De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 62 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sonos PLAYBAR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Hans 09-03-2017

Uitstekend geluid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De Zsonos playbar is qua design en geluid het beste wat je kunt aanschaffen, en mer de Sonos app is alles gemakkelijk en gebruiksvriendelijk te installeren en bedienen.

Pluspunten

• Uitstekend geluid
  • Gebruiksvriendelijk via app

Wim 30-01-2017

Super geluid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De Sonos Playbar heeft een heel mooi design, is uitstekend afgewerkt en is in een "handomdraai" geinstalleerd. Is uiterst gebruiksvriendelijk. Ik heb de playbar aangesloten op de optische digitale uitgang van de LG Oled 55c6v en het geluid is echt super. Zelfs de bassen klinken uitstekend in de woonkamer. Via mijn smartphone is de playbar heel goed te bedienen via de Sonos app en ook de af te spelen muziek via de vele te downloaden streamingsdiensten. Het is een kwalitatieve uitstekende soundbar voor die prijs.

Pluspunten

• super geluid
  • gebruiksvriendelijke bediening
  • uiterst gemakkelijk en snel te installeren

Minpunten

• geen bluetooth

Andy 25-01-2017

Product paar dagen in bezit

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De Sonos Playbar is niet de goedkoopste maar wel het BESTE luidsprekersysteem voor bij de TV. Geweldig geluid . Meerdere kanalen voor WiFi ,heb je storing waardoor je een dip in het geluid hebt zitten neem je gewoon een ander kanaal en het probleem is op gelost. Ook het koppelen in een andere groep van sonos is heel simpel.
Pluspunten
Goede spreiding van het geluid
Mooie vorm
Makkelijk te installeren
Goed werkende App
Minpunten
Prijs

Pluspunten

• Goede spreiding van het geluid
  • mooie vorm
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• de prijs
  • standards niet in hoogte verstelbaar

Ad 19-01-2017

Geuid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Mooi van vorm en zeer goede kwaliteit muziek geluid.
Makkelijke bediening goede beschrijving.ook nog tal van uitbreidingen mogelijk

Pluspunten

• Mooi
  • Goed geluid

Jaap 11-01-2017

Geweldig geluid. Makkelijke bediening

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Omdat het vrijwel draadloos is. Makkelijke te bedienen is via de smartphone of tablet.
Makkelijk te installeren.
Jammer dat de luidsprekers van onze tv, Panasonic, niet uitschakelbaar blijken omdat er geen hdmi aansluiting zit op de playbar.
Is echter voor de werking minder belangrijk.

Pluspunten

• Zie motivatie

Minpunten

• Zie motivatie

Richard 02-01-2017

TOP !!!

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De playbar heb ik nu ruim een half jaar in gebruik, twee maanden geleden de Sonsosset uitgebreid met 2 stuks play 2 en een play 1 voor in de keuken.
Aansluiten, installeren en geluid optimaliseren met de Iphone is eenvoudig. Geluid voor de TV is formidabel. Radio luisteren via internetradio Tune-in en het luisteren naar Spotify is toch een ander verhaal. Voor het afspelen van muziek heb je namelijk een stabiele internetverbinding / Wifi nodig. En hier zit het probleem. Als je Wifi niet constant is vallen er stiltes. Luister je naar Spotify dan start na een onderbreking, het volgende nummer van je playlist op. Dit is erg irritant.
Ik heb dit opgelost door een mijn modem via een kabel met een Netgear Wifi Range Extender te verbinden. De Sonos playbar heb ik via een ethernet kabel met de Netgear verbonden. Resultaat: Continu geweldige muziek zonder haperingen.

Pluspunten

• Geluid
  • ongekende moglijkheden

Minpunten

• voor radio goede internetverbinding noodzakelijk

Peter van der Brugge 28-12-2016

Bijzonder eenvoudige installatie en prima geluid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

In pakweg 10 minuten is de Sonos Playbar geïnstalleerd en geïntegreerd in het Wifi netwerk in huis. Ook het downloaden en opstarten van de Sonos Control app verloopt moeiteloos en werkt perfect op zowel mijn laptop als op de smartphone voor zowel ioS als Android.
Mijn in jaren opgebouwd muziek archief (70's, 80's en 90's) staat op de laptop en is meteen vanaf iedere smartphone bereikbaar.
Het geluid van de Playbar is verbluffend. Een prima aankoop, daar krijg ik geen spijt van.
Nu weer even sparen voor de uitbreidingen met extra boxen. Ik kijk er al naar uit.

Andre 21-12-2016

Waanzinnig goed geluid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Net 1in bezit van een compleet Sonos 5.1 Home Cinema pakket met 3 x de Sonos play 1 speaker. Met de soundbar en subwoofer. Daar voor had ik een gewone Hifi set van JVC. Wat een geluid van deze Sonos set. Het geluid komt echt overal vandaan. Het is alsof je in een concertzaal zit.. ook geen receiver meer nodig voor de radiozenders. Zit er allemaal in. Met een mobiel of tablet simpel te bedienen.

Pluspunten

• Zeer makkelijke installatie
  • Geweldig geluid

Minpunten

• Kan ze niet bedenken

Mark 02-12-2016

Sonos playbar

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Top geluid. Wel heb je de sub erbij nodig. Ik ben een fan van volle lage klanken. Helder geluid zonder vervorming als je hem harder zet.

Pluspunten

• Super geluid
  • Simpele installatie

Minpunten

• Kost wel wat

Lex 02-12-2016

degelijk robuust

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Robuust apparaat, erg makkelijke installatie. En mocht je het verkeerd doen zoals mij toch overkwam super helpdesk(gratis nummer)
Vele mogelijk heden om de verschillende boxen aan elkaar te koppelen of alleen te gebruiken.
Vol geluid overweeg nog de aanschaf van de bass kast.

Pluspunten

• degelijk
  • aansluit gemak
  • weinig snoeren

Minpunten

• toch wel de prijs

Wingrider 06-11-2016

Geweldig geluid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Pluspunten

• Goede spreiding van het geluid
  • Mooie vorm
  • Makkelijk te installeren
  • Goed werkende App

Minpunten

• Prijs

Ronald 20-10-2016

Prima geluid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Goed geluid en goede wifiverbinding, mooie vormgeving. Makkelijk aan te sluiten en werkt goed in combinatie met de Sonos app

Pluspunten

• Goed geluid
  • Goede WiFi verbinding

Tjeerd 14-10-2016

fantastische geluidsweergave en bediening app

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De soundbar hebben we onlangs gekocht, de installatie en configuratie gaat super goed. Het is wel van belang te beschikken over een ,moderne tv met optische overdracht.

Wij zijn zeer tevreden, het geluid is perfect en kijk uit naar de uitbereiding van meerdere componenten. Een top product👍

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • geweldige geluidsweergave
  • goede werking met de sonos app
  • goede schakeling tussen tv en radio instelling

Hans 08-10-2016

Super geluid

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De playbar is gemakkelijk op te hangen en heel gemakkelijk te installeren door middel van de zeer gebruikersvriendelijke app. Het geluid is super, ik kan niet wachten tot dat ik hem kan uitbreiden met 2 play ones.

thies 02-08-2016

zeer tevreeden over de sonos playbar

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De sonos playbar heeft een zeer goed geluid heb er ook sonos sub en sonos play 1 bij voor 5.1 geluid.
En dat geeft een mooi strak geluid

Hans 02-08-2016

Kwaliteit en vormgeving

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De Sonos playbar heb ik icm een sub woofer en 500 speaker. Het geluid is prima, een prachtig design en de mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Tv geluid, streaming diensten en internet radio beschikbaar. De hele wereld aan radiostations met keuze uit regio, genre en nog veel meer.

thies 27-07-2016

goed spul van sonos

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Ik ben dik tevreden over de playbar.
heb er verder de 2x play1 en de sub er bij voor 5.1
echt goed geluid

Daniel81 22-06-2016

Sonos Playbar na 4 weken weer verkocht

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

De Sonos Playbar heb ik na een aantal weken weer verkocht wegens tegenvallende prestaties.
De Playbar laat zich zoals de fabrikant zegt zich makkelijk installeren.
Maar na de installatie viel mij op dat het geluid meer geschikt is om tv en films af te spelen dan om muziek af te spelen mede omdat het de bas overheersend is en het vocale gedeelte niet zuiver overkomt.
Verder heb ik geprobeerd om het geluid van de Playbar dmv equalizer
te optimaliseren maar deze is zeer beperkt en kent maar beperkte mogelijkheden. Het streamen van muziek is ook maar beperkt want je kan alleen maar de apps gebuiken welke standaard in de Playbar geprogammeerd zijn (geen Youtube). Dus mocht je op zoek naar alleen een soundbar om tv en films te bekijken dan is deze geschikt maar mocht je ook graag naar muziek op dezelfde manier willen beluisteren dan is de Playbar niet aan te raden en zou ik bijv. de Denon Heos aanraden.

Leonie 25-05-2016

super blij!

Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Hartstikke blij met mijn nieuwe aankoop. Super geluid en hartstikke makkelijk in gebruik. zo geïnstalleerd en daarnaast een mooi design.

Hamburger12 19-02-2016
Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

zeer tevreden over deze Sonos soundbar. Installatie was een eitje en het geluid is super. Bass en hoge tonen zijn in een perfecte balans. We zijn filmliefhebbers en deze soundbar maakt het nog meer genieten.

Globetrotter 07-02-2016
Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Zeer tevreden over deze soundbar, gekocht tijdens de BTW dagen. Aansluiting ging erg makkelijk, geluid is goed vol en de lage tonen zijn precies goed! Bovendien ziet hij er mooi uit en misstaat niet in de woonkamer.

Andreas 12-01-2016
Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Sinds enkele weken de Sonos bar in huis. Geweldig geluid prachtig om te zien. Echter met Dolby voortdurend korte uitval van geluid.. Op internet kun je lezen dat deze problemen al jaren bestaan en niet opgelost worden door Sonos.. Terug naar PCM lost het probleem op maar gaat ten koste van de kwaliteit. Het plan was om het systeem verder uit te breiden maar dat gaan we maar niet doen. Echt jammer, had hoge verwachting..

Adrie 04-11-2015
Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Sinds 30 oktober in bezet van een Sonos Soundbar-Sub en 2x play 1 als surroundspeaker.
Installatie binnen 5 minuten alles werkende.
Prima geluid, goede surround, prima SUB

leroyb007 17-07-2015

erg mooi design

geluid is erg goed
zelf wel voor gekozen om een subwoofer extra te nemen en 2 play 3s ben er nog steeds er van onder de indruk en heb nooit vertragingen

remsiee 28-05-2015
Geschreven voor: Sonos PLAYBAR

Playbar gekocht en het aansluiten kostte me een halve dag. Mn draadloze netwerk werd herkend maar ik kon maar niet verbinding maken. Bleek dat de sonos kanaal 13 van mn router niet herkende. Voordat je daar achter bent.....ben je een halve dag verder. Na aanpassing naar kanaal 11 werkte het pas. Geluid is goed, de app was ook zo geinstalleerd. Helaas geen equalizer voor de middentonen. Enkel de treble en bas en loudness. Ik heb echt een instelling nodig voor het middenbereik want ik heb heldere treble en bas is vol maar ik mis de middentonen. Dat is dus een minpunt.
De App is geweldig vooral icm betaalde spotify van 9,99 per maand. Gebruiksgemak is groot. Kedereen die de app installeert binnen het netwerk kan het systeem bedienen. Ook zien zij de spotify in de app . De sonos kan uitgebreid worden en dat is de reden waarom ik hem kocht. Hou er rekening mee dat de componenten behoorlijk wat energie vragen in standby de playbar 6,1 watt dat is een spaarlamp die continu brandt. Breid het systeem uit en de energieconsumptie kan oplopen tot 100 euro per jaar. Een duidelijk minpunt. Maar goed als je dat voor lief neemt heb je er een prachtset voor terug en je vrienden kun je er jaloers mee maken ;)

martijn75 29-06-2015

Dat is ook het punt waar ik mee zit. Hoe eenvoudig en "draadloos" is het allemaal. Ik wil bijvoorbeeld een systeem waar ik mijn optical out van de tv op kan aansluiten maar ik wil ook een redelijk stereo HiFi geluid. Bij Sonos begin je dan dus met een Playbar want daar zit alleen een optical in op. Vervolgens heb ik daar minimaal 2 Play 3's bij nodig voor stereo HiFi geluid. En eigenlijk heb je vervolgens ook nog een sub nodig welke je enkel en alleen met een Sonos systeem kunt gebruiken. Ben je al snel 2000 euro verder!

Met bovenstaande wensen is er wellicht een beter alternatief in de vorm van een set actieve speakers van het topmerk Q Acoustics BT3.

Connectiemogelijkheden Q Acoustics BT3:

2*50 watt (rms)
Bluetooth V4.0 inclusief aptX®
Analoge 3.5 mm stereo jack
Analoge RCA phono aansluitingen
Digitale optische aansluitingen (Toslink) voor oa smart TV
Subwooferuitgang (RCA) (elke subwoofer, indien wenselijk).

Je sluit je TV er eenvoudig op aan en je kunt ook je muziek, bijvoorbeeld Spotify op meerdere manieren afspelen. Namelijk via Spotify op je smart TV of door deze via Bluetooth te streamen vanaf je smartphone of tablet. Ook Youtube etc stream je eenvoudig naar de speakers. Geluid is vele malen beter dan de beste playbar voor dat geld. Voor 499 euro ben je klaar.