De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 62 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sonos PLAYBAR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Tubeman 12-12-2020

sonos playbar

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

heb deze playbar 2,5 jaar gehad toen hij de geest gaf. Sonos repareert niets meer. Sonos komt dan een aanbod om een refurbisched met terugsturen van de defecte playbar voor 515,00.

Minpunten

• kwaliteit
  • te duur
  • sevice

Daan 13-01-2019

Sonos

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Echt top spul sonos zeker aanbevolen door mij goeie geluids.heb de soundbar gekocht de rest komt zeker nog! kwaliteit ik zeg kopen

Laszlo van der Werf 12-02-2018

Waar voor je geld

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Heel mooi, strake en elegante soundbar. makkelijk te installeren en te koppelen. goede uitleg van medewerker over installeren en mogelijkheden.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • mooi weg te werken

Minpunten

• grote verpakking.

Hansi 01-12-2017

Sonos So not

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Niet gebruikersvriendelijk, storingsgevoelig product. Wordt verkocht als beste wireless speakers. Lekker geluid, totdat je storing hebt. En dat gebeurt nogal eens. Prachtig geen draden, maar ook geen geluid. Kortom ik ga maar weer terug naar ouderwetse bedrading.

Minpunten

• Storingsgevoelig
  • probleemoplossing niet gebruikersvriendelijk

Robert 15-09-2017

Uitstekend geluid en snel aangesloten

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Na even sparen mijn bestaande Sonos configuratie uitgebreid met de Sonos Playbar.
Zeer tevreden over het kwaliteit van het geluid, zeker in combinatie met de TV.
Het was binnen enkele minuten aangesloten en geconfigureerd.
Het instellen van Truesound duurde nog het langst, maar dat is niet noodzakelijk.
Ik ben bekend met Sonos, dus bediening is een peulenschil in dat geval.
Besteld via bol.com en zonder problemen, conform opgaaf op de website, binnen 24 uur netjes geleverd.
Nu weer verder sparen voor meer Sonos speakers voor andere ruimtes.

Pluspunten

• geluid zeer goed
  • aansluiten op bestaand systeem en tv
  • degelijk en mooie vormgeving

Minpunten

• 1 afstandbediening te koppelen voor volume
  • Meer integratie met Alexa

Hans 25-08-2017

Goede vervanger voor versterker met 7.1 opstelling

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Het klinkt wat ongeloofwaardig, maar toch een goede vervanger.

De situatie:
Ik heb in mijn huis een 7.1 opstelling. 6 grote speakers (4 voor, 2 achter), een centrale speaker en een subwoofer. Mijn vriendin vindt het leuk als we gaan samenwonen, maar al die speakers.... Aangezien ik voor mijn slaapkamer, receiver badkamer al volledig ge-sonos-ed ben heb ik toch maar eens de Playbar beluisterd. Bij de Mediamarkt in een speciale opstelling met een vage James Bond film. 'En wat vond u ervan', zei de verkoper vol verwachting. 'Tja', was mijn antwoord, 'het is eigenlijk niet te vergelijken'. U denkt als lezer: 'dus?'.

De beoordeling:
Soms zijn de omstandigheden belangrijker dan de kwaliteit. Nadat in ons nieuwe huis de mancave was uit onderhandeld (..) toch maar een Playbar aangeschaft. En daar heb ik geen spijt van. Lees vooral even de pluspunten. Ook nog voor een scherpe prijs bij de Mediamarkt meegenomen (669, ja mensen, dat was in de zomer op 13 juli).
Dus wil je een systeem dat echt eenvoudig is te installeren en ook nog goed klinkt: kopen.

Opmerking: Ik heb een iphone. En wil je het systeem echt optimaliseren dan moet je Trueplay gebruiken en daar heb je dus een Apple ding voor nodig. Is dat een minpunt? Ja dat is een minpunt voor niet Apple bezitters.

Opmerking2: Omdat er maar 50 posities beschikbaar zijn licht ik het cryptische minpunt 'Play:3 speaker is niet apart te gebruiken in 5.1' toe;
Om een 5.1 configuratie te maken combineer je de Playbar met de 2 Play:3 speakers tot 1 groep. Vervolgens Trueplay en alles oké. Echter als je de Play:3 speakers als stereopaar wilt gebruiken voor gewoon muziek (zonder opgeklopte surround geluiden), dan moeten ze uit deze groep worden gehaald. Dat betekent opnieuw instellen Trueplay. En terug naar 5.1 dezelfde routine. De upgrade om speakers in meerdere groepen te maken wordt voorlopig nog niet ondersteund door Sonos. Maar...., ik heb hoop.

Pluspunten

• Werkt draadloos
  • Kan ook gebruikt worden voor muziek
  • Eenvoudige installatie
  • Voor 5.1 uit te breiden met Play:1 of Play:3
  • Bediening volume via afstandbediening TV

Minpunten

• Voor gebruik Trueplay is een Apple device noodzaak
  • Play:3 speaker is niet apart te gebruiken in 5.1
  • Geen DTS

Vinnie78 22-08-2017

Mooi stukje techniek dat doet waarvoor het gemaakt is.

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Sinds een week in het bezit van de Playbar. Na een tijd georiënteerd te hebben op de verschillende opties in de markt kwam ik uit op twee mogelijkheden: de Bose SoundTouch 300 en de Sonos Playbar. Reden hiervoor is dat ik de soundbar voornamelijk wil gebruiken om muziek te spelen en dus wil kunnen uitbreiden met meerdere speakers. Daarnaast is het natuurlijk mooi meegenomen dat het meteen het geluid van je TV naar een hoger niveau tilt.

De volgende stap was luisteren naar de systemen om te horen welke de voorkeur zou hebben. De Bose stond in de winkel mooi opgesteld in een demo setting. Het geluid was overweldigend. Vooral de muziekclips kwamen goed tot hun recht. Na het lezen van enkele reviews was ik eigenlijk wel overtuigd van mijn keuze voor Bose. Zeker ook omdat deze BlueTooth connectie heeft, in tegenstelling tot de Sonos. Ik wil nog weleens een concert via YouTube beluisteren en dat zou dan gemakkelijk via BlueTooth te doen zijn.

De Sonos Playbar was helaas niet aangesloten en ik kon zodoende niet vergelijken die dag. Thuisgekomen meer reviews gelezen en bekeken en de voorkeur voor de Bose groeide nog meer. Echter, ik wilde geen aankoop doen zonder toch eerst de Sonos gehoord te hebben. Uiteindelijk vond ik een winkel waar ze naast elkaar stonden opgesteld. De verkoper stelde voor om vooral m'n telefoon met Spotify te koppelen aan beide systemen. Hij vertelde dat de Bose een mooie demo in zich had maar dat de muziekvideo's waren opgenomen in speciaal geprepareerde Bose-studio's waar de kwaliteit op topniveau werd opgenomen en dat eigenlijk niet representatief is voor het geluid dat de bitrates van de meest gangbare online muziekservices zoals Spotify.

Hij vertelde geen onzin... Nadat ik mijn telefoon aan zowel de Bose als de Sonos had gekoppeld en muziek afspeelde werd het verschil duidelijk hoorbaar. De Bose klonk 'blikkerig' in vergelijking met de Sonos. Ook de bas van de Playbar kwam veel voller door en gaf een meer ruimtevullend geluid (beide systemen speelden zonder sub omdat ik dit gezien mijn wat kleinere woning teveel van het goede vind).

Kortom, de keuze was snel gemaakt hierna. Zie hieronder nog de plus en minpunten die ik tot nu toe heb ervaren.

Pluspunten

• Simpel aan te sluiten
  • Mooi vol geluid
  • Simpel te bedienen app

Minpunten

• Geen HDMI
  • Trekt veel stof aan
  • Bas op 'TV stand' soms wat te overheersend
  • Spotify: werkt alleen met Premium abonnement

AteR 05-08-2017

Geweldig geluid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Vanmorgen deze playbar aangeschaft als vervanging van mijn Bose 321.
Het aansluiten en installeren loopt via een app van SONOS en is eigenlijk een fluitje van een cent!
Op het eerste gehoor levert deze playbar een geweldig geluid.
Komende dagen ga ik er verder naar luisteren, onder meer door het bekijken van enkele films.
Eerst indruk: niet echt goedkoop, maar is aanschaf zeker waard!

Pluspunten

• zeer eenvoudige installatie
  • ziet er strak uit
  • levert een gewedlig geluid

Minpunten

• niet echt goedkoop

AteR 07-08-2017

Inmiddels enkele films bekeken en ook hierbij is geluid geweldig. Dat alles alleen uit de playbar! Moet wat zijn als ik tzt ga uitbreiden........

Arno 07-06-2017

Toch nog positief verrast

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Ik was al een tijdje op zoek naar een echt goede playbar. Ivm de ruimte liefst een niet al te grote en zonder losse subwoofer. Hierdoor kwam ik al snel richting de Sonos. Enige wat mij weerhield was de prijs wanneer je hem icm de subwoofer zou moeten kopen. Helaas vaak nodig omdat de lage tonen in de playbar niet voldoen. Na veel wikken en even toch voor de Sonos gegaan om eventueel later dan de sub misschien nog aan te schaffen. Het geluid van de Sonos is subliem! Sterker nog; de Sonos produceert een voller en zuiverder geluid dan de 5.1 home cinema set die vervangen is door de playbar. Ook de lage tonen zijn prima. De bass klinkt zonder subwoofer prima door en de subwoofer wordt dus ook niet gemist. Vooral bij films merk je dat er meer dan voldoende bass uit de playbar komt!

Pluspunten

• Compact (voor een playbar)
  • Prima bass, zonder de subwoofer
  • Uitstekende kwaliteit geluid
  • Virtual surround werkt uitstekend
  • Op hoog volume ook spatzuiver

Hans 09-03-2017

Uitstekend geluid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De Zsonos playbar is qua design en geluid het beste wat je kunt aanschaffen, en mer de Sonos app is alles gemakkelijk en gebruiksvriendelijk te installeren en bedienen.

Pluspunten

• Uitstekend geluid
  • Gebruiksvriendelijk via app

Wim 30-01-2017

Super geluid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De Sonos Playbar heeft een heel mooi design, is uitstekend afgewerkt en is in een "handomdraai" geinstalleerd. Is uiterst gebruiksvriendelijk. Ik heb de playbar aangesloten op de optische digitale uitgang van de LG Oled 55c6v en het geluid is echt super. Zelfs de bassen klinken uitstekend in de woonkamer. Via mijn smartphone is de playbar heel goed te bedienen via de Sonos app en ook de af te spelen muziek via de vele te downloaden streamingsdiensten. Het is een kwalitatieve uitstekende soundbar voor die prijs.

Pluspunten

• super geluid
  • gebruiksvriendelijke bediening
  • uiterst gemakkelijk en snel te installeren

Minpunten

• geen bluetooth

Andy 25-01-2017

Product paar dagen in bezit

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De Sonos Playbar is niet de goedkoopste maar wel het BESTE luidsprekersysteem voor bij de TV. Geweldig geluid . Meerdere kanalen voor WiFi ,heb je storing waardoor je een dip in het geluid hebt zitten neem je gewoon een ander kanaal en het probleem is op gelost. Ook het koppelen in een andere groep van sonos is heel simpel.
Pluspunten
Goede spreiding van het geluid
Mooie vorm
Makkelijk te installeren
Goed werkende App
Minpunten
Prijs

Pluspunten

• Goede spreiding van het geluid
  • mooie vorm
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• de prijs
  • standards niet in hoogte verstelbaar

Ad 19-01-2017

Geuid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Mooi van vorm en zeer goede kwaliteit muziek geluid.
Makkelijke bediening goede beschrijving.ook nog tal van uitbreidingen mogelijk

Pluspunten

• Mooi
  • Goed geluid

Jaap 11-01-2017

Geweldig geluid. Makkelijke bediening

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Omdat het vrijwel draadloos is. Makkelijke te bedienen is via de smartphone of tablet.
Makkelijk te installeren.
Jammer dat de luidsprekers van onze tv, Panasonic, niet uitschakelbaar blijken omdat er geen hdmi aansluiting zit op de playbar.
Is echter voor de werking minder belangrijk.

Pluspunten

• Zie motivatie

Minpunten

• Zie motivatie

Richard 02-01-2017

TOP !!!

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De playbar heb ik nu ruim een half jaar in gebruik, twee maanden geleden de Sonsosset uitgebreid met 2 stuks play 2 en een play 1 voor in de keuken.
Aansluiten, installeren en geluid optimaliseren met de Iphone is eenvoudig. Geluid voor de TV is formidabel. Radio luisteren via internetradio Tune-in en het luisteren naar Spotify is toch een ander verhaal. Voor het afspelen van muziek heb je namelijk een stabiele internetverbinding / Wifi nodig. En hier zit het probleem. Als je Wifi niet constant is vallen er stiltes. Luister je naar Spotify dan start na een onderbreking, het volgende nummer van je playlist op. Dit is erg irritant.
Ik heb dit opgelost door een mijn modem via een kabel met een Netgear Wifi Range Extender te verbinden. De Sonos playbar heb ik via een ethernet kabel met de Netgear verbonden. Resultaat: Continu geweldige muziek zonder haperingen.

Pluspunten

• Geluid
  • ongekende moglijkheden

Minpunten

• voor radio goede internetverbinding noodzakelijk

Peter van der Brugge 28-12-2016

Bijzonder eenvoudige installatie en prima geluid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

In pakweg 10 minuten is de Sonos Playbar geïnstalleerd en geïntegreerd in het Wifi netwerk in huis. Ook het downloaden en opstarten van de Sonos Control app verloopt moeiteloos en werkt perfect op zowel mijn laptop als op de smartphone voor zowel ioS als Android.
Mijn in jaren opgebouwd muziek archief (70's, 80's en 90's) staat op de laptop en is meteen vanaf iedere smartphone bereikbaar.
Het geluid van de Playbar is verbluffend. Een prima aankoop, daar krijg ik geen spijt van.
Nu weer even sparen voor de uitbreidingen met extra boxen. Ik kijk er al naar uit.

Andre 21-12-2016

Waanzinnig goed geluid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Net 1in bezit van een compleet Sonos 5.1 Home Cinema pakket met 3 x de Sonos play 1 speaker. Met de soundbar en subwoofer. Daar voor had ik een gewone Hifi set van JVC. Wat een geluid van deze Sonos set. Het geluid komt echt overal vandaan. Het is alsof je in een concertzaal zit.. ook geen receiver meer nodig voor de radiozenders. Zit er allemaal in. Met een mobiel of tablet simpel te bedienen.

Pluspunten

• Zeer makkelijke installatie
  • Geweldig geluid

Minpunten

• Kan ze niet bedenken

Mark 02-12-2016

Sonos playbar

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Top geluid. Wel heb je de sub erbij nodig. Ik ben een fan van volle lage klanken. Helder geluid zonder vervorming als je hem harder zet.

Pluspunten

• Super geluid
  • Simpele installatie

Minpunten

• Kost wel wat

Lex 02-12-2016

degelijk robuust

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Robuust apparaat, erg makkelijke installatie. En mocht je het verkeerd doen zoals mij toch overkwam super helpdesk(gratis nummer)
Vele mogelijk heden om de verschillende boxen aan elkaar te koppelen of alleen te gebruiken.
Vol geluid overweeg nog de aanschaf van de bass kast.

Pluspunten

• degelijk
  • aansluit gemak
  • weinig snoeren

Minpunten

• toch wel de prijs

Wingrider 06-11-2016

Geweldig geluid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Pluspunten

• Goede spreiding van het geluid
  • Mooie vorm
  • Makkelijk te installeren
  • Goed werkende App

Minpunten

• Prijs

Ronald 20-10-2016

Prima geluid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Goed geluid en goede wifiverbinding, mooie vormgeving. Makkelijk aan te sluiten en werkt goed in combinatie met de Sonos app

Pluspunten

• Goed geluid
  • Goede WiFi verbinding

Tjeerd 14-10-2016

fantastische geluidsweergave en bediening app

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De soundbar hebben we onlangs gekocht, de installatie en configuratie gaat super goed. Het is wel van belang te beschikken over een ,moderne tv met optische overdracht.

Wij zijn zeer tevreden, het geluid is perfect en kijk uit naar de uitbereiding van meerdere componenten. Een top product👍

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • geweldige geluidsweergave
  • goede werking met de sonos app
  • goede schakeling tussen tv en radio instelling

Hans 08-10-2016

Super geluid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De playbar is gemakkelijk op te hangen en heel gemakkelijk te installeren door middel van de zeer gebruikersvriendelijke app. Het geluid is super, ik kan niet wachten tot dat ik hem kan uitbreiden met 2 play ones.

thies 02-08-2016

zeer tevreeden over de sonos playbar

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De sonos playbar heeft een zeer goed geluid heb er ook sonos sub en sonos play 1 bij voor 5.1 geluid.
En dat geeft een mooi strak geluid

Hans 02-08-2016

Kwaliteit en vormgeving

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De Sonos playbar heb ik icm een sub woofer en 500 speaker. Het geluid is prima, een prachtig design en de mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Tv geluid, streaming diensten en internet radio beschikbaar. De hele wereld aan radiostations met keuze uit regio, genre en nog veel meer.