Samsung HW-Q800T zwart - Reviews

Bluetooth
bluetooth
Geluidsvermogen (gem.)
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HW-Q800T zwart op Kieskeurig.nl.

Musicmania 22-07-2020

Wat een geluid!!

Geschreven voor: Samsung HW-Q800T zwart

Nu een week de nieuwe soundbar Samsung HW-Q800T/XN in huis als vervanging van mijn huidige 5.1 surround set. Het aansluiten hiervan was een fluitje van een cent en al snel herkende mijn tv de soundbar. Met de afstandsbediening welke bij de soundbar werd geleverd kon ik de Bass hoger en lager zetten. Direct de soundbar gekoppeld met mijn telefoon via bluetooth om muziek te kunnen afspelen. Dit ging allemaal erg makkelijk en als nel kwam er een prachtig geluid uit de speakers. Een vol geluid met een goede Bass wat voor mij een grote verbetering is als ik het moet vergelijken met mijn 5.1 set. De soundbar heeft een prachtig strak design en past erg goed onder mijn tv en interieur. Ik heb meerdere geluidsfragmenten afgespeeld via Youtube om de surround te testen en heb ik meerdere films gekeken om het geluid te testen. Mijn conclusie is dat deze soundbar een echte krachtpatser is onder de soundbars en de Samsung met dit paradepaardje goed heeft uitgepakt.

Pluspunten

• Geweldige bass
  • Goede surround

Maurice Heikens 20-07-2020

Mooie en stijlvolle soundbar!

Eerste Indruk:
Het is een mooie soundbar en subwoofer om te zien. Je merkt dat het van hoge kwaliteit is, en saillant detail: er zit een kleine display achter de grill aan de rechterkant zodat je de (menu)opties kan kiezen. Daarnaast is de subwoofer draadloos verbonden en is de soundbar middels WiFi op het netwerk aangesloten.

Geluidskwaliteit:
Geluid kan aardig hard en door de verschillende standen waaronder Dolby Atmos wordt het surround gevoel versterkt, echter mis ik wel het echte geluid van achteren. Helaas vind ik de laag niet heel aanwezig, ook niet op maximale stand van de subwoofer, maar ik ben dan ook zwaarder (5.1/bioscoop) geluid gewend. Het is in elk geval een stuk beter dan het standaard geluid uit de Samsung Q800T QLED 8K TV.

Extra functies:
Zoals gezegd heeft de soundbar Dolby Atmos. Geluid komt van voren en van boven. Daarnaast zit er een microfoon in om Alexa te gebruiken, erg handig!

Conclusie:
Het is een mooie en fijne soundbar die eigenlijk standaard bij de Samsung Q800T QLED 8K TV geleverd had moeten worden. Geluid is keurig, echter mist het wel laag terwijl de subwoofer capabel genoeg zou moeten zijn. De extra functies zoals Dolby Atmos en microfoon maken net het verschil tegenover goedkopere third-party soundbars.

Pluspunten

• Erg stijvol
  • Dolby Atmos

Minpunten

• Subwoofer kan krachtiger
  • Mist achter speakers

Frank P 12-07-2020

Totaalbeleving in geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q800T zwart

Een tijd getwijfeld of een soundboard nu echt nodig is bij het reeds goede geluid van de QLED TV, maar wat heb ik me hierin vergist.
Het geluid is eenvoudigweg overweldigend, ongeacht waar je in de kamer zit. Het geluid is mooi vol en klinkt natuurlijk en in combinatie met de subwoofer zorgt dit voor een perfecte bioscoopervaring. Er zijn verschillende instellingen die je kunt kiezen omdat je geluid van bijvoorbeeld een sportwedstrijd anders wilt beleven dan een concert, een spannende actiefilm of game. Je switcht eenvoudig tussen de instellingen met de bijgeleverde afstandsbediening.

Aansluiten was heel simpel. HDMI kabel in de one connect box (ARC poort) en de TV herkent de soundbar vanzelf. Subwoofer in stopcontact en via Bluetooth wordt de verbinding met de soundbar gemaakt.
Wat ook fijn is, is dat je de soundbar kunt connecten met Spotify op je telefoon om je kamer met muziek te vullen. Heel tevreden en kan iedereen die net als ik twijfelde aanraden om zelf eens het verschil te ervaren.

Pluspunten

• Perfect geluid
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Werkt perfect samen met QLED TV

Bobk 11-06-2020

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Samsung HW-Q800T zwart

Geweldig apparaat. Makkelijk te installeren. Super geluid. Past mooi onder de tv geen kabels maar wel surroundsound.
Oorspronkelijk gepost op samsung.com