De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG DSN8YG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Tanja 13-09-2020

Fijne soundbar, strak design, warm en helder geluid!

Geschreven voor: LG DSN8YG

Al een paar jaar hebben wij grote speakers in de woonkamer staan, ik was het zo zat dat deze veel ruimte innamen dat we opzoek gingen naar een goed alternatief zonder concessies te doen op kwaliteit van het geluid. Omdat wij zeer tevreden zijn over onze LG televisie zijn we ons gaan oriënteren op een bijbehorende soundbar. Inmiddels hebben we deze van LG een paar weken in huis en we zijn zeer te spreken over de kwaliteit van het geluid! Daarnaast hangt de soundbar mooi onder de televisie en is het totaal design strak en minimalistisch.
Het installeren was gemakkelijk, het bijgeleverde instructieboekje is gemakkelijk te volgen. Inmiddels hebben we de soundbar gebruikt voor verschillende doeleinden zoals voetbal kijken, films bekijken en muziek via de televisie afspelen. Bij allen waren we zeer tevreden over het geluid. Naast het goede geluid zit er ook een ingebouwde chromecast in de soundbar, hierdoor kunnen we gemakkelijk muziek afspelen op de soundbar. Alles bij elkaar zijn we er erg blij mee!

Pluspunten

• Strak design
  • Bijgeleverde beugels
  • Overzichtelijk instructie boekje
  • Geluid past aan aan aan de ruimte

Minpunten

• Prijzig
  • Kan niet direct onder televisie geplaatst worden.

JustLizz 11-09-2020

Een aanwinst voor in onze woonkamer

Geschreven voor: LG DSN8YG

Het product zit verpakt in een mooie stevige verpakking. Het uitpakken is echter een fluitje van een cent en installatie was snel gedaan.

Eenvoudig te verbinden met Google Home en je eigen WiFi netwerk en binnen een paar minuten geniet je al van de mooie volle klanten van deze soundbar. Voor het aansluiten van de TV op de soundbar heb ik gebruik gemaakt van de bijgesloten optische kabel, ook dat werkt erg simpel.

Verder werkt het systeem ook erg makkelijk met je smartphone samen en Spotify etc. luisteren via de soundbar is zo gepiept.

Qua vormgeving staat hij super mooi in het huis en zit het er helemaal niet raar uit. Er zitten ook spullen bijgeleverd zodat je hem indien gewenst aan de muur kunt ophangen, inclusief een duidelijke beschrijving hoe je dat dan moet doen.

Wat overigens ook een groot pluspunt is, is de draadloze subwoofer. enige wat je nodig hebt is dat de stekker in het stopcontact moet, maar er lopen geen kabels vanaf de soundbar naar de subwoofer.

Het geluid van de soundbar is erg goed. Mooie volle bas samen met de subwoofer en verder een mooi helder geluid. Qua volume heb je ook zeker niets te klagen.. Ik heb hem nog nooit vol open gezet omdat dat echt te hard is, dus zelfs met een feestje in de tuin bv. zou je hier nog genoeg aan hebben verwacht ik.

Kortom, het is echt genieten met deze aanwinst in huis.

Pluspunten

• Goed geluid!
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Prijzig

Vincent 10-09-2020

Mooi geluid, makkelijk in te stellen

Geschreven voor: LG DSN8YG

De soundbar is best wel groot, een stukje groter dan onze televisie (40 inch) en daardoor best lomp onder de televisie. De installatie is echt super simpel. Je sluit de soundbar aan via HDMI op je televisie en steekt de stekker in het stopcontact en je bent klaar om te gaan. Makkelijker kan het niet. De (draadloze) subwoofer is even makkelijk. Ook die stop je in het stopcontact en daarna ben je klaar, de subwoofer maakt uit zichzelf verbinding met de soundbar.

Het geluid is echt super. Je kunt kiezen uit meerdere verschillende standen, maar eigenlijk gebruik ik enkel de "Movie" stand voor alles omdat het geluid daarvan voor alle toepassingen echt prima werkt. De ingebouwde Google Assistant gebruik ik eigenlijk niet, omdat we al een andere Assistant in de kamer hebben.

Het fijnste vind ik de HDMI Arc verbinding, zodat je eigenlijk maar een kabeltje nodig hebt. Daarna kun je met de afstandsbediening van je televisie het geluid van de soundbar aansturen. Ook gaat de soundbar daarna automatisch aan en uit als de televisie uit en aan gaat. Ideaal!

Ik zou de soundbar zeker aanraden als je op zoek bent naar een simpele soundbar met erg mooi geluid. Zelf zou ik het liefst een iets subtieler formaat willen.

Pluspunten

• HDMI ARC
  • Eenvoudig aan te sluiten
  • Goed geluid

Minpunten

• Beetje lomp
  • Google Assistant voegt niet zoveel toe

Nikkie 06-09-2020

Prachtig geluid

Geschreven voor: LG DSN8YG

Deze LG soundbar wordt geleverd met subwoofer. Beide zijn gemakkelijk aan te sluiten op tv en te verbinden met telefoon. Door handige kleine afstandbediening is de soundbar gemakkelijk te bedienen. Er zitten meerdere functies op zoals een nacht modus, google home assist en verschillende geluidseffecten (bijv. 'bass', 'movie' of 'music'). Daarnaast zit er een intelligente modus op waarbij het geluid zich aanpast aan het programma op tv. Het geluid vanuit deze soundbar is echt een prachtige toevoeging bij het kijken van een film. Net alsof je in de bioscoop zit. Daarnaast klinkt ook muziek van bijvoorbeeld spotify veel mooier en kun je met de subwoofer echt een feestje bouwen. Ik vind de google home assist functie niet echt wat toevoegen, gezien ik dit nooit gebruik. Het werkt ook wat traag en vraagt wat meer verdieping om hier optimaal gebruik van te kunnen maken. Daarnaast vind ik het design niet erg mooi, beetje bol en dik, staat wat lomp voor onze TV.
Al met al ben ik heel tevreden met name voor het kijken van films en het luisteren van muziek echt een goede toevoeging!

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten
  • Prachtig geluid

Minpunten

• Google home assist is traag en onduidelijk

Leanne 04-09-2020

Prima soundbar voor goede prijs

Geschreven voor: LG DSN8YG

Een goede prijs kwaliteit verhouding. Een super eenvoudige en snelle installatie, waarbij de soundbar ook makkelijk te gebruiken en te integreren (streamingdienst etc) is. Het geluid vind ik wat tegenvallen. Bij de hardere en hogere tonen wat schel. Verschillende soorten geluid wel makkelijk te selecteren via de afstandsbediening. Aan de grote kant, dus houd rekening met voldoende plek

Pluspunten

• design
  • gebruikersgemak
  • prijs

Minpunten

• geluid
  • omvang

DigiGee 01-09-2020

Mooi geluid en leuke functies

Geschreven voor: LG DSN8YG

Je staat op, maakt een kopje koffie en zegt goedemorgen tegen de Google Assistent. Terwijl jij verder gaat met je ochtend routine, laat Google weten wat voor weer het wordt, vertelt ze de route naar je afspraak en leest ze het laatste nieuws voor. Wanneer je klaar bent om van huis te gaan zeg je Google gedag, en helemaal up-to-date vertrek je naar je werk. Wanneer je na een lange dag weer thuis komt, begroet je Google, en zij zet automatisch een muziekje voor je aan, en op jouw verzoek regelt ze ook meteen het licht en je thermostaat. En dat alles via deze prachtige soundbar, die er niet alleen mooi uit ziet, maar ook weinig ruimte in neemt. Ik vind het een geweldig ding, al zou ik soms graag uit willen zetten dat de Google Assistent kan reageren op de stemmen van mijn kinderen, die haar steeds vragen grapjes te vertellen.

Het installeren is makkelijk. Je steekt de stekker in het stopcontact, download wat apps op je telefoon om de settings aan te kunnen passen en je bent good to go! Er zijn meerdere geluidsettings, afhankelijk van wat je aan het kijken of luisteren bent. Ik heb enkel maar twee minpuntjes. De eerste is dat ik steeds moet vragen Bluetooth opnieuw te connecten met de TV, en dit vervolgens met afstandsbediening moet bevestigen. En de prijs vind ik, ondanks dat het een geweldig product is, wel aan de te hoge kant. Verder: een aanrader!

Danio12 29-08-2020

een geweldige soundbar voor een goeie prijs

Geschreven voor: LG DSN8YG

In deze soundbar zit enorm veel geluid zelf hebben wij een tv zonder soundbar maar wat ben ik blij dat we deze soundbar hebben het is echt een top soundbar,

Het Design:
het is een mooi strak design van de soundbar mooi zwart afgewerkt en staat netjes binnen het interieur

De Kwaliteit:
de kwaliteit van de soundbar is heel goed het is altemaal netjes afgewerkt

Gebruikers gemak"
wij hebben de soundbar aangesloten op de tv en alles deed het gelijk wij hebben de soundbar gecalibreerd en hij deed het meteen hij herkende gelijk al de afstandsbedieningen die wij gebruiken. als je de radio aan heb en je zet de Tv aan dan springt de soundbar gelijk over naar in ons gevel de optiche kabel en horen wij gelijk het geluid van de Tv Google werkt ook perfect wij hebben thuis heel wat slimme apparaten die allemaal met google samen werken en dus ook gelijk met de soundbar. de instaltie gaat ook heel voorspoedig je sluit de soundbar aan op je tv en op het stroom daarna zet je de subhover aan die draadlos verbonden is met de soundbar (dus geen draadje van de soundbar naar de subhover maar draadloos en ja er moet wel een draadje van het stroom naar de sub gaan en ddat is dan ook het enige draadje) en ze verbinden uit zichzelf met elkaar.

Dolby Atmos:
misschien ken je dolby atmos wel maar dat word vooral in bioscopen gebruikt. LG heeft dat nu ook gedaan met de soundbar. en ik kan je zeggen er zit me hier toch een geluid in. dankzij de speakers die boven op de soundbar zitten krijg je ook een gevoel van als er een vliegtuig over je heen vliegt dat dat ook zo is en dat is zo apart om mee te maken en dat in je eigen woonkamer.

AI Sound pro
Dit is een functie op de soundbar die zelf bepaald en weet wat je aan het kijken ben. ben je een film aan het kijken dan schakelt de soundbar gelijk over naar de configuratie van movie ect.

ik had verwacht dat het wel een oké speaker zou zijn maar nee het is een geweldige speaker met enorm veel geluid en een enorm goeie subhover

Pluspunten

• bass
  • google home

Lemmeric 28-08-2020

Mooie set, Google wat bijzonder

Geschreven voor: LG DSN8YG

Mooie set, eenvoudig installeren. Geluid goed, maar de soundbar is wel erg breed (moest alle speakers kwijt?). Google assistant werkt naar behoren maar tijdens tv kijken moet je een extra knop indrukken (en dus ab bij de hand houden) om Google iets te laten doen. Zonder tv kijken wel direct stem bediend.

Pluspunten

• Geluid

Minpunten

• Google tijdens tv kijken
  • Erg breed