleverd) of zelfs Bluetooth.
De soundbar hebben wij bevestigd aan de muur onder de tv.
De subwoofer is draadloos op de stroomkabel na en daardoor makkelijk verplaatsbaar in huis.

Ik ben erg verrast door het geluid. Ik had niet verwacht dat hij zo kamervullend zou zijn. Het geeft een echte bioscoop ervaring.
De soundbar heeft veel opties en verschillende standen kwa geluid.
Muziek afspelen via Bluetooth is ook geen probleem!
Ik ben zeer tevreden en raad hem zeker aan mocht je een soundbar met veel opties en goed geluid willen!

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk te installeren
  • Luxe design
  • Kamervullend geluid

Kevin 02-09-2021

Kraakheldere soundbar

Geluidservaring:
Het geluid uit de soundbar is zeer helder, de diepe bas zorgt tevens voor een kamervullend geluid. Het verschil met de audio uit de TV zelf is levensgroot en de soundbar zorgt ervoor dat je het idee hebt dat er overal om je heen boxen hangen. Er is een duidelijk achtergrond geluid hoorbaar, maar ook kleine geluidjes in een film zijn goed hoorbaar en duidelijk te definiëren. De bas zelf heeft als zeer gorot voordeel dat ie draadloos is, waardoor je hem makkelijk ergens achter ene meubel kan plaatsen maar is wel altijd aanwezig. Ook muziek luisteren is absoluut geen straf, de hoge en midden tonen zijn duidelijk hoorbaar en te onderscheiden (bijvoorbeeld bij Jazz), maar ook de diepe bass tonen bij R&B of harde dance is prettig maar niet overheersend.

Gebruiksgemak:
De speler is zeer eenvoudig aan te sluiten op de TV middels de meegeleverde optische kabel. Dit zorgt ervoor dat het TV-geluid direct via de soundbar afgespeeld wordt en dit is met elk TV programma een feestje, van een formule 1 wedstrijd tot een realityserie. Bluetooth aansluiten werkt ook zeer eenvoudig, je vindt hem meteen op je telefoon en kan direct Spotify o.i.d. streamen.

Design:
De soundbar is mooi plat en van voorzien van een prettige stof aan de buitenkant. Hij valt niet heel erg op en past mooi bij een TV. De subwoofer (draadloos) kan verborgen worden achter een meubel, zonder kwaliteitsverlies, maar staat ook mooi naast een televisiekast.

Conclusie is dat het een top soundbar is met zeer helder, duidelijk en kwalitatief hoogstaand geluid. De tonen zijn mooi in balans en films, muziek en gewone tv programma's krijgen een extra dimensie door het aansluiten van de soundbar.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Draadloze subwoofer
  • Stream via bluetooth
  • Snelle aansluiting

L************@H********** 02-09-2021

Echt een gave soundbar!

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Wij hebben de LG DSP7 Soundbar mogen testen en we zijn hier zeer tevreden over. Het uitpakken en aansluiten ging heel prettig, dat was een kwestie van stekkers erin en je hebt direct prachtig geluid.

We vinden het heel erg fijn dat de subwoofer (Audio)draadloos is, je hebt dus alleen een kabeltje nodig voor het stroom meer niet. Dat betekend dat je veel meer vrijheid hebt over waar je de sub neer kunt zetten in huis. Echt een pluspunt dus.

De kabels die meegeleverd zijn, zijn ook 90 graden kabels, dus dat is makkelijk bij het strak tegen de muur aan monteren. Verder is de optical kabel meegeleverd en de steuntjes om aan de muur te bevestigen ook. Schroefjes zaten er niet bij.

Het design is strak, en mooi van kleur. Het is een mooie stof en het LCD display zit in het midden achter het stof, dus als hij uitstaat zie je geen display. Een optie om het display helemaal uit te zetten ookal staat hij aan heb ik nog niet kunnen ontdekken, dit zou wel mooi zijn.

Het geluid is strak, de bass is diep voor de kleine compacte subwoofer. Het volume van de subwoofer kun je apart nog instellen bij de verschillende muziek profielen die je kunt kiezen. Tevens kunnen de mid en de zij speakers ook apart nog ingesteld worden naar wens.

We waren vrij sceptisch in het begin vanwege dat wij gewend waren aan speakers door het hele huis en we dachten niet dat 1 speaker en 1 sub dit kon vervangen maar hier zijn we zeker op terug gekomen omdat dit compacte design zo'n fijn geluid geeft met als pluspunt minder apparatuur even goed geluid minder stofnestjes op de speakers minder kabels, echt super fijn dus.

Wij zijn zo tevreden over dit setje dat wij hem niet alleen getest hebben maar ook graag willen aanhouden.

Pluspunten

• zuiver geluid
  • strak design
  • Minder kabels
  • Minder speakers
  • Handige app

Minpunten

• Gaat soms vanzelf uit via telefoon
  • Geen schroefjes meegeleverd
  • Display uitzetten heeft geen optie
  • Knopjes om te bedienen zitten bovenop

Wijayb 25-08-2021

Degelijk apparaat voor algemeen gebruik

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Het aansluiten van de soundbar was een eitje. Ik heb hem met de bijgeleverde optische kabel aangesloten. Het enige nadeel wad dat de aansluiting in een hoekje zit, waardoor het lastig was om hem met dikke vingers aangesloten te krijgen. Daarnaast sluit de subwoofer draadloos aan, wat ook prettig was. Eenmaal aangesloten kwam het geluid van de TV meteen over de soundbar en subwoofer.

Als je extra features wilt gebruiken moet je de LG soundbar app downloaden en installeren op je telefoon. Hiermee kun je dus bijvoorbeeld ook de nachtstand aan zetten. Het liefst had ik gezien dat deze settings ook meteen via de tv overgenomen werden. Je moet deze dus wel apart instellen.

Onze woonkamer is ongeveer 50m2 en geluid ging wel lekker door het huis. Op zich prima voor een voetbalwedstrijdje of een leuke film. Voor een feestje zou ik net een paar extra decibel willen hebben.

De soundbar is voorzien van een klein geintegreerd display die netjes weggewerkt is. De knopjes zijn ook netjes weggewerkt. Het design van de subwoofer is zeer subtiel. Het is een nette elegante kist die mooi past in elk interieur. De subwoofer vind ik het mooiste van dit apparaat.
De speakers voelen stevig aan en niet als goedkoop hol plastic.

Pluspunten

• Simpele installatie
  • Mooi apparaat
  • Draadloze subwoofer aansluiting
  • Mooi en goed geluid

Minpunten

• Aantal Decibel
  • Additionele instellingen via de app

MWSMN 24-08-2021

Gebruiksgemak met goede prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Ik heb dit product nu een aantal dagen in huis om te testen. Direct na bezorging vallen een aantal dingen direct op. Het product is zeer degelijk en gemakkelijk verpakt, dus geen gedoe met alles uit de doos krijgen. Het aansluiten/installeren is een fluitje van een cent. Van bezorger tot muziek luisteren kostte slechts 15 minuten.

Naast de stroomkabels voor de subwoofer en de soundbar worden er muurbeugels en een optische kabel meegeleverd. De muurbeugels heb ik niet kunnen testen, maar dat deze er standaard bij zitten is natuurlijk erg mooi meegenomen. De stroomkabel voor de subwoofer was voor mij prima, maar is wellicht wat aan de korte kant. De optische kabel is wat dunnetjes, waardoor ik mij afvraag wat de levensduur is, maar doet zijn werk zoals je er van mag verwachten.

De vormgeving is erg mooi. De subwoofer is redelijk compact en eigenlijk gewoon een simpele zwarte doos waardoor hij niet opvalt in huis. Buiten de stroomkabel is de subwoofer verder geheel draadloos en paired vanzelf met het systeem zodra je hem voor het eerst aanzet. De soundbar zelf is met zijn formaat wel wat aan de grote kant, maar is door zijn grijze stoffen buitenkant zeker geen doorn in het oog. De stroom- en optische kabel kunnen netjes weggewerkt worden via de sleuven in de onderkant.

Het algehele gebruiksgemak is top. Zoals ik al schreef is de installatie een fluitje van een cent. De TV sluit je aan met de optische kabel, stekkers er in en de rest gaat via bluetooth in een paar simpele stappen. Er zitten standaard voorgeprogrammeerde equalizer-schema's in het systeem die hun werk goed doen en binnen hun aangewezen doel een mooi geluid geven. De soundbar zal qua geluidsbeleving nog niet kunnen opboksen tegen een goede 5.1 set, maar zal ook zeker niet teleurstellen. Hoe het systeem presteert in grote ruimtes durf ik niet te zeggen, maar in mijn woonkamer van zo'n 50m2 heb ik het volume niet tot halverwege hoeven zetten.

Alles is regelbaar met zowel de kleine meegeleverde afstandsbediening of met je smartphone via de LG Soundbar app uit de Apple of Android store, wat het gebruiksgemak nog eens extra helpt. Ook kun je zowel met de afstandsbediening als via de app de verschillende volumes van het systeem aanpassen (subwoofer, center en side speakers) alsook de bass en treble. Ik mis wel de mogelijkheden tot personalisatiedoor bijvoorbeeld eigen equaliser presets toe te kunnen voegen. Dit laatste heb ik ondervangen door op mijn Android een audio-setting toe te voegen die automatisch geactiveerd wordt zodra ik bluetooth connectie maak met de soundbar (tip).

Al met al een mooi systeem dat gemakkelijk te installeren en bedienen is, mooi geluid geeft, maar zijn beperkingen heeft als het gaat om persoonlijke voorkeuren en wel wat aan de grote kant is voor de kleinere TV-meubels.

Pluspunten

• Installatie
  • Bediening
  • Wireless subwoofer
  • meegeleverde accesoires
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Geen persoonlijke equalizer mogelijkheden
  • Stroomkabel subwoofer wat kort
  • Vrij groot apparaat voor kleine TV-meubels
  • Nog geen vervanger voor goede 5.1 sets

Judith1980 22-08-2021

Goede zuivere geluidseffecten

Geschreven voor: LG DSP7 grijs

Wij als gezin hebben deze set een aantal weken mogen testen.
De installatie ging zeer gemakkelijk, dit omdat hij automatisch wireless aan elkaar gekoppeld wordt.
Daarna hebben we hem met de bijgeleverde optische kabel aangesloten op onze tv.
Als eerste waren wij enorm benieuwd naar het geluid tijdens een film. Meteen na het aansluiten hebben we er een leuke film op gezet en hebben we de LG DSP7 op de cinema stand gezet. Wij waren enorm verrast over de kwaliteit en intensiteit van het geluid tijdens de film, het surround geluid komt goed tot zijn recht, omdat we de geluiden ook daadwerkelijk als kamervullend beleefden.

Ook hebben we hem getest met de geluids optie "game" tijdens het gamen, ook hierbij zijn de geluidseffecten zeer diep en realistisch, hierdoor heb je een nog intensere game beleving.

Ook zijn wij enorme muziek liefhebbers en hebben hem daarom uitvoerig getest met veel verschillende soorten muziek. Via bluetooth stream je gemakkelijk draadloos je favoriete nummers naar de soundbar. De kwaliteit van het geluid is zeer goed en door zijn regelbare instellingen kun je de muziek bijvoorbeeld zelf dieper laten klinken naar smaak/stijl waardoor bepaalde effecten goed tot zijn recht komen. Persoonlijk zou ik zelf iets meer uitgeven aan een anders setje als je meer geluid en kracht wilt ervaren.

Het design is mooi strak en heeft een mooie diepe grijze kleur, daardoor past hij als snel bij vele verschillende interieur stijlen.

Wij vinden het een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Bluetooth
  • Zuiver geluid
  • Gebruiksgemak
  • Eenvoudige installatie
  • Geluids opties zoals game, cinema, sport etc.

Minpunten

• Soundbar is vrij groot/breed/diep
  • Geluid mag voor ons wat harder