Samsung HW-Q80R grijs - Reviews

losse subwoofer
Bluetooth
bluetooth
Geluidsvermogen (gem.)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 21 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HW-Q80R grijs op Kieskeurig.nl.

Anoniem 09-08-2019

Perfect audio-maatje voor onze Samsung Q90R !

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Uitstekende soundbar met indrukwekkende prestaties, ontzagwekkend geluid uit een 'lange balk met een losse subwoofer' .
De invloed van de audio-specialisten van Harman-Kardon is duidelijk merkbaar in de prestaties.
Spectaculaire “bioscoop-achtige” ervaringen qua lage tonen en geluidsproduktie/geluidsbeeld, vooral bij levendige actiefilms zoals bijvoorbeeld Aquaman in 4K/UHD HDR met Dolby Atmos)…
Ik was een beetje bang dat het aanbod van Dolby Atmos content wat beperkt is, maar NetFlix biedt na een goede verkenning in de NetFlix App - in toenemende mate – “Dolby Atmos enabled” content aan in de vorm van Series, Films en Documentaires.
Ook ‘gewoon’ 5.1-geluid wordt veelal standaard aangeboden door NetFlix viel me op, dus ook hier profijt van de nieuwe soundbar met goede surround-mogelijkheden. Als zodanig blijft het zeker niet beperkt tot demo-materiaal, maar gewoon het aangeboden ‘real life’ materiaal.
Vrijwel naadloze integratie met / perfect passend bij/onder Samsung QLED televisies. Let wel op de breedte van het TV-meubel waar je de soundbar op wil plaatsen. Immers, de soundbar is stijlvol en ondanks zijn forse formaat toch relatief onopvallend, maar wel breed (zo’n beetje de breedte van een 55 inch televisie).
De subwoofer is op iedere gewenste plek te plaatsen (c.q. te verstoppen) in de woonkamer, en wordt ‘out-of-the-box’ automatisch draadloos verbonden met de soundbar.
Voordeel is verder dat men het volume van de subwoofer afzonderlijk kan regelen van het ‘gewone’ soundbar-geluid. (N.B. Handig om mijn vrouw - net als de meeste vrouwen vermoed ik - niet zo gecharmeerd van de subwoofer, te vriend te houden)
Automatische firmware updates zodra verbonden via WiFi.
Bedieningsgemak is voorbeelding; het apparaat is binnen minuten gebruiksklaar. Geluid en aan/uitschakelen kan gewoon via onze Samsung Q90R smart remote afstandsbediening gebeuren. In de meeste gevallen volstaat deze voor ‘normaal gebruik’ van zowel TV als soundbar.
ARC (Audio Return Channel) uitgang/ingang voor doorgifte high-end audio (inclusief Dolby Atmos) vanuit – in ieder geval onze gloednieuwe – Samsung Q90R televisie, ook vanuit de NetFlix Tizen App.
Tot slot is ook Samsung Smart Things App te gebruiken om het apparaat te bedienen en er content naar te streamen.

Dan nog de overeenkomsten/ verschillen met HW-Q90R:
Voor zover ik kan beoordelen ontbreken bij de HW-Q80R uitsluitend de achterluidsprekers. Verder is de soundbar en subwoofer identiek aan de ‘grote’ (fors duurdere) broer.
Ik (noch de vrouw des huizes) zag de toegevoegde waarde niet van een extra set rear-luidsprekers, laat staan het strategisch moeten plaatsen van deze speakers in onze woonkamer.
Eventueel is zijn de achterluidsprekers wel toe te voegen door aanschaf van de SWA-9000S set, maar daar ontbreken wel de ‘upfiring’ speaker-units die voor de ultieme Dolby Atmos ervaring wel nodig zijn, en die dus wel bij de HW-Q90R geleverd worden.
Wellicht dat Samsung dezelfde set achterluidsprekers als bij de HW-Q90R nog es afzonderlijk aanbiedt als uitbreiding, maar ik mis ze nu niet op onze HW-Q80R, dus zal ik ze ook wel niet in de toekomst alsnog gaan aanschaffen…

Anita54 28-10-2019

Mooi geluid maar geluid valt weg enkele seconde

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Ik heb de soundbar sinds 4 dagen. Het geluid is mooi maar steeds valt het geluid weg een seconde. Niet fijn. Teleurstelling voor ons voor zo veel geld

DeCiBeL 07-10-2019

Fantastisch geluid!

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

2 weken geleden toch maar de knoop doorgehakt om een soundbar aan te gaan schaffen. Na wat rondkijken en een vergelijking gemaakt met Sonos (vele malen duurder), toch voor de Samsung gekozen. Deze soundbar is ter vervanging van mijn vloer staande speakers van Teufel. Deze klonken ook geweldig, maar koste heel veel ruimte.
Ik heb nu deze Samsung onder mijn televisie liggen, met de sub weggewerkt naar de bank, maar wat een geluid komt hier uit! Bij een Atmos film klinkt het net alsof je in de Bioscoop zit.
Ook voor normale tv is deze soundbar zeer geschikt. Stemmen komen zeer duidelijk over en klinken helder. Muziek kanalen kan je beter mijden, muziek is via Deezer/Spotify of via bluetooth van je telefoon vele malen beter.

Verder zeer tevreden!

Wim de Schepper 31-07-2019

Overweldigend geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Wat een geweldig apparaat! Ik dacht altijd dat een soundbar nooit een echt goed alternatief was voor mijn oude 5.1 set, maar toen deze de geest gaf moest ik wel kijken. De soundbar is wel vrij groot en zwaar, maar je merkt dat Harman Kardon heeft meegewerkt aan dit apparaat, want het geluid is echt top! Vooral de bass is waanzinnig! Simpel aan te sluiten met HDMI een je bedient hem met je tv afstandsbediening... top aankoop!

Pluspunten

• Geluid, met name de bass
  • Wi-Fi
  • Dolby Atmoss

Minpunten

• Vrij groot

Henri 06-05-2020

Geweldige uitstraling

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Een geweldige soundbar, die eenvoudig merken zoals Bose en Yamaha achter zich laat. Een diepe bas en mooie heldere klanken uit de Harman Kardon speakers. Veel geluidsformaat ondersteuningen waaronder Dolby Athmos. Dat is in een notendop deze Samsung Soundbar. Veel metaal en weinig kunststof waardoor de soundbar een industriële uitstraling heeft en ook zo aanvoelt.

Pluspunten

• Degelijk
  • Uitstraling

Minpunten

• Groot
  • Zwaar

Ronald 04-10-2019

Uitstekende soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Uitstekend geluid pas goed onder een 55 inch samsung qled tv en film kijken is net of je in een bioscoop bent het geluid komt overal van dan en echt bioscoop beleving. En raad en iederEen deze soundbar aan.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Iets te veel bas

Bas 29-09-2019

Goede kwaliteit ! met zeer goed geluid ! A+

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Ik zie dit als een zeer goede upgrade van mijn TV geluid en past goed bij mijn TV en ziet er ook nog eens degelijk en formidabel afgewerkt uit , en is het geld absoluut waard !

Pluspunten

• Fantasties geluid
  • En genoeg aansluit mogelijk heden
  • Geleverd met Afstandsbediening

Minpunten

• Meer ruimte bij installeren HDMI kabels
  • Heb ik nog niet kunnen ontdekken

Steve 27-09-2019

Aanrader!

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Er komt een proffesioneel geluid uit de soundbar die ook de naam Harman Kardon draagt. Pure kwaliteit! Als je bereid bent om geld te betalen voor een soundbar dan is dit een goede keuze en vooral als je het gebruikt in combinatie met een Samsung tv. ( 7 series ) De tv en soundbar kun je dan op elkaar afstemmen en dit werkt echt perfect. Deze soundbar kan verschrikkelijk hard en heeft ook nog prachtig zuiver geluid. Een echte aanrader dus in deze prijsklasse.

Pluspunten

• Pure kwaliteit
  • combinatie met een Samsung tv.
  • aanrader dus in deze prijsklasse

Anoniem 25-09-2019

Geweldig geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Vanwege weinig ruimte in de kamer heb ik gekozen voor een soundbar met Atmos mogelijkheden. Inmiddels uitgebreid getest en super geluid.
Een makkelijke installatie icm met een Samsung TV

Voske 09-09-2019

Direct uit de doos geweldig

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Uitpakken, neerzetten, aansluiten, genieten.
Installatie kan niet simpeler. Geluid is geweldig, meteen, nog voordat je zelf de instellingen gaat/wilt aanpassen. Intelligente samenwerking met Samsung TV. Kwaliteit van Harman Kardon. Topproduct!

Michiel 22-08-2019

Goede HC-audio set

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Komende van een 7.1 Pioneer versterker met speakers (en dus veel draad) door de kamer ben ik overgestapt naar de Samsung Q80R Soundbar. Motivatie was veel goede reviews op Internet en betere integratie met mijn TV en Raspberry Pi HCPC. Na een simpele installatie werkte alles meteen. Geen gedoe. Geluid is prima, goede bass en redelijk goed surround. Ik heb een paar Dolby Atmos films geprobeerd en moet bekennen dat het geluid van boven (virtueel want het geluid wordt weerkaatst via het plafond) matig is. Kan natuurlijk ook lastig maar goed. Verder hebben de buren al opgemerkt dat ik een nieuwe geluidsset heb, dus volume genoeg ;-) Ook integratie met Spotify Connect. Spotify speelt dus autonoom!

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Goed geluid
  • Leuke cashback actie (€ 100)
  • Sub Woofer draadloos
  • 5.1.2 Dolby Atmos en DTS-X

Minpunten

• Overhead sound is matig

IgorG 20-04-2020

Mooi geluid als hij het doet

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

De soundbar nu ongeveer 5 maanden in gebruik en het geluid is echt fantastisch alleen jammer dat de rear speakers (SWA9000S) soms wegvallen en dat de set soms wel en soms geen Atmos ondersteunt terwijl het wel wordt aangeboden.Voor het bedrag wat je voor de set betaald erg teleurstellend dat je de set steeds aan en uit moet zetten hdmi in en uit pluggen zodat atoms er weer is in de hoop dat je een film of serie met goed geluid hebt en de (HDMI Arc) naar eark ondersteuning wegblijft terwijl dit in een update zou komen en nu eigenlijk aangegeven wordt dat je dat bij het volgende model standaard hebt dus voor mij waarschijnlijk geen samsung meer achteraf spijt dat ik niet voor een ander merk was gegaan en ik stom was om aan te nemen dat samsung met Harman niet fout kon zijn. afstelling van kanalen en geluid valt me ook wel een beetje tegen. Maar zoals gezegd als hij het doet heb je wel fantastisch geluid.

Mart 13-02-2020

Valt tegen

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Na veel gezoek kom je er achter dat de soundbar niet hoger gaat dan 17khz. Wie goede muziek wil horen komt echt te kort. Als je zo'n ding koopt om prachtig muziekgeluid te horen: niet doen. Voor TV, Netflix etc wel geschikt.

Pluspunten

• Weinig snoeren
  • Goed laagniveau

Minpunten

• Gebrek aan hoge tonen
  • Niet geschikt voor veeleisende muziekliefhebbers

Mart 10-02-2020

Valt tegen

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Pluspunten

• Weinig snoeren
  • Goed laagniveau

Minpunten

• Gebrek aan hoge tonen
  • Niet geschikt voor veeleisende muziekliefhebbers

Henri 09-05-2020

Hallo Mart. Soundbars zijn ook niet bedoelt voor de kritische muziek luisteraar, maar is algemeen bekend. Hetgeen jij al zegt m.b.t. alles wat via de TV gaat, onderstreept exact waar een soundbar voor is gemaakt en bedoelt.

Henri 17-01-2020

Uitstekende soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Prijs/kwaliteit verhouding dik in orde. Uitstekend geluid met een warme diepe bas toon. Soms lees ik wel eens dat anderen deze Samsung HW-Q80R soundbar (te) duur vinden, maar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten....geldt dat nog?

• Bouw kwaliteit
  • Gebruikte metalen materialen

Minpunten

• Groot

Anoniem 04-01-2020

Prima geluid, maar....

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

We hebben deze soundbar gekocht om onze Philips OLED tv te helpen met het geluid. Het geluid is prima. Daar heb ik zeker geen klachten over. Stabiliteit en WiFi verbinding zijn een ander paar mouwen. We hebben hier thuis een Telenet decoder staan die op HDMI1 van de soundbar binnnenkomt en via de uitgaande poort van de soundbar met de tv verbonden is. Regelmatig draait het opstarten echter in de soep. Telenet afstandsbediening start decoder, soundbar en tv tegelijk op maar als de tv eerst wakker is dan blijft hij rustig naar het arc signaal van de tv luisteren en gebeurt er dus niks omdat het signaal van de decoder niet tot aan de tv geraakt want de soundbar eet hem op.
Input van de soundbar manueel doorschakelen naar HDMI1 zou dan de logische oplossing moeten zijn, maar helaas pindakaas, dat werkt maar sporadisch.

Verbinden met WiFi en de soundbar via de SmartThings app gebruiken is ook quasi onmogelijk. Een WiFi verbinding is wel eens gelukt (vraag me alleen niet hoe, ‘t was een toevallige sequentie van tv op WiFi zetten, ipv de bekabelde verbinding, daarna de toestellen in toevallig de juiste sequentie uitzetten en terug opstarten waarna het ineens wel lukte). Intussen is hij het signaal weer kwijt en probeer ik de teleurstelling maar te verteren en heb ik het opgegeven.

@ Samsung, een fatsoenlijke instructie en stappenplan zou op dat vlak zeer welkom zijn, niet iedereen heeft/wil een samsung tv maar de meeste mensen willen wel kunnen streamen of de opties van hun smartthings app gebruiken via een idiot proof WiFi verbinding. Al was het maar om hun soundbar up to date te houden.
Ik ben zelf behoorlijk onderlegd wat RTFM betreft en devices in het algemeen en als het mij zelfs al niet lukt dan steekt het gewoon niet goed in elkaar.

Toon 04-10-2019

Eindelijk een goede Soundbar met een goede Subwoofer .

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Ik heb deze set genomen omdat het geluid heel goed is en simpel te gebruiken en met veel mogelijkheden plus afstandsbediening voor het goed instellen van de Soundbar

Pluspunten

• Geluid is Top !
  • Afstandsbediening
  • Toslink aansluiting
  • HDMI ARC
  • Wifi

Tim 30-09-2019

Zeer mooi geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Het geluid is super, het design is strak en makkelijk te installeren.
Top product van Samsung en Hamann kardon

Fred Q 16-09-2019

Goed geluid, lastig aansluiten

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Deze soundbar gekocht omdat hij bij een bijbehorende TV (Samsung QE 65 Q80) makkelijk aan te sluiten zijn zijn. Niet is minder waar.......
Soundbar is niet aan te sluiten middels HDMI...... alleen optisch en via BT mogelijk.
Dan heeft de soundbar overigens een mooi geluid....

Sleezybeat 12-09-2019

Fantastisch geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q80R grijs

Vandaag de HW-Q80R aangeschaft. Wat een installatie gemak zeg, het is echt plug en play. Geen lastige dingen zoals instellingen veranderen enzo. Werkt via HMDI, Opisch, Wifi & BT. Completer als dit kan niet. Het geluid is echt fascinerend goed, 100% waarde voor je geld. Design technisch past het mooi bij elkaar en ook zeker bij de Q-led line up van Samsung. De afmeting van de soundbar is precies zo lang als een 55 inch tv wat een fraai beeld geeft.

Samsung bedankt, dit worden vele jaren intens genieten!