Samsung HW-Q950T zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HW-Q950T zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

e****@h****** 06-06-2021

Dit is een bioscoopervaring !

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Na lang zoeken en reviews bekijken, heb ik stap gemaakt om dit juweeltje van Samsung in huis te nemen.
Ik was al enkele jaren in bezit van een Sony soundbar, deze was niet slecht, maar ik miste toch wat in het geluid en omdat deze erg vaak de connectie verloor (ook wireless subwoofer en achterspeakers) heb ik de Samsung HW-Q950T voor een hele mooie prijs gekocht bij Plattetv.nl. Tussen de bestelling en levering heel erg fijn contact gehad via de chat-optie met een van de medewerkers. Die kon mij precies vertellen wanneer het product geleverd zou worden. Deze werd binnen no-time geleverd, alvorens ook een bericht te krijgen van de chauffeur. Top service!
Nadat deze soundbar geleverd werd, ben ik begonnen met het uitpakken van de grote, stevige doos waar alles heel erg netjes verpakt was. Hieruit was al te merken dat het ging om een stukje kwaliteit.
Zoals de beschrijving zegt, heb ik eerst de subwoofer en de surroundspeakers aan het stroomnet geplugd en daarna de soundbar met de bijgeleverde hdmi-kabel gekoppeld met mijn Philips Ambilight, waarna ik de stekker van de soundbar in het stroomnet geplugd heb.
De subwoofer en de surroundspeakers worden dan automatisch verbonden met de soundbar. Doordat de soundbar en mijn tv een hdmi-ARC aansluiting heeft, is het volume met 1 afstandsbediening te bedienen. In mijn geval is dit de afstandsbediening van mijn Ziggo Nextbox.

Het geluid is makkelijk in te stellen via de afstandsbediening en via de knopjes bij het display.
Een heel klein minpuntje is dat het display zich aan de bovenkant van de soundbar bevind, waardoor je steeds moet opstaan vanuit je luisterpositie om te zien wat je aan het instellen bent. Maar nadat je alles hebt ingesteld hoef je in principe het display niet meer te zien, dus is het geen groot probleem (voor mij) dat deze aan de bovenkant zit, wat ook weer het design aan de voorkant van de soundbar egaler en dus mooier maakt. Ook is het handig om gebruik te maken van de handige Samsung applicatie "SmartThings". Hiermee kun je ook je geluid aanpassen naar wens, zoals de geluidmodus, equalizer en woofer, maar ook audiosynchronisatie (audiovertraging) en instellingen om bv je Spotify en Alexa account te koppelen. De speakers zijn overigens niet onafhankelijk van elkaar in te stellen, voor als je op een andere positie zou zitten dan centraal.

Nadat ik de instellingen klaar had, ben ik enkele filmfragmenten en demo's met Dolby Atmos en DTS X gaan beluisteren en kijken.
Ik als audiofiel was wel wat gewend qua surround geluiden, maar dit slaat echt alles en dan meen ik NIET de plank mis, maar WAUW, wat een geluid! Echt alsof je in de bioscoop zit, zo mooi. Dit komt alsmede doordat de soundbar en de surround achterspeakers enkele speakers bevatten die naar boven zijn gericht, waardoor het geluid weerkaatst tegen het plafond en zo het geluid op je neer "valt".

Nu kwam ik er pas achter wat echt de surround maakt in Dolby Atmos en DTS-X!
Het geluid komt nu echt van alle kanten rondom je heen en valt als een warm deken op je.
En als fanatiek gamer wordt je al helemaal verwend met het geluid, als je de geluidmodus op " Spelcomputer" zet. Aangezien ik graag een potje Call of Duty doe op mijn Playstation 4, werd ik ook hier weer compleet verrast door het surround geluid tijdens een multiplayer game. Je hoort nu pas echt waar de voetstappen van je vijand zich begeven tijdens het spel. Wat een genot!

Ook is de soundbar makkelijk te koppelen met je Samsung telefoon, waardoor je met "Tap Sound" je geluid van je telefoon kan laten afspelen via de soundbar doordat je met je telefoon zachtjes tikt (tap) op de soundbar. Ook het geluid van muziek is prima om aan te horen. Geen overdreven bassen of andere geluiden, maar heel erg natuurlijk en lekker. Ook valt het op dat de bass uit de subwoofer erg diep kan gaan. Met een subwoofertest kon ik de bass nog horen tot 19 Hz. En ook is de bass goed te horen als het volume zacht staat.

Ik heb de surround achterspeakers aan de muur opgehangen met 2 Vogel's SOUND 3200 Speaker beugels. Deze kunnen 70 graden draaien.
Maar je kunt ook voor bv de Vebos vloerstandaards of eventuele andere standaards kiezen om daar je surroundspeakers aan te bevestigen. Gewoon op een tafeltje achter je zetten kan ook, omdat de stroomkabels van de surround achterspeakers netjes wegvallen in de speakers.

Al met al ben ik dus super tevreden met deze geweldige soundbar van Samsung en raad deze dan ook echt aan!

Pluspunten

• Dolby Atmos
  • Plug and play

Minpunten

• Display (klein minpuntje)

Rob 23-03-2021

Samsung soundbar q950t

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Echt de bom, achterspeakers ietwat te weinig aanwezig, had beter gekund. Display op speaker wat onhandig en niet leesbaar als je zit. Anderzijds staat de instelling vast, so what!

Anoniem 15-03-2021

Soundbar samsung hw950 t

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Ik. Wilde graag n soundbar met achterboxen. Bij de winkel platte tv was hij t goedkoopst en kreeg nog extra korting. Echt n aanrader. Goede service. De vorm van de soundbar is mooi gevormd. En heel zuiver geluid. Aansluiten ging vanzelf via wifi en bluetooth. Zeer geschikt bij mijn samsung smart tv. Mooie combinatie

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Mooi gevormd

Minpunten

• Subwoofer is best wel krachtiger (stast hier op-6)

Pieter 12-03-2021

Wel heel makkelijk te installeren

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Zeer makkelijk te installeren soundbar. Volgens de gebruiksaanwijzing moest ik de draadloze woofer en spiekers met heel wat handelingen koppelen... echter dat hoefde helemaal niet.. in één keer goed. Net als de de wifi settings die automatisch werden overgenomen van de TV. Handig ook de extra HDMI aansluitingen.. Ik had er al wat, maar extras voor game consoles best handig.
Maakt makkelijk verbinding met Bluetooth devices al had ik hier dan liever Google Cast gezien... Spotify doet het wel over "connected devices". Jammer dus apps als 3FM enzo alleen met Bluetooth.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • past heel mooi onder onze QLED TV
  • neemt automatisch de WIFI settings van de TV
  • extra HDMI aansluitingen

Peter 04-03-2021

Zeer goed.... voor een soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Ik zie veel reviews die deze soundbar geweldig vinden. En die mening onderschrijf ik deels.
Het hangt vooral van je startpunt af.

Geen dolby surroundgeluid gewent via receiver en full size luidsprekers? Ja, dit is dan inderdaad geweldig maar ik had 5 zeer goede luidsprekers met een aparte subwoofer en dan merk je verschil ten nadele van deze Samsung set.
Reden van aanschaf is echter dat wij gaan verhuizen en dan worden er keuzes gemaakt.

Positief:
Uitpakken, stekkers in stopcontact. Soundbar als laatste, HDMI aansluiten en .... klaar. Dit is de definitie van plug and play.
Geluid met televisie is zeer helder, zelfs bij laag volume is de spraak zeer goed te volgen.
Muziek is zeer helder en rijk aan details.
Films via Netflix; aha dit is waar deze set voor ontwikkeld is. De set komt tot leven en het enthousiasme maakt meteen een grote sprong.
Alexa via spraak werkt goed, maar kan nog niet op zijn Nederlands.

Minder positief (niet negatief maar is gewoonweg de beperking van een soundbar)
Middengebied is mager maar wordt beter als het volume omhoog gaat. Dit komt vooral door de subwoofer.
Weinig mogelijkheden om het geluid naar je hand te zetten.
Ik heb een oudere tv van Samsung en kan waarschijnlijk daardoor niet zien wat ik moet doen als ik bijvoorbeeld de instellingen via de bijgeleverde afstandsbediening wil aanpassen.
De kwaliteitsindruk van de bar zelf is fantastisch, die van de subwoofer beduidend minder, maar goed staat toch maar in de hoek.
Alexa werkt goed maar spotify nog niet. Wel als je rechtstreeks via Bluetooth met de bar verbind.
Mis bij muziek een duidelijk stereogeluid.

Pluspunten

• Geluid bij Netflix
  • Echt plug and play

Minpunten

• Geluid bij tv kijken

Tevreden gebruiker 14-02-2021

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Een echte bioscoopervaring in huis! Installatie makkelijk, even instellen via smartthings kabels aansluiten en het werkt!
Vaak valt muziek luisteren tegen op dit soort sets, het verrast me hoe goed het muziek klinkt.

Pluspunten

• Plug and play
  • Vermogen
  • Dolby / dts x
  • Achterspeakers en SW draadloos

Minpunten

• Vrij groot (indien tv <55inch)
  • Stevige prijs

Yvonne 13-02-2021

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Hadden eerst voor een denon gekozen maar deze kommuniceerde niet met de nieuwe Samsung tv , dus om laten ruilen tegen de Samsung cinema.... echt super geluid. Echte aanrader

Harrie 09-02-2021

Extra beleving van films

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Ik heb de Samsung Soundbar HW-Q950T nu enkele weken in gebruik. Het aansluiten door middel van HDMI kabel en het installeren van subwoofer en achterspeakers verliep probleemloos. Hoewel ik de soundbar gebruik met een wat ouder model Samsung TV is de geluidsbeleving, met name bij films, grandioos. Je kunt zelf heel veel instellingen aanpassen en je hoeft daar geen hele gebruiksaanwijzingen voor te bestuderen.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Makkelijk in te stellen
  • Geweldige geluid.

Minpunten

• Geen weergave instellingen op tv.

A. Mol 06-02-2021

Mooie soundbar met achterspeakers

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Geluidweersgave op Youtube was voor ons doorslaggevend om tot aankoop over te gaan. Tot nu toe geen spijt van de aankoop.

Pluspunten

• Mooi/prima geuid
  • Goede vormgeving
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Geluidinstellingen niet op tv te zien
  • Prijs

Gert 03-02-2021

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Soundbar HW-Q905T gekocht om geluid te ervaren zoals in de bioscoop. Bij bombastische scenes met veel overdadig geluid zit je helemaal in de film. Het geluid is werkelijk fantastisch!

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Draadloos

Nick de Boer 03-02-2021

Mooie soundbar met helder geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Wat een doos! dat waren mijn gedacht bij het ontvangen van het pakket.

Na het uitpakken was het ophangen en aansluiten zo klaar.
Koppelen en gaan! en dat is precies zoals het gegaan is, snel makkelijk en goed geluid.
De smart things app werkt naar behoren alleen mag de app wel wat meer functies krijgen.

Dan het geluid, het is echt helder en zuiver. gaat niet al te hard maar wel strak tot de max.

Ik heb het vergeleken met mijn serieuse set ( zuilen van 1 meter hoog en serieuse speakers rondom met een sterke sub) alleen dat moet je dus niet doen.
Voor TV en Film werkt de set goed, voor keihard muziek knallen is mijn oude set toch beter. Maar in mijn huidige leven past een mega muziek installatie niet meer dus toch voor de soundbar gekozen.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Strakke vormgeving

Minpunten

• Prijs
  • bij muziek luisteren blijft het hoogtonig

Hubert 01-02-2021

Waanzinnig geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Het was even uitzoeken hoe de soundbar ingesteld kan worden, want niet alleen de handleiding is zeer beknopt, ook de instelmogelijkheden lijken minimaal te zijn. Maar na wat testen en uitproberen waan je je serieus in een bioscoopzaal. Het geluid is ongekend goed.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Waanzinnig geluid

Minpunten

• Beknopte handleiding
  • Relatief weinig instelmogelijkheden

Soundbar HW Q950T/XN 31-01-2021

Soundbar HW Q950T/XN

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Fantastische Soundbar, geweldig geluid en gemakkelijk te bedienen!!
Aansluiten was een fluitje van een cent.
Een aanrader!!

Wollie 30-01-2021

Voelt ontzettend degelijk aan,mooi design en gaaf geluid.

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Nog niet echt kunnen testen , maar ff snel op Youtube wat soundtesten laten horen en dat klinkt gewoon weg super. Ik moet me er nog in verdiepen ofj e nog wat kunt instellen ofzo maar gewoon aansluiten en afspelen is al geweldig geluid. Geen spijt van.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Plug en play

Minpunten

• Hele grote zware verpakking (lol)
  • Nog niets kunnen ontdekken

Mimoun 29-01-2021

soundbar HW-Q950T

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Zocht naar een goede soundbar die een bioscoop geluid een beetje kon evenaren. Geluid is overweldigend en het aansluiten ging makkelijk.

Pluspunten

• bioscoop geluid
  • prijs / kwaliteit verhoudeing

Minpunten

• plaats display
  • buren ruzie!!

Holy Mike Fly 27-01-2021

Amazing Geluid Draadloos Connectie met de televisie

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Ik wilde een geweldig geluid met draadloze onderdelen die goed kon samenwerken met de televisie. Die heb ik gevonden. Samsung blijft top, zeker prijs en kwaliteit.

Pluspunten

• Geluid
  • Draadloos
  • Connectie met de TV

Minpunten

• Kleur
  • Scherm bovenop ipv voor

Jeroen 27-01-2021

Heerlijk diep geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Omdat ik al jaren een vol en diep geluid in de woonkamer mis, maar niet de hele ruimte wil vullen met verschillende boxjes, heb ik deze soundbar aangeschaft. Afhankelijk van het muziekgenre is het soms nog wat puzzelen met de geluidsinstellingen, maar stelt uiteindelijk niet teleur.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Makkelijk aansluiten

Jos 24-01-2021

Prima Soundbar

De soundbar is erg goed
Komt een heel mooi geluid uit
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het menu op mijn tv te krijgen

Danny 21-01-2021

Prachtig geluid zonder kabels!

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Na overstap van de LG SJ9 soundbar gekozen voor deze Samsung. Omdat ik toch een set met rear speakers wilde uiteindelijk gekozen voor de Samsung HW-Q950T.

Wel tricky om online de aankoop te doen nu je niet in de winkel kan luisteren maar totaal geen spijt van!

De rear speakers gemonteerd op de steunen van Vebos wat het afmaakt in je interieur.
Na wat kleine instellingen wat films getest via Netflix en ik moet zeggen WAUW! Geweldig geluid uit alle hoeken van de kamer.

Het is een mooi vol zuiver geluid en de bass is erg goed en vrij vol van geluid.
Ik heb de set net 2 dagen in huis en ben nu al enthousiast! Ik heb hem niet getest met muziek maar daar gebruik ik ook een vaste Sonos installatie voor.

Pluspunten

• Ondersteuning voor zowel Dolby Atmos als DTS-X
  • Dolby Vision passthrough

Minpunten

• Geen automatische calibratie

Tef 18-01-2021

Soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Zeer mooi uiterlijk,en een lust om naar te luisteren.mooie vormgeving en makkelijk in gebruik.
Een goede aanrader.

Hw-q950 15-01-2021

Samsung Hw-q950

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Super geluid. We hadden eerst de nieuwe q800 soundbar maar deze teruggebracht en deze aangeschaft fantastisch top ding!

Pluspunten

• Vermogen is hoog
  • Echte bios ervaring

Minpunten

• Achterspeakers groot
  • Geen beugels voor achterspeakers

Kimpe 09-01-2021

Prima Soundbar, jammer niet alles goed werkt

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Prima Soundbar, jammer dat de koppeling met Google Home niet goed werkt.
Ik krijg Spotify in combinatie met Alexa niet aan de praat op de soundbat.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Erg hoge Soundbar
  • Display op de bovenzijde

Igor 06-01-2021

Zeer goed geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Een compacte vorm, surround geluid, zeer bruikbaar voor alle weergave dagelijks. Ongemak van de positie display gecompenseerd met SmartThings.

Pluspunten

• goed geluid
  • alles draadloos

Minpunten

• even wennen aan andere beleving dan 2.0 geluid

Marv 5631 01-01-2021

Soundbar Samsung

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Mooi geluid ziet er ook mooi uit samen met mijn 65Q800T tv ook van Samsung.
Zeer tevreden over het product.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Ziet er mooi uit

rob6598 30-12-2020

Perfect geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Mooi model en zeer goed geluid zeker in combinatie met de Samsung QE85Q95T.
Het is een set waar je zeker veel plezier mee kunt hebben als je filmliefhebber bent omdat de functie Dolby Atmos een genot is om naar te luisteren.

Pluspunten

• Geluid
  • Vormgeving