LG DSP2 zwart

• Test panel 7,4 jul 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG DSP2 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

sylvia 11-08-2021

zeker een aanrader, mooi apparaat

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Het is mooi voormaatje, hij geeft erg goed geluid, zowel als het luisteren van de radio, ook is hij geweldig met kijken naar tv of film, ben er erg tevreden over, het aansluiten is appeltje eitje, het enige nadeel wat ik ondervond was als ik naar de app ging op mijn telefoon, dat ik meerdere malen het knopje moest indrukken voordat ik met de app de soundbar kon bedienen, voor de rest geen aanmerkingen, ik zou m zeker aanraden.

De kleur vind ik ook mooi, hij is grijs zwart, de bedieningsknoppen bovenop zie je heel moeilijk, maar dat geeft ook wel zijn charmes, als ze te dik waren, was het waarschijnlijk erg storend, maar dat is nu niet het geval.

Pluspunten

• mooie kleur
  • makkelijk aan te sluiten
  • goed geluid
  • niet te groot

Minpunten

• de overgang naar de app

Walaatje 10-08-2021

LG DSP2 Soundbar

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Via Review.nl heb ik deze soundbarmogen testen. Top kwaliteit. Wat een geluid komt eruit!! Bioscoopkwaliteit. Niet teveel poespas, hierdoor makkelijk te gebruiken.

Pluspunten

• Geluid
  • Gebruik

Manuel Bijen 10-08-2021

Goede kwaliteit voor deze prijs

Unboxing en installatie:
De soundbar komt in een kleine doos waarbij alles netjes zijn plek heeft.
Bijgeleverd zitten klemmen waarmee je de soundbar aan de muur kunt hangen en er zit naast een afstandsbediening ook een optische kabel bij.

Het aansluiten gaat vervolgens zeer eenvoudig, het is zo simpel als 3 kabels in de juiste poorten aansluiten en het systeem werkte direct plug&play met mijn tv.

Geluidservaring:
Doormiddel van de afstandsbediening is te schakelen tussen verschillende geluidsmodi. Deze heb ik allen getest echter was voor mij de Movie-mode het beste geluid (ook bij het luisteren naar muziek). Doormiddel van een app is het product nog verder in te stellen en is er ook een avond-modus te gebruiken. Deze avond modus is ideaal voor wanneer je de buren niet wilt storen met veel bass.
Het geluid is voor deze prijs prima. Wanneer ik het volume hoog zetten bleef de muziek helder en vol klinken.

Gebruiksgemak:
De soundbar is aan te sluiten via HDMI (ARC) en via Optisch of een combi hiervan.
De HDMI (ARC) is dan bedoeld om slimme functies vanuit de TV de soundbar te laten aansturen. Dit bleek niet goed te werken met mijn TV. Uiteindelijk zorgde dit er voor dat de soundbar enkel is aangesloten via de optische kabel. Hierdoor heb ik naast de TV afstandsbediening ook de soundbar afstandsbediening moeten gebruiken. Mogelijk dat dit met nieuwere TVs beter werkt.

Daarnaast heb ik uitvoerig de bluetooth functie getest van dit product. En deze werkt perfect. De soundbar is d.m.v. mijn telefoon in te schakelen en verbind zonder problemen. Ook hebben we meerdere telefoons verbonden met de soundbar en werkt dit prima.

De soundbar is ook te bedienen met een app op de telefoon. Deze app is simpel en heeft een logische opbouw.

Design:
Het product heeft een mooie luxe uitstraling en is netjes afgewerkt. Het past perfect onder onze TV.

Pluspunten

• Prima geluid
  • Luxe uitstraling
  • Aansluit gemak

Minpunten

• Geen menu via HDMI op tv
  • Geen meegeleverde HDMI kabel

Maarten 10-08-2021

Goede prijs/kwaliteit soundbar

Goede prijs/kwaliteitverhouding.

Uiterlijk:
Door de hout accenten aan de zijkant en z'n simpele uitstaling valt ie niet op onder de tv dit in vergelijking met reguliere boxen. De bar is ook mooi compact.

Geluid:
Prima geluid, zeker voor deze prijs. Mooie volle tonen zonder een overdreven bass. Bij mij staat ie in een vrij kleine kamer en die weet ie goed te vullen

Bediening:
Fijne afstandsbediening met een aantal knoppen om snel te schakelen tussen diverse modi.
Streamen via bluetooth is ook kinderspel.
Ook is de bar te bedienen via een app. Koppelen met deze app is ook simpel en werkt goed.

Aansluitingen:
Optisch en hdmi (audio return channel)
Leuke bijkomstigheid is dat er een optische kabel mee geleverd wordt.

Kortom:
Fijne soundbar met prima warm en vol geluid. Zeker voor dit geld.

Pluspunten

• design
  • vermogen
  • bediening

BarbaraD 10-08-2021

Voordelige mooie soundbar

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Ik heb deze soundbar mogen testen, het aansluiten via hdmi ging vlot. (optical is ook mogelijk).

Daarna heb ik diverse soorten programma's getest, praten, muziek, films. De bediening kan via het apparaat en via de afstandsbediening, door lichtjes op de soundbar kan je zien wat je doet.

Het geluid van spraak vond ik goed, maar van films en muziek vond ik het geluid niet echt mooi, geen vol warm geluid, weinig bas. Wel extra effect van het surround geluid. Maar eigenlijk vind ik het geluid van mijn tv zelf mooier. Natuurlijk kan je ook niet super geluid verwachten omdat de prijs voordelig is.

Het ontwerp vind ik erg mooi, mooi zwart, niet te groot en mooie led lampjes die van alles aangeven.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • gebruiksgemak
  • prijs

Minpunten

• geluid

Youssef 10-08-2021

Helder geluid! Veel kwaliteit voor scherpe prijs

Design
Het eerste wat opvalt als je de soundbar uit de doos haalt is de mooie uitstraling van de soundbar. De zijkanten hebben een houten look en de rest van de soundbar is met stof afgewerkt. Daardoor vind ik de soundbar een luxe uitstraling hebben.
Als de soundbar aanstaat zie je slechts een klein lichtje branden, dat vind ik zelf een voordeel. Het leidt daardoor namelijk niet af.

Aansluitmogelijkheden
Je kan de soundbar via HDMI arc en via een optische verbinding met de TV aansluiten. Het verschil daarin is dat met HDMI arc je meer mogelijkheden hebt. Ook kan je via Bluetooth muziek laten afspelen. Zelf vond ik dat een fijne functie om mijn telefoon met de soundbar te verbinden en zo muziek af te spelen.

Gebruiksgemak
Het boekje dat bij de soundbar zit is miniem, wil je de complete handleiding kan je die online inzien. Echter is het apparaat is echt plug en play. Je sluit hem aan en hij is klaar voor gebruik. De afstandsbediening is ook simpel, je hebt een aan en uit knop, volume regels, bron (bijv. Bluetooth of tv) en dat zijn de knoppen die je het meest gaat gebruiken. Hij is dus erg makkelijk in gebruik.

Kwaliteit geluid
Ik was verrast van de geluidskwaliteit uit 1 soundbar.
Het geeft niet het geluid van een hele dure geluidsset maar het geluid is helder. De hoge en midden tonen komen er mooi uit. De Bas valt wel iets tegen maar is alsnog voor een soundbar in deze prijsklasse goed te noemen.

Voor gaming: er zit een game modus op. Zelf merkte ik wel verschil als ik dat aanzette. Bij het gamen merkt je wel het gemis van net meer power en de extra Bas. Waardoor je het volume harder gaat zetten om dat te compenseren.
Surround: het surround geluid is redelijk te noemen. Je hoort wel degelijk als je het aan het aanzet bij een film en zal voor de normale Film tv kijker prima zijn.
Voor muziek: voor mij was dit gewoon prima, ik heb een woonkamer van 5 bij 4 meter en daarbij vult het geluid prima.

Conclusie: dit is een soundbar met een hele scherpe prijs/kwaliteit verhouding. Ik vind hem geluid leveren dat vaak te vinden is bij soundbars die net wat duurder zijn. Hij geeft mooi helder geluid. Ook qua design staat hij mooi bij je tv.
Hij is makkelijk te bedienen en heeft meerdere aansluitmogelijkheden. Voor mij als fanatiek gamer/filmkijker heeft hij net wat te weinig vermogen, maar om een betere soundbar te krijgen zal je gelijk een stuk meer betalen.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Gebruiksvriendelijk
  • Aansluitmogelijkheden
  • Scherpe prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Mist iets bas voor gamers/film kijkers

Sunil 09-08-2021

Een kwalitatief goede instapsoundbar

Geluidservaring

Dit is mijn eerste keer dat ik een soundbar heb mogen testen. Ik heb altijd een 5.1 setup gehad met een 5.1 versterker. Ik was altijd benieuwd hoe een soundbar qua geluid presteert t.o.v. 5.1 speaker setup. Noe moet ik wel toegeven dat dit een basic soundbar is zonder een losse sub woofer dus ik verwacht geen diepe dreunbassen. Wel kan dit een goede oplossing zijn voor mensen die geen plek hebben voor een sub woofer of gewoon simpel eenvoudig geluid willen horen die de tv speakers kan vervangen om toch iets meer volume te krijgen in het geluid.
In mijn geval heb ik een woonkamer van 4 bij 6 waarbij mijn TV in het midden is van de 6 meter lange muur en ik dus in de breedte van de kamer naar de TV kijk.
Ik moet eerlijk zeggen dat de soundbar mij niet tegen valt. Vele malen beter dat de tv speakers. Wel moet je rekening houden dat je de volume wat hoger zet om een goede luisterervaring te beleven.
Zoals ik eerder zei, je hoort geen diepe trillende basgeluiden maar het is voldoende voor films.

Voor muziek kun je de soundbar verbinden met de bluetooth connectie aan je smartphone of via usb aan de achterzijde.
Op je afstandsbediening kun je de bronnen selecteren. De volume en bronnen worden weergegeven door 3 onder mekaar staande LED’s die van kleur veranderen en bij volume (groene kleur) van boven naar beneden branden in diverse intensiteiten.
Qua geluid om je bluetooth muziek te streamen presteert deze soundbar beter dan mijn wifi speaker. Het biedt wat meer volume aan het geluid. Ook de geluidskwaliteit van mijn muziek via USB in FLAC formaat komt goed uit de bus.

Surround
Op je afstandsbediening kun je voor het geluid uit 4 verschillende geluidsmodi kiezen. Namelijk AI Sound, Muziek, Film en Game. De Game Mode heb ik niet geprobeerd omdat ik geen spelcomputer heb. Ik gebruik dus voornamelijk de drie andere modi. Het surround geluid (virtueel) valt niet tegen. Voor iemand die wat ruimtelijk geluid wil is dit meer dan voldoende. Maar voor de liefhebbers van echt 5.1 geluid, moet ik eerlijk bekennen dat deze enkele soundbar tekort komt omdat je de 5.1 beleving niet ervaart. Wellicht dat een soundbar met losse sub woofer en losse achter surround speakers dit goed kan nabootsen. Maar goed, deze opstelling speelt hier nu niet mee.

Intensiteit
De soundbar heeft voldoende power om je woonkamer, in mijn geval in een appartement, van een kwalitatief goed geluid te voorzien. Uiteraard heb je bij een grote woonkamer een andere luisterervaring. Ik kan de soundbar zeker aanbevelen bij mensen die wat kleiner behuisd zijn.

Kwaliteit
De kwaliteit van het geluid is ronduit goed te noemen. Verwacht alleen niet de kwaliteit van duurdere speakers maar dat is dan ook appels met peren vergelijken. Hoge tonen en midden geluid komt er goed uit. Alleen de lagere geluiden zoals je van een woofer gewend bent, krijg je er niet uit. Maar dit is begrijpelijk. De dreun geluiden die je vloeren laten trillen om het zo maar te zeggen krijg je niet maar hiervoor neem je geen soundbar zonder sub woofer.

Gebruiksgemak
De soundbar laat zich makkelijk installeren. Ik heb nog een oude flatscreen zonder de HDMI-ARC aansluiting. Ik heb de soundbar aangesloten via de bijgeleverde optische kabel wat heel netjes is aan mijn optische OUT aansluiting van de TV. Wel heb ik in de menu van de TV het geluid zodanig ingesteld dat het geluid niet meer via de tv speakers gaat maar rechtstreeks naar de optische uitgang naar de soundbar toe. Elke keer als ik mijn Ziggo box en TV inschakel gaat de soundbar automatisch aan. Dit alles heb ik binnen 10 minuten geïnstalleerd en ingesteld.
De afstandsbediening is simpel, geen overdaad aan knoppen.
Power Button, Mute Button, Volume Button, Bron Button, Bluetooth Button om de Bluetooth pairing mogelijk te maken met je streaming apparaat (Tablet, Smartphone of een andere apparaat), 4 geluidsmodi knoppen en een cursor knop (Links en rechts voor vorig of volgend muzieknummer af te spelen, Boven en Beneden voor de subwoofer volume en de centrale knop voor Pauze of afspelen van de muzieknummers)
De bijgeleverde handleiding is summier bedoeld het product te installeren en te gebuiken.
Voor de uitgebreide handleiding kun je via een QR code dit downloaden of via een verwijzing naar de website.
De soundbar is ook in te stellen via de LG Soundbar app. Echter niet alle functies kun je hiermee bedienen. De app werkt alleen via bluetooth. Ik prefereer persoonlijk de afstandsbediening te gebruiken. De app is maar een gimmick en niet meer dan dat waarin een klein aantal extra functies in zitten.

Verbinding
De soundbar heeft verschillende manieren waarmee je het geluid van je muziek of films kunt op verbeteren. Allereerst via de HDMI-ARC aansluiting bij moderne TV’s. of via de optische aansluiting vooral van toepassing als je TV niet beschikt over HDMI-ARC maar gewoon HDMI aansluitingen heeft wat voornamelijk het geval is bij TV’s die ouder zijn. Een andere methode is via Bluetooth waarmee je je muziek kunt streamen. Ik gebruik dit vooral als ik via Youtube muziek wil beluisteren of muziek die ik op mijn NAS /PC heb zitten en via mijn smartphone met de bluetooth verbinding wil beluisteren.
Je kunt ook je muziek via de USB aansluiting achter je soundbar beluisteren. Je kunt dan met de afstandsbediening van de soundbar naar de volgende of vorige track verspringen en pauzeren met de centrale knop van de cursor button. Ik vind dit eerlijk gezegd niet zo handig als je meerdere nummers op je usb stick hebt en op zoek wilt gaan naar een bepaalde nummer. Dit is alleen handig als je muziek van je USB stick continue wilt laten afspelen en als achtergrondmuziek de sfeer in je kamer wilt verhogen.

Design
Het design van de soundbar is gewoon mooi te noemen. Het is niet een zwarte soundbar die je overal ziet. De zijkant is van een donkerbruine houtmotief met zwarte accenten voorzien. Een modern design dus. Het is ook niet opzichtig onder je TV want het is slechts 76 cm breed. Persoonlijk stoort deze soundbar niet qua formaat. Het geheel is van de voorkant, bovenkant en achterkant met stof afgewerkt. Vooral dat de stof doorgaat naar de achterkant is netjes.
De bovenkant is voorzien van soft buttons te weten de , Power On, Verbinding, Volume up en Down en de Bluetooth knop.
De lampjes aan de voorzijde achter het stof zijn niet fel maar subtiel. Wel lichten ze even op als er een bepaalde functie wordt gekozen. Maar dit spreekt voor zich.
De soundbar is 6 cm hoog en 9 cm diep. Ik kan me niet voorstellen dat de soundbar met deze afmetingen storend zou zijn of dat er geen plaats zou zijn om voor de TV gezet te worden.

Mijn eindconclusie: een zeer kwalitatief goede instap soundbar met een gemakkelijke bediening en een scherpe prijs.

• Makkelijk te installeren
  • Makkelijk in gebruik
  • Optische kabel meegeleverd
  • Goed geluid voor een schappelijke prijs

Minpunten

• Geen diepe dreun bas

Guus Banning 09-08-2021

Leuke LG soundbar

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Ik heb deze soundbar mogen testen.
Het geluid is prima en voldoet goed.
Basgeluid is niet overdreven maar voldoet voor mij aan de eisen om het geluid wat mijn Grundig tv levert te verbeteren en dat is compleet geslaagd.
Is niet het perfecte surround geluid maar daar is de prijs ook naar.

De installatie met de optical kabel is snel en makkelijk te doen.
Bij inschakelen tv gaat de soundbar ook aan en bij uitschakelen weer uit.
Heb ook geprobeerd Spotify van mijn mobiele telefoon te streamen naar de soundbar en ook dat werkt prima.

Het design is prima en de uitstraling en bedieningsgemak voldoen.

Pluspunten

• Geluid
  • Bedieningsgemak
  • Aansluiten

Minpunten

• Bas had wel iets beter gekund

MB 09-08-2021

(Basic) soundbar met toegevoegde waarde!

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Ik was op zoek naar een soundbar, als toevoeging voor de TV in de slaapkamer. Het geluid was vrij ‘blikkerig’ en ik was dan ook continu aan het zoeken in de geluidsinstellingen om een ‘prima’ geluid te krijgen. Dit lijkt echter niet tot de mogelijkheden te behoren en daarom was ik erg benieuwd naar een toevoeging van een soundbar. Een subwoofer voor in de slaapkamer is niet wenselijk: niet qua ruimte en niet qua disco-effect voor de buren 😉. Deze soundbar lijkt dan ook de perfecte oplossing. De soundbar zelf ziet er erg netjes uit en staat dan ook absoluut niet storend op de kast! Hij is klein van formaat, waardoor hij netjes onder de pootjes van de TV past. Het aansluiten ging vrij simpel: er zit een goede en duidelijke handleiding bij, waarmee het een fluitje van een cent is. Eigenlijk voldoet de soundbar aan alle eisen die ik had voor de TV in de slaapkamer: het geluid is niet meer blikkerig en hij voegt dan ook echt iets toe. Daarbij wil ik wel benadrukken dat ik hem gebruik voor in de slaapkamer: voor ander gebruik is hij vrij ‘basic’. Dan mis je toch net dat beetje extra bas en surround-effect. De soundbar geeft antwoord op mijn zoektocht en ik ben er blij mee!

• Gemakkelijk aan te sluiten

Minpunten

• Bediening wat lastig in gebruik
  • Vrij basic

Frank 08-08-2021

Goede prijskwaliteit soundbar!

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Ik heb dit product mogen testen.
Het moment van uitpakken uit de doos tot aansluiten heeft nog geen 10 minuten geduurd.
Ik heb de soundbar aangesloten middels een optical kabel op mijn TV. Als dit niet gaat zijn er nog mogelijkheden via een HDMi kabel. Maar voor optimaal gebruik is een optical kabel aan te raden.
Qua instellingen op de tv ging alles vanzelf.

De soundbar is eenvoudig te bedienen met de bijgeleverde afstandbediening. Maar deze reageert ook op de afstandbediening van de TV.

Standaard stonden de instellingen op de modus dat zowel de TV als de soundbar geluid produceren. Echter ervaarden wij dat dit niet altijd het beste resultaat geeft. Bij programma's waar gesproken werd leek het af en toe of het geluid dubbel was. In dit geval deden we het geluid van de TV uit. Dit eenvoudig door de setting aan te passen of simpelweg om het geluid van je TV op mute te zetten.
Wat ook een minpunt is is de bass. Deze is gewoon slecht. Maar er zit simpelweg ook geen subwoofer bij.
Dus als je een enorme liefhebber bent van goeie bass dan is een subwoofer aan te raden.

Verder al met al een prima soundbar. Prijskwaliteit een goede keuze.

Pluspunten

• Eenvoudig aan te sluiten
  • Goed geluid
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Bass is matig

Ruud 08-08-2021

Eenvoudige mooie soundbar

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Ik heb deze soundbar mogen testen.
Begin bleek al een uitdaging, want mijn oudere TV had wel HDMI ingangen, maar geen geluids uitgang.
Via een digital coax - optical converter is dat euvel opgelost.

Verdere installatie en aansluiten zijn eenvoudig. Afstandsbediening van de soundbar is bijna niet meer nodig. Zodra de bar input detecteert, schakelt hij in.

Geluid van de soundbar is mooi helder. Geen extreme basgeluiden, en een prettige weergave van het geluid.

Ontwerp van de soundbar is redelijk tijdloos. Geen opvallende ledjes en hij past ook bij onze oudere TV.

Koppelen van een smartphone via Bluetooth is zeer eenvoudig. Ook de weergave van dit geluid is prima.

Ik ben nog niet overtuigd of dit werkelijk een verrijking is van het TV kijken. Het echte surround effect heb ik niet duidelijk kunnen waarnemen.

Pluspunten

• eenvoud
  • design
  • gebruiksgemak

Minpunten

• niet geschikt voor oudere TV's

Steven H. 06-08-2021

Een andere geluidsbeleving

De inhoud van de doos;
- Soundbar
- Simple handleiding/Garantie formulier en een papieren mal voor het monteren van de
ophangbeugels
- Glasvezel kabel
- Voedingskabel met haakse eurostekker
- Afstandsbediening met 2 AA-batterijen
- Ophangbeugel met bevestigingsschroeven voor in de soundbar, wand bevestigingsschroeven niet
inbegrepen.

De soundbar is voorzien van een 2 HDMI aansluitingen , 1 HDMI-input en 1 HDMI-output, een Optical-input en een USB-input.

Aansluiten:
De HDMI-output en de Optical-input worden op de TV aangesloten.
De HDMI input wordt gebruikt om een extern apparaat op aan te sluiten, denk hierbij aan een game console of een DVD/Blue-ray speler.
De USB aansluiting wordt gebruikt om d.m.v. een opslagapparaat muziek af te spelen. Het aansluiten van de soundbar was niet moeilijk.

Uiterlijk:
De soundbar kan op een kast onder de tv neergelegd worden maar deze kan ook opgehangen worden. De soundbar ziet er strak uit, heeft een houtlook aan de zijkant en daardoor misstaat deze niet in de woonkamer. De soundbar lijkt van een goede kwaliteit, het lijkt robuust gefabriceerd.

Gebruik:
Wanneer de TV vanuit stand-by functie aangezet wordt dan schakelt de soundbar ook in, wanneer de TV weer in stand-by gezet wordt zal de soundbar handmatig uitgeschakeld moeten worden.
Er is een LG Sound Bar app ontwikkeld voor iPhone Os en Android gebruikers. In de handleiding is een QR-code opgenomen voor eenvoudige download van deze apps. Echter moet hiervoor eerst wel een handleiding van de LG-website gedownload worden. Het is ook mogelijk om vanuit de App-store deze app te downloaden.
Op de soundbar zijn een drietal multi-colour status LED’s boven elkaar gemonteerd, deze geven kortstondig het volume, functies, status enz. weer. Het voordeel van de app is dat de instellingen duidelijker weergegeven worden dan via de afstandsbediening. Bij het gebruik van de afstandsbediening moet je in de handleiding controleren of de juiste instelling is gedaan.
Het had voor mij volstaan om de afstandsbediening achterwege te laten en de bediening alleen via de app uit te voeren, dit kan natuurlijk per gebruiker verschillen, het kan fijn zijn om een keuze te hebben voor de bediening.
Door een Simplink HDMI-CEC-functie is het mogelijk om met één afstandsbediening meerdere apparatuur typen aan te sturen, de soundbar is van deze functie voorzien. Deze functie hebben we tijdens de testperioden niet uit kunnen testen.
Het is mogelijk om de HDMI kabel van de game-console via de Soundbar aan te sluiten op de TV het is echter niet gelukt deze aansluiting te testen, het geluid van de gameconsole is via de optische aansluiting door de soundbar weergegeven.
Boven beschreven verbinding is ook toepasbaar voor een Blue-ray speler en een Chromecast dit is in de testperiode uitgetest en functioneert prima.
Via Bluetooth is de mobiele telefoon met de soundbar te verbinden, op deze manier is het mogelijk via de app de soundbar te bedienen maar ook muziek te streamen.

Geluid:
De soundeffects die je in kunt stellen, zoals ‘cinema’, ‘gaming’, ‘standaard’ en ‘all sound pro’, liggen qua geluid dicht bijelkaar. Het verschil in deze effects is nauwelijks hoorbaar. Je kunt via de app ook voor ‘nighttime’ kiezen, de geluidsintensiteit wordt dan veranderd. het gevoel is dat de bas is dan een stuk zachter gezet wordt.
Er komt een betere geluid uit de soundbar in vergelijking met het geluid van de TV. Hiermee heeft de soundbar wel een toegevoegde waarde.
Het kan echter nog niet echt concurreren met een surroundsysteem van meerdere boxen die op verschillende plekken in de ruimte geplaatst worden.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Mogelijkheid tot muurmontage
  • Eenvoudige ingebruikname
  • Bediening via een app
  • In app aanpassing geluidsinstelling

Minpunten

• Bediening met afstandsbediening
  • Status weergave d.m.v. LED's
  • Geen duidelijk verschil in geluidseffecten

Richard 06-08-2021

Mooie soundbar voor beperkt budget.

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Ik heb de afgelopen weken de LG DSP2 mogen testen. Het is een prima soundbar voor de low en mid range budget/tv's.

De soundbar wordt vrij compleet geleverd met naast de baterijen voor de afstandsbediening, ook muur montage beugels en mal voor het aftekenen van de juiste montage lokatie.

Het aansluiten ging gemakkelijk en online is er een uitgebreidere handleiding te raadplegen indien nodig.
De toevoeging van Bluetooth is een pluspunt maar zal ik in situatie weinig gebruiken, meer met een feestje is het extra makkelijk.

Het design van de soundbar is perfect voor de meeste locaties en trekt weinig aandacht.
Niet iedereen zal blij zijn met de stof als bekleding, maar dit zorgt juist voor het niet opvallen.

Ik heb verschillende media gebruikt om goed te kijken/luisteren van deze soundbar allemaal kan.
Over het algemeen is het geluid prima. Maar... het geluid mist echt dynamiek en punch is gevallen.
Bij het kijken van een YouTube klinkt alles prima, maar als de een Blu-Ray film pakt mis je echt wat.

Met muziek is het een stuk beter dan bij film en klink het mooi helder, toch mis ik wel wat warmte.
Ook live televisie is prima, gesprekken zijn duidelijk en alles komt redelijk tot zijn recht.

De algemene bedinging is heel fijn, dit kan zowel via de soundbar zelf als met de bijgeleverde afstandsbediening.
Het grote nadeel aan de afstandsbediening is het glimmende gladde plastic. Dit zal snel krasse en vingerafdrukken verzamelen. Geen ramp... maar rondom de knoppen is de structuur anders, hier heb je er geen last van. De afstandsbediening ligt lekker in de hand en knoppen zijn duidelijk en zitten op een logische plaats.

Ik zou deze soundbar echter eerder gebruiken voor een tweede/slaapkamer TV dan in de huiskamer waar ik de meeste content kijk. In de huiskamer heb ik nu eenmaal meer eisen.

Al met al is het een prima soundbar voor een klein budget of voor een tweede/slaapkamer TV.
Als je film of muziek liefhebber bent, zou ik een alternatief zoeken.

• Bluetooth
  • Wall mount meegeleverd
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Weinig dynamiek en punch
  • Geen subwoofer

Emiel 05-08-2021

Goede soundbar voor een basis thuisbioscoop

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Voor twee weken heb ik de LG DSP2 mogen testen. Om te beginnen bij het uitpakken, de soundbar is stevig verpakt in een doos. Bijgeleverd de afstandsbediening inclusief batterijen, wall mount, spanningskabel, optische kabel en uiteraard de manuals om het product te bevestigen/aan te sluiten. De soundbar ziet er erg netjes uit. Mooi met een donkere stof afgewerkt en aan de zijkanten met hout.

Naast de afstandsbediening kan je de soundbar ook aansturen door middel van de app. In deze app heb je ook meerdere mogelijkheden zoals de balans tussen de ingebouwde subwoofer en de speakers. Zelf had ik deze functie ook graag op mijn afstandsbediening gezien. Er zijn vier voorgeprogrammeerde programma's te vinden in zowel de app als op de afstandsbediening. Deze programma's zijn speciaal gemaakt voor gamen, film kijken en voor het muziek luisteren. Persoonlijk merkte ik te weinig verschil om hier actief gebruik van te maken. Tevens een handige functie in de app is de night time functie. Bij het activeren van deze functie worden de meeste lage tonen van het geluid weg gefilterd zodat je buren minder last van je soundbar hebben terwijl jij lekker door kan luisteren.

Ik vond het geluidskwaliteit van deze soundbar voor zijn prijsklasse erg goed. De soundbar geeft een net wat warmer en breder geluid dan je tv speakers. Het is een goeie aanvulling voor de basic home theatre.

Pluspunten

• mooie uitstraling
  • inclusief wall mount
  • gemakkelijk in gebruik
  • goed geluid

Minpunten

• bass valt een beetje tegen

Jopie 04-08-2021

Mooie soundbar, geluidskwaliteit is matig.

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

De soundbar heeft een sjieken uitstraling en vormgeving door de houten patronen aan de zijkant van de soundbar, en de ronde afwerkingen van de gehele soundbar.

Het geluid daarintegen is niet van een geweldige kwaliteit, het geluid van de tv's zelf is tegenwoordig van zo'n kwaliteit dat de soundbar beter geluid moet geven wil je het verschil merken.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • makkelijk bedienbaar

Minpunten

• geen geweldig geluid

Dominique 04-08-2021

Prima soundbar

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

De soundbar is mooi vormgegeven. Zwart, slank en aan beide uiteinden een soort 'houten' paneel. Bovenop zitten touch knoppen om de soundbar te kunnen bedienen, maar er wordt ook een afstandsbediening bij geleverd zodat dit ook vanaf de bank mogelijk is. De soundbar voelt heel degelijk aan.
Na het uitpakken van de soundbar deze direct geïnstalleerd. Dit hebben wij zelf gedaan via Bluetooth, daar we onze tv niet gemakkelijk van de muur af kunnen halen. Dit ging erg gemakkelijk en vlot, binnen een minuut of 3 was de soundbar geïnstalleerd en konden we aan de slag.
Ik moet eerlijk zeggen, de geluidservaring viel me een beetje tegen. De tv die we zelf al hebben heeft al een aardig geluid, waardoor de soundbar voor ons helaas niet heel veel toevoegt. Het geluid is goed, maar voor ons niet persé beter dan het geluid uit onze televisie. Ik denk dat wanneer je een wat oudere televisie hebt deze soundbar zeer geschikt is een een upgrade qua geluidservaring, zeker gezien de prijs.

Pluspunten

• vormgeving
  • makkelijk verbinden met tv

Minpunten

• geluid niet extreem goed

Coco 04-08-2021

Goed voor muziek, niet significant beter dan tv geluid.

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Wij hebben de kans gekregen om de LG DSP2 soundbar te testen. Wij zijn hier tevreden over. De soundbar is mooi afgewerkt en heeft een elegante uitstraling. Tevens is de soundbar makkelijk aan te sluiten aan de telefoon en de tv. Het geluid is prima voor muziek op een feestje, echter was het niet significant beter dan het geluid van onze tv. Daarom hebben wij er specifiek voor gekozen om de soundbar als muziek box te gebruiken en niet ter uitbreiding van onze tv geluiden.

Pluspunten

• Elegant design
  • Makkelijk te installeren
  • Licht van gewicht
  • Goed geluid voor muziek

Minpunten

• Niet significant beter dan het geluid van onze tv.

Gerald 31-07-2021

Prima soundbar voor deze prijsklasse (aanrader)

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

De LG DSP2 heb ik mogen testen.

Het product zat verpakt in een stevige doos. De doos was saai maar het gaat natuurlijk om het product zelf. In de verpakking zat de soundbar, handleiding (korte versie), Optische kabel, muurbeugel en een afstandsbediening met batterijen meegeleverd.

Bij het bekijken van de soundbar valt op dat hij een mooie neutrale uitstraling heeft waardoor hij in elk interieur en bij elk TV past. Gezien onze LG TV zwart is en deze soundbar antraciet het de bar wat ons betreft ook nog wel iets donkerder mogen zijn. De zijkanten zijn bedekt met een houtlook.

Aansluiten:

Aan de achterzijde zitten diverse aansluitingen waaronder HDMI (IN/OUT), Optisch, USB en de power aansluiting. In eerste instantie heb ik hem via de optische kabel aangesloten. Daarna de Soundbar en TV op Optisch gezet volgens de handleiding en het geluid was daar. Het was simpel aan te sluiten middels de stappen in de handleiding.

De werking:

De aansluiting was simpel en we hadden snel geluid. Het geluid is prima voor wat je van een soundbar in deze prijsklasse kunt verwachten en je kunt het volume behoorlijk hard zetten en nog steeds aardig goed geluid hebben. Een soundbar is geen versterker met boxen qua ruimtelijk geluid maar het is zeker wel een mooie aanvulling op het standaard geluid van de TV.

Hierna hebben we een smartphone met de soundbar verbonden via bluetooth en via spotify een afspeellijst afgespeeld. Dit is wel een leuke functie en de soundbar kan daardoor een goed gebruikt worden als een bluetooth speaker.

Bediening:

De bediening kan met de meegeleverde afstandsbediening, maar zelfs ook met je LG afstandsbediening van de TV! Erg handig. Op de soundbar zelf zitten bovenop ook knopjes voor de bediening.

Ook kun je gebruik maken van de Soundbar-app die een aantal mogelijkheden heeft voor de bediening.

Conclusie:

Prima soundbar en zeker voor deze prijsklasse. Goed voor TV kijken, serie kijken of muziek luisteren. Ben je een echte audiofreak dan zul je toch een prijsklasse hoger moeten kijken naar een versterker met boxen voor meer ruimtelijk en warmer geluid.

Pluspunten

• Perfecte prijs kwaliteit
  • Uitgebreide handleiding erg duidelijk
  • Uiterlijk

Minpunten

• Ruimtelijk volume

Beter geluid voor je mid-range TV 31-07-2021

Helder geluid voor je mid-range tv

Review.nl - LG DSP2 Soundbar

Unboxing
Ik mocht van Review.nl de DSP2 Soundbar van LG testen. Wat is er leuker dan een nieuw product uitpakken en uitproberen. De DSP2 kwam in een stevige doos van 16x14x82 cm. In de doos zitten een netvoedingskabel, batterijen, wandmontagebeugeltjes en schroeven, een optische kabel en een “simple manual” en een “wall bracket install guide”.

Via een QR-code wordt je verwezen naar de volledige gebruikshandleiding. Dat is vrij omslachtig. De Nederlandse versie van de handleiding kon ik helemaal niet downloaden. De Engelstalige versie wel.

Design
De DSP is antraciet grijs: ontworpen om niet op te vallen. Met z’n 82 cm breedte is hij geschikt voor elke tv. Om te matchen met mijn LG OLED tv had de stof nog iets donker gemogen. De kast voelt degelijk aan, het lijkt me een duurzame uitvoering.

Aansluiten
De handleiding geeft als enige hint “Connect the soundbar to your TV via an optical cable or an HDMI cable”. Aangezien er geen HDMI-kabel was meegeleverd en wel een optische kabel, heb ik hiervoor gekozen. De handleiding gaf ook al een hint dat ik op de tv de instellingen voor audio-out signaal moest wijzigen van HDMI-ARC naar optisch. Daarna schakel je de netvoeding aan en je hebt geluid!

De app
LG heeft een app om de soundbar instellingen makkelijker toegankelijk te maken. Ik had wel enige problemen om de bluetooth verbinding in de app tot stand te brengen. Wat voor mij werkte was verbinding maken in iOS settings, dan muziek afspelen, om pas daarna de setup in de LG Soundbar app te doen.

Het geluid
Live televisie
De gesprekken zijn levensecht. Fijn om naar te luisteren. Hier en daar mis ik wat warmte in de stemmen, maar overall een goede televisie ervaring. Ik kijk judo en hockeywedstrijden tijdens de Olympische Spelen. Ook met sport komt het geluid van de LG DSP2 goed tot z’n recht. Details zijn goed hoorbaar en de verslaggever is goed verstaanbaar.

Muziek
Ik speel Shawn Mendez: Live in concert op Netflix af. Het geluid is helder, maar een beetje schel. Dat wordt beter als ik de DSP2 overschakel op Sound Effect: Cinema, maar een echt ruimtelijk geluid wordt het niet. Ik mis warmte in het geluid.

Film
Ik keek The Equalizer2 op Netflix, een actiefilm met Denzel Washington. Het filmgeluid kwam goed tot z’n recht. Er zit veel detail in. Zowel de conversaties als de effecten komen goed uit de verf.

Bediening
De DSP2 wordt geleverd met een eigen afstandsbediening. Er zitten ook knopjes op de soundbar zelf. Omdat ik een LG televisie heb, kan ik die televisieafstandsbediening ook gebruiken voor de soundbar. Daarvoor moest ik wel in de instellingen van de LG tv Sound Sync aanzetten. Ik mis wel de bedieningsfeatures van HDMI-ARC, zoals automatisch aanzetten van de settop box.

Conclusie
Ik beveel de LG DSP2 Soundbar aan voor mensen die live televisie of streaming series en films kijken op en low of mid-range televisie met matig geluid. Ben je liefhebber van muziek, dan zou ik een alternatief zoeken. Voor high-end televisies met al goed geluid van zichzelf biedt de DSP2 voor mijn gevoel geen meerwaarde.

Pluspunten

• past bij elke tv
  • Helder en dynamisch geluid

Minpunten

• geen ruimtelijk geluid
  • lg tv integratie
  • muziekervaring

Justin 29-07-2021

Simpel apparaat. Geen geweldig geluid

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Sinds kort een trotse eigenaar van een mooie grote LG smart televisie. Geluid uit de speakers zijn toch altijd van wat mindere kwaliteit dus al een tijdje op zoek naar een soundbar. Opzoek gegaan naar een soundbar van hetzelfde merk met de verwachting dat het allemaal goed met elkaar `praat`. Ik heb het product binnengekregen en het aansluiten was echt super makkelijk. De bijgeleverde kabels zijn makkelijk aan te sluiten en er zijn diverse manieren om de verbinding tot stand te brengen. Helaas werd er geen HDMI-kabel bijgeleverd.

Soundbar ziet er strak uit en er zit een simpele, maar duidelijke afstandsbediening bij. Ook is er een bijbehorende app. Maar eerlijkgezegd open ik niet mijn telefoon om een soundbar te bedienen. Ik gebruik eerder mijn afstandsbediening van de televisie of de plus/min knoppen op mijn telefoon.

De soundbar neemt weinig ruimte in en heeft duidelijke led lampjes aan de voorkant. Je ziet in 1 oogopslag of er verbinding is en hoe hard het geluid staat. Ook is het fijn dat je de soundbar niet zelf hoeft op te starten elke keer als je de televisie aanzet. De verbinding wordt automatisch gelegd en de soundbar staat direct aan.

Kwaliteit van het geluid. Ja, dat is wel een puntje die ik hier wil benoemen. Voor de prijs verwacht ik eigenlijk meer kwaliteit in het geluid. Het is blikkerig en weinig bass tonen. Upgrade voor wat betreft mijn televisiegeluid, maar ik sta niet te springen. Het geluid vind ik zelf dus een ruime onvoldoende.

Als ik naar het complete plaatje kijk, gebruikersgemak, prijs en geluidskwaliteit dan geef ik het product een voldoende. Maar als je een soundbar wilt met mooi geluid zou ik even verder kijken.

Pluspunten

• Makkelijk te verbinden
  • mooi design

Minpunten

• Geen bijgeleverde HDMI-kabel
  • slechte kwaliteit geluid

Bart Oosterhoff 29-07-2021

Mooie soundbar met prima geluid

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Een half jaar geleden een nieuwe Philips 42" televisie gekocht. Qua beeld er flink op vooruit gegaan. Geluid van de tv kon nog wel wat beter. Vandaar de deze soundbar getest.
Bij het uitpakken viel het design op. Geen glimmend plastic, maar een prachtige matte stoffen buitenkant. Ook als je m niet gebruikt is hij gewoon mooi om naar te kijken. Er worden ook 2 beugeltjes meegeleverd om de soundbar aan de muur te hangen, maar ik heb m voor de tv gelegd.
Het aansluiten ging erg makkelijk met de meegeleverde optische kabel. Het kan ook met een HDMI kabel, die wordt niet meegeleverd. In de instellingen van de tv heb ik aangegeven dat ik een externe speaker gebruik en toen werkte de soundbar meteen vlekkeloos.
Er is een aparte afstandsbediening voor de soundbar meegeleverd, maar in mijn geval kon ik met de afstandsbediening van de tv ook het volume bedienen. Via de aparte afstandsbediening kun je nog wel het geluid aanpassen aan waar je naar kijkt (cinema, games etc). Er zit één stand bij waarbij de soundbar zelf het geluid aanpast aan wat er op tv is, en dat werkt bij mij prima. Dus die stand gebruik ik vrijwel altijd.
Hoewel ik een niet heel grote woonkamer heb, is het geluid uit de soundbar echt een verbetering ten opzichte van het eigen tv geluid. Spraak is bijvoorbeeld veel beter te verstaan. En bij het kijken van films heb je veel meer het gevoel 'in' het geluid te zitten. Dat komt de kijk-ervaring echt ten goede. Het voelt allemaal meer 3 dimensionaal, hiervoor had ik veel meer het gevoel dat het geluid uit 1 punt kwam.
De soundbar heeft ook een bluetooth aansluiting. Hiermee kun je heel eenvoudig je mobiele telefoon ermee verbinden en muziek afspelen. Dat was niet waarvoor ik de soundbar wilde testen, maar in de praktijk maak ik er toch verrassend veel gebruik van.
Wat mij betreft een aanrader als je het geluid van de tv wilt verbeteren, maar niet meteen een hele set aan boxen en woofers wil aanschaffen.

Pluspunten

• uiterlijk
  • makkelijk aan te sluiten

Minpunten

• app hapert

Bart Meuffels 28-07-2021

Compacte speaker, helaas ook met "beperkte" geluidskwaliteit

Geschreven voor: LG DSP2 zwart

Na het openen van de doos was ik aanvankelijk enthousiast over de soundbar: een mooi compact apparaat, en hoewel de meningen van mijn huisgenoten er verdeeld over waren... ik vond hem met zijn grijze kleur waarin de knopjes netjes weggewerkt zijn, de "houten" zijkanten en met de mogelijkheid de soundbar eenvoudig onder onze TV te schuiven mooi staan in onze kamer.

Aansluiten leverde ook met de "snelle start" handleiding wat moeite op: in eerste instantie kreeg ik de soundbar niet aan, en het bleek dat de voedingskabel echt flink aangedrukt moest worden. Een HDMI kabel is niet meegeleverd, en dus moest ik aan de slag met de wel meegeleverde optische kabel. Die werd niet meteen geaccepteerd door onze TV, maar de mogelijkheid om via bluetooth te koppelen (zowel Smart TV als smartphone) bood uiteindelijk uitkomst. Heerlijk genieten van mooi vol geluid, zou je hopen en denken...

Daar kwam echter de teleurstelling: ik was al meteen niet te spreken over de geluidskwaliteit van de soundbar (en daar doe je het toch voor...). Het geluid ervoer ik als hol / "blikkerig". Alsof het uit een speaker komt. Nu is dat natuurlijk ook zo, maar van een soundbar verwacht ik juist dat die in de ervaring van een ruimte vullend geluid voorziet. Met de uitgebreidere handleiding (via QR code digitaal beschikbaar) verwittigde ik me van de achterliggende gedachte achter de 4 verschillende modi die a.d.h.v. de afstandsbediening beschikbaar waren. In de praktijk blijkt het verschil daartussen echter summier en uiteindelijk bleek er geen optie bij die me echt kon bekoren. Erg jammer...

Pluspunten

• Mooi design, voor wie er van houdt
  • Compact, onder TV weg te werken
  • Wand monteerbaar
  • Bluetooth koppeling

Minpunten

• Geluidskwaliteit onder de maat
  • Geen HDMI kabel meegeleverd
  • Handleiding slechts online beschikbaar
  • Uiterlijk is twistpunt (kwestie van smaak)
  • Koppelen met TV verliep moeizaam